MarkoA 17.12.2005 11:06:59 | |
---|
Terve, Onkos näitä kitaroita testattavana ja myytävänä enemmälti? Täällä meilläpäin ei tietysti, mutta pääkaupunkiseudulla varmaan. Usein ollut mielessä, että tekis mieli testata (tai jopa ostaa) tuommonen. Vaikuttaa speksien valossa kohtuu mielenkiintoiselta kitaralta. Ei vain tule vastaan kovin usein. Läytyykö täältä käyttäjiä? - I´m so glad, I´m so glad, I´m glad - I´m glad - I´m glad - |
Jani The Rock 17.12.2005 11:16:53 | |
---|
Eipä noita kovin usein vastaan kävele. Bigsbyllä varustettua Blueshawkia olen joskus testannut, eikä ole pahaa sanottavaa. Hyvä kitara, ja ainakin mun mielestäni myös helkkarin hienon näköinen. Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 |
Härski 17.12.2005 11:50:16 (muokattu 17.12.2005 12:23:32) | |
---|
Eipä ollukkaa, pärkl.. pari päivää sit oli viel. |
fox 17.12.2005 12:11:54 | |
---|
Vaikuttaa speksien valossa kohtuu mielenkiintoiselta kitaralta. Ei vain tule vastaan kovin usein. Läytyykö täältä käyttäjiä? Onhan se NAMM-messuilla palkittu innovatiivisena uutena kitarana. Gibsonin "kirous" eli huono myynti, kun ei se oo Les Paul eikä muukaan "klassikko-malli", sitä kovin lyhyen valmistusaikansa vaivas.. Tampereella oon yhtä Nighthawkkia (Standard muistaakseni, niillä parallelogrammi-inlaylla) testaillu, ja jos olis ollu tarkoitukseen varattuna pelimerkkejä, olis muuttanut meille se.. Enpä usko että olis kovin suuria määriä Suomeen tuotu, juur kun se EI ole se perinteinen Giba.. sääli. |
Jani The Rock 17.12.2005 12:30:48 | |
---|
Onhan se NAMM-messuilla palkittu innovatiivisena uutena kitarana. Gibsonin "kirous" eli huono myynti, kun ei se oo Les Paul eikä muukaan "klassikko-malli", sitä kovin lyhyen valmistusaikansa vaivas.. Tampereella oon yhtä Nighthawkkia (Standard muistaakseni, niillä parallelogrammi-inlaylla) testaillu, ja jos olis ollu tarkoitukseen varattuna pelimerkkejä, olis muuttanut meille se.. Enpä usko että olis kovin suuria määriä Suomeen tuotu, juur kun se EI ole se perinteinen Giba.. sääli. Nämä on myös niitä keräiltäviä, ehdottomasti... Saateri, eipä ollut mullakaan riittävästi lateja taskussa sillon kun sitä Blueshawkia kokeilin. Oli vielä punanen, ja se Bigsby... Aijai! Mutta eiköhän sellanen vielä jostain löydy. Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 |
fox 17.12.2005 12:38:20 | |
---|
Nämä on myös niitä keräiltäviä, ehdottomasti... Saateri, eipä ollut mullakaan riittävästi lateja taskussa sillon kun sitä Blueshawkia kokeilin. Oli vielä punanen, ja se Bigsby... Aijai! Mutta eiköhän sellanen vielä jostain löydy. Itse asiassa ehkä tulevaisuudessa..Aattele ny, hyvä kitara ja aika vähän suhteessa valmistettu.. Toivottavasti löydät, ja uskoisimpa, että tuolla fleabayssa joku sua odottaa, punanen Bigsbyllinen Bluus-haukka.. Minä kyttäilen sitte Yöhaukka Customia, siin on ne cloud-inlayt.. *kuolaa hieman* |
Artist 17.12.2005 12:38:43 | |
---|
Sininen Blueshawk oli aikanaan (pari vuotta sitten? Vuosi sitten? Ei voi muistaa) Keravan Intro-Musicissa. En kyllä testaillut, mutta usealla keralla huomasin sen siellä. Hyviä kitaroita varmasti, eivätkä edes pahan hintaisia. Jos fyrkkaa olisi, niin saattaisin hyvinkin ostaa. Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
duane 17.12.2005 12:42:37 | |
---|
Mullakin oli aikoinaan, oilikohan se 1999 alkupuolella käytetty NH viikon koesoitossa kotikaupunkini musakaupasta. Kaupat jäi tekemättä, koska kauppias ei suostunut säätämään kitaraa eikä antamaan uusia kieliä kaupan päälle. Pyynti kitarasta silloin oli 3500mk. Kitara oli kyllä oikein hyvä, kaula sopi käteen ja soundasi hyvältä. Etenkin slidesoundi oli mainio. Toisaalta edellinen omistaja oli säätänyt kitaran perseelleen ja kaulaakin olisi pitänyt hieman oikaista. Kun myyjä ei alkanut näihin toimenpiteisiin, katsoin parhaaksi pitää ne rahat taskussa... Kyllä köyhän kannattaa ostaa halpaa, sillä halpa tulee kalliiksi ja kallis on aina laadukasta |
johnny darnett 17.12.2005 13:02:12 | |
---|
Itseltäni löytyy tuommoinen Nighthawk sp3. Se vois jopa sopivalla hinnalla vaihtaa omistajaa, kun itse soittelen tyyliltään vähän erilaista musaa kuin tämä keppi tarjoaa, vaikkakin helvetin monipuolinen vekotin tämä on. oikeastaan yksi monipuolisimmista mihin olen ikään törmänny. En vaan välttämättä tarvii sitä kaikkea, oon enemmänkin yhden tai parin hyvän soundin mies. http://www.blueshawk.info/nighthawk_family.htm eli tuolta alarivistä keskimmäinen malli. "kiitos ja onneks olkoon, nähhään ens vuonna teillä" -Puti |
MarkoA 17.12.2005 16:28:49 | |
---|
Kiinnostus lisääntyy ärsyttävästi... Mutta käyttäjiä ei löydy vai? Tarkoitan semmosta henkilöä, että soittelee normaalisti pääosin tämmösellä (siis jollakin noista malleista). Paskat kun ei pääse kokeilemaan. Jotenkin mulla nuo tele ja strato tahtoo aina jäädä soittelematta, mutta oisko tuommostesta ikäänkuin korvikkeeksi noille kirkkaammille soundeille. Monesti G:tä moititaan kun tehdään vaan uusintapainoksen uusintoja kitaroista, mutta sitten kun tulee jotain oikeasti uudempaa ei kukaan osta. Käsittääkseni tuo ei siis ollut enää tuotannossa ollenkaan? Hullulta tuntuu jos NAMM palkitsee kitaran ja tuotanto loppuu alle kymmenessä vuodessa. Täytyy pitää silmät auki tällä saralla. Sattuuko kukaan muuten tietämään musaliikkeitä itävallassa? Mieluusti nettisivullisia. Tulee pitempi reissu sinne ensivuonna, josko tuolla ois jotain mielenkiintoista? - I´m so glad, I´m so glad, I´m glad - I´m glad - I´m glad - |
fox 17.12.2005 16:39:59 | |
---|
Monesti G:tä moititaan kun tehdään vaan uusintapainoksen uusintoja kitaroista, mutta sitten kun tulee jotain oikeasti uudempaa ei kukaan osta. Käsittääkseni tuo ei siis ollut enää tuotannossa ollenkaan? Hullulta tuntuu jos NAMM palkitsee kitaran ja tuotanto loppuu alle kymmenessä vuodessa.? Niinhän se on..Giba on ollu aina innovatiivinen tehdas, mitä moni ei tiedäkään, mutta mutta...ne muut mallit ei oikeen tee kauppaansa. Sääli on se.
|
LaXu 17.12.2005 17:00:15 | |
---|
Tuota, mitäs innovatiivista tuossa nyt muka on? |
MarkoA 17.12.2005 17:11:36 | |
---|
Tuota, eikai mitään. Mokasivat NAMM:ssa. Pitäis varmaan laittaa noottia.. ;) Juu ei, sen verran kiinnostusta että piti selata lehtiä mitä on tullut vuosien varrella osteltua. Eiköhän sieltä löytynyt Nighthawk esittely (Total Guitar issue 16 - 1996) löytyi hyvä perus esittely ja levyltä vielä (melko aneeminen!) pikku demo siitä mihin tuolla kitaralla pääsee. Ei mitään ihmeitä noissa soundeissa kun on sen verran usean purkin läpi ilmeisesti soitettu. Ei siinä mitään, eiköhän tuon kitaran hohto ole juuri tuossa skaalassa ja mikkien toiminnassa. Luulisin ainakin. - I´m so glad, I´m so glad, I´m glad - I´m glad - I´m glad - |
sihvoh 17.12.2005 20:41:43 (muokattu 17.12.2005 20:43:16) | |
---|
Itse olin melko lähellä saada kolmemikkisen NH Specialin, mutta myöhästyin pari päivää. Levytukku noita aikoinaan myi ja hintana oli silloin 795 kolmemikkiselle Specialille... Tässä on linkki tietouteen jolla GAS pahenee :-) http://www.blueshawk.info/ Jos Blueshawkin haluaa, niin saahan niitä vieläkin: http://www.guitar24.de/de/kat.php?k=354 NH valmistus on loppu ja käytettyinä löytyy eBay:sta ja välillä on näkynyt Suomessakin... EDIT: No tämä tietouslinkki olikin jo... joten eipä siitä enempää... I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
fox 17.12.2005 20:42:00 | |
---|
Ei siinä mitään, eiköhän tuon kitaran hohto ole juuri tuossa skaalassa ja mikkien toiminnassa. Luulisin ainakin. Muistaakseni siin mikkikytkennässä oli jotai spesiaalia joka sitten on muillekin kelvannut. Ei siin mitään ihmeellistä ole muuten, Kipsonissa ei oo koskaan, eräille. 8) Runkorakeneteessa on jotain kyllä myöskin, mutta hei, ei tuo ny mikään iso juttu ole.. ja se NAMMi on niin mitätön messutapahtuma ettei siitäkään kannata ny numeroo tehdä. ;) |
sihvoh 17.12.2005 20:53:24 (muokattu 17.12.2005 21:07:05) | |
---|
Muistaakseni siin mikkikytkennässä oli jotai spesiaalia joka sitten on muillekin kelvannut. Ei siin mitään ihmeellistä ole muuten... No ei mitään erikoista... kolmemikkisessä oli viisiasentoinen kytkin ja kelojen puolitus potikassa, jolloin saatin paljon "erilaisia" soundeja ainakin teoriassa. No erikoista on myös 25,5" skaala Gibsonissa... EDIT: Tässähän tämä erikoinen kytkentä olikin meni hieman että muistin mistä se löytyy... http://www.blueshawk.info/nighthawk_st3.htm EDIT2: Tällaiset aiheet pitäisi kieltää, koska nyt taas alkoi itseäkin kiinostaa tuo kitara :-) I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
gator 17.12.2005 21:00:28 | |
---|
Eihän stratotkaan alkuun kelvanneet suurelle yleisölle. Sama tais olla explorerin, flying-v:n ja varmasti monen muunkin kepin kohdilla. Jos popeda soittas nighthawkeilla ni tällä palstalla keskusteltas siitä miks tokain kopio nighthawkista hakkaa Giban nighthawkin. |
GAS iski. - I´m so glad, I´m so glad, I´m glad - I´m glad - I´m glad - |
fox 17.12.2005 22:25:21 | |
---|
EDIT2: Tällaiset aiheet pitäisi kieltää, koska nyt taas alkoi itseäkin kiinostaa tuo kitara :-) Niin mullahan ei oo koskaan mitään GASsia mutta jos jostain tuommosen Customin.. 900-1100 dollaria Jenkkilässä, halvimmillaan.. Firebird-mikki + ykskelainen ja spesiaali tallahumppari.. Hähä..
|
MarkoA 25.12.2005 20:44:00 | |
---|
- I´m so glad, I´m so glad, I´m glad - I´m glad - I´m glad - |