Mikael 15.12.2005 11:16:15 (muokattu 15.12.2005 14:18:36) | |
---|
Nyt näyttäs olevan sellainen tilanne, että uudet pikkukonkat saattaisivat mahtua alkuvuoden ostoslistalle. Neumann KM84i olis NE mitkä haluaisin jos vaan jostain sellaiset löytyis, mutta eipä noita liiemmin tunnu liikkuvan. Viime sessioissa mulla oli lainassa neljä KM84i:sta ja harmitti vietävästi kun jouduin ne palauttamaan. KM184 ovat myös mainiot, mutta jotenkin on sellainen pheelis että noi KM84i:t olis soundiltaan vielä himpun verran miellyttävämmät. En kyllä toisaalta ole noita rinnan testaillut, joten saattaa olla pelkkä tunnelmakysymys - molemmat ovat joka tapauksessa olleet aivan mahtavia. Kapseli noissa on ainakain valmistajan mukaan ihan sama, mutta uudemmassa mallissa on 9kHz:n tienoilla muutaman db:n loivahko korostus. Sähköisiltä ominaisuuksiltaan uudempi on aika lailla parempi. Onko kellään vertailukokemusta noiden kahden (KM84i/KM184) välillä? Mitäs muita suosituksia tossa hintaluokassa? Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
milcoin 15.12.2005 22:58:26 | |
---|
Olen yhdessä sessiossa käyttänyt niitä alkuperäisiä. Overheadeina. En lähde nyt tarkempaa analyysia tekemään koska en verrannut tieteellisesti mitään taajuusvasteita yms. Sanoisin kuitenkin että km184, sm81, 451 jne kuuluvat samaan kastiin. Jokainen toimii joskus parhaiten. Se vanhempi 84 taas lisää peliin sitä kuuluisaa taikaa. Jotenkin. Vähän kuin kalliit etuasteetkin joskus. 500-1000 etuasteet on vähän eri variaatioita samasta teemasta mutta jos sä haluat että koko homman luonne muuttuu, sun pitää maksaa enemmän. Olipa taas absurdia, koita saada selvää. Toivottavasti löydät jostain. Kyllähän sä tiedät ettei tohon tautiin oo mitään parannuskeinoa:) "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Mikael 15.12.2005 23:44:26 | |
---|
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Roberto 15.12.2005 23:47:48 | |
---|
|
milcoin 15.12.2005 23:58:55 | |
---|
On siihen: raha : ) Tällänenkin olis toisaalta käyttistä: http://www.thomann.de/thoiw3_neuman … km184_surround_set_ni_prodinfo.html Surroundhommelit pitää kuitenkin jossain vaiheessa saada haltuun ja toisaalta tossa olis sitten pienikalvoista joksikin aikaa... Meinaat että määrä korvaa laadun:) Mä en oo vielä innostunu surroundhommista. Mua häiritsee se että monikanavaääni vaatii kuuntelijan ehdottoman huomion toimiakseen. Eikä se toimi autossa eikä rannalla pikkuradiosta. Ja mä en ostais viittä samaa mikkiä vaikka olisivat kuinka neumanneja. Tykkään siitä että värejä ja pensseleitä on monia. Ei aina vaan "paras". Mutta se on vaan mielipide. Raha ei muuten oo mikään ratkaisu. Ajaudut vaan syvemmälle suohon ja kohta oot tilaamassa ebaysta neven irtokanavia ja jotain modattuja nauhamikkejä:) Mulla ainakin hellittää vähän kun on paljon duunia. Huomaan yleensä silloin että ne kamat ei ehkä oo se heikoin lenkki. Mutta sulla voi olla toisin. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
|
Mikael 16.12.2005 09:22:29 (muokattu 16.12.2005 09:35:55) | |
---|
Raha ei muuten oo mikään ratkaisu. Se oli vitsi. Kenellään ei ole niin paljoa rahaa että kamarunkkariudesta sillä parantuisi : ) Enkä mä laadusta ole tinkimässä, vaan määrää kasvattamassa. Surround-hommat on jossain vaiheessa väkisinkin edessä ja niissä olis kyllä hyvä olla ne mikit ihan samanlaisia. Ja viisi erillistä hyvää mikkiä on taas muussa käytössä monipuolisempi juttu kuin tollanen yksi surround-mikki (joka sekään ei ole aivan halpa). Tosin toi surround-ajatus oli enempikin vaan kelailua kun huomasin tollasen setin ja ehkäs mä ensialkuun kuitenkin sijoitan vaan stereopariin. Huomaan yleensä silloin että ne kamat ei ehkä oo se heikoin lenkki. Mutta sulla voi olla toisin. Hoho! Kamat on yleensä vahvin lenkki. Mistähän sais ostettua paremmat korvat? Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
CryptoFib 16.12.2005 17:12:31 | |
---|
Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista. |
Mikael 20.12.2005 10:57:32 | |
---|
Löytyisköhän keltään noita KM184:a? KM84i:t saan kyllä lainaan ja olis kiva vähän testailla nota keskenään ennen ostopäätöstä. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
sami_sumea 23.02.2006 11:17:04 | |
---|
Löytyisköhän keltään noita KM184:a? KM84i:t saan kyllä lainaan ja olis kiva vähän testailla nota keskenään ennen ostopäätöstä. Kaivetaas tästä vanhaa topikkia ylöspäin. Eli uudet overhead-puikot olis meikäläiselläkin nyt hakusessa ... Nt-3:sta olisin upgreidaamassa ylöspäin, alan pikkuhiljaa kyllästyä Röden vähän turhan yläkireään soundiin, joten ehdotuksia otetaan vastaan.. :) Vaihtoehtona pikkukonkille tulee olemaan joku neutraali isokalvoinen perusmikki (esmes AKG:n 414), jotka aion hankkia samassa satsissa. ... Tsekkaa uusi lumme-demoklippi osoitteesta http://www.lumme-tuotanto.com/lumme-promo.mp3 |
Mikael 23.02.2006 11:22:57 | |
---|
Kaivetaas tästä vanhaa topikkia ylöspäin. Eli uudet overhead-puikot olis meikäläiselläkin nyt hakusessa ... Nt-3:sta olisin upgreidaamassa ylöspäin, alan pikkuhiljaa kyllästyä Röden vähän turhan yläkireään soundiin, joten ehdotuksia otetaan vastaan.. :) Mä muuten tilasin parin noita KM184:a. Pitäis tulla ens viikolla... Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
PL 23.02.2006 11:23:35 | |
---|
|
sami_sumea 23.02.2006 11:25:08 | |
---|
Mä muuten tilasin parin noita KM184:a. Pitäis tulla ens viikolla... Jaahas, jaahas. Tulenkin heti lainaamaan testiin kun saadaan studio valmiiks (eli näillänäkymin vuonna 2009). :-D ... Tsekkaa uusi lumme-demoklippi osoitteesta http://www.lumme-tuotanto.com/lumme-promo.mp3 |
Mikael 23.02.2006 11:27:52 (muokattu 23.02.2006 11:29:02) | |
---|
Jaahas, jaahas. Tulenkin heti lainaamaan testiin kun saadaan studio valmiiks (eli näillänäkymin vuonna 2009). Hoho! Teretulemast... Noista Shureista ei kokemusta, mutta ainakin niitä isokalvoisia on maailmalla kovasti kehuttu - ihan niitä havempiakin. Jotenkin suomessa ei noi Shure konkat oo oikeen lyöneet läpi. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
sami_sumea 23.02.2006 11:33:00 | |
---|
Tsekkaa uusi lumme-demoklippi osoitteesta http://www.lumme-tuotanto.com/lumme-promo.mp3 |
Mikael 23.02.2006 11:35:25 | |
---|
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |