Aihe: Putken kannat
1
Zeni
15.12.2005 23:31:38 (muokattu 15.12.2005 23:33:44)
Pitää tilata uudet putkenkannat. Noita Belton kantoja uraltonella näkyi olevan ja kovat kehut spekseissä, mutta mietin pitäisikö sittenkin ottaa tuollaiset kullatut ? Onko etua hyötyä kestävyydessä. Autohifissä ainakin kullattu on kova sana koska ei hapetu niin herkästi. Kullatuille tulee kuitenkin tuplasti hintaa. Kellään tietoa mitä tuo glass fiber filled PPS meinaa ?

Tossa vielä Beltonin tekstit:

Belton noval kanta
-Phosphorus bronze terminal pins with solder plating for a superior electrical connection.
-Glass fiber filled PPS (Micalex) insulating material to allow high voltage operation and protect against arcing.
-These sockets are the choice of the most demanding amp builders.
maza
16.12.2005 10:38:56

Mulla on nyt pari tollasta Beltonia ja ovat kyllä todella jämerän oloisia verrattuna noihin aiempiin keraamisiin. Ovat siis lasikuitutäytteistä muovia, eristävyys on huippuluokkaa. Tulevat yhteen styrkkariin jota olen tässä aloitellut jo pidemmän aikaa. Itseasiassa tarkalleen ottaen mulla tulee päätteeseen 2xoctal ja 2xnoval. Etuseen sitten noita vanhempia hupullisia keraamisia kantoja, kun sattuu olemaan jo ennestään. Huppu on etusessa muutenkin hyvä juttu, ehkäisee häiriöitä kivasti.
maza
16.12.2005 14:25:57

Hapettuminen ei ole mulla ikinä aiheuttanut ongelmia, mutta kysymyshän on siitä että jos putken pinnien ja kannan materiaali on eri, epäjalompi metalli hapettuu. Ts. jos käytät etusessa gold pin -putkia, olis tietysti hyvä että kantakin olisi kullattu. Muussa tapauksessa hommassa ei ole juurikaan mieltä.
SaBer
16.12.2005 17:27:48

Hapettuminen ei ole mulla ikinä aiheuttanut ongelmia, mutta kysymyshän on siitä että jos putken pinnien ja kannan materiaali on eri, epäjalompi metalli hapettuu. Ts. jos käytät etusessa gold pin -putkia, olis tietysti hyvä että kantakin olisi kullattu. Muussa tapauksessa hommassa ei ole juurikaan mieltä.

Aina kun jokin hapettuu, jokin muu pelkistyy. Tämä tarkoittaa siis sitä, että vaikka tavallisessa kannassa on kullatuilla pinneillä varustettu putki (tai päinvastoin), niin kulta hapettaa epäjalompaa metallia ainoastaan, jos se on itse hapettunut, ja näinollen pystyy pelkistymään. Kultaa taas ei helposti hapeteta, joten tuskin sekään mitään saa koskaan hapettumaan.

Näin ainakin teoriassa. Käytännöstä ei ole kokemusta...
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
Puavali
16.12.2005 18:09:43
... Ts. jos käytät etusessa gold pin -putkia, olis tietysti hyvä että kantakin olisi kullattu...

Eri ävä mieli pide.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)