Aihe: Sweeppaus onnistuu alottelijoilta?? Kaikki mukaan
1 2 3 4 510 11 12 13 14
herra47
15.12.2005 12:01:48
Joo eli re infecta oli alottanu mielenkiintoisen keskustelun että, mitä aloittejat todella osaa, kun leuhkivat että on vuoden soittokokemus ja metallica ja bodom sujuu leikiten. Nyt haluisin että kaikki, ketkä ovat sitä mieltä että sweeppaus on helppoa ja jo vuoden tai pari soittaneet pystyy sweeppailee kunnolla, ni ei muuta kun näytteitä kehiin vaan. Mainitkaa soittokokemus jos jotain laitatte!
Iscariah
15.12.2005 12:24:44
tämä on hyvä idea loppuupahan ihmisten turha leuhkiminen
J.Hollström
15.12.2005 12:37:40
Ei lähe vieläkään sweepit. Soittokokemusta jonnii verran.
Jukka Hollström
superfly
15.12.2005 12:57:14
Olen soittanut yli 25 vuotta eikä swiipit lähde vieläkään. Olen keskittynyt aina mieluummin oleellisiin asioihin.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
ydinaukio
15.12.2005 13:36:08
Olen soittanut sähkökitaraa aktiivisesti jonkun 5 vuotta, enkä ole koskaan harjoitellut sweeppejä. Eikös se liity jotenkin tiluttamiseen?
JS
15.12.2005 14:57:09
Mie oon soittanu 12 vuotta, ja osaan jonkun verran sweepata, mutta mua ei sitte varmaan lasketa. Riippuu varmaan alottelijasta. Jos nyt joku ihmelapsi sattuu olemaan, niin ehkä. Yleensä ei.
If it's worth doing, it's worth overdoing. kalamies#20 >-)))>
McNulty
15.12.2005 15:04:30
Ei lähe vieläkään sweepit. Soittokokemusta jonnii verran.

Sama vika Rahikaisella... eli kyllä miulta jonkinlaiset sweepit ja raket lähtee, mutta ei sitä voi hyväksi sanoa ikimaailmassa. Vielä pitää lisää treenata tuota soittotapaa ja -tyyliä, kehittää lead-soitantaa. Itse osasin aloittelijana (jota olen osittain vieläkin) mutta silloin 10-15 vuotta sitten jotain Metallican biisejä, Iron Maidenia ja lähes jokaisen Nirvanan kappaleen.

Metallicasta jätin aika usein soolot soittelematta joten kompittelin, lauleskelin mukana ja fiilistelin :) Iron Maidenilla sama, mutta heidän soolojaan tuli jonkun verran reenailtua. Ainakin näiden hittien "The Trooper" yms. sooloja. Nirvanaa taas soiteltiin koulun musiikkiluokassa meidän bändin kanssa aina koulun jälkeen ja parilla ilmaiskeikallakin meidät pyydettiin soitteleen Nirvanaa, joten repertuaari Kurtin ja muiden tuotannosta oli aika hyvin hanskassa. Enää en muista muuta kuin Come As You Are, Smells Like Teen Spirit ja About A Girl :)
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
mullet3000
15.12.2005 15:07:29
Olen soittanut 10 vuotta eikä swiipit lähde vieläkään. Olen keskittynyt aina mieluummin oleellisiin asioihin.
- freesi aamukeesi -
Montte
15.12.2005 15:12:34
Olen soittanut 5 vuotta eikä swiipit lähde vieläkään. Olen keskittynyt aina siihen mitä haluan soittaa.
If You Really Love Music - Play It
Jucciz
15.12.2005 15:16:29
Olen soittanut yli 17 vuotta eikä swiipit lähde vieläkään. Olen keskittynyt aina mieluummin oleellisiin asioihin.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
greshgurt
15.12.2005 15:26:43
Minä olen soittanut kitaraa noin viisi vuotta. Noin vuosi sitten sain ensimmäisen kerran tietää mitä sweeppaus on. Sitten unohdin sen. Jokin aika sitten luulin käsittäneeni termin uudelleen, kunnes pari päivää sitten huomasin sekoittaneeni sen erääseen toiseen soittotekniikkaan. Että joo, nyt tiedän mitä se tarkoittaa, taas.

Olen tietysti myös aivan saataran hyvä sweeppaamaan. Jos ette usko, niin oottakee vaan ääninäytettä, joka ei tule koskaan.
Ei hemmetti, ei tätä allekirjoitusta jaksa tässä pitää.
J.Hollström
15.12.2005 15:28:24 (muokattu 15.12.2005 15:28:57)
Mitenkään aliarvioimatta tätä sweepin tarpeellisuutta, kerran kokeilin opetusvideon opastuksella miten se vois lähtee, mutta ei ainakaan kertaistunnolla siitä tullut mitään. Laiskana reenaajana en sitten jaksanut hinkata sen enempää ja totesin että näillä korteilla mennään mitä on tähän menessä jaettu. Eli sikäli vois sanoo, että ei mikään helpoin juttu kitaransoitossa.
Jukka Hollström - Pitkän linjan amatööri.
LamaAjanElvis
15.12.2005 15:31:21
Ei lähe mullakaan, muutakun jotkut yksinkertaiset alaspäin. Ei ole tullut kyllä harjoiteltuakaan.
In the city.... you must fight to survive. He sold tortillas on the corner. And the mob wanted in. Sormet lähtee soundista.
kuriken
15.12.2005 15:47:29
Mitään kummoisempia sweeppejä en osaa. En ole koskaan opetellut koko tekniikkaa kun tuntuu aika turhalta. Kai sitäkin voisi opiskella joskus myöhemmin sitten.
Jos vain olisi aikaa...........,..
Jzci
15.12.2005 16:00:03

Eli sikäli vois sanoo, että ei mikään helpoin juttu kitaransoitossa.

Ei todellakaan. Sellaisen räpellyksen oppiminen (jonka osaajaksi itseni lasken) ei todellakaan ole kovin kaksinen juttu, mutta se että tosiaan hallitsee tuon tekniikan kunnolla on ihan älyttömän harjoittelumäärän takana. Pienen alkuinnostuksen jälkeen (kuulostaa niinQ oisin ihan saaaairaaan nopee ja villi!!!11) jokunen vuosi sitten tulin siihen tulokseen että eipä juuri ole tarvettakaan mihinkään ihmeelliseen kaulan "ylösalaseteentaakse" lakaisuun. Lähes poikkeuksetta tuo kuulostaa ja näyttää siltä kuuluisalta "kato mä osaan" pätemiseltä, tietenkin itse musiikin kustannuksella. Mainittakoon vielä että poikkeus vahvistaa säännön. Tämä poikkeus on nimeltään Jari Mäenpää. Wintersunin levyllä äijä sweeppailee kaikkia ihan järjettömiä tekniikkaharjoituksiksi luokiteltavia juttuja ihan hullulla nopeudella, mutta silti kokoajan kuulostaa täydellisen järkevältä ja tilanteeseen sopivalta, ja ennenkaikkea musiikilta. Mies on nero, tai sitten olen vain tilun sokaisema.
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Tiluliluliitä: TÄÄLTÄ
atimoc
15.12.2005 16:13:53

5 vuotta on tullut soiteltua, ja vasta n. kuukausi sitten aloin opettelemaan sweeppailun perusjuttuja. Mielestäni ihan hyödyllinen tekniikka osata, vaikka oma soitto ei mitään arpeggiomaratonia olisikaan. Tässä vaiheessa ei kyllä voi kehua osaavansa vielä juuri mitään, etenkin alaspäin menevät sweepit, joissa pitää yhdellä sormella soittaa vuorollaan kolmea kieltä, tuntuvat käsittämättömän vaikeilta, esim. näin:

4  1  3  3  3  4  1
E||----17-12----------------------
B||----------14-------------------
G||-------------14----------------
D||----------------14-------------
A||-------------------16-12-------
E||-------------------------------
"No finish could save the look of that guitar. I would recomend real flames for it." -HC
Ekku01
15.12.2005 16:19:33 (muokattu 15.12.2005 16:25:45)
Kerran kokeilin sweepata eikä lähteny, sen koomin en ole edes yrittänyt. Eikä ole tekniikka hallussa muutenkaan. "Soittokokemusta" 20+ vuotta.

nimim. enemmän fiiliksellä ku taidolla

EDIT: eikä ne soittovuodet sitä taitoa lisää jos ei harjoittele tai soita ahkerasti, pikemminkin päinvastoin, ainakin omalla kohdallani. Joskus teininä jaksoi jotain Metallicaakin vielä soittaa mutta nyt olen liian laiska moiseen hommaan = liian nopeeta mulle.
Bad Company...till the day I die..."
Kampuzzjeah!
15.12.2005 16:48:42
2½ vuotta soittanut ja menee suht.virheittä bodomin Deadnight warrior 2.soolo.
sitte tulee clippiä kunhan joskus ostan mikin.
secondarymind
15.12.2005 19:16:00
En osaa sweepata ja 14-15 vuotta soittelua takana. Olen kokeillut jotain kertoja hitaasti, mutta oon todennut sen olevan niin vaikeaa, etten oo jaksanut ruveta sen kummemmin harjoittelemaankaan.
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 510 11 12 13 14
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)