Aihe: wahi ja sit mättää..
1
PoLFus
17.07.2003 21:02:39 (muokattu 17.07.2003 21:02:58)

Eilen soittelin kamoillani (vahvistin. Mxr dist +, DUnlop JH1S wah ja kitara)

ja toii ihan normaalisti. Huomasin että oli patterit lopussa ja otin ne lataukseen..tänään patterin olivat täynnä, mutta kun laitoin ne sisään..siis ihan normaalisti laitoin ja kaikki samalla lailla kuin muutenkin. Kun kunpikaan efekti ei ole käytössä, soundi on normaali.MUTTA. Kun laitan dist+ päälle, niin ei tule mitään ulos..No sitten otin särö pois päältä ja raavin päätäni. Kokeilin Wahia. mitään ei tullut ulos. Kokeilin polkea sitä vähän ja juuri siinä kun on ylittänyt ½ välin, niin se vinkuu oudosti..sitä alespäin vinkuna laskee (kuin whammyssä) sillee..ihmettelen..KERTOKAA!
~ jokainen zänssi on mahdollisuus ~
PoLFus
17.07.2003 21:14:08

...apuaa
Gypsy
17.07.2003 21:23:14
En nyt oikeen osaa sanoo. Ite kokeilisin kummatkin pedaalit erikseen. Eli siis ottaisin toisen irti kokonaan enkä vaan sammuttais sitä ja näin testaisin kummassa on vikaa.
PoLFus
17.07.2003 21:23:45

En nyt oikeen osaa sanoo. Ite kokeilisin kummatkin pedaalit erikseen. Eli siis ottaisin toisen irti kokonaan enkä vaan sammuttais sitä ja näin testaisin kummassa on vikaa.

tein noin jo..sama juttu
hemmo
17.07.2003 21:24:43

Ei ole mitään hätää. Sulla on siis ladattavat 9 V nepparipatterimalliset ladattavat akut?

Saattaa olla etteivät ne ole latautuneet. Tähän ongelmasi viittaisi eli liian alhaiseen virtaan.

Kokeilepa ostaa kaupasta niitä ihan tavallisia 9 V neppariparistoja ja testaa niillä. Luulen että korjaantuu. Suosittelen tosin muuntajan ja jakopiuhan ostoa.
Säröä beibi!
PoLFus
17.07.2003 21:26:29

Ei ole mitään hätää. Sulla on siis ladattavat 9 V nepparipatterimalliset ladattavat akut?

Saattaa olla etteivät ne ole latautuneet. Tähän ongelmasi viittaisi eli liian alhaiseen virtaan.

Kokeilepa ostaa kaupasta niitä ihan tavallisia 9 V neppariparistoja ja testaa niillä. Luulen että korjaantuu. Suosittelen tosin muuntajan ja jakopiuhan ostoa.

joo muuntaja tulee heti kun on tilaisuus....ai ei täynnä? kielellä kokeilin ja tsygyä oli...
Pitääkö niiden olla TÄYUSIN TÄUDET?
Gypsy
17.07.2003 21:26:32 (muokattu 17.07.2003 21:27:28)
Eli siis mitään ei tuu ulos pisti sitten kumman vaan pedaalin päälle?

Ei pidä patterin olla täysin uus. Ei niissä pedaaleissa mitään patterin ilmasin lediä oo?
PoLFus
17.07.2003 21:28:08

Ei pidä patterin olla täysin uus. Ei niissä pedaaleissa mitään patterin ilmasin lediä oo?

ei kummassakaan
Gypsy
17.07.2003 21:32:17
Kyllä mustakin vähän tuntuis että patterissa ei nyt oo virtaa. Mutta en tietenkään varmuudella voi sanoo. Ota jostain esim palovarottimesta tai kaukosäätimestä patteri ja testaa
hemmo
17.07.2003 21:35:15

ai ei täynnä? kielellä kokeilin ja tsygyä oli...

No kato ku se kiäli on huano mittari eli niinku jotku spedut on hirveen tarkkoi tolle tarkalle virtamäärälle. Jotku ei toimi ollenkaa, varsinki digivehkeet, liian alhasella.
Säröä beibi!
askomiko
17.07.2003 21:40:37
Kokeilin polkea sitä vähän ja juuri siinä kun on ylittänyt ½ välin, niin se vinkuu oudosti..sitä alespäin vinkuna laskee (kuin whammyssä) sillee..ihmettelen..KERTOKAA!

Wahi tekee ainakin noin jos piuhat on väärinpäin. Dist+:n ongelmasta en tiedä...
PoLFus
17.07.2003 21:53:08

Wahi tekee ainakin noin jos piuhat on väärinpäin. Dist+:n ongelmasta en tiedä...

joo...huomasin :D heh no Homma toimii taas...mikään edellä mainituista ei "toiminut" joten menin itse kokeilemaan. ne oli väärinpäin..nokiitos kumminkin, jos en olisi testannut ennen sun viestiä :_
hemmo
17.07.2003 22:14:11

Tadaa, Akomiko tiesi!

Muuten ainakin miun Made In Russia Big Muff Pi:ssä on väärin päin nämä in- ja outputjakit. En asiaa ymmärtänyt, kun laitteen ostin. Ihmettelin muka-vikaa ja purin laitteen lähes atomeiksi kunnes ymmärsin erheeni.
Säröä beibi!
jannu
17.07.2003 23:54:39
Muuten ainakin miun Made In Russia Big Muff Pi:ssä on väärin päin nämä in- ja outputjakit. En asiaa ymmärtänyt, kun laitteen ostin. Ihmettelin muka-vikaa ja purin laitteen lähes atomeiksi kunnes ymmärsin erheeni.

Joo kyllä se on Venakko-Muhvin "erikoisuus", minun kappaleessani on sama juttu.
Hirvi
18.07.2003 00:05:05

Suosittelen tosin muuntajan ja jakopiuhan ostoa.

Onko muuten totta, että wahit soundaa paremmalta patterilla kuin verkkovirralla? Näin muistan ainakin kuulleeni. Itse en kyseistä kampetta omista.
pimp
18.07.2003 11:21:07
Onko muuten totta, että wahit soundaa paremmalta patterilla kuin verkkovirralla? Näin muistan ainakin kuulleeni. Itse en kyseistä kampetta omista.

Wahi taitaa ottaa aika paljon häiriötä muuntajasta. Ja ei sitäpaitsi hirvittävästi normaalikäytössä kuluta patteria, kunhan muistaa ottaa sen inputpiuhan irti soiton tauottua.
hyvää kesää, anna pesää
Piirakka
23.07.2003 12:47:50

Voxin crybabyissä ja VOX waheissa ei ole verkkovirtajakkia kun 60-luvulla herrojen mielestä patterilla kuulosti paremmalta..
"Marshall Valvestatet suosiolla verkonpainoiksi."-Matti, Tehosekoitin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)