Jimi Henri 18.12.2005 23:49:31 | |
---|
Moi, olisiko mielessä jotain keinoja tasapainottaa kaulapainoinen puoliakustinen? Kädet tuntuu niin sidotuilta aina seisaaltaan soittaessa sillä kitaralla. Olen miettiny jos poraisi syvän reiän hihnatapin alle ja tunkis sen täyteen jotain painavaa materiaalia. Hihnatappien paikkojakin olen miettiny mutta en usko että silläkään pääsisi kokonaan eroon ongelmasta. Talk Less Play More |
jussimus 18.12.2005 23:55:20 | |
---|
Moi, olisiko mielessä jotain keinoja tasapainottaa kaulapainoinen puoliakustinen? Kädet tuntuu niin sidotuilta aina seisaaltaan soittaessa sillä kitaralla. Olen miettiny jos poraisi syvän reiän hihnatapin alle ja tunkis sen täyteen jotain painavaa materiaalia. Hihnatappien paikkojakin olen miettiny mutta en usko että silläkään pääsisi kokonaan eroon ongelmasta. Mihin muuhun sä soittaessasi tarviit vasenta kättä kuin kitaran kaulasta kiinni pitelemiseen ja otelaudan paineluun? Keskisormen vilautteluun yleisölle? :D |
Jimi Henri 19.12.2005 00:01:41 | |
---|
Mihin muuhun sä soittaessasi tarviit vasenta kättä kuin kitaran kaulasta kiinni pitelemiseen ja otelaudan paineluun? Keskisormen vilautteluun yleisölle? :D Kannattaa kokeilla soittaa kaulapainoisella kitaralla. Kyl se ainakin mulla vaikuttaa soittotatsiin jos kädellä joutuu kannattelemaan yhtä aikaa kitaraa ilmassa. Talk Less Play More |
Skebameizi 19.12.2005 00:03:30 | |
---|
Moi, olisiko mielessä jotain keinoja tasapainottaa kaulapainoinen puoliakustinen? Kädet tuntuu niin sidotuilta aina seisaaltaan soittaessa sillä kitaralla. Olen miettiny jos poraisi syvän reiän hihnatapin alle ja tunkis sen täyteen jotain painavaa materiaalia. Hihnatappien paikkojakin olen miettiny mutta en usko että silläkään pääsisi kokonaan eroon ongelmasta. Hihnatapin paikan vaihtaminen lienee yleisin tapa korjata tuo ongelma. Say one more word, I double-dare you, BRING IT ON! |
saha 19.12.2005 00:07:10 | |
---|
Semmonen hihna vaan mikä jämähtää paitaan kiinni. Paita ehkä vähän valuu eteen, mutta pysyy kitara asennossa. |
Jimi Henri 19.12.2005 00:13:35 (muokattu 19.12.2005 00:14:27) | |
---|
Hihnatapin paikan vaihtaminen lienee yleisin tapa korjata tuo ongelma. Tjoo, mitä olen mallaillut ei saata auttaa. Hirveän monta kertaa ei viittis porata reikiä eikä tossa nyt niin hirveästi taas tilaakaan ole, puoliakustinen kun on. Voisi tietysti kokeilla teipata kiinni päät bodyyn eripaikkoihin ja ettiä sillä tavalla kohtia. Pari kitarakorjaajaa on taas ehdottanut, että jos kiinnittäisi hihnaan jotain painavaa lähelle alempaa hihnatappia. Tai ehkä jonkun painavan massan (muovailuvaha?) työntäminen f-aukosta bodyn alareunaan. Talk Less Play More |
jysky 19.12.2005 00:14:52 | |
---|
Semmonen hihna vaan mikä jämähtää paitaan kiinni. Paita ehkä vähän valuu eteen, mutta pysyy kitara asennossa. Joo esim. suht leveä nahkahihna. Se ei kuitenkaan poista kaulapainoisuutta kokonaan, mutta mulla ainaki vähenti sitä melkoisesti. |
Jimi Henri 19.12.2005 00:15:39 | |
---|
Joo esim. suht leveä nahkahihna. Se ei kuitenkaan poista kaulapainoisuutta kokonaan, mutta mulla ainaki vähenti sitä melkoisesti. Ei auta tarpeeksi mun mielestä. Talk Less Play More |
saha 19.12.2005 00:19:30 | |
---|
Ei auta tarpeeksi mun mielestä. Miten se on mahdollista? Minun RR syöksyi kiivaasti lapa edellä sääreen jos sitä nylonhihnalla piti. Tein kunnon nahkavyöstä(=15cm leveä) hihnan, ja nyt kitara jöpöttää asennossa kuin liimattu. |
Jimi Henri 19.12.2005 00:23:44 | |
---|
Miten se on mahdollista? Minun RR syöksyi kiivaasti lapa edellä sääreen jos sitä nylonhihnalla piti. Tein kunnon nahkavyöstä(=15cm leveä) hihnan, ja nyt kitara jöpöttää asennossa kuin liimattu. En tiä. Ehkä jos soittas aina ilman paitaa ja ois hikinen niin auttas. Nonii tulihan se ratkasu sieltä ihan ittestään. Talk Less Play More |
Kannattaa kokeilla soittaa kaulapainoisella kitaralla. Kyl se ainakin mulla vaikuttaa soittotatsiin jos kädellä joutuu kannattelemaan yhtä aikaa kitaraa ilmassa. Katso mun jäsenkuvaus...eikä oo muuten kummassakaan kepukassa nahkahihnaa eikä mitään muutakaan jippoa. Mutjoo, toiset tykkää äidistä, toiset mummosta :) |
Jimi Henri 19.12.2005 00:33:09 (muokattu 19.12.2005 00:39:28) | |
---|
Katso mun jäsenkuvaus...eikä oo muuten kummassakaan kepukassa nahkahihnaa eikä mitään muutakaan jippoa. Mutjoo, toiset tykkää äidistä, toiset mummosta :) Strato on kyllä mun mielestä ihanteellisen tasapainoinen kitara ja muutenkin bodyn ergonomialta loistava. Tuli vaan mieleen. Joo, en mäkään ole muiden kitaroiden kanssa moista miettinyt. Puoliakustisten kaulapainoisuus on yleensä vielä eri luokkaa kun SGeen ja varsinkin telen thinlinet tuppaa olemaan kaulapainoisia. Toisaalta taas jazz-tyyliset lankut istuvat hyvin, mutta niissä taas nimeenomaan hihnatappien paikat on miettitty hyvin. Talk Less Play More |
N33m0 19.12.2005 00:37:48 | |
---|
mullakin tuo rhoads oli hivenen kaulapainonen, ostin Planet Wavesin tekonahkasen hihnan, pysyy asennossa kuin korpisoturi slow music for slow people |
jussimus 19.12.2005 00:40:58 | |
---|
Strato on kyllä mun mielestä ihanteellisen tasapainoinen kitara ja muutenkin bodyn ergonomialta loistava. Tuli vaan mieleen. Joo, en mäkään ole muiden kitaroiden kanssa moista miettinyt. Puoliakustisten kaulapainoisuus on yleensä vielä eri luokkaa kun SGeen ja varsinkin telen thinlinet tuppaa olemaan kaulapainoisia. "Kaikkeen tottuu", sanoi kettu kun naalia pamputti. |
Jimi Henri 19.12.2005 00:43:59 (muokattu 19.12.2005 00:44:11) | |
---|
"Kaikkeen tottuu", sanoi kettu kun naalia pamputti. Kiitti, nyt ei vituta toi kaulapainoisuus enää läheskään yhtä paljon. :) Talk Less Play More |
jussimus 19.12.2005 00:51:02 | |
---|
Kiitti, nyt ei vituta toi kaulapainoisuus enää läheskään yhtä paljon. :) Hyvähyvähyvä! |
formaldehyde 19.12.2005 09:51:20 | |
---|
Tee niinkuin joku täällä joskus neuvoi: ostat tiimarista parilla eurolla sellaisen kauniin pinkin lompakon, täytät sen jollain painavallaa ja ripustat sitten hihnatapista roikkumaan. Päässet eroon kaulapainoisuudesta ja saat katu(rock?)uskottavuutta ;) Vandalism: as beautiful as a rock in a cop's face |
starsailor 19.12.2005 11:21:35 | |
---|
Olen miettiny jos poraisi syvän reiän hihnatapin alle ja tunkis sen täyteen jotain painavaa materiaalia. Hihnatappien paikkojakin olen miettiny mutta en usko että silläkään pääsisi kokonaan eroon ongelmasta. Ainakaan tuota poraamista ei pidä tehdä. Hihnatappien paikkoja voi vaihtaa, mutta jos laitat hihnan toisen pään lapaan kiinni ns. perinteiseen tyyliin, niin se tasapainottaa jo aika hyvin. Riippuen tuosta kaulanalaosan muodosta tuo hihnatapin paikka voi vaikuttaa vähän, tai ei-yhtään. Yleensä huonoin paikka kaulassa hihnatapille on pohja ja paras treblepuolen sivu sellaisessa kohdassa jossa sormet ei osu siihen kun soittaa 12. nauhan yläpuolelta. |
Da Make 19.12.2005 11:26:59 | |
---|
Mihin muuhun sä soittaessasi tarviit vasenta kättä kuin kitaran kaulasta kiinni pitelemiseen ja otelaudan paineluun? Keskisormen vilautteluun yleisölle? :D Kokeileppa joskus LTD Viper Baritonea... Kyllä se reilu kaulapainosuus vaikuttaa tosi ikävästi soitto ergonomiaan. Hyvä nahkahihna aiheutti olkapään hiertymistä ja paidan rullaantumista... |
jussimus 19.12.2005 12:07:45 | |
---|
Kokeileppa joskus LTD Viper Baritonea... Kyllä se reilu kaulapainosuus vaikuttaa tosi ikävästi soitto ergonomiaan. Hyvä nahkahihna aiheutti olkapään hiertymistä ja paidan rullaantumista... Hommaa käytännöllisempi kitara, tai soita ilman paitaa ettei paita rullaannu. Ja laita Hydrocortisonia hiertymiin. |