Aihe: Positiivisella maalla oleva negatiivisella maalla olevien kanssa
1
jpm83
14.12.2005 16:55:04
Eli tuleeko onkelmia jos laittaa positiivisella maalla olevan pedaalin samaan muuntajaan negatiivisella maalla olevien kanssa esim. Fuzz Face Tube Screamerin kanssa.
zepeteus
14.12.2005 20:53:05
Kärähtää muuntaja.

Pitemmän kaavan mukaan:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=15&t=73112&o=0#p1711025
placebo
14.12.2005 21:14:35 (muokattu 15.12.2005 01:11:56)
nevermind
"The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story" - Pierre Bensusan
zepeteus
14.12.2005 21:46:16
Kas, minun alaa jopa puoliksi sivuava termistöni ei välttämättä edesauta selittämistä. Mutta otetaanko koekytkentä?

PNP fuzz jonka maapotentiaali on plus, Tubescreamer jonka maapotentiaali on miinus. Aivan sama miten päin ne adapterijakin liitännät ovat, kummallekin pedaalille saa toimitettua jännitteen, kunhan kytkee plussan ja miinuksen oikeinpäin. Tämä ei ole ongelma.

Vaan mitäpä tekee se efektipiuha (instrumenttikaapeli) siinä pedaalien välissä? Yhdistää maapotentiaalit?

Eristetyt ulostulot toimivat, kuten esim. Voodoo Labsin PedalPowerissa. Tavallista muuntajaa en moiseen yhdistelmään kytkisi.
placebo
15.12.2005 01:11:12
Tuo postittamasi linkki oli jo ehtinyt tulemaan, minun vasta kirjoittaessani vastausta. Luettuani linkin, ymmärrän mihin "positiivinen" ja "negatiivinen" maa -ilmauksilla pyritään viittamaan.

Minun kirjoitukseni yritti vain selventää "maa"-käsitettä. Ja edelleenkin pätee, että pedaalit ovat omassa "kelluvassa systeemissään" muuntajan toisiopuolen "takana". Kyseistä tapausta, jossa instrumenttikaapeli oikosulkee toisiopuolen plussan ja miinuksen, en osannut avausviestin terminologista nähdä.

Pahoittelen aiheuttamaani sekaannusta. Poistan vielä varmuuden vuoksi edellisen viestini.
"The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story" - Pierre Bensusan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)