Aihe: Harley Benton HBMS620TR
1
seteli
17.12.2005 20:00:51
http://www.thomann.de/thoiw3_harley … on_hbms620tr_egitarre_prodinfo.html

Onko kukaan kokeillut tätä? Onko tuossa kokopuurunko? voi ainakin rungon ottaa ja vaihtaa osia jos ei muuta.
Juustonaksu
17.12.2005 20:15:53 (muokattu 17.12.2005 20:16:14)

Onko kukaan kokeillut tätä? Onko tuossa kokopuurunko? voi ainakin rungon ottaa ja vaihtaa osia jos ei muuta.

Melko harva varmaan on kokeillut sikäli, kun Suomeen ei tietääkseni ole maahantuojaa noille HB-romuille. Mutta mikäli pitäisi sellaista yleistä mielipidettä soveltaa niin en kyllä suosittele, että edes harkitset tuon soittimen ostoa muuhuin, kuin omiin modailukikkailuihin tai koristeeksi. (Polttopuuna muuten toimivaa, joskin hieman tyyristä) :)

Runko on kaiketi vaneria tms, en aivan muista mitä tuo Basswood oli, mutta ei mitään kovin hyvää todennäköisesti... Muistaakseni siinä HB-rakennussetissä oli jopa leppää se body, eli mieluummin hommailet sen ja siihen sitten vaihdat osia paremmiksi. Tietty, jos haluaa ulkonäöltään tuollaisen...

Hienon näköinen jossain määrin, mutta osat ovat tod.näk jotain niin halpaa ja huonoa, että alta pois. Kyllähän tuo jonain äärimmäisenä varana kotona voisi toimia, mutta aika rankat modaukset pitää tehdä. Ja siihen hintaan saisi jo jonkun halvan Ibanezin vaikka tai käytettynä jonkin edes hieman laadukkaamman instrumentin.
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
tenkainen
17.12.2005 20:21:56

Melko harva varmaan on kokeillut sikäli, kun Suomeen ei tietääkseni ole maahantuojaa noille HB-romuille.

Minä olen kokeillut, ja se yksilö, joka käteeni sattui oli aivan hyvä soitettava. Tämä yksilö oli helposti tuon sadanviidenkympin arvoinen, mutta noissa taitaa olla aikamoinen laadunvaihtelu, joten ei sitä voi tietää mitä tuolta Saksasta tulee... Ja tuo talla kuluu aika varmasti hyvin pian kelvottomaksi, eikä muutkaan rautaosat sen kauempaa taida kestää.
Jos tuo on tuota puuta, mitä tuossa luvataan, niin tämännäköinen kaveri on basswood:
http://en.wikipedia.org/wiki/Basswood
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
tommiot
17.12.2005 20:28:51
Runko on kaiketi vaneria tms, en aivan muista mitä tuo Basswood oli, mutta ei mitään kovin hyvää todennäköisesti...

Basswood on lehmus, jota on mm. mun Ibanez USA Custom RG, että ei kai se nyt mitään paskinta mahdollista. Aika pahvinen saundi kyllä, kun vertaa vaikka Les Pauliin :) Mutta tilukeppihän tuo on.
Rocco_Longfella
17.12.2005 20:33:14
Ei ainakaan oma bentonin stratoni kovin paska ole. Ainakaan mikään ei ole mennyt rikki ja pienellä viilailulla tuli ihan soitettava peli. Mikit ovat kyllä täyttä kuraa.
Omasta ja kaverini mielestä aivan yhtä hyvä soittaa, kuin hänen squierinsa. En sitten tiedä, millainen ero on joihinkin Oikeisiin kitaroihin, mutta kyllä tuolla soittaa.

Toisaalta enhän minä tiedä mistään mitään. Silti ikävä lukea noita juttuja, että HBn runko on pahvia ja se räjähtää kosketuksesta.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Pnctocn
17.12.2005 21:06:50

Olen kokeillut Oulun Soitin ja Tarvikkeessa. Oli käytetty. Hintaa kuulemma 100€. Oli parempi kuin liikkeen paras (n.3000€) Gibsoni...lähinnä ehkä hinnaltaan. Kuitenkin 100 ekua ei ole huima hinta, ehkäpä tuossa olisi tinkivaraa kympin verran. Onnea matkaan. Itse en taitaisi silti ostaa - samalla hinnalla saisi kuitenkin toimivat sähköurut, joista kitara-asetuksilla verrattain asiallisia soundeja.
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
Ziggy Bubba
17.12.2005 21:21:48

samalla hinnalla saisi kuitenkin toimivat sähköurut, joista kitara-asetuksilla verrattain asiallisia soundeja.

Siis hä. Koskettimilla hyviä kitarasoundeja! Juu, juu. Asiallisiapa hyvinkin :P
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
Ukko
18.12.2005 13:41:52

Ei ainakaan oma bentonin stratoni kovin paska ole..

HB kitaroista, ostin Saksasta juuri 12 kielisen akustisen eikä se milläänlailla häviä esim. Yamahan tuplaten kalliimmille malleille. Siihen on vaikea sanoa osuiko kohdalle hyvä yksilö vai ovatko ne kaikki tasalaatuista tavaraa kun ei ole tietoa asiasta. Tämä yksilö joka tapauksessa pelittää ihan kunnolla kaikin puolin.
aarghto
18.12.2005 16:10:48

Itsellä on tuota otsikossa mainittua kitaraa vastaava bentoni. Ihan hyvin se aluksi kesti. Mikit pörisee, puu on huonolaatuista, vibrakampi hajosi omastani n. 2kk pienen soittelun jälkeen vaikka ihan normaalisti käytin, halvat floikat on mitä on, vire sentään pysyy ihan hyvin tallalukkojen ansiosta. Kyllä tuollanen nyt ekaksi kitaraksi menee jos hyvä yksilö sattuu kohdalle.
päteminen ja ruikutus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)