NeonKnight 15.12.2005 20:38:48 | |
---|
Haluisiko joku vastapainoksi kuulla pätkän Negativeä? ;) Äänittelin tuossa illalla huvikseni... tosin kauhein soundein. |
Jucciz 15.12.2005 21:02:58 | |
---|
Haluisiko joku vastapainoksi kuulla pätkän Negativeä? ;) Äänittelin tuossa illalla huvikseni... tosin kauhein soundein. Ei sinusta ainakaan myyntimieheksi ole. ;) |
NeonKnight 15.12.2005 21:10:25 | |
---|
Ei sinusta ainakaan myyntimieheksi ole. ;) Noh, ainakin rehellistä puhetta... ;) No, sallitaanko täällä Negativen luikautus? |
J.Hollström 15.12.2005 21:12:31 | |
---|
No, sallitaanko täällä Negativen luikautus? Totta kai. Kaikki on sallittua. Jukka Hollström - Pitkän linjan amatööri. |
NeonKnight 15.12.2005 21:21:38 (muokattu 15.12.2005 21:23:50) | |
---|
No pientä tilitystä tähän, ennen kuin haukutte maan rakoon... 1) Äänitykset on hoidettu "mahtavalla" stratolla, kahdella piuhalla, ja " mallintavalla" multiefektillä Digitech RP80, josta en ole koskaan saanut mitään hyvänkuuloista 2) "Rumpu"raitakin on tehty Digitechillä 3) Jouduin soittamaan niin että kuulin vain kitaran akustisena, eli en siis kuullut miltä se sen RP80:sen jälkeen kuulosti, koska ylimääräisiä piuhoja/kuulokkeita ei ollut 4) En ole biisiä "kauheasti treenannut", mutta enpä keksinyt muutakaan mitä nauhoitella... seliseli... Mielipiteeni: Tuo ei ole haastava biisi, mutta kyllä tuossa vähän kuulee mitä osaan soittaa (lue:siis en osaa)... Harmittaa ettei ole mikkiä, jolloin saisi ihan oikean vahvistimen kautta soittaa... http://rapidshare.de/files/9232475/FRZNEG.wav.html valitan, että on rapidsharessa... ;) EDIT: Niin ja äänikortin takia jouduin kaikki raidat siirtää kohdilleen, koska se tekee jostain syystä ikävän viiveen siihen soittoon. Eli siis voi hyvin olla, että joku tuolla kiilaa... |
Santtu_123 15.12.2005 21:35:25 | |
---|
Hmm.. voisko tähän listaan lisätä vaikka Stratovariuksen Eagleheartin soolon ? Ei oo pitkä eikä vaikeekaan (multa tosin siihen meni 15+ vuotta, taysi komppi kun olen), mutta oon vain tavattoman ylpeä saavutuksestani ;) Ja haluaisin kommentteja menikö se nyt sittenkään, tulee "soitto"sokeaksi omalle soitolleen :P Pohjan tohon sooloon sais vaikka multa. Tyhmä idea ? Nou hätä. |
S.Jokela 15.12.2005 21:47:44 | |
---|
Tässä on nyt vikana se, ettei me päästä nauttimaan niistä aidoista "mää osaan soittaa bodomin koko tuotannon niin voisittekste kertoo et mitä kannattais seuraavaks harjotel oon soittanu puol vuot"-kavereista. Tiedän, etten ole ainoa, jonka niskavillat nousee pystyyn em. asenteesta. Olkoonkin, että esim. Amonin näkemykset Metallicasta olivat erittäin mieluista kuunneltavaa omine mausteineen, silti sellaiset vedot ei kykene purkamaan patoutuneita tunteita, jotka on muodostunu halusta kuulla noiden varsinaisten sankareiden oikeasti vetävän ees sinnepäin sen "bodomin tuotannon". Tämä yksi sälli (en muista nimimerkkiä) tuossa taannoin digikameravideoineen levitti allekirjoittaneen suupielet häpeämättömään hymyyn, syystä että - kuten odotinkin - "sällillä" oli epärealistinen kuva taidoistaan. Mulle on herttaisen sama, että alottaako henkilö rämpyttelynsä sweeppaustekniikoista vai nuotiosäestyksestä, mutta mua suoraan sanoen vituttaa, kun hommasta katoaa terve nöyryys. PS. Ei, minä en osaa soittaa yhtäkään Children of Bodomin biisiä vaikka oon yrittänytkin. PPS. Josta päästäänkin aiheeseen "nuoret virtuoosit ja heille katkerat lahjattomat sedät". Let's born to rock! |
Kasu-_- 15.12.2005 21:53:49 (muokattu 15.12.2005 21:55:08) | |
---|
Hmm.. voisko tähän listaan lisätä vaikka Stratovariuksen Eagleheartin soolon ? Ei oo pitkä eikä vaikeekaan (multa tosin siihen meni 15+ vuotta, taysi komppi kun olen), mutta oon vain tavattoman ylpeä saavutuksestani ;) Ja haluaisin kommentteja menikö se nyt sittenkään, tulee "soitto"sokeaksi omalle soitolleen :P Pohjan tohon sooloon sais vaikka multa. Tyhmä idea ? Nou hätä. Kaikkea nauhotusta saa laittaa tänne kunhan ensin kehuu että osaa biisin vaikka silmät kiinni ja kädet käsiraudoilla lämpöpatterissa kiinni ;) Antakaas nyt edes jotain palautetta noista mun pätkistä, kun kerrankin uskalsin laittaa mnettiin jotain soittelua. :/ Niitä on kuitenkin ladattu jo monta kymmentä kertaa, niin luulis että jollain on jotain sanottavaa. Positiivista tai negatiivista. You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry!
Turtles FanClub #1 |
Santtu_123 15.12.2005 21:59:57 | |
---|
Kaikkea nauhotusta saa laittaa tänne kunhan ensin kehuu että osaa biisin vaikka silmät kiinni ja kädet käsiraudoilla lämpöpatterissa kiinni ;) Antakaas nyt edes jotain palautetta noista mun pätkistä, kun kerrankin uskalsin laittaa mnettiin jotain soittelua. :/ Niitä on kuitenkin ladattu jo monta kymmentä kertaa, niin luulis että jollain on jotain sanottavaa. Positiivista tai negatiivista. No kehutaan sitten, hyvin soitto mun mielestä sujui, eikä noi saunditkaan nyt niin kauheet olleet kuten ehkä annoit odottaa :) PS. Rapidshare on syvältä |
NeonKnight 15.12.2005 22:02:29 | |
---|
Antakaas nyt edes jotain palautetta noista mun pätkistä, kun kerrankin uskalsin laittaa mnettiin jotain soittelua. :/ Niitä on kuitenkin ladattu jo monta kymmentä kertaa, niin luulis että jollain on jotain sanottavaa. Positiivista tai negatiivista. Jep, minun mielestä soitit hyvin. Ihan puhtaan kuuloisesti ja virheettömästi. Ehkä vähän jäi vähän semmoinen fiilis, että olisi saanut olla enemmän "tunnetta" pelissä, mutta hyvin soitettu... ei pääse mihinkään. ;) ps. nyt mun vetäsyä haukkumaan... ;)
|
re infecta 15.12.2005 22:06:15 (muokattu 15.12.2005 22:09:03) | |
---|
Ehkä nyt on aika selventää. Kysymys ei ollut missään vaiheessa varsinaisesta kilpailusta. Muotoilin vain kannanottoni kilpailun muotoon, jotta sen sanoma menisi konkretian kautta paremmin perille. En siis luonut tätä topicia mitenkään itse päteäkseni "kaikkitietävänä" tai mollatakseni innokkaita aloittelijoita. Päinvastoin, pyrin tämä topicin avulla rohkaisemaan uusia aloittelijoita keskittymään kitaransoiton perusasioihin harrastuksen ensitaipaileilla. Lisäksi halusin myös kitkeä ärsyttävää ylimielisyyttä, mitä jotkut märkäkorvat ovat esittäneet. Tähän viittasin kirjoitamalla aikaisemmin, että tämän topicin kautta aloittelijoilla on mahdollisuus osoittaa että Laiho oli vain hidas oppimaan. No, miten kävi...? ...no, niin kuin ounastelinkin: Eipä tullut juuri aloittelijoiden nauhoituksia. Keneltä puuttui piuha, kenellä oli tietsikka rikki jne.. Juu, ja voihan näin ollakin. Mutta vaikka huomioisi nämä äänitystekniset ongelmat, niin osallistuminen oli kyllä todella vähäistä JOS kerran kaikki 6 kk soittaneet osaavat vetää NEM:n. Tästä lähtien kun joku aloittelija alkaa leuhkia osaavansa vinguttaa bodomit, vetää sweepit ja omaa Henkan tatsin, niin aion osoittaa kaksi linkkiä: Yhden tähän ketjuun ja toisen www.cyberfret.com. Tämän topicin voi puolestani nyt sulkea. Kiitos kaikille keskustelijoille. |
|
dmntn 15.12.2005 22:11:49 | |
---|
Tämän topicin voi puolestani nyt sulkea. Hyvä topicci tämä on. Eikä oo ollu aukikaa ku vasta pari päivää, elikkä kaikki 6 kuukautiset ei oo viä ehtiny edes lukea tätä, koska ne on treenannu kitaran soittoa ja kehittäny itteään. Toivottavasti myös henkisesti. |
Kasu-_- 15.12.2005 22:44:22 | |
---|
Antaa vaan olla vielä auki kun tähän mennessä on ainakin ilmestyny tasaisin väliajoin monien tuotoksia. Mukava kuunnella mitä tahansa toisten soittoa. Eli lisää vaan näytteitä. Ja toivottavasti nekin uskaltautuvat jotka osaavat soittaa, mutta piuhat on rikki tai ei ole mikkiä ;) You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry!
Turtles FanClub #1 |
Junkers 15.12.2005 22:54:22 | |
---|
hoho...täähän onki hyvä. :) Itellä ei ole mahdollisuutta ny nauhotella (hehheh). Mutta joo. Myönnettäköön siis: kohta 4v olen soitellut. Yhden bodomin biisin olen kuullut. En pitänyt. En siis osaa tuotakaa soittaa. MOPpia en tod. osaa kokonaan. Alkuriffi ny..njoo kyl sen tunnistais ja onhan tuota tullut kavereiden kans soiteltua..nonii..en osaa. NEM: Osaan parhaiten noista biiseistä mut en _osaa_ kuitenkaa..perkele... 4-ulotteinen hyperpallo voidaan viipaloida xyz-aliavaruuden suuntaisiksi viipaleiksi, eli palloiksi, joista muodostettuja hypertilavuuselementtejä integroidaan w-suunnassa välillä w=-R...R |
Jucciz 15.12.2005 22:58:32 | |
---|
Jos linkissä lukee "rapidshare", en yksinkertaisesti jaksa lähteä näkemään sitä klikkailuvaivaa että saan sen jonain päivänä kuuluviin. Nykyisillä kaistan ja kapasiteetin määrällä luulisi TODELLAKIN olevan helpompia tapoja jakaa tiedostoja kuin tuollaiset hirvitykset. Oman webbiserverin pystyttämiseen menee viisi minuuttia: http://www.wampserver.com/en/download.php |
sunder 15.12.2005 23:13:30 | |
---|
Kaikkea nauhotusta saa laittaa tänne kunhan ensin kehuu että osaa biisin vaikka silmät kiinni ja kädet käsiraudoilla lämpöpatterissa kiinni ;) Antakaas nyt edes jotain palautetta noista mun pätkistä, kun kerrankin uskalsin laittaa mnettiin jotain soittelua. :/ Niitä on kuitenkin ladattu jo monta kymmentä kertaa, niin luulis että jollain on jotain sanottavaa. Positiivista tai negatiivista. Tosi hyvin vedit, et puhtaasti, mutta tosi hyvin silti :) Ite kokeilin ehkä 2 nuottia Bed of razorsin alusta ja totesin et en tule sitä oppimaan. "Try, fail, live, learn - and die happy trying" -Dimebag Darrell |
sunder 15.12.2005 23:17:36 | |
---|
Jep, minun mielestä soitit hyvin. Ihan puhtaan kuuloisesti ja virheettömästi. Ehkä vähän jäi vähän semmoinen fiilis, että olisi saanut olla enemmän "tunnetta" pelissä, mutta hyvin soitettu... ei pääse mihinkään. ;) ps. nyt mun vetäsyä haukkumaan... ;) Hyvältähän tuo kuulosti. Pitempi olis vaan saanu olla. "Try, fail, live, learn - and die happy trying" -Dimebag Darrell |
ravensoul 15.12.2005 23:32:59 | |
---|
Heh, minuakin on pitkään mietityttänyt tuo, kun tuntuu siltä että joka toinen yli puoli vuotta soittanut tuntuu jo osaavan vetää vaikka ja mitä. Oikeastaan, mitä nopeampi ja hankalampi biisi, sitä todennäköisemmin se "osataan".. :D Hyvä topicci, nythän tuo nähtiin. Ei ole tosiaan kovin paljoa äänityksiä tullu. Antakaas nyt edes jotain palautetta noista mun pätkistä, kun kerrankin uskalsin laittaa mnettiin jotain soittelua. :/ Niitä on kuitenkin ladattu jo monta kymmentä kertaa, niin luulis että jollain on jotain sanottavaa. Positiivista tai negatiivista. Ton BOR:n kuuntelin, kun sattuu olemaan ainoa Bodomin biisi mitä ihan mielelläni kuuntelen. :) Stna, hyvin vedit! Ihan oikeasti, loppuun asti tuli kuunneltua. Hei jätkät kuka tahansa voi vetää puppetsin mut se että miten puhtaasti Noh noh. Tälle nyt vois taas sanoa, että kevyttä rajaa niihin puheisiin. Uskaltaisinpa väittää, että harvalla ranne liikkuu tarpeeksi nopeasti tuon biisin vetämiseen oikein. Eikös Hetfield vedä tuonkin downpickillä? Alternatellakaan kaikilta onnistuis.. Ei multa ainakaan taimin jo kärsimättä. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 :'-) Luojan kiitos, olen ateisti! |
King_V 15.12.2005 23:47:41 | |
---|
Joko itse olen aivan idiootti, nimittäin minullakin meni hieman ohi :) joo no miten sen nyt selvemmi kertois... no jos joku palikka ei tajunnu nii selitetää niin että kaikki varmasti tajuu... sulla on kitarassa johto jonka päässä on sellainen melko iso hopeinen tappi jonka päässä on hopeinen nuppi ja sitä kiertää muvinen rengas... ja jokaiselta löytyy kotoa korvalappustereoitten kuulokkeet joissa on pieni todennäköisesti hopeinen tappi jossa on kaksi rengasta... ja hyvin varustetussa tavaratalossa tai kodinkone liikkeissä on myynnissä todennäköisesti mustia paksuja lieriöitä jonka pojassa on ison tapin kokoinen reikä ja päässä pieni tappi jossa on siis kaksi rengasta... ostat sen muutamalla eurolla... kytket mustan tapin jossa on pieni tappi jossa on edelleen ne kaksi rengasta (elikkäs adapterin) kiinni kitarasi johtoon jossa on iso tappi (mielellään iso tappi isossa reijässä(ellet tahdo leikkiä idioottia)) ja sen jälkeen kytket johdon jonka päässä on adapteri kiinni tietokoneesi mic eli mikrofoonin reikään jonka alla/päällä on todennäköisesti mikrofonin kuva... ja käytät haluamaasi ohjelmaa... joitain ohjelmia käyttämällä saat lisättyä efektejä ja särön... jollet omista vastaavaa ohjelmaa kytke kitaran johto vahvistimeesi normaalisti ja kytke sen jälkeen toinen kitaran johto jossa tulee olla adapteri vahvistimesi lineout reiän kautta tietokoneen mic reikään siten että adapteri on mic reijässä ja normaali pää elikkäs iso tappi on lineout reijässä. jos vahvistimessasi ei ole lineout reikää on tämä menetelmä joksenkin vaikea... ja jos adapterin osto/käyttö on tämänkin jälkeenkin vielä liian vaativaa, osta halpis mikrofooni jossa ei äänen laatu ole kait sen parempi kuin "suora nauhoituksessa" (eli adapteria käyttämällä)... ja jos todellakin et nyt vain tajua tai ei kiinnosta "suora nauhoitus" niin voisiko joku muu ystävällisesti kerto miten mikrofooni äänitys toimii koska minä haluan NUKKUMAAN!!! |