Aihe: Pitäis vakuuttaa vaimo siitä, että td3 setti mahtuu meille:)
1 2
hanipai
17.12.2005 14:01:39 (muokattu 17.12.2005 14:04:53)
Rupes himottamaan sähkösetti. Joskus sellasen omistinkin , mutta luovuin siitä. Nyt oon miettinyt Rolandin TD-3 settiä, mutta vaimo sano, että ei se meille mahdu. Tilaa on 115x130cm. Joten ei paljoa ja vaatimuksena on, että sen saa soittettuaan kasattua poiskin; ei tartte nauraa:) Tarttisin muutamia mittoja teiltä mm. kuinka paljon setti vie tilaa soittovalmiuudessaan mukaan pitää laskea se tila mikä käytetään istumiseenkin? Entä kuinka paljon räkki vie tilaa kun se on kasattu?
Tilanne on se, että mulla on tilaa siten, että yhdellä puolella on kaapistoi, toisella puolella pöytä ja kolmannella puolella sänky ja neljännellä ovi joka pitää aueta. Ei oo helppoa muusikon elämä:) Jos joku viittis mittailla, niin oisin suuresti kiitollinen. Hankalaahan tää mulle tulee olemaan, mutta pitää yrittää kuitenkin.
Toinen vaihtoehto ois kasata setti siten, että kiinnittää mun spd-8:n telineeseen ja toiseen telineeseen haitsun ja ottaa tomit ja ehkä snarenkin spd-8:n padeista. Mutta kyllä toi oikee setti tietty parempi on. Älkää vaan ehdottako akustista settiä ;) Ei sit hirveet kettuiluu kiitos, koska oon ihan oikeesti tosissaan. Kaikilla kun ei ole autotallia tai omaa huonetta. Tää tulis siis mahkuuhuoneeseemme, jossa on jo soittia kohtuullisesti.

Hannu
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
Peicco
17.12.2005 14:36:24
Ainoa tapa vakuuttaa vaimo asiasta on roudata setti vähin äänin himaan.

Ja siinä vaiheessa kun vaimo vaatii palauttamaan koko paskan takaisin myyjälle, sanot että: "Ei tätä voi palauttaa, ostin saksalaisesta verkkokaupasta ja niillä on ihan eri kuviot tuotepalautusten kanssa kuin suomalaisissa musiikkiliikkeissä".

Luontevan ja ergonomisen soittoasennon löytäminen vaatii kyllä riittävästi etäisyyttä rumpupallin ja muun setin välille. Tää kannattaa ottaa huomioon jo nyt.
hanipai
17.12.2005 14:38:14 (muokattu 17.12.2005 14:45:01)
Oikeestaan ei ole tarkoitus pelkästään vakuuttaa vaimoa vaan myös itseni. Mietin nimittäin, että mahtuuko se mun tilaani. Mulla on sellanen kutina, että vois jopa mahtua ja, että siinä vois soittaa ergonomisessa asennossa, mutta sitä tässä ollaankin selvittelemässä. Muuten vaimoni tietää Thomannin palautusoikeudet :) Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin jos ton pallin laittaa oven viereen, niin se on helppo siirtää pois, joten sen ergonomisen asennonkaan löytäminen ei liene mahdotonta. Ei tossa periaatteessa kai pitäis olla siis ongelmaa. Se vaan on varmaan aika vaivanloista purkaa ja rakentaa se kasaan uudestaan ja uudestaan. Oon kyllä kuullu perheestä joka purkaa joka kertaa akustisen setin; liekö isäntä roudari ;)
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
LumPus
17.12.2005 14:41:44
pitäs mahtua. vie noin 110cm leveyttä, ja vajaa puoltoista metriä syvyyttä soittajan kanssa, tietenkin soittajasta riippuen.
Ei tästä hyvä tule, tämä on jo.
Peicco
17.12.2005 14:49:56
Se vaan on varmaan aika vaivanloista purkaa ja rakentaa se kasaan uudestaan ja uudestaan. Oon kyllä kuullu perheestä joka purkaa joka kertaa akustisen setin; liekö isäntä roudari ;)

Ei helvetti. En mä sentään tollaseen jumppaan lähtis. Tai no, jos se todellakin olis ainoa vaihtoehto päästä nakuttamaan, saattaisin tehdä itsekin noin.
Paas
17.12.2005 15:01:22
Oon kyllä kuullu perheestä joka purkaa joka kertaa akustisen setin; liekö isäntä roudari ;)

Eihän tuo ole homma eikä mikään. Itse roudasin neljän tomin tuplasetin + 3 säkillistä järeää hardwarea + 2 case:llistä symbaaleja 2 vuoden ajan treeneihin Helsinkiin. :) Itse asun siis Porvoossa ja joka kerta kun oli treenit niin purin setin ja pakkasin rummut ja vehkeet koteloihinsa ja nakkasin paketti-autoon. Sitten ajoin kamat Helsinkiin treenikselle ja kasasin kamat. Treenien jälkeen taas kamat kantoon ja pakulla kotia porvooseen minkä jälkeen taas kamat piti roudata autosta sisään. Roudausaika valmiiksi pakatuille kamoille autoon oli vajaa 15 min. Setin kasaus Helsingissä vei noin 30min.

Kyllähän tuo pidemmän päälle alkoi syömään miestä, varsinkin talvella kun sai pelätä että lentää liukkaalla pihalla perseelleen basaria kanniskellessa. :) Mutta saipa ainakin soittaa omilla rummuilla kunnollisilla kamoilla/kalvoilla. Treeniksellä oli kyllä yhteiset pearlin exportit joissa lommoille hakatut kalvot mutta niillä ei tehnyt mieli soittaa.

Eli kai tuollaisen sähkösetin nyt jaksaa kasata?
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Strumbali
17.12.2005 15:16:45 (muokattu 17.12.2005 18:43:28)
Mulla on minimoitu tuo harjoitussetin koko TD6-sen + yamahan basaripädi rojuista. Ala-osassa jalkojen leveys 46cm, syvyys 60 cm ylä-osassa ja leveys ylä-osassa 86 cm, jos"ride"kiinni.

Eli mulla on basari, haitsu ilman poljinta, ride, virveli ja yksi tomi. Saa tuohon tilaan toisenkin tomin, kun äänimoduuli on irrallaan setin vierellä. Tuplapedaali sitten hitusen leventää alaosasta. Kyllä siinä vähän Lego-insinööri piti olla, kun tuota kasaili. Enkä takuulla laita kuvaa ;). Paas:lle hatunnosto!

Niin ei tuolla kyllä vaimoa vakuuttuneeksi tee. Voi käydä päinvastoin.
Mutuahan tämä.
LumPus
17.12.2005 15:53:38
Eli silloin kun se on soitto kondiksessa "siivet levitettyinä" crashistä rideen mitattunako ? Osaisitko sano paljonko räkki vie tilaa purettuna?

ootas, mittailen kohta kun rauhoittuu.
LumPus
17.12.2005 16:14:23
110cm leveyttä ja 130cm (vähempikin riittää) syvyyttä taittuu setti hyvässä soittoasennossa.

Räkki kasassa noin 85cm korkeutta, 65cm leveyttä ja 15cm syvyyttä. menee vaikka sängyn alle.
jäykkis
17.12.2005 16:31:03 (muokattu 17.12.2005 16:31:52)
Mitens semmonen "parvekesänky" (tai mikä sen nimi nyt on)?

Siis vähä niinqu kerrosänky, mutta alasänky puuttuu. Se alle luulisi setin mahtuvan jotenkuten ja samalla tulee muutakin tilaa.

E: siis vai oliko se parvisänky, mutta kumminkin... Sänky parvekkeelle, muijan sänky tietenkin... Hoho
"Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Jos nyt käytät jotain Linuxia tai Macia, kannattaa harkita ihan tavallisen cd-soittimen hankkimista" - Tommi KyyrÄ -
markkuliini
17.12.2005 19:01:03

Ota huomioon että että voi olla vaikeaa soittaa ergonomisesti jos sun selkä on seinää tms. vasten. Nimittäin on harvinaisen hankalaa jos kyynärpäät kolisee johonkin kovaan selän takana. Riippuu tietenkin soittajasta, mutta minulle on ainakin tärkeää että heti selän takana ei ole mitään ja että penkin saa tarpeeksi kauas bassarista ja haitsusta ettei jalat ole liian koukussa.
www.vasamayhtye.com
Legatus
17.12.2005 19:42:58
Ota huomioon että että voi olla vaikeaa soittaa ergonomisesti jos sun selkä on seinää tms. vasten. Nimittäin on harvinaisen hankalaa jos kyynärpäät kolisee johonkin kovaan selän takana. Riippuu tietenkin soittajasta, mutta minulle on ainakin tärkeää että heti selän takana ei ole mitään ja että penkin saa tarpeeksi kauas bassarista ja haitsusta ettei jalat ole liian koukussa.

Tää ongelma on koulussa. Vaikka siirrän sitä settiä aina eteen päin nii sen joku aina työntää siihe seinää vaste ja kerkeen jo soittaa yhen kappaleen nii menee nivuset kipeeks ku on niin paska asento,.
Janne pentele!!!!!!!
hanipai
17.12.2005 20:14:22 (muokattu 17.12.2005 20:16:13)
Jep no toi selkä ei tulis seinää vasten jos laittasin sen tuolin oven puolelle. Kitokset muuten mitoista ja asiallisesta keskustelusta.
LumPus
17.12.2005 20:20:09
Jep no toi selkä ei tulis seinää vasten jos laittasin sen tuolin oven puolelle. Kitokset muuten mitoista ja asiallisesta keskustelusta.

ollos hyvä mitoista.
noinhan se onnistunee, ja kun lopettaa soittamisen ja jos ei tartte laittaa aina settiä pois ni törkkää setin "alle" sen penkin.
niin, mitens päin se ovi muuten aukee? soittajan selkään vai siitä pois?
hanipai
17.12.2005 20:28:25 (muokattu 17.12.2005 20:45:52)
ollos hyvä mitoista.
noinhan se onnistunee, ja kun lopettaa soittamisen ja jos ei tartte laittaa aina settiä pois ni törkkää setin "alle" sen penkin.
niin, mitens päin se ovi muuten aukee? soittajan selkään vai siitä pois?

se aukeaa soittajan selkään, mutta setti ei tulisi lähellekään ovea, kun se on kiinni. Silleen varmaan pitäis hoitaa.

Muuten onko tietoa, miten uudet CY-8 symbaalit eroaa CY-6:ista entä PD-8:t pd-6:ista?
Tai miten FD-8 eroaa FD-7:sta?
LumPus
17.12.2005 21:19:56 (muokattu 17.12.2005 21:20:06)
se aukeaa soittajan selkään, mutta setti ei tulisi lähellekään ovea, kun se on kiinni. Silleen varmaan pitäis hoitaa.

Muuten onko tietoa, miten uudet CY-8 symbaalit eroaa CY-6:ista entä PD-8:t pd-6:ista?
Tai miten FD-8 eroaa FD-7:sta?

CY-8 on muotoilultaan hieman erilainen, mutta triggerit on laitettu uusiks. CY-6 pädeissä oli sellanen lastentauti että reunatriggeri, joka oli muistaakseni liuskamainen, irtosi pidemmässä käytössä paikoiltaan ja ei enää trigannut oikein. uudessa mallissa samaa ongelmaa ei ole, soon ns. suunniteltu kuntoon.

PD-6 on pienempi kuin uus kasi, ja muistaakseni kutonen on mono. en ole varma.
PD-8:ssahan ei muuten ole kahta triggeriä, vaikka esim. TD-6V aivo tunnistaa siitä kaksi eri lyöntipintaa. selitän tarkemmin jos joku haluaa.

FD-8:ssa uus muotoilu, ja mielestäni moniportaisempi tunnistus. ja hemmetisti edullisempi hinta jostain syystä. FD-7 on viimeksi nähty kasisetissä.
hanipai
17.12.2005 21:26:21 (muokattu 17.12.2005 21:28:12)
CY-8 on muotoilultaan hieman erilainen, mutta triggerit on laitettu uusiks. CY-6 pädeissä oli sellanen lastentauti että reunatriggeri, joka oli muistaakseni liuskamainen, irtosi pidemmässä käytössä paikoiltaan ja ei enää trigannut oikein. uudessa mallissa samaa ongelmaa ei ole, soon ns. suunniteltu kuntoon.

PD-6 on pienempi kuin uus kasi, ja muistaakseni kutonen on mono. en ole varma.
PD-8:ssahan ei muuten ole kahta triggeriä, vaikka esim. TD-6V aivo tunnistaa siitä kaksi eri lyöntipintaa. selitän tarkemmin jos joku haluaa.

FD-8:ssa uus muotoilu, ja mielestäni moniportaisempi tunnistus. ja hemmetisti edullisempi hinta jostain syystä. FD-7 on viimeksi nähty kasisetissä.

Eli noi 8-mallit on kauttaaltaan parempia kuin TD6 setin symbaalit. Kiitän taasen.Onkos tuohon PD-80R:ään paljon eroa verrattuna uuteen PD-85:een?
LumPus
17.12.2005 21:30:53 (muokattu 17.12.2005 21:31:15)
Eli noi 8-mallit on kauttaaltaan parempia kuin TD6 setin symbaalit. Kiitän taasen.Onkos tuohon PD-80R:ään paljon eroa verrattuna uuteen PD-85:een?

siinä ei oo muutakuin värit vaihtunu =)
en tiiä, on kai siel jotain... avasin kummatkin ja sisukset näytti ihan samoilta. eli kai siel on jotain pinnan alla vaihtunu, en vaan tiiä mitä. PD-80R yleensä valkoisella rungolla ja mustalla kiinnikeosalla, PD-85 musta runko ja krominen kiinnitin.
Niin, ja uus taitaa olla tehty jaappaniassa. tarkistan kohta.

E: niin, ja ovat. on ns. lastentaudit karsiutuneet.
hanipai
17.12.2005 21:53:52 (muokattu 17.12.2005 21:54:34)
siinä ei oo muutakuin värit vaihtunu =)
en tiiä, on kai siel jotain... avasin kummatkin ja sisukset näytti ihan samoilta. eli kai siel on jotain pinnan alla vaihtunu, en vaan tiiä mitä. PD-80R yleensä valkoisella rungolla ja mustalla kiinnikeosalla, PD-85 musta runko ja krominen kiinnitin.
Niin, ja uus taitaa olla tehty jaappaniassa. tarkistan kohta.

E: niin, ja ovat. on ns. lastentaudit karsiutuneet.

Ok. Pitäis varmaan sellaseen TD3 settiin investoida ja ehkäpä se PD80R virveliks. En pidä PD-padeista haitsuna ja oonkin aikoinaan CY6:sta käyttänyt sellasena. Cy-6 ja CY-8 taitavat olla samanlaisia koostumukseltaan siis ulkoisesti ja pinnaltaan? Positiivista on se, että basaritriggeri ei enää hakkaa lattiaan. Entinen naapuri ei siitä hirveesti tykännyt:)TD3:sta voi varmaan hyvin käyttään triggerimoduulinakin vaikka Batteryn soundeille? Tuskin sen parempaa moduulia alkuun ainakaan tarttisinkaan. No pitää nyt katella ja saada tuo SPD-8 myydyks ensin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)