Aihe: mitä mieltä DOD:n pedaaleista?
1
Sintti
18.07.2003 19:17:51
elikkäs mitä mieltä ootte DODin särö -ja overdrivepedaaleista?
pärjäävätkö särön määrässä esim. pro co rateille?

eniten kiinnostaisi ehkä kuulla tuosta FX86 Death metallista..
esko
18.07.2003 21:32:28
sen verran tiedän, että yngwie malmsteen on ainakin käyttäny noita DOD:in säröpedaaleita. Sen perusteella ne on vähintään siedettäviä. En oo ite ikinä kokeillu, niin en mee sanoon mitään tätä enempää.
Antti1
19.07.2003 02:38:25 (muokattu 19.07.2003 02:39:04)
eniten kiinnostaisi ehkä kuulla tuosta FX86 Death metallista..

Mä en tykkää, liian suristin, tai sitten mä en vaan osaa säätää sitä. Samassa sarjassa painivat Ibanezin Smash Box, Zoomin Tri Metal ja Bossin Metal Zone ovat mielestäni paljon parempisoundisia. Smash Boxista saa ehkä helpoiten hyvän soundin, mutta se ei ole kauhean monipuolinen hevisärötin, vaikka säätöjä on. Sen minkä tekee, tekee ihan hyvin. Zoomista en oikeen osaa muuta sanoa kuin että säröä lähtee ja paljon. Sopii johonkin death- ja blackmetalliin. Metal Zone on noista ehkä parhaimman kuulonen, mutta siitä on vaikeaa saada ulos sitä oikeaa soundia. Kerran kun sen siitä löytää, ei sitä haluisi vaihtaa. Monet valittaa sitä paskaksi, mutta useasti syynä taitaa olla se ettei sitä olla osattu käyttää. Mulla on noista tällä hetkellä käytössä Smash Box ja tulevaisuudessa ehkä Metal Zone, jos jostain vielä halvalla saan.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Sintti
19.07.2003 09:30:24
kannattaisko tota metal zonea sitten ostaa thomannilta? sielä oisi hinta 99€... meinasin tossa just tilata sen meidän toisen kitaristin kanssa kimpassa, kun se tilasi vahvistimen, mutta en sitten kerinny... :( sillä oli niin hätä... ;)
HCW
19.07.2003 14:51:34
Mulla itsellä on kanssa toi metalzone ja olen meinannut tuon DOD dm-distortionin ostoa.Täytyis vaan päästä testaamaan.
Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda.
Sintti
19.07.2003 19:49:54
mitäs mieltä oot siitä metal zonestas? jos pääset josskain testaan sitä dod dm:ää niin kerrohan mmielipiteitä siitä täälläkin..
Aerodactev
19.07.2003 20:27:30
Minulla on just hankittu DOD Juice Box fuzz-särönä ja myös maustamassa särökanavaa (vahvistimen säröt on melko kuivat). Toimii. Aivan upea ostos. Voisi pistää arviota joku päivä.
90% tietämyksestäni on MUTUa ja loput 8% on kopioitu kaiken tiedon kirjasta.
Tsekkaa myös Kissapuhelin
hemmo
19.07.2003 20:52:16

Dod Death Metal-pedaali on siinä mielessä erikoinen särö, että itse särön määrää ei voi säätää lainkaan. Särö on ns. täysillä ja sitä riittää, paljon, joidenkin mielestä jopa liikaa. Laitteessa on volume, jota raotetaan tarpeen mukaan sekä 3-alueinen eq.

Vehkeestä saa älyttömän paljon botnea guts-potikalla (basso) ja todellisen in-your-face särön kääntämällä scream-potikkaa (treble) edes puoliväliin. Itse pidän basson täysillä. middlen puolivälissä ja treblen nollilla.

Vaikka särö siis onkin maksimissaan, siistiytyy se pienentämällä kitaran volumea, samalla tosin basso häviää.

Death Metal pystyy muuttamaan minkä tahansa puhtovahvarin tolkuttomaksi hevisäristimeksi ja level-potikan kanssa on syytä olla varovainen. Sen verran voimakas boosti lähtee, kun level on edes klo 10:ssä.

Käytän DM:ää kotona tuottamaan loputtoman hevisustainin, jossa se kenties on parhaimmillaan.

Kannattaa kokeilla ennen ostoa. Ei vellihousuille.
Säröä beibi!
hemmo
19.07.2003 21:10:04

kannattaisko tota metal zonea sitten ostaa thomannilta? sielä oisi hinta 99€

Ei kannata, sillä esim. Mnetin torilla on lähes koko ajan myytävänä käytettyjä Metal Zoneja hintaan 60-70 eur. Mielestäni käytetystä ei kuitenkaan kannata maksaa yli 50 euroa.
Säröä beibi!
leather rebel
20.07.2003 16:08:44
DOD 250 preamp overdrive (nykyään tuotannossa nimellä 308 YJM preamp overdrive) ei voi olla huono, ku ynkkäkin käyttää :)
Antti1
20.07.2003 16:13:44
DOD 250 preamp overdrive (nykyään tuotannossa nimellä 308 YJM preamp overdrive) ei voi olla huono, ku ynkkäkin käyttää :)

Askomiko mun muistaakseni joskus valitteli et yksinään se on ohuen ja sirisevän kuuloinen matolaatikko, mutta putkivahvaria boostatessa kuulostaa hyvältä. Omaa kokemusta ei ole.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Sintti
20.07.2003 21:02:32
Vehkeestä saa älyttömän paljon botnea guts-potikalla (basso) ja todellisen in-your-face särön kääntämällä scream-potikkaa (treble) edes puoliväliin.

no vau! tuohan on sitten kun tehty mulle...perke... eiku ostamaan... ;)
oisin tuossa joskus viime talvena saanu käytetyn, mutta en sitten vissiin muistanu ostaa.. :(
no pitänee tästä kauppaan lähtee.. ;)
Sintti
20.07.2003 21:03:29
Minulla on just hankittu DOD Juice Box fuzz-särönä ja myös maustamassa särökanavaa (vahvistimen säröt on melko kuivat). Toimii. Aivan upea ostos. Voisi pistää arviota joku päivä.

pistähän tulemaan... =)
Aerodactev
20.07.2003 22:13:31
Niin vielä siitä, että tuon valmistus on kai lopetettu, mutta käytettynä saattaa löytyä jostain.
90% tietämyksestäni on MUTUa ja loput 8% on kopioitu kaiken tiedon kirjasta.
Tsekkaa myös Kissapuhelin
Horror of Night
21.07.2003 23:36:50
Hyvä vehje.
jannu
22.07.2003 01:04:21 (muokattu 22.07.2003 01:05:55)
Mulla on tämä surullisenkuuluisa FX69 Grunge, josta olen pitänyt hyvin paljon. Siitä ei tosin irtoa mitään puhtaaseen vivahtavaakaan, ainoastaan säröä ja sit kaikki täpöllä ihan v**usti säröä. Olen tykännyt yhdistää vehkeen vähän vienommilla säädöillä Big Muffiin, jolloin olen saanut aikaan kunnon ison ja munakkaan mummontappomurinan.
wicked child
22.07.2003 08:26:07

Mulla on tämä surullisenkuuluisa FX69 Grunge, josta olen pitänyt hyvin paljon.

En tiedä mitä surullisen kuuluisaa tossa on, mutta mulla on sama vehje. Himassa soittaessa sikahyvät metallisäröt, tilutteluun hyvät saundit. Ei tosin ollut muistaakseni ihan halpa peli, mutta takaan että särö ei grungestakaan lopu kesken...
Stay heavy as hell in the night...
jannu
22.07.2003 23:34:47
En tiedä mitä surullisen kuuluisaa tossa on, mutta mulla on sama vehje.

No joo... se vaan tuntuu joskus olleen jonkinlainen yleisen naureskelun kohde, tosin en ymmärrä miksi. Mainio vehjehän se kuitenkin on.

Itse maksoin muinoin 300mk käytettynä.
Jucciz
23.07.2003 08:59:32
sen verran tiedän, että yngwie malmsteen on ainakin käyttäny noita DOD:in säröpedaaleita. Sen perusteella ne on vähintään siedettäviä.

Olihan tämä vitsi?
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)