Aihe: Split
1
Joel Harald
17.12.2005 10:26:23
Kannattaako humpparin puolitus tehdä potentiometrin avulla ja jos niin miten?

Yleensä puolitus tai rinnan/sarjaan-kytkentä tehdään potentiometrillä, jossa on nostokytkin, eli potikkaa nostamalla saadaan puolitus tapahtumaan. Tämän avulla kitaraan ei tarvitse tehdä mitään radikaalimpaa muutosta, kuten erillistä vipukytkintä runkoon.
Ostetaan telecasterin kaulamikki.
ruma-tero
17.12.2005 13:14:44
Jep. Ajattelin että SG:n toinen tone joutais tuohon käyttöön...
Jossakin siihen oli kytkentäkaaviokin, mutta hukkasin sen jonnekin...
simop
17.12.2005 16:44:25
Jep. Ajattelin että SG:n toinen tone joutais tuohon käyttöön...

Kyllä se potikka toimisi edelleenkin tonena, mutta nostamalla sitä potikkaa tapahtuisi sitten kelan/kelojen puolitus.

Jossakin siihen oli kytkentäkaaviokin, mutta hukkasin sen jonnekin...

Oiskohan ollut Guitarelectronics.comissa?
http://guitarelectronics.zoovy.com/ … y/wiringresources.22pickupdiagrams/
Joel Harald
17.12.2005 17:06:12
Seymour Duncanin sivuilla on kans hyviä kaaviota, joskin piuhojen värikoodeja joutuu soveltamaan jos ei ole kyseessä SD:n mikki.
Ostetaan telecasterin kaulamikki.
Aki
18.12.2005 11:50:31

Kyllähän sen puolituksen voi myös tehdä originaalilla potikalla pyörittämällä, mutta vaikutus tapahtuu vain ihan toisessa reunassa. Itse monesti laitan potikan tilalle kytkimen jolla tuo puolitus hoituu.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
ruma-tero
18.12.2005 16:51:52 (muokattu 18.12.2005 20:51:58)
Kyllä se potikka toimisi edelleenkin tonena, mutta nostamalla sitä potikkaa tapahtuisi sitten kelan/kelojen puolitus.

Kerkesin vaan jo hankkimaan kaikki osat... mutta eipä taida konkurssi yllättää vaikka vielä moisen hankkiskin. Kun ei viittis enää siihen mitään ylimääräisiä kytkimiä hankkia.

Kun mulla on Kent Armstrongin mikit, niin niissä on saman väriset piuhat kuin SD:lla, mutta onko ne voiko ne kytkeä samoin, eli siis onko sama johto saman värinen molemmissa mikeissä??

edit: Tuolla guitarelectronics- sivuilla oli johtokoodit monille muille paitsi ei Armstrongille...
leather rebel
18.12.2005 18:52:04 (muokattu 18.12.2005 18:52:17)
Kyllähän sen puolituksen voi myös tehdä originaalilla potikalla pyörittämällä, mutta vaikutus tapahtuu vain ihan toisessa reunassa. Itse monesti laitan potikan tilalle kytkimen jolla tuo puolitus hoituu.

Ei nyt ihan noinkaan. Potikalla saa säädettyä toisen käämin volaa vaikuttamatta toiseen = säädettyä saundia portaattomasti normaalin humpparin ja jaetun humpparin välillä. Kannattaa kokeilla.
"I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
ruma-tero
19.12.2005 17:39:30
Itse itselleni vastaten, tämmösen kaavion löysin siihen:
http://www.seymourduncan.com/support/sum96tip.shtml
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)