Aihe: Tinkiminen
1 2 3
wiggy
11.12.2005 18:41:06

Pieni offtopic-avautuminen, kun noista kahvikupeista tuli puhe: Minun työpaikalla silloin tällöin asiakas rupee tinkaamaan leffalipun hinnasta. Se on vittumaista, koska se ei kerta kaikkiaan ole mahdollista. Jos joku antaisi vaikka euron liian vähän ja sanoisi että se on sitten tasaraha, tulisi siitä sitten euro tappiota firmalle, kun lipunmyyjä ei sitä omasta pussistaan maksa .

Noniin, jatketaan aiheesta: Musakaupassa mun mielestä kuuluu tinkiä. Asiakkaalle tulee parempi mieli, kun on "onnistunut" saamaan alennusta. Itse olen kyllä yleensä huono tinkaamaan, mikä minua suuresti harmittaa. Sähkökitarasta ihme kyllä onnistuin tiputtamaan 250e, jolloin hinnaksi tuli 1000e ja case kaupan päälle.
author
11.12.2005 19:20:42 (muokattu 11.12.2005 19:22:41)
Harvassa musaliikkeessä hinnat ovat valmiiksi tingityt. Joissakin jo alennetuissa tuotteissa luonnollisesti voi olla tinkimiset aika vaisuja mutta normaalihintaisissa on aina ilmaa.

Edit. Vieläkin vituttaa kun eivät Musamaailmassa voineet tiputtaa Tokain Les Paulista sentin senttiä vaikka ostin mukaan EMG:n mikit ja kunnon kantolaukun. Ei kuitenkaan viittinyt jättää ostamatta kun olin Helsinkiin asti tullut kitaraa ostamaan.
Henko
12.12.2005 16:33:13

Älkää sit ihmetelkö, että miks ette saa kunnon palvelua, ja myyjän naama on valmiiks norsunvitulla, kun ootte käyny neljästi viikossa parin kuukauden ajan soittamassa sitä enter sandmania tunnin verran joka kitaralla, ettekä oo ikinä ostanu mitään, ku ette oo saanu viidellä kympillä. Yleensä (ainakin pätevät myyjät) antavat vanhalle, OSTAVALLE asiakkaalle hyvinkin alennusta.
Ja täällähän on ollut niitä ketjuja, missä haukutaan ja kehutaan kauppiaita, pidetään se kuitenkin erillään tästä.
Mustikoiden.netin jäsen nro 22944
ossip
15.12.2005 12:01:03
Mulla ei oo tapana tinkiä, meitin kitaramyyjä antaa muutenkin perhanasti alennusta. Saatiin veljenkin kanssa melkein 150e alennusta kun ostettiin kitara ja basso, niiden ovh olisi ollut yhteensä n. 800e.
Muuki
16.12.2005 18:32:00
Mulla ei oo tapana tinkiä, meitin kitaramyyjä antaa muutenkin perhanasti alennusta. Saatiin veljenkin kanssa melkein 150e alennusta kun ostettiin kitara ja basso, niiden ovh olisi ollut yhteensä n. 800e.

OVH:sta voi kyllä jo melkeen suoraan ottaa sen 10-20% pois, riippuen toki tapauksesta.
Mittään en oo kirjottanu alle
khm
16.12.2005 18:46:36
Elkää sanoko, että "saksasta saa halvemmalla" tai "naapuri liike myy halvemmalla"
kauppoja ei synny ja allennusta ei ainakaan tule.
Olé!
Ocean Boulevard
16.12.2005 20:01:24
Elkää sanoko, että "saksasta saa halvemmalla" tai "naapuri liike myy halvemmalla"

Päinvastaisiakin kokemuksia on.
baron
17.12.2005 02:36:28

1. Kauppa haluaa myydä
2. Sä haluat ostaa.

Se on ihan sama, millä tyylillä löydätte sen hinnan, joka kumpaakin osapuolta tyydyttää niin, että diili tulee.
My name is Baron, Sir Baron.
Tietysti Pauligin
17.12.2005 14:35:36
Baron on käsittääkseni tässä nyt asian ytimessä. Kauppias haluaa myydä; Ei tietenkään hinnalla millä hyvänsä (ainakaan yleensä :-), mutta joka kitarasta ei ole välttämätöntä saada huippukatetta. Lopullinen uloskantohinta sovitaan kauppiaan ja asiakkaan välillä. Yksinkertaista.

Juurikin näin. Yleensä ihan sovussa saa kaupat sovittua.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Scan
19.12.2005 12:48:57
Kauppias on onnistunut, jos te saatte "tajuttoman hyvän hinnan" ja päälle vielä lisäsälää. Lienee nimittäin tällöin selvää, mistä haette seuraavan kitarannekin, eikös? ;)

Niin, ja mietin että mahtaakohan olla joulun jälkeen helpompi tinkiä kitarasta kuin ennen joulua? Ainakin kaiken logiikan mukaan kyllä.
Tympee Huttunen
19.12.2005 12:54:57 (muokattu 19.12.2005 12:56:24)
Rajansa kaikella. Joskus myyjänä saattaa tuntea itsensä loukatuksi, jos tinkaaja päättää koittaa tingata hinnan puoleen. Kulttuureissa on eroja, sillä välimeren maissa tinkaus juuri näin pitää aloittaa.

Olin autoa myymässä ja ulkomaalaistaustainen mies tuli koeajamaan. Hän ei löytänyt paikalle ja syytti minua huonoista ohjeista. Loppujen lopuksi hain hänet paikalle. Ajettiin ympäri mäkiä ja hän rääkkäsi autoa ja kertoi faktoja "pallonivel alkaa olla hajonnut" jne. Hän haistoi öljyä jne. ja kertoi sen haisevan bensiiniltä yms. Kun aloin kysymään, että ostaako hän autoa, mies laittoi hinnan noin 50% auton hinnasta. Siinä vaiheessa en oikeasti jaksanut lähteä mihinkään tinkausleikkiin ja käänsin selkäni. Kaikki ne keksityt viat yms. olivat keino saada minua luopumaan autosta halvalla. Vituttaa jos joku mamma uskoo moiset paskapuheet ja myy auton halvalla. "Minulla olla muitakin paikkoja mistä auto hakea"-uhkaukset pistivät hymyn huulille:)
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
author
19.12.2005 19:03:10
Kulttuureissa on eroja, sillä välimeren maissa tinkaus juuri näin pitää aloittaa.

Etelässä lomamatkoilla on kivaa tinkiä toreilla, kun myyjä tekee sen melkein asiakkaan puolesta :)
Räbbänä
19.12.2005 20:36:03

Kokeiltu on ja ite sain ainakin sillä keinolla hintaa noin 40€ alle Saksan hintojen
Muistakaa lapset! Festareilla kannattaa varoa 1) Satu-setiä 2) Namu-setiä 3) Sentencediä. Jälkimmäinen aiheuttaa vakavan hevimusiikin riippuvuuden. Nuo kaksi ensimmäistä voi siis unohtaa.
Samppa90
19.12.2005 20:50:49
Viimeeksi kun mä ostin kiipparit, mä sanoin, että haluaisin vain nähdä ja vähän kokeilla.

Kun sain luvan ja kokeillut, sanoin, että näähän on mukavat, taidan ostaa, mutta toisesta lafkasta, joka on kaukana, teille mä tulin vain kokeilemaan.

Myyjä ei oikein tykännyt, että olin tullut heille vain testailemaan ja antoi samaan hintaan kun se toinen lafkakin.

Tää kaikki oli tietenkin vain hatusta vedettyä, sitä toista lafkaa ei ollut olemassakaan ja olin päättänyt ostaa soittimen joka tapauksessa hinnasta riippumatta.

Repesin:D ota +
Hevi-Mies on eri mies.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)