Aihe: Kapuloiden "esikäsittely"
1 2 3 4
kebab
15.12.2005 22:51:10
Mulla kestää aina monta kuukautta että kapulasta tulee hyvän tuntonen mutta sitten se on jo niin hajalla että on pakko ostaa uudet.

monta kuukautta? et taida paljon soitella. vai soitatko ilmarumpuja?
dictatorsh*t
15.12.2005 22:55:13
monta kuukautta? et taida paljon soitella. vai soitatko ilmarumpuja?

On mullakin nyt yks Taman Ka Shi -pari ollut muutaman kuukauden ahkerassa käytössä ja voivat oikein hyvin.
kebab
15.12.2005 22:59:57
On mullakin nyt yks Taman Ka Shi -pari ollut muutaman kuukauden ahkerassa käytössä ja voivat oikein hyvin.

onnittelen. ei syö kukkaroa pahasti. vai soitatko sinäkin ilmarumpuja?
dictatorsh*t
15.12.2005 23:14:13
onnittelen. ei syö kukkaroa pahasti. vai soitatko sinäkin ilmarumpuja?

Joskus, mutta ilman kapuloita. Kapuloilla ihan akustisia.
Deino
16.12.2005 13:47:38

Minulla on Regal Tipin 5B kapulat kestäneet lähes puolivuotta. Ja kyllä, soitan joka päivä sellaiset puolitoista tuntia, blastiakin.
Perkele!
Hulfok
16.12.2005 16:58:28
Minulla on Regal Tipin 5B kapulat kestäneet lähes puolivuotta. Ja kyllä, soitan joka päivä sellaiset puolitoista tuntia, blastiakin.

Näinhänsemenee... Jotkut ei vaan tajua et jos on tekniikka kunnossa nii kapulat voi todellakin kestää kauan..
Paas
16.12.2005 17:03:36 (muokattu 16.12.2005 17:06:58)
Näinhänsemenee... Jotkut ei vaan tajua et jos on tekniikka kunnossa nii kapulat voi todellakin kestää kauan..

Kyllähän ne kapulat kestää vaikka 10 vuotta jos keskittyy siihen kapulan säästämiseen. Mutta jos vaikka sattuu harrastamaan paljon kanttilyöntejä virveliin niin se syö kapuloita aika paljon.

Edit. Kanttilyönnit minulla onkin se juttu joka rajoittaa kapulan kestävyyttä. Tipit ei hajoa eikä mikään muu vaan se kanttilyönti sitä kapulaa meikäläisellä syö.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Deino
16.12.2005 17:05:55

Kyllähän ne kapulat kestää vaikka 10 vuotta jos keskittyy siihen kapulan säästämiseen. Mutta jos vaikka sattuu harrastamaan paljon kanttilyöntejä virveliin niin se syö kapuloita aika paljon.

Minä en ainakaan ole säästellyt niitä kapuloita. Ainakaan tarkoituksella.
Perkele!
Niq
16.12.2005 19:58:18

Mulla kesti ne halvimmat (2.30e/pari) Millenniumin 7A -kapulatkin monet treenit. Normaalisti soitan kaikenlisäksi 5A:lla tai B:llä. Mulla oli niitä kapuloita neljä: Ensimmäinen pätkähti poikki varmaan kymmennenellä lyönnillä, kaikenlisäksi ihan keskeltä kapulaa, siististi kahtia. Seuraava hajos ekojen treenien lopussa, tipistä keskikohtaa päin halki. Kaks seuraava menikin jo varmaan kolmet treenit, kunnes kanttilyönnit oli syöneet kapulat ihan säleiksi. Tämähän oli tällainen kokeilu omasta lyöntitekniikasta, kaksi ekaa kapulaa valitsin koputtelemalla keppejä yhteen ja nämä ekat "särisi" yhteen lyötäessä, kahden viimeisen soundi oli ihan okei. Pehmeää puuta kyllä. :)

Jotta ei menis ihan off-topiciksi, niin mä vetelen tollasella n.120 karkealla hiekkapaperilla kapulat otekohdasta "satiinipintaiseksi", ennenkuin alan niillä soittelemaan. Muuten lentelee helpommin kädestä ja tuntuu tahmealta...
"I have a cunning plan" -Baldrick
Deino
16.12.2005 20:01:09

Siis miten teillä ne kanttilyönnit syö sitä kapulaa? Ei minulla ainakaan. Vai lyöttekö olan takaa joka toinen sekunti sitä kanttia?
Perkele!
kebab
16.12.2005 20:08:04
blastiakin.

pitäisikö tässä kompissa sitten takoa luonnottoman kovaa vai? eiköhän se kanttilyönti ja niiden määrä ole se mikä tulee kalliiksi.
Nolte
16.12.2005 20:51:59
Siis miten teillä ne kanttilyönnit syö sitä kapulaa? Ei minulla ainakaan. Vai lyöttekö olan takaa joka toinen sekunti sitä kanttia?

Tuntuu olevan aika yleinen tapa tuo kantin hakkaaminen. Kyllähän siihen kapulaan joka iskulla lommo tulee, kun sitä harrastaa.
Hyvät rummut, huono soittaja!
Niq
16.12.2005 21:00:31

Kanttilyönti vaan kuulostaa niin hyvältä, että tulee aika paljon vedettyä, varsinkin filleissä. Tomeihin kanssa. :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
Paas
16.12.2005 22:20:32

Tarkoitan siis nyt sitä kanttilyöntiä jossa kapula osuu kalvoon normaalisti mutta kapulan varsi kopsahtaa myös vanteeseen. Eli kyllä se syö kapuloita jos harrastaa sitä.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
D Guerrero
17.12.2005 02:00:51
lipsumisongelmaan on ihan tarkoituksen mukasta vahaa...ainakin zildjianilla mitä ite käytän jos on pieni, kuuma ja hikinen keikkapaikka
Deino
17.12.2005 15:34:45

Tarkoitan

Niin minäkin.
Perkele!
moderndrummer88
17.12.2005 15:35:56
Niin minäkin.

kyllä ne vaan syö... itelläkin tahtoo olla just se että ei ne kapulat muusta kuin kanttilyönneistä paskaksi mene
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
Jeltz
17.12.2005 16:57:12
kyllä ne vaan syö... itelläkin tahtoo olla just se että ei ne kapulat muusta kuin kanttilyönneistä paskaksi mene

Sama täällä, kapulat menevät käyttökelvottomaksi joko tipin kulumisen tai kantin kohdalta katkeamisen takia. Itsellä kyllä kapuloita kuluu yllättävän hidasta tahtia, tällä hetkellä soitan yli puoli vuotta vanhoilla kapuloilla jotka ovat vielä täysin käyttökuntoiset.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Hulfok
17.12.2005 17:14:27
lipsumisongelmaan on ihan tarkoituksen mukasta vahaa...ainakin zildjianilla mitä ite käytän jos on pieni, kuuma ja hikinen keikkapaikka

Jep... Sex Waxia
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)