Aihe: Sähkörummut
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
LumPus
10.12.2005 20:32:52
Jos vaikkapa Rolandin tuotteita katellaan, niin esim. td-3 moduli on about 275-300e ja kumiset stereopädit muistaakseni jotain 70e kipale. Samoin pellit. Käytettynä pääset tietty halvemmalla.

Niin ja piti vielä sanoa, että jos aiot tuota mainitsemaasi sämpläyspadisysteemiä käyttää vain setin lisänä, niin saat olla aika tarkka osuaksesi aikomaasi ruutuun, saatika muistamaan mikä niistä oli se oikea muun soiton tiimellyksessä.

siihen tottuu nopeesti. ei oo vaikeeta. varsinkin SPD-S on loistavasti suunniteltu mielestäni tollaseen käyttöön.

omakuvastanihan voi kattoa miten ne sähköt istuu akustiseen settiin.
Ei tästä hyvä tule, tämä on jo.
J Drummer
10.12.2005 21:09:26
Millainen aktiivikaappi kannattaisi hankkia sähkörummuille?
Olisi mukava jos viitsisitte suositella kohtuuhintaisia aktiivikaappeja joilla voi "mättää" kotona, mutta tarpeen vaatiessa myös pienehköllä treenikämpällä.
Kiitos.
Cirya
10.12.2005 21:11:53
siihen tottuu nopeesti. ei oo vaikeeta. varsinkin SPD-S on loistavasti suunniteltu mielestäni tollaseen käyttöön.

omakuvastanihan voi kattoa miten ne sähköt istuu akustiseen settiin.

Jaano kai se sit onnistuu. Itelle tuntuu melko mahottomalta ajatukselta, kun iskee jotenki ahtaanpaikankammo jo pelkkää pädilautaa soittaessa, saatika sitten, kun pitäis vielä vaikkapa samaan aikaan haikkaa mätkiä kädet ristissä. Tommoset isot pädit, ku sul on, onki sit jo iha toisesta maailmasta. Oon itekki tommosia hankkimassa. Vähä halvempia vaan.. :)
LumPus
10.12.2005 21:23:51
Jaano kai se sit onnistuu. Itelle tuntuu melko mahottomalta ajatukselta, kun iskee jotenki ahtaanpaikankammo jo pelkkää pädilautaa soittaessa, saatika sitten, kun pitäis vielä vaikkapa samaan aikaan haikkaa mätkiä kädet ristissä. Tommoset isot pädit, ku sul on, onki sit jo iha toisesta maailmasta. Oon itekki tommosia hankkimassa. Vähä halvempia vaan.. :)

kerralla kalleimmat, TD-20 setti varaosiks =)
no ei. mieltymyksensä kullakin, en minäkään tietyissä musiikkityyleissä tolla SPD-S:llä soittelis. kannattaa kaikkea koittaa.
ittelläni on mielestäni hyvä systeemi, akustiset kaukana treeniksellä, toimii omillaan, sitten on sähköt kotona, toimii omillaan, ja sitten yhdistelen niitä, toimii yhdessä loistavasti.
mahdollisuudet on monet.
Cirya
11.12.2005 15:54:49
No helppoha sun on ku oot alalla duunissa oikeen.. Epistä! Pistin eilen tarjouspyyntöjä tosta rollen TD3SV:stä vähän joka suuntaan. Yllättävän vähän ne hinnat tulee alas listahinnoista, kun 950 niistä pyydetään alennettunakin.. Kuvittelin että hinnoissa ois enemmänki ilmaa. Ehkä niitä voi polkea enemmän, jos ostaa muuta kamaa samalla.. Hiukan on suolaista vielä minulle. Kattellaan ny vielä..
LumPus
11.12.2005 17:10:58
No helppoha sun on ku oot alalla duunissa oikeen.. Epistä! Pistin eilen tarjouspyyntöjä tosta rollen TD3SV:stä vähän joka suuntaan. Yllättävän vähän ne hinnat tulee alas listahinnoista, kun 950 niistä pyydetään alennettunakin.. Kuvittelin että hinnoissa ois enemmänki ilmaa. Ehkä niitä voi polkea enemmän, jos ostaa muuta kamaa samalla.. Hiukan on suolaista vielä minulle. Kattellaan ny vielä..

ei se oo epistä. istu itte kaheksan tuntia päivässä kuuntelemassa epävireistä smokeontheparanoidia. =)

ihan vinkkinä, käy henkilökohtaisesti kysymässä tarjousta, ja kysy sitä aina siltä tyypiltä liikkeessä joka "vastaa" rumpupuolesta. helpompi aina kattoa millaista kokonaisuutta on kyseessä, mitä lisävarusteita tarvitaan jne. ja jos jotain laittaa vaihdossa väliin, niin ilmoittaa siitä samantien. tämä ihan pienellä kokemuksella helpottaa asioita huomattavasti.
tämä pätee käytännössä kaikkiin ostoksiin, niin se on vaan helpompaa ja sujuvampaa kaikille, varsinkin ostajalle.
Tinppa
11.12.2005 17:31:18
Kysy tarjous TD3 KV:stä Jyväskylän Musikantista, itse ostin sieltä, hintaan 865 eur. Tarjouspyynnön laitoin aluksi ja siellä oli halvin.

Cirya
11.12.2005 18:03:06 (muokattu 11.12.2005 18:55:44)
Kysy tarjous TD3 KV:stä Jyväskylän Musikantista, itse ostin sieltä, hintaan 865 eur. Tarjouspyynnön laitoin aluksi ja siellä oli halvin.

Halval lähtis kyl.. Ainoo vaan et asun espoossa. Lähettääkö ne myös?

PS. Nii ja olihan ne sun rummut V-mallia, eikä tavallista TD-kolmosta? Ei niissä kyl vissii muuta eroo ookkaa ku se yks verkkopädi lisänä, jolloin saadaa 3 tomia käyttöön..
LumPus
11.12.2005 18:04:55

noissa kannattaa aina varmistaa että ne laskee räkin kanssa mukaan.
Cirya
11.12.2005 18:48:06
noissa kannattaa aina varmistaa että ne laskee räkin kanssa mukaan.

eikö tuo SV tai KV mikälie sitten meinaa, että se räkki ja peltipidikkeet on mukana? Ois kyl aika harhaanjohtavaa myydä setti tuolla nimellä, jossei siihen räkkiä kuuluisi..
Niin ja piti vielä sanoa, että se teidän tarjous on kyl ihan jees sille joka sitä tarttee, mutku mul on jo tuoli ja pedaalin ostan varmaa käytettynä ja kapulatki ois varmaa hyvä olla heti alusta lähtien semmoset mitkä itelle sopii parhaiten..
LumPus
11.12.2005 21:24:52
eikö tuo SV tai KV mikälie sitten meinaa, että se räkki ja peltipidikkeet on mukana? Ois kyl aika harhaanjohtavaa myydä setti tuolla nimellä, jossei siihen räkkiä kuuluisi..
Niin ja piti vielä sanoa, että se teidän tarjous on kyl ihan jees sille joka sitä tarttee, mutku mul on jo tuoli ja pedaalin ostan varmaa käytettynä ja kapulatki ois varmaa hyvä olla heti alusta lähtien semmoset mitkä itelle sopii parhaiten..

noni. tässä se onkelma onkin, rolandilla kun se ei automaattisesti tuu settiin mukaan, johtunee jenkkien kikkailusta, niillä ainakin viimevuonna oli kutoselle oma räkki, suomessahan kolmonen ja kutonen tulee samalla, MDS-3C räkillä. eli ei automaattisesti kuulu.
se tarjous, lähetä mulle uutta meiliä siitä. noi on hyvä ilmoittaa noi kaikki tarpeet, nyt varsinkin joulun aikaan on yleensä ollu toi "kaikilla pastoilla" setti kysynnässä, nopeesti kun tekee noita niin automaattisesti sen siihen lisäilee.
paa mulle meiliä tai privaa niin ihmetellään uudestaan jos haluat.
paice60
11.12.2005 23:13:30
Minulla on ollut TD-10 (plus TDW-1 lisäkortti) jo 8 vuotta ja olen ollut todella tyytyväinen. Siis kyseessä on V-rummut eli se setti joka tuli silloin markkinoille, viidellä padilla. Symbaalit vaihdoin CY-6:een ja ovat toimineet hyvin. Ride vielä vaihtuu siihen kolmitoimiseen ( en muista nyt mallia) systeemiin. Kokeilin sitä ja oli todella hyvän tuntuinen. Samat kalvot edelleen käytössä ja kapulat ei kulu mihkään. Volume pysyy aina hallussa ja soundit kohdallaan. Soitan rumpuja työkseni kapakoissa ja parempaa settiä ei vois kuvitellakaan niihin ympyröihin.Niin , bassarin vaihdoin siihen KD-120:een ja se on parempi. Kannattaa ainakin kokeilla eri juttuja ja vaikka eri merkkejä ennakkoluulottomasti, koska monet rumpalit ovat kokemukseni mukaan tyyliin " ai ,sulla on sähkörummut" ja ilme on halveksiva. Mutta käyttäkää omia korvianne ja omia tuntemuksianne ja päättäkää ITSE. Sähkörummut eivät missään nimessä ole akustisien korvaavia vaan lisänä tai tilalla. Joka tapauksessa pirun likellä ne ovat. Väitänpä että kun on kunnon PA, niin jos rumpuja ei näe, niin moni menee "halpaan" ja ajattelee että onpa rummut todella hyvin miksattu, kun kuuluvat niin hyvin. Muun muassa yksi ohjelman myyjä kuunteli meitä ,eikä nähnyt lavalle ja ajatteli juuri näin.Eikun kauppaan vaan kokeilemaan ja testaamaan, sieltä ne sitten löytyy.
Cirya
11.12.2005 23:46:52
PS. Nii ja olihan ne sun rummut V-mallia, eikä tavallista TD-kolmosta? Ei niissä kyl vissii muuta eroo ookkaa ku se yks verkkopädi lisänä, jolloin saadaa 3 tomia käyttöön..

Njahas, väärä hälytys. Huomasin just samoiks, mitä mäki haen ku vilkasin omakuvaas. Siis toi koko satsi 865e?!?!?! Huhhuh. Lieneeköhän sattunu pojilla laskuvirhe.. Sano ny vielä et toi speduki kuulu siihe settiin! :D

Nii ja kattellaan ny viäl sitä hinnottelupolitiikkaa. Pistin samanlaisen tarjouspyynnön miltei kymmeneen kauppaan, nii odottelen nyt sieltä vastauksia eka. ;) Se on kato kilpailuttaminen tää päivän sana! :) tai jottai..
DigiDrummer
13.12.2005 23:17:03
Itsellä TD6-KV ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Tosin nyt tuli hieman ylimääräistä bonusta ja ajatus olisi vaihtaa uuteen TD-12 settiin. Kävin jo katsomassa ja kokeilemassa ja kyllähän se tatsi on aidomman oloinen, aivoissa on todellakin enemmän valinnan varaa ja lennosta säädettävät päditasot nekin ihan käyttökelpoisia ominaisuuksia.

Kaupan asiasta hyvin perillä oleva kaveri muuten totesi, että ei keksi kyllä yhtään syytä miksi mennä TD-20 malliin... eli en keksi minäkään.

Settien hinnathan on vuodessa tullu alas n. 20% joten jaksasko tässä vielä odotella vuoden ja sitten katsastaa uutta.

Yamahan DTXpress III:sia en vertaisi samana päivänä TD6. En todellakaan tajua miten joku voi kokea niiden olevan toisiaan vastaavat. Yamahan aivo on vaikea lukuinen ja -käyttää, setin äänet keinotekoisen metalliset ja lautaset 1/3 läpyskät joihin ei saa mitään tuntoa ei sitten millään. Pelkkä aivon heikkokontrastinen näyttö aiheutti mulle allergioita.
Peicco
14.12.2005 09:04:34
Settien hinnathan on vuodessa tullu alas n. 20% joten jaksasko tässä vielä odotella vuoden ja sitten katsastaa uutta.

Odota 3-4 vuotta ja säästät tosi paljon! ;)
Toisaalta nykyisen settisi jälleenmyntiarvo putoaa joka vuosi samassa suhteessa.
Kauppaan vaan ja uutta patteria alle!
LumPus
14.12.2005 09:40:43

joskus olin ostamassa tietokonetta ja sama juttu pyöri mielessä. ei noille seteille enää oo hirveitä pudotuksia tiedossa, ainakaan näillänäkymin.
Tinppa
15.12.2005 22:35:22
Njahas, väärä hälytys. Huomasin just samoiks, mitä mäki haen ku vilkasin omakuvaas. Siis toi koko satsi 865e?!?!?! Huhhuh. Lieneeköhän sattunu pojilla laskuvirhe.. Sano ny vielä et toi speduki kuulu siihe settiin! :D

Vastaus vähän myöhässä, mutta siis...
Koko setti räkkeineen siis tuohon hintaan, basarin pedaalista piti sitten maksaa erikseen. Mietin itekkin vähän laskuvirheen mahdollisuutta kun muihin saamiini tarjouksiin (ja Saksankin hintoihin) vertasin...

Kyllähän nuo nettisivujen mukaan myös lähettävät rojua muuallekin maahan.
Peicco
17.12.2005 14:45:38
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-185439.html

Onko ihan tyhmää ja huonoa ostaa tuommoinen satunnaiseen kotisoitteluun? Minulle riittää että setti ymmärtää hiplauksen ja miehekkään kosketuksen eron. Ja soundeillahan ei ole tod. näk. mitään väliä, rumpujen suhteen kun ihan puukorva olen.

Budjetin ja koko touhun ajatusmallihan on: "Viiellä sadalla jotku louskut joita vähän paukutella". Että siihen nähden ohjeistakaa, kiitos.

Ei oo tyhmää sillä tuolla budjetilla ja tarvekuvauksella noi on just ne mitä haet.
Ounamahl
17.12.2005 20:30:47
ite olen ostamassa tuota TD-3:sta, hintaan 1150 (räkit, penkki, kuulokkeet)
mites se TD-3sen moduuli? onko jotai pahaa sanottavaa alottelevalle rumpalille?
onko oman musiikinteko mahdollisuudet TD-3:sen moduulilla hyvät/huonot?
ja entäs tuo hinta? hyvä/huono?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)