srgi 17.12.2005 20:59:41 | |
---|
mutta musakauppakuivat kapula tahtoo katkeilla jos ne tuo suoraan keikalle. Treenikämpillä tai kapulapussissa n. viikon lojuminen ajaa saman asian. Oonkoha mie eläny jossai pullossa ku en oo tuotakaa kuullu... Mut joo ennen meni kapuloita enemmi mut sit aloin kiinnittää tekniikkaan huomioo ja ei mee enää nii paljo kapuloita. Ai eikö teillä kulu kapulat muka muussa kun kanttilyönneissä? Haikka ja muut pellit ei kuluta ollenkaan? Elämä on ihmisen parasta aikaa. |
Minä en ole kylläkään mitään kapuloita rikki saanut. Tipit on hyvin kestänyt ehjänä sunmuuta. Ehkäpä tussuttelen hiljaksiin. :) Minimaalisen Isonenäinen ja Kuolemattoman Kaoottinen Optimisti.
http://www.akuankka.fi/tekemista/touhola/sudenpentunimigeneraattori/ |
sammakko54 18.12.2005 12:39:06 | |
---|
Minä en ole kylläkään mitään kapuloita rikki saanut. Tipit on hyvin kestänyt ehjänä sunmuuta. Ehkäpä tussuttelen hiljaksiin. :) Kyllä jokaisen rumpalin pitää edes yhdet kapulat katkaista ;) päyväpäy |
ddrum54 18.12.2005 18:23:34 | |
---|
Ai eikö teillä kulu kapulat muka muussa kun kanttilyönneissä? Haikka ja muut pellit ei kuluta ollenkaan? Öö, tuota... Miten haikka ja muut pellit kuluttavat kapuloita? 2`n 4 |
Youni 18.12.2005 18:32:14 (muokattu 18.12.2005 18:32:42) | |
---|
Öö, tuota... Miten haikka ja muut pellit kuluttavat kapuloita? Kuluttavathan ne, jos lätkii reunoille. Itse harvemmin tätä harrastan, musasta riippuen. Kaikki pellit, varsinkaan Staggit, rivät reunoille lyömisestä innostu. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
ddrum54 18.12.2005 18:38:08 | |
---|
Kuluttavathan ne, jos lätkii reunoille. Itse harvemmin tätä harrastan, musasta riippuen. Kaikki pellit, varsinkaan Staggit, rivät reunoille lyömisestä innostu. Joo, okei. Kiitos. Tekniikkavirheestä siis oli kysymys. 2`n 4 |
Migo 18.12.2005 18:47:07 | |
---|
Kyllä jokaisen rumpalin pitää edes yhdet kapulat katkaista ;) Eiii välttämättä. Minimaalisen Isonenäinen ja Kuolemattoman Kaoottinen Optimisti.
http://www.akuankka.fi/tekemista/touhola/sudenpentunimigeneraattori/ |
Youni 18.12.2005 18:48:22 | |
---|
Joo, okei. Kiitos. Tekniikkavirheestä siis oli kysymys. Se on ihan mielipideasia onko tämä tekniikkavirhe vai ei. Reunaankin voi soittaa monella tavalla. Itse reunaan lyödessäni käytän pientä kulmaa, jolloin kapula ottaa vähemmän vahinkoa. Jotkut lyövät 45 asteen kulmassa, jolloin riskit hajoamiseen kasvavat. Reunaan lyömistä käytän lähinnä toisen setupilla soittaessa, jos tämä pitää peltejä niin ylhäällä, että muuten lyöminen on mahdotonta. Mielummin lyön kyllä varrella selkään krässejä kuin reunaan. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
ddrum54 18.12.2005 18:51:27 | |
---|
Joo, tarkoitinkin lähinnä sitä, että haitsu on ihan tapissa ylhäällä ja sitä sitten jauhetaan varrella huolellisesti. Crässi ei syö niin paljon kapulaa, jos nyt ei ihan kohtisuoraan piekse. 2`n 4 |
Youni 18.12.2005 18:53:11 (muokattu 18.12.2005 18:53:39) | |
---|
Joo, tarkoitinkin lähinnä sitä, että haitsu on ihan tapissa ylhäällä ja sitä sitten jauhetaan varrella huolellisesti. Crässi ei syö niin paljon kapulaa, jos nyt ei ihan kohtisuoraan piekse. Niin ja jos ei lyö läpi eli lyö niin, että kapula tulee iskun lopun omalla painollaan. Haikan jauhamisesta yksi esimerkki on Jussi69, mutta hänestä ei sen enempää. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
Legatus 18.12.2005 18:55:04 | |
---|
Niin ja jos ei lyö läpi eli lyö niin, että kapula tulee iskun lopun omalla painollaan. Haikan jauhamisesta yksi esimerkki on Jussi69, mutta hänestä ei sen enempää. Toinen esimerkki Travis parker. Sillä on haitsu ylätapissa ja hakkaa sitä... noh ei nyt enempää. Janne pentele!!!!!!! |
Strumbali 18.12.2005 19:29:32 (muokattu 18.12.2005 19:32:00) | |
---|
Joo, tarkoitinkin lähinnä sitä, että haitsu on ihan tapissa ylhäällä ja sitä sitten jauhetaan varrella huolellisesti. Crässi ei syö niin paljon kapulaa, jos nyt ei ihan kohtisuoraan piekse. No ei ole ihan ylätapissa, mutta aika ylhäällä kuitenkin. Jää enempi tilaa vasurin liikkeelle ja kyllä se aikamoinen sahajauhopaja on minun kohdallani. Korostetut lyönnit 8-osissa tulevat pienessä kulmassa siihen reunaan/päälle, mikä jyrsii hiljalleen kapulan ja se menee useimmiten lopullisesti kahtia jollain rideiskulla. Samat K-sarjan haitsun pellit on olleet käytössä kymmennen vuotta, että eipä kai se mulla ihan väärinkään mene, vaikka lujaa vedetäänkin. On se haikka ollut alempanakin ja silloin se syö sitten tippiä (tai mikä se pää nyt onkaan) enemmän. Crässit ei sitten kapulaa syö niinkään. Äh, ainiin mikäs tämä topicci oli. Ei en käsittele kapuloitani mitenkään. Joskus keikalle soitan niitä yhden biisin verran etukäteen. Mutuahan tämä. |
dictatorsh*t 18.12.2005 21:47:13 | |
---|
Toinen esimerkki Travis parker. Sillä on haitsu ylätapissa ja hakkaa sitä... noh ei nyt enempää. No se saakin niitä niin paljon lisää kun vaan tykkää, että ei niin väliäkään. |
Mikkou 19.06.2011 14:09:54 | |
---|
Itellä menee tiheeseen tahtiin kapuloita. Käytän kanttilyöntejä virveliin, jotta saan filleissä yms eroteltua eri iskuja ja kuulostaahan se paljon paremmalta kanttiin virveliin kuin ilman. Jotku on koittanu puhua että väärä tekniikka kanttiin lyönnis jos menee kapuloita. Voiha se niinki olla, menee niitä siitä huolimatta. |
markkuliini 19.06.2011 15:56:41 | |
---|
Mikkou: Itellä menee tiheeseen tahtiin kapuloita. Käytän kanttilyöntejä virveliin, jotta saan filleissä yms eroteltua eri iskuja ja kuulostaahan se paljon paremmalta kanttiin virveliin kuin ilman. Jotku on koittanu puhua että väärä tekniikka kanttiin lyönnis jos menee kapuloita. Voiha se niinki olla, menee niitä siitä huolimatta. Itse käytän kanttia koko ajan, myös kompeissa. Kapuloita ei mene juurikaan, viimeksi kapula on katkennut 3 vuotta sitten. Ulkona/festareilla soitan hyvinkin lujaa... Kyllä se on tekniikastakin kiinni. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Nottis 19.06.2011 21:15:33 | |
---|
markkuliini: Itse käytän kanttia koko ajan, myös kompeissa. Kapuloita ei mene juurikaan, viimeksi kapula on katkennut 3 vuotta sitten. Ulkona/festareilla soitan hyvinkin lujaa... Kyllä se on tekniikastakin kiinni. :) Ilmeisesti nää kapulat vaihtuu kuitenkin uusiin ennenkuin ne ehtii katketa? ;) Et varmaan kanttiin oo lyönyt kolmea vuotta putkeen samalla parilla? :D |
markkuliini 19.06.2011 23:24:58 | |
---|
Nottis: Ilmeisesti nää kapulat vaihtuu kuitenkin uusiin ennenkuin ne ehtii katketa? ;) Et varmaan kanttiin oo lyönyt kolmea vuotta putkeen samalla parilla? :D No tuo 3 vuotta on niin suhteellinen aika. :) Itse lasken sitä monetko kapulat ostan vuodessa ja jaan sen keikkojen määrällä. Tällä hetkellä yhdellä parilla menee 7-8 keikkaa ja sitten heitän ne menemään. Menisi helposti enemmänkin keikkoja samalla parilla, mutta sen verran alkaa niissä olla kulumaa, että vaihdan mielummin uusiin soundin takia. Ei ne siis katki mene, mutta "shoulder" alkaa rispaantumaan, ja tippi joskus pehmenee.. Mun pointti on se, että ei kanttilyönti katko kapuloita vaan "läpi lyöminen". Eli voimaa annetaan kapulaan vielä silloin kun se jo osuu kohteeseen. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 19.06.2011 23:51:13 (muokattu 19.06.2011 23:51:59) | |
---|
Joopa. Aika kovatkin rumpalit katkoo keppejään että en mä tätä nyt minään itseisarvona pitäis. Ja mikä on markkuliinin hyvinkin lujaa soitto? LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne. |
markkuliini 20.06.2011 00:13:56 | |
---|
Kailis: Joopa. Aika kovatkin rumpalit katkoo keppejään että en mä tätä nyt minään itseisarvona pitäis. Ja mikä on markkuliinin hyvinkin lujaa soitto? Pahapa sitä on itsestä mitään absoluuttisia arvoja antaa. Mutta esim. youtube-pätkissä soitan maksimissaan keskikovaa mun mittareilla. Tuu kattomaan keikkaa jos sua oikeasti kiinnostaa. :P Mä vaan uskon että kovaa soitto/luja volume saadaan aikaan lyöntitekniikalla, eikä voimalla. Eli lujaa voi soittaa ihan hyvin hajoittamatta kamoja. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 20.06.2011 01:00:15 | |
---|
Kepeissä on tietyt ominaisuudet. Kun puhut tekniikasta, tarkoittanet sitä että keppi tekee itse liikkeen otteen ollessa rento. Eli keppiä ei pakoteta osumakohtaansa edemmäs. Näin mäkin teen. Silti väittäisin, että silloin kun halutaan enemmän volaa, tarvitaan myös kepin alkuvaiheessa enemmän energiaa, joka taas kyllä kepin osuessa kanttiin aiheuttaa vaurioita ja jopa katkeamisen. Ethän säkään siinä lyönnin lopussa jarruta? Eli jos lyönti on rento ja sulla ei keppi katkea, et lyö hirveän lujaa. Ei mullakaan usein katkea eikä ole aikoihin katkennut. Voi siis olla, että silloin kun ollaan alueella jossa kepit katkeavat ei sillä enää saavuteta merkittävää äänentason nousua. Joskus syy siihen että lyö liian lujaa voi olla yksinkertaisesti se ettei kuule itseään muun bändin yli. Itse ainakin huomaan että silloin helposti alkaa sälöt lennellä. LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne. |