Aihe: Hughes & Kettner kitaracombot
1 2 3 4
sinCCos
18.12.2005 20:37:01 (muokattu 18.12.2005 20:39:22)
Olen piakkoin ostamassa vahvistinta, ja huomasin thomannilla sopivaan hintaan Hughes & Kettner TOUR REVERB 100w - 299e ja Hughes & Kettner WARP7 112 - 233e.
Niin onko teillä kokemuksia kyseisistä comboista? Että tekeekö niillä mitään ja kumpi noista olisi parempi (Taas kerran ;D)

Ja myös skeba on ostoslistalla, ja olen noita Jacksoneita katsellut, varsinkin Jackson JS30RR BK - 269e, eli onko tuo kannattava hankinta vai halvan hinnan takia huono?
Twist
18.12.2005 20:42:18
Hughes & Kettner WARP7 112 on mulla. Tarkoitettu juuri näiden vireiden tiputtamiseen ja "nu-metalli" miehille. Mutta, sanoisin että vahvistin ajaa asiansa ja varmasti menee bändikäytössäkin (tätä en tiedä kun en ole bändissä). Volyymia lähtee enemmän ku vähemmän, mutta ei tällä aivan rokkia tai muuta soitella. Pitkälti metallia? Varmasti joku pystyy ehdottamaan paremman vekottimen kuin tämän Warp7.
"Get a new attitude on and get inspired. Fuck what's "hip", brother - trendkill!" - Dimebag Darrell, R.I.P.
sinCCos
18.12.2005 20:45:49
Jooh, no sitten sen mallin voi jättää väliin, kun tarkoitus on muutakin kuin metallia soitella :) Mutta pistäkää tänne sitten ehdotuksia n. 300€ vahvistimista jotka olisivat kelpo pelejä.
Da Make
18.12.2005 20:52:54
Jooh, no sitten sen mallin voi jättää väliin, kun tarkoitus on muutakin kuin metallia soitella :) Mutta pistäkää tänne sitten ehdotuksia n. 300€ vahvistimista jotka olisivat kelpo pelejä.

(Käytetty) Randall RG75, (käytetty) Laney TF200, noi nyt ekaksi tulee mieleen. Tech 21 Trade Mark 60 (eli TM60) on todellinen jokapaikan höylä, käytettynä voi löytyä juuri ja juuri tuohon hintaan.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
Tami
18.12.2005 21:06:11

Line6 flextone2 + poljin on mun mielestä ko. hintaan sopiva monipuolinen laite, josta riittää ääntä ja soundia aloittelijasta ammattilaiseksi...
Myynnissä uraltone jr
oo-p
18.12.2005 22:39:01

Itelläni on Hughes & Kettner Edition Blue 60R vahvistin ja Jacksonin ps-2 performer kitara kotona ja olen ollu tosi tyytyväinen tähän yhdistelmään. Varsinki ku soitan enemmän tämmöstä raskaamman puoleista musaa. Suosittelen kumpaaki merkkiä lämpimästi!
Terve, ja kiitos kaloista!
Juustonaksu
18.12.2005 22:49:49
(Käytetty) Randall RG75, (käytetty) Laney TF200, noi nyt ekaksi tulee mieleen. Tech 21 Trade Mark 60 (eli TM60) on todellinen jokapaikan höylä, käytettynä voi löytyä juuri ja juuri tuohon hintaan.

Pakko sanoa tuota Laney Tf-200 testanneena, sekä TF-700 nupin omistavana, että on työn ja tuskan takana saada tuolta mitään älykkään kuuloista ääntä väliltä metalli-blues ilman ylimääräistä boostipedaalia. Gain-kanavan särö kuulostaa säröltä vain viimeisellä neljänneksellä ja crunch-kanavan särö riittää johonkin kevytrokkiin.

Enemmän nuo Tf:t sopii metallirymistelyyn, mutta jollain lisälaitteella (Digitech Bad Monkey, Boss SD-1 jne.) varmasti saa sitä erilaista soundia. Melua noissa molemmissa riittää vaikka kuinka kovaan bändisessiomenoon. :) Kannattaa ehdottomasti harkita, mutta kannattaa ohessa miettiä sitä lisäsärötintä.
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
Kasperi Tervonen
19.12.2005 16:43:49
Itelläni on Hughes & Kettner Edition Blue 60R

Mullakin on tuollainen ja hyvin on toiminut. Miinuksena tosin mainittakoon että tuo vahvistin on melko "herkkä". Soundi menee korkea ulostuloisten mikkejen ja distortion-säröpedaaleiden kanssa aika helposti vähän ruvelle, varsinkin kovilla volyymeilla. Muuten vahvistin on kyllä erittäin asiallinen peli.

Ainakin roland cube 30 kannattaa myös testata (jos uuden styrkan haluat).
Märkyys on kosteuden sielu.
Aki
20.12.2005 00:20:42

HK Blö 60 on hyvä combo, mutta vaihtoehtoja todella löytyy.

Aivan hyvää Roland Cube 30:stä jo ehdoteltiin, mutta yleisvahvistimena Cuben pesee aika tyylikkäästi Vox Valvetronix AD30VT. Hintaa taitaa olla pikkasen enemmän, mutta 290€:lla sen ainakin saa uutena. Näissä molemmissa on vain 10" kaiutin, joten railakkaan rumpalin ääressä saattaa tulla tippa linssiin. Kotisoitossa ja inhimillisen rumpalin äärellä noi onkin sitten ihan verrattomia.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Spike
20.12.2005 00:47:29
Pakko sanoa tuota Laney Tf-200 testanneena, sekä TF-700 nupin omistavana, että on työn ja tuskan takana saada tuolta mitään älykkään kuuloista ääntä väliltä metalli-blues ilman ylimääräistä boostipedaalia. Gain-kanavan särö kuulostaa säröltä vain viimeisellä neljänneksellä ja crunch-kanavan särö riittää johonkin kevytrokkiin.

Hmm? Tarkotatko ettei siitä saa metallia ulos ilman lisäpedaaleja? Vai ettei siitä saa muuta kuin metallia ulos ilman lisäpedaaleja? Aika monenlaista tosta oon itse ainakin saanut ulos.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Juustonaksu
20.12.2005 06:54:41
Hmm? Tarkotatko ettei siitä saa metallia ulos ilman lisäpedaaleja? Vai ettei siitä saa muuta kuin metallia ulos ilman lisäpedaaleja? Aika monenlaista tosta oon itse ainakin saanut ulos.

Lähinnä sitä, että tuo pelittää kuiviltaan hyvin vain raskaampaan musiikkiin. Itse en ole kuukauden ahkeran säätelyn jälkeen sieltä saanut oikein mitään kovin toimivaa rokkisoundia ulos. Bluesia vielä irtoaa, kun pistää crunchin päälle. :)

Jos kaipailen rokkisoundia niin isken itse siihen eteen Electro Harmonixin Hot Tubesin. Sillä lähtee.
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
Kasperi Tervonen
20.12.2005 08:38:09
Aivan hyvää Roland Cube 30:stä jo ehdoteltiin, mutta yleisvahvistimena Cuben pesee aika tyylikkäästi Vox Valvetronix AD30VT. Hintaa taitaa olla pikkasen enemmän, mutta 290€:lla sen ainakin saa uutena.

En tiennytkään että valvetronix on noin halpa. Voipi olla paras vahvari vaihtoehto tuohon budjettiin (uusista vahvistimista siis).
Märkyys on kosteuden sielu.
Aki
20.12.2005 13:49:46

En tiennytkään että valvetronix on noin halpa. Voipi olla paras vahvari vaihtoehto tuohon budjettiin (uusista vahvistimista siis).

Suuntaa-antavat hintatiedot Valvetronix-sarjasta DLXmusic:in sivuilta:

AD15VT, 239€
AD30VT, 295€
AD50VT, 395€

AD60VT, 795€
AD60VTX, 995€
AD120VT, 1090€
AD120VTX, 1295€

Noi isompien hinnat kyllä kuulostaa hieman vanhanaikaisilta, maksoin 60VTX:stäni reilusti alle ton jo vuosia sitten. Taitaa DLX:llä olla jäänyt vanhat hinnat nettiin, Thomannilla mainitaan:

AD60VT, 579€
AD60VTX, 888€
AD120VT, 725€
AD120VTX, 1168€
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Hutte
13.05.2007 12:42:34

Nostetaampa tälläinen 508 päivää vanha ketju ylös. Tuntuu että juurikin tuon H&K Edition Bluen omistajia tuntuu olevan täällä m.netissä joka kulman takana.

Itse omistan tuon 60w version ja hyvin on pelannut. Säröistä en oiken tykkää kun joten nyt olen alkanu särjöjä ottaa Line6 POD2.0:sta niin tuntuu että vaika kuinka säätää niin on saundi liian "kirkas". Midleä kun vaffarista väännän alas niin sitten meneekin samantien täysin tuhnuksi. Podista taas jos ottaa vahvistin mallinnukset pois päältä (mikä kuuluisi tehdä vahvistimeen soitettaessa, kai..?) niin saundi onkin sitten kuin soittaisi pahvilaatikon läpi vaikka olisi midlet ja treblet kaakossa. Oliskohan tässä mitään tehtävissä?
P2
13.05.2007 12:45:42
Koitapa vaihtaa sitä A.I.R-modea.
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
Hutte
13.05.2007 12:48:20

Koitapa vaihtaa sitä A.I.R-modea.

Eikös tämä juuri määräitä näitä mallinnuksia? Kummassas suunnassa tän nyt ihan oikeaoppisesti kuuluis olla?
32788
13.05.2007 12:49:03
Oliskohan tässä mitään tehtävissä?

Pistätkö tuon PODin suoraan vahvarin kitaralle tarkoitettuun inputiin? Ei kannata, sillä sitä ei ole tarkoitettu siihen. Ei mikään ihme siis että soundi menee tuhnuksi.

Pistä se mieluummin efektiloopin sisäänmenoon tai sitten johonkin line-iniin.
P2
13.05.2007 12:49:30
Varmaan siinä AMP-puolella eli oikealla. Mutta jos toimii vasemmalla eli directissä paremmin niin mikäs siinä.
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
Hutte
13.05.2007 12:52:06

Varmaan siinä AMP-puolella eli oikealla. Mutta jos toimii vasemmalla eli directissä paremmin niin mikäs siinä.

Jeps eli kävimpä tarkistamassa tuolta podista ja DIRECT:issähän se oli, käänsin sitten sen sinne AMP:iin ja sehän kuulosti ihan ku ois ämpäri vahvarin päällä. PODin manuaalissa sanottiin vahvistimeen soitettuna pitäisi olla luonnollisesti AMP puolella mutta joillain pienillä trankku vaffareilla voi kuulostaa paremmalta DIRECTILLÄ. muttakun eihän tuo nyt mikään pieni enää ole...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)