Aihe: Onko mikään akustisen pianon veroinen oikeasti?
1 2
musamies
18.12.2005 17:23:37 (muokattu 18.12.2005 17:26:53)
Mul peräkärry painaa tyhjänä ehkä n. 500 kiloa. Jos siellä olisi ollut kyydissä muiden laitteiden lisäksi vielä piano, niin empä ole varma olisiko noussut nuorisoseuran talon jyrkkää mäkeä ylös takaveto -77 300 D Mersulla ja hyväkuntoisilla Hakkapeliitta 4:silla hinaten. Kun laitoin siihen soraa ja kaksi äijää oli takapenkillä, vauhtia niin paljon kuin jyrkissä käännöksissä sain ennen mäkeä, niin ylös meni. Kärry oli vieläpä lastattu tarkoituksella niin, että aisapainoa on reilusti ja vetävillä pyörillä enemmän pitoa.

Toivottavasti ensi vuonna on jo nelivetoauto hinurina, niin on pianokin mahdollista saada perille ;-)
Ile-
18.12.2005 17:46:03
Sama. Kuhan se on NY/Hamburg model D.
Ihme nirsoilua. Kyl se model C on ihan hyvä kans.
BaariMikko
18.12.2005 17:54:39

Mul peräkärry painaa tyhjänä ehkä n. 500 kiloa. Jos siellä olisi ollut kyydissä muiden laitteiden lisäksi vielä piano, niin empä ole varma olisiko noussut nuorisoseuran talon jyrkkää mäkeä ylös takaveto -77 300 D Mersulla ja hyväkuntoisilla Hakkapeliitta 4:silla hinaten. Kun laitoin siihen soraa ja kaksi äijää oli takapenkillä, vauhtia niin paljon kuin jyrkissä käännöksissä sain ennen mäkeä, niin ylös meni. Kärry oli vieläpä lastattu tarkoituksella niin, että aisapainoa on reilusti ja vetävillä pyörillä enemmän pitoa.

Toivottavasti ensi vuonna on jo nelivetoauto hinurina, niin on pianokin mahdollista saada perille ;-)

Jaha, ja seuraavaksi varmaan palkkaat henkilökohtaisen pianonvirittäjän?
Life is very short, and there's no time for fussing and fighting, my friend - I have always thought that it's a crime
musamies
18.12.2005 18:25:48 (muokattu 18.12.2005 18:34:42)
Jaha, ja seuraavaksi varmaan palkkaat henkilökohtaisen pianonvirittäjän?

Jäänee vetoauton tai Clavinetin kielien virittelyyn...

Ehkä kuulokkeillakin on väliä, kun soittaa niin, ettei naapurit vaivaannu? Mitkä on parhaat?

Jos soitat vain kotona, etkä tarvi äänen vaimennusominaisuuksia, niin parhaat on hyvät hifikuulokkeet. Jonkinlaisia on esim. AKG K 501:set ja Sennheiser HD 600:set. AKG:n hyvä puoli on jotenkin avara ääni. Bassotoisto siinä ei ole mikään runsas.

Jos on rahat tiukalla, niin asiansa voi ajaa esim. Philips SBC HP200 kuulokkeet. Täytyy tunnustaa, että sellaiset tuli hankittua pilkkahintaan. Ne on aivan älyttömän halvat, mutta mukavat päässä. Ylin diskantti ei ole välttämättä noiden äsken mainittujen tasoinen, mutta bassotoista taas aika hyvä.

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26310
http://www.accessorystore.co.uk/aca … ips_SBC_HP200_HI_FI_Headphones.html

Minua on hämmystyttänyt kun ne ei olekaan ihan paskat vaikka hinta antaisi niin ymmärtää!
baron
18.12.2005 18:31:53 (muokattu 18.12.2005 18:32:14)

No joo, kiitos asiantuntevista kommenteista vaan, mut mä en ole keikalle lähdössä, vaan soitan kotona. Onko Rolandeissa ja Yamahoissa eroa? Ehkä kuulokkeillakin on väliä, kun soittaa niin, ettei naapurit vaivaannu? Mitkä on parhaat?

1. Rolandeissa ja Yamahoissa on eroa sekä kosketuksessa että soundeissa. Kummallakin on fanaattiset kannattajansa.
Totuutta ei ole, paras että itse kokeilet molempia.

2. En mä usko, että kuulokkeet mitenkään kriittisiä on, mulla on AKG K141Studio, mutta varmaan monet muutkin käy.
My name is Baron, Sir Baron.
projekti
18.12.2005 18:53:54
Ehkä kuulokkeillakin on väliä, kun soittaa niin, ettei naapurit vaivaannu? Mitkä on parhaat?
Parhaat kuulokkeet on ne joiden taajusvaste sopii yhteen sinun korvien taajusvasteen kans. Kuuntelemalla selviää tuntuuko teräviä piikkejä/kuoppia joiden takia jotkut nuotit hyppää silmille ja toiset jää vaimeiksi. Korvakäytävät on yksilöt ja suurin soundiin vaikuttava tekijä kuulokekuuntelussa. Se mikä kuulostaa kaverin korvassa maailman parhaalta, saattaa pistää toiselta tärykalvot ja hermot koetukselle.
Onko flyygeleissä säröpedaalia?
jezze-90
21.12.2005 20:27:48
Ei synalla tai sähköpianolla soita kukaan jos ei ole pakko ainakaan klassista musiikkia. Ei löydy sähköpuolelta samanlaista kosketusta. Poikkeuksena Yamahan Silent.
nooramone
25.12.2005 12:19:56
Onko kukaan koskaan kuullut Pearl River-nimisestä pianonvalmistajasta? Onko kokemuksia? Hakusessa olisi kyllä oikeasti digitaalipiano, jossa olisi mahdollisimman aito pianosoundi ja kosketus sekä usb-/midiliitäntä. Myös riittävän pieni koko on tärkeä. Hintahaarukka 1000-n. 4000 e. Onko esim. pianisteilla kokemuksia ja suosituksia? Akustisesta on pakko luopua, vaikkei mikään olekaan sen veroinen, vai onko?

ei.
älä kysy vaan pogoo.
M.i.k.key
25.12.2005 13:48:18
Jep ja sen soitto vaatii timanttia timeä!

Jep, ja senpä takia meikäläisen clavinetti on pysynyt visusti kellarissa :)
Mä lopetan nää hommat!
mack the knife
25.12.2005 14:02:29
Onko täällä virittäjiä? Tänne ja heti, mie maksan.
Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty.
baron
25.12.2005 14:02:40

Mites se time siellä olis helpompaa?
Fuzzy Boner
25.12.2005 19:47:00

Anna mulle, mulla olis käyttöä :)
Saapuilija
baron
25.12.2005 21:09:09

Anna mulle, mulla olis käyttöä :)

Ai, sä tykkäät viettää aikaas kellarissa???
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)