Aihe: Smaartlive
1
etke y
14.12.2005 21:28:01
Olen aikeissa hankkia ko. softaa läppäriin. Kysyisinkin, millaisia äänikortteja käytätte/suosittelette Smaartiin? Itse olen ajatellut jotain USB / Firewire-korttia. Vaihtoehtoja ainakin löytyy. Entä, millaisia mittamikkejä käytätte?
magic
14.12.2005 22:31:50 (muokattu 15.12.2005 13:36:01)

Olen aikeissa hankkia ko. softaa läppäriin. Kysyisinkin, millaisia äänikortteja käytätte/suosittelette Smaartiin? Itse olen ajatellut jotain USB / Firewire-korttia. Vaihtoehtoja ainakin löytyy. Entä, millaisia mittamikkejä käytätte?

Itse käytän M-Audio Qauttroa USB-liitynnällä, pelaa aivan mainiosti (myös tähän käyttöön). Mittamikki on itse tehty, Panasonic kapselilla ja täältä löytyvän vahvistimen kanssa: http://mysite.verizon.net/tammie_eric/audio/preamp2/preamp2.html

EDIT : Linkki päivitetty
PL
15.12.2005 08:38:32
Smaartlive käyttää Windows- ajureita, joten niiden pitää olla kunnolliset. Itse en saanut systeemiä pysymään pystyssä muutamia vuosia vanhalla M-audion usb purnukalla, mutta EGO-SYS Quatafire 610 toimii hyvin.

Smaartin ikävä ominaisuus on mikkikompensaation puute, eli jos halutaan tarkkoja mittauksia tulee mittamikin olla hyvä. Olen kyllä tullut toimeen DBX:n mittamikillä jonka tyyppiä en edes tiedä, joskaan mittauksenikaan eivät ole mitään myytävää palvelua ole.
Vivo
15.12.2005 09:36:36 (muokattu 15.12.2005 09:49:43)
Itse käytän tätä: http://www.roland.fi/New%20Pages/news/BMF2004/UA-25.htm ja mikkinä halpa Behringerin mittamikki.
www.speakerplans.com one foot in the rave
J.T.
15.12.2005 11:02:54
Itselläni on pari vuotta ollut Edirol UA-5, mittamikrofonina XTA:n RTA1:n mukana tullut mikki. About kerran vuodessa mittautan etuasteen ja mikrofonin niin onpahan tulostetut käppyrät laitteista jos joku epäilee laitteiden luotettavuutta. Tuo UA-25 kyllä kiinnostaisi. Näkyy saavan virtansa USB-väylästä. Sen myötä olisi keikkasalkussa yksi virtalähde vähemmän.

M-Audiokin tuossa mainittiin. Jostain syystä M-Audio Duo ei kestänyt ollenkaan. Mittamikrofonin kanavaan kun kytki phantomin - poks! Parin vuoden sisään hajosi neljä kappaletta - kaksi heti paketista otettaessa. Takuuvaihtoihin menivät ihan kiltisti mutta kun yhdellä keikalla hajosi kaksi perä jälkeen katkesi kamelin selkä... Mikä lienee kestävyys nykyään?
PL
15.12.2005 20:22:25
Tascam US122 USB-väylään ja dbx:n mittamikki. Toimii (aina kun Win suostuu pysymään pystyssä...)

Itselläni oli tuon M-Audio Duon kanssa ongelmana se, että softa "jäätyi". Syy siihen oli todennäköisesti se, että Smaart jäi odottamaan dataa äänikortin ajureilta ja sitä ei sitten koskaan tullutkaan. Näin ainakin herrat Siasoftilta asian selittivät. Kortti vaihtoon ja menoksi.
Urski
16.12.2005 00:48:45
Aika monella tuntuu olevan Edirolin UA-25. Sama täällä. Näppärän kokoinen, eikä vaadi ylimääräisiä murkuloita (muuntaja). Aika herkän tuntuinen etuaste. Joskus tullut kateltua, kun limitteri on ollut päällä, että iskee aika herkästi punaista lediä tulille. En ole vielä normaali äänityskäyttöön kokeillut, joten en tiedä miten sillä osastolla pärjää.
santtus
16.12.2005 11:00:18
Mulla on jo jonkin aika ollut käytössä Presonuksen FireBox, kun tuo Pitkän käyttämä Tascam tilttasi lopullisesti. Olen kyllä tykännyt. Kotelo on kunnollinen ja input ja output puolellakin on kasvuvaraa, jos sitä tulevaisuudessa tarvitsee.

Ainoa varsinainen miinuspuoli on PC läppäreiden mini-Firewire portti, jossa ei ole virransyöttöä. Joutuu siis käyttämään ulkoisella muuntajalla.
pitk
18.12.2005 16:15:36

Mulla on jo jonkin aika ollut käytössä Presonuksen FireBox, kun tuo Pitkän käyttämä Tascam tilttasi lopullisesti. Olen kyllä tykännyt. Kotelo on kunnollinen ja input ja output puolellakin on kasvuvaraa, jos sitä tulevaisuudessa tarvitsee.

Ainoa varsinainen miinuspuoli on PC läppäreiden mini-Firewire portti, jossa ei ole virransyöttöä. Joutuu siis käyttämään ulkoisella muuntajalla.

Ja ne SIAt ei suostu kääntämään softaa Macille. Bastards :-(
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
magic
18.12.2005 21:15:07

Ja ne SIAt ei suostu kääntämään softaa Macille. Bastards :-(

Entä MacFOH tai Spectra Foo ?
pitk
19.12.2005 13:05:46 (muokattu 22.12.2005 21:06:11)

Entä MacFOH tai Spectra Foo ?

Viimeksi kun tsekkasin, niin MacFOHissa ei ollut kuin RTA. Mikäs tuo toinen on miehiään?

Edit: Juu, tuosta Spectra Foostahan onkin demo ladattavissa (itseasiassa latautuu parhaillaan. Jos täyttää miun toiveet, niin kohta on Smaartia tarjolla...)
Kalkutan Konepaja
pekorte
19.12.2005 18:52:11 (muokattu 19.12.2005 18:54:33)

Minulla on Macfoh 1.6.6 Beta ja löytyy RTA sekä Transfer function delay finderillä. Vielä suhteellisen suppea ohjelma, mutta ominaisuudet mitä itse tarvitsen, toimivat oikein mainiosti. Äänikorttina Edirol FA-101 ja koneena ibook 12". http://www.macfoh.com/
etke y
21.12.2005 21:31:42
Tänks vaan kaikille, jotka vastaili. Toi UA-25 on ollut jo aikasemmin kiikarissa, ja nyt kanta vahvistui entisestään. Kuulin muuten huhua, että Smaartin seuraava versio (6.0)? tulis myös macille... Saa nähdä.
Vivo
21.12.2005 22:32:51
Kuulin muuten huhua, että Smaartin seuraava versio (6.0)? tulis myös macille... Saa nähdä.

Muistaakeseni ensvuoden alkupuolelle lupailivat uutta versiota ja (taas muistaakseni) SIA Softwaren edustaja on sanonut että uusi versio tulisi myös Macille.
www.speakerplans.com one foot in the rave
pitk
22.12.2005 21:06:48 (muokattu 22.12.2005 21:07:28)

Muistaakeseni ensvuoden alkupuolelle lupailivat uutta versiota ja (taas muistaakseni) SIA Softwaren edustaja on sanonut että uusi versio tulisi myös Macille.

Siinä tapauksessa tarvii varmaan odottaa ja katsoa, ovatko jo järkiinsä tulleet ;-)

Edit: Vielä kun BSS suostuisi kääntämään SoundWeb Designerin.
Kalkutan Konepaja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)