Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras ämyri kontralle?
1 2
Hughes
19.12.2005 16:27:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tarkoituksena oli tällä viikolla hakea Shadown melko uusi kontramikki, malliltaan Shadow SH 965 NFX. http://www.shadow-electronics.com/v … wpro.html?id=&loc=FI&Submit1=%3E%3E
 
Siihen sitten jokin ämyri vielä. Pitääkö sen aina olla GK? Ja jos pitää niin mikä? Soitan kaikenlaista musiikkia sillä - paitsi klassista.
 
MoParit on ihana asia.
absqua
19.12.2005 16:30:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä muutkin käy, mutta GK on monessa liemessä keitetty ja hyväksi havaittu. Polytonen Minibrute on alan klassikko myös.
Periaatteessa melkein mikä tahansa asiallinen kombo käy. Sun kannattaa kyllä hoitaa samalla siihen shadown aisapariksi joku pikku etunen. Esim. sansampin acoustic di on pätevä.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
omarklah
19.12.2005 16:37:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovasti maailmalla suositellaan kontralle tuota Phil Jones:in Briefcase comboa - saattaisi olla ainakin kokeilemisen arvoinen värkki...
Itse en ole testannut.
Suomessa myy:
http://koti.mbnet.fi/tweed/pjb/index.htm
 
Tää sit sanois tälleen...
chief
19.12.2005 17:35:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä muutkin käy, mutta GK on monessa liemessä keitetty ja hyväksi havaittu. Polytonen Minibrute on alan klassikko myös.
Periaatteessa melkein mikä tahansa asiallinen kombo käy. Sun kannattaa kyllä hoitaa samalla siihen shadown aisapariksi joku pikku etunen. Esim. sansampin acoustic di on pätevä.

 
Mitenkäs tota etusta kantsii ruuvailla? Mulla on se SansAmp Bassdriver ni miten sä oot käyttäny sitä kontran kanssa? Tietty kokeilemalla ehkä löytyy mutta.
 
"It's the ear, not the gear. "
Keny
19.12.2005 18:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ämyreistä puhutaan niin ite diggaan 12 tuumasesta kondran kanssa.Hyviä comboja taas on GK MB150 ja polytone niinkun jo mainittiinkin.
EBS Drome 1x12 tai 1x15 on kans hyviä.
Ois muuten kaupan yks 1x15 Drome EBS jos kiinnosta*vink vink*
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
JukkaPena
19.12.2005 18:29:26 (muokattu 19.12.2005 18:29:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä saan kohta varmaan lisänimen "Kickback" mutta mun mielestä Hartken Kickbackilla on ollu hyvä työnnellä bändin kanssa kontralla. Treblejä tahtoo olla, mutta ne kyl hävii bändin kanssa ja tuloksena on hyvä soundi. Jos tulee sitte jotai sooloja tjsp. niin vähä vaikeempaa...
 
EDIT: Niin siis puhun 12" versiosta, muista ei oo niinkään kontrakokemusta.
 
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
pardy
19.12.2005 18:40:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovasti maailmalla suositellaan kontralle tuota Phil Jones:in Briefcase comboa - saattaisi olla ainakin kokeilemisen arvoinen värkki...
Itse en ole testannut.
Suomessa myy:
http://koti.mbnet.fi/tweed/pjb/index.htm

 
Tuotaah, pisti vaan silmään tuo 11600e maksava putkinuppi, tehoa 650w. Ei mulla muuta, jatkakaa.
 
poppamies
19.12.2005 18:58:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Hyviä comboja taas on GK MB150 ja polytone niinkun jo mainittiinkin...
 
No puolueettomalta taholta olen kuullut että MB 200 olisi vielä parempi tuohon tarkoitukseen. Ostin omani kohta 20 vuotta sitten käytettynä eräältä basistilta joka vaihtoi MB150. Hän kuulema kaipaa syvästi MB200'aan.
 
G-strings are for strippers
willie
19.12.2005 18:58:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tästä mieleen, että millähän vermeillä James Brownin alkuperäisessä biisissä Papa´s Got A Brand New Bag -bassosoundi on aikanaan tehty ? On vaan niin jumalattoman hieno soundi. Jos nyt ihan oikein muistan, niin biisi on levytetty v.1959. Faktaa en ole löytänyt mistään, siis arvauksia peliin jos ei ole tietoa..
Teijo K.
19.12.2005 19:34:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tästä mieleen, että millähän vermeillä James Brownin alkuperäisessä biisissä Papa´s Got A Brand New Bag -bassosoundi on aikanaan tehty ? On vaan niin jumalattoman hieno soundi. Jos nyt ihan oikein muistan, niin biisi on levytetty v.1959. Faktaa en ole löytänyt mistään, siis arvauksia peliin jos ei ole tietoa..
 
Fenderin passo suoraan mikseriin (putkipöytiä ne senaikaiset)?
 
Munsta.
Karlsson
19.12.2005 19:48:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs tota etusta kantsii ruuvailla? Mulla on se SansAmp Bassdriver ni miten sä oot käyttäny sitä kontran kanssa? Tietty kokeilemalla ehkä löytyy mutta.
 
BAssdriveri on ihan jees kontra-etusena, mutta tossa Acoustic DI:ssä on paramaetrinen middle-säätö. Saa hyvin vanerihöskän huminataajuudet pois.
 
Itte hommasin tossa Behkun kopion aiheesta, in-action en oo viä päässy sattuneista syistä sillä vetämään, mutta raportoidaan sitte ku näin pääsee käymään.
 
"Ördä on vaa ördänä ördänä. Ei siihen mitkää napit tai karkit vaikuta enää." -Tissot-Liisa
Karlsson
19.12.2005 19:53:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tästä mieleen, että millähän vermeillä James Brownin alkuperäisessä biisissä Papa´s Got A Brand New Bag -bassosoundi on aikanaan tehty ? On vaan niin jumalattoman hieno soundi. Jos nyt ihan oikein muistan, niin biisi on levytetty v.1959. Faktaa en ole löytänyt mistään, siis arvauksia peliin jos ei ole tietoa..
 
Äänitetty 1965 ja soundin salaisuus on siinä, että alkuperäinen otto oli liian hidas -->masteroinnissa nauhaa nopeutettiin, mikä lienee vaikuttanut soundiin sitten.
 
"Ördä on vaa ördänä ördänä. Ei siihen mitkää napit tai karkit vaikuta enää." -Tissot-Liisa
pardy
19.12.2005 19:54:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BAssdriveri on ihan jees kontra-etusena, mutta tossa Acoustic DI:ssä on paramaetrinen middle-säätö. Saa hyvin vanerihöskän huminataajuudet pois.
 
Itte hommasin tossa Behkun kopion aiheesta, in-action en oo viä päässy sattuneista syistä sillä vetämään, mutta raportoidaan sitte ku näin pääsee käymään.

 
Vertailepa muuten samalla sbassolla että onko eroa alkuperäseen. Mieluusti vierekkäin samoilla asetuksilla.
 
Karlsson
19.12.2005 19:56:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vertailepa muuten samalla sbassolla että onko eroa alkuperäseen. Mieluusti vierekkäin samoilla asetuksilla.
 
Ennemmin kontralla vertailen. Acoustic DI:stä kun on kyse.
 
Ja oikeastaan tää riippuu jostain Sansampin version omistajasta, mulla kun semmoista ei ole.
 
"Ördä on vaa ördänä ördänä. Ei siihen mitkää napit tai karkit vaikuta enää." -Tissot-Liisa
pardy
19.12.2005 20:14:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ennemmin kontralla vertailen. Acoustic DI:stä kun on kyse.
 
Ja oikeastaan tää riippuu jostain Sansampin version omistajasta, mulla kun semmoista ei ole.

 
Aahaa, jostain syystä luulin että meinasit ihan Bassdriveria.
 
absqua
19.12.2005 20:16:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs tota etusta kantsii ruuvailla? Mulla on se SansAmp Bassdriver ni miten sä oot käyttäny sitä kontran kanssa? Tietty kokeilemalla ehkä löytyy mutta.
 
Bassdriver ei minusta ole mitenkään ideaali kontran kaveriksi. BDDI:n ominaissoundi kun on vähän semmoinen hymy-EQ-tyyppinen ja kontralla taas mä ainakin kaipailen juurikin sellaista middle-jupinaa.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
19.12.2005 20:41:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aahaa, jostain syystä luulin että meinasit ihan Bassdriveria.
 
Taisin olla tumppu.
 
Djoo, bassdriver on parempi kuin ei mitään, mutta tosiaan toi Acoistic DI on erttäin hyvä piezo-soundin muokkaamiseen.
 
"Ördä on vaa ördänä ördänä. Ei siihen mitkää napit tai karkit vaikuta enää." -Tissot-Liisa
Niskamies
19.12.2005 22:55:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen nyt viikon ajan hemmotellut omia korviani yhdistelmällä kontra -> Fishman Bp-100 -> G&K MB150. Olen tollasilla kamoilla soittanut nyt 4 treenit, 2 keikkaa, ja vieläpä yhden äänityssession. Toki olen sähköbassoakin käytellyt, mutta kontran kanssa toi toimi vallan mainiosti.
 
Ainakin oman vanerilootani kanssa saundi oli eq-t nollila diskanttinen piezokilinä. Ongelma ratkesi heittämällä GK:sta treblen täysin nollille ja kummatkin middlet klo 9:ään. Sitten lähti hieno kontrasaundi. Muhkea, pehmeä, ja täyteläinen. Eikä jäänyt omassa käytössä jalkoihin, ei pitänyt masteria avata yli klo 12:a kertaakaan.
 
Ja saundi oli hyvä myös sähköbassolla. En jäänyt kaipaamaan omaa EBS-läjää kun tolla vedin, ja kehuja sateli useilta tahoilta. Voisin pistää äänitysviikonlopun matskua jakoon. Äänitin basson (sekä sbasson että kontran) GK:n DI-outista. Ja skulasi muuten hienosti, omaan makuuni.
 
Muista kontrakomboista mulla ei ole kokemusta, mutta GK vaikutti niin hyvältä että suosittelen sitä varauksetta. Ja se painokin: menin kaksiin treeneihin julkisilla sähköbasson ja vahvarin kanssa. Luksusta.
 
Huomenna tämä ilo päättyy kun palautan GK:n omistajalleen, mutta tämä on ollut elämäni ehkä onnellisin viikko. Ehkä joskus itsekkin hommaan moisen.
 
hemmo
19.12.2005 23:09:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin oman vanerilootani kanssa saundi oli eq-t nollila diskanttinen piezokilinä. Ongelma ratkesi heittämällä GK:sta treblen täysin nollille ja kummatkin middlet klo 9:ään. Sitten lähti hieno kontrasaundi. Muhkea, pehmeä, ja täyteläinen. Eikä jäänyt omassa käytössä jalkoihin, ei pitänyt masteria avata yli klo 12:a kertaakaan.
 
Jaa-a, siinä combossa on taasen muutamakin pikku nappula ja potikka, joista epäilen sulla olevan melko hyvät tiedot.
 
"Oot hullu haalija" -hellasärö.
Niskamies
19.12.2005 23:42:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa-a, siinä combossa on taasen muutamakin pikku nappula ja potikka, joista epäilen sulla olevan melko hyvät tiedot.
 
Ju, aikamoinen hifi-peli toi G&K MB150 on, noin niinkun säätöjen osalta. Löytyy contouria, low-cuttia, high-boostia ja vaikka mitä. En niitä tosin hirveämmin säädellyt, kun hyvä saundi löytyi ilmankin. Sbassolla laitoin tosin contouria reilusti pienemmälle, koska en diggaa middlescoopattua bassosaundia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «