Aihe: Nyt meni hermot!
1 2 3 4
HeavyManDrummer
15.12.2005 12:03:05
Homma on tälläinen että asutaan isossa paritalossa eli niinku 2 omakotitaloa yhdessä. Soitin eilen ehkä noin 1h. Ku hain tässä aamusella postin, niin naapurin ukko tuli huutamaan minulle että "nyt lopetat sen rumpujen soiton ku minä yritin eilen levätä" (soitin eilen) "tämä on kotirauhan rikkomista ilmoitan kaupungille jos ei lopu tämä ei ole mikään soittokämppä." Ollaan vuokralla tässä. Sitten sanoin vastaukseksi että "lain mukaan saa klo 7-22 soittaa akustisia soittimia." Sitten se sano että että "ei kyllä saa" ja sano vielä että "perkele me mennään käräjille tämän asian kanssa jos et lopeta soittamista." siis tämähän on kauheaa kiristystä

Ei vitte ku potuttaa tuollaiset naapurit!!

Ja mitä ihmettä tälläisessä pitäisi sanoa. Lopettaako soittaminen?
Lyhyestä virsi kaunis.
Kaneli
15.12.2005 12:04:30

Homma on tälläinen että asutaan isossa paritalossa eli niinku 2 omakotitaloa yhdessä. Soitin eilen ehkä noin 1h. Ku hain tässä aamusella postin, niin naapurin ukko tuli huutamaan minulle että "nyt lopetat sen rumpujen soiton ku minä yritin eilen levätä" (soitin eilen) "tämä on kotirauhan rikkomista ilmoitan kaupungille jos ei lopu tämä ei ole mikään soittokämppä." Ollaan vuokralla tässä. Sitten sanoin vastaukseksi että "lain mukaan saa klo 7-22 soittaa akustisia soittimia." Sitten se sano että että "ei kyllä saa" ja sano vielä että "perkele me mennään käräjille tämän asian kanssa jos et lopeta soittamista." siis tämähän on kauheaa kiristystä

Jos laki sanoo että saat, ni sähän voit puolestas uhata tota ukkoa oikeusjutulla.
"Anything that is too stupid to be spoken is sung." -Voltaire (1694-1778)
HeavyManDrummer
15.12.2005 12:11:13 (muokattu 15.12.2005 12:11:31)
Häiritsevän käytöksen ja meluamisen rajat löytyvät yleensä yhtiön järjestyssäännöistä. Näissä kerrotaan, mitä yhtiössä tai sen piha-alueella saa tai ei saa tehdä. Yleensä melua aiheuttavaa toimintaa ei saa tapahtua klo 22 – 07 välisenä aikana. Siitä huolimatta myös päivällä tapahtuva voimakas melu voi aiheuttaa häiriötä naapureille.

http://www.laki24.fi/aski-asuntoosake-naapurit.html
Lyhyestä virsi kaunis.
Migo
15.12.2005 12:11:48

Asian varmistat vielä jonkun tahon kanssa ja pyydät mustaa valkoisella. Sen jälkeen sanot naapurillesi miten asiat ovat.
Kyllä jotkut naapurit voi olla veemäisiä. Meille pisti naapuri lapun, että meidän huoneistosta kuuluu koiran haukuntaa..no yleensä, jos koira on niin saattahan se välillä haukahtaakkin. Perkele mua risoo tämmöset valittaja ihmiset ja mikää ei ole hyvin, kun itse on niin saamaton nahjus!!
Minimaalisen Isonenäinen ja Kuolemattoman Kaoottinen Optimisti. http://www.akuankka.fi/tekemista/touhola/sudenpentunimigeneraattori/
Nolte
15.12.2005 12:19:18
Suosittelen voimakkaasti, että yritätte päästä naapurin kanssa yhteisymmärrykseen tuosta hommasta. Voisitte kenties sopia kellonajoista, milloin voisi soittaa ja milloin ei mielellään. Vaikka me tässä ollaankin rumpaleita ja tykätään kovasti paukuttaa, niin kannattaa yrittää ymmärtää naapuriakin, jolle se soitto on vain järjetöntä pauketta ja kolinaa kovalla volyymilla.
Hyvät rummut, huono soittaja!
HeavyManDrummer
15.12.2005 12:23:52 (muokattu 15.12.2005 12:25:35)
Suosittelen voimakkaasti, että yritätte päästä naapurin kanssa yhteisymmärrykseen tuosta hommasta. Voisitte kenties sopia kellonajoista, milloin voisi soittaa ja milloin ei mielellään. Vaikka me tässä ollaankin rumpaleita ja tykätään kovasti paukuttaa, niin kannattaa yrittää ymmärtää naapuriakin, jolle se soitto on vain järjetöntä pauketta ja kolinaa kovalla volyymilla.

Joo ajat olis eka näin eli niistä on sovittu ensiks oli näin että 9-21 sitten meni että aamupäivällä ei saa soittaa eikä päivllä 12-15 nyt on sitten se homma ettei saa soittaa ollenkaan. Että eli siinä näette miten vittumaisia jotkut on! Sen on niin saakutin ihte päinen eli sen kanssa ei pääse sovintoon. pakko saada jostain mustaa valkoisella että uskoo :)
Lyhyestä virsi kaunis.
HeavyManDrummer
15.12.2005 12:24:41
Asian varmistat vielä jonkun tahon kanssa ja pyydät mustaa valkoisella. Sen jälkeen sanot naapurillesi miten asiat ovat.
Kyllä jotkut naapurit voi olla veemäisiä. Meille pisti naapuri lapun, että meidän huoneistosta kuuluu koiran haukuntaa..no yleensä, jos koira on niin saattahan se välillä haukahtaakkin. Perkele mua risoo tämmöset valittaja ihmiset ja mikää ei ole hyvin, kun itse on niin saamaton nahjus!!

Samaa mieltä!
Lyhyestä virsi kaunis.
Kaneli
15.12.2005 12:25:18

Joo ajat olis eka näin eli niistä on sovittu ensiks oli näin että 9-21 sitten meni että aamupäivällä ei saa soittaa eikä päivllä 12-15 nyt on sitten se homma ettei saa soittaa ollenkaan. Että eli siinä näette miten vittumaisia jotkut on!

No jos se tolla lailla käyttäytyy, niin otapa se kunnon puhutteluun ja vaadi että se käyttäytyy ku kunnioitettava aikuinen.

Tai tee sen kissasta joulupuuroa.
HeavyManDrummer
15.12.2005 12:26:13 (muokattu 15.12.2005 12:26:21)
Tai tee sen kissasta joulupuuroa.

Sen kissa kuoli tässä muutama kuukausi sitten.
Lyhyestä virsi kaunis.
HeavyManDrummer
15.12.2005 12:27:16
No ensimmäiseksi otan yhteyttä kaupungintalolle ja kysyn niiltä mitä mieltä ne on...
Lyhyestä virsi kaunis.
Kaneli
15.12.2005 12:29:48

Vihjaile et teet koirastakin joulupuuroa. ;)

No ei, järkevästi ajattelet kun kaupungintalolla käyt.
Akahito
15.12.2005 12:30:39

Joo ajat olis eka näin eli niistä on sovittu ensiks oli näin että 9-21 sitten meni että aamupäivällä ei saa soittaa eikä päivllä 12-15 nyt on sitten se homma ettei saa soittaa ollenkaan. Että eli siinä näette miten vittumaisia jotkut on! Sen on niin saakutin ihte päinen eli sen kanssa ei pääse sovintoon. pakko saada jostain mustaa valkoisella että uskoo :)

Ei tuollasta ihme pakottamista tartte sietää. Hankit käsiisi taloyhtiön järjestyssääntöjen uusimman painoksen, ja selostat naapurillesi mitä tosiaan saa ja ei saa tehdä. Älä tosin missään nimessä lähde hyökkäävälle linjalle henkilöä kohtaan, vaikka kuinka vituttaisi. Sun on saatava se ymmärtämään, että soittajan täytyy saada harjoitella soittamista, muuten se ei voi soittaa.
Omakotitalosta ulospäin kuuluva meteli on usein niin pientä, että se ei oikeasti voi häiritä kuin juuri tuona 22 - 07 välisenä aikana. Eri asia on toki, jos taloudessa on pieniä lapsia tai sairaita, jotka kaipaavat paljon lepoa usein myös päiväsaikaan. Mutta kuten sanottu, asiasta on päästävä selvyyteen. Sinua ei voi mielivaltaisesti riepotella, mutta pidä myös mielessä, ettei kaikki olosuhteet ole välttämättä sinunkaan puolellasi.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
Danko
15.12.2005 12:32:16

Hah! Anteeksi, jatkakaa. Kyllä meilläkin asuu kadun toisella puolella aika mukavia ihmisiä. Viime kesänä kun piti alkaa nukkumaan, kuului seinien läpi jotain v*n amispoppia: tum-tum-tum... Olin vähällä tehdä ympäristörikosilmoituksen.
polyethylene does not ever disappear it is highly flammable. romantikkoitkijät #37
Nolte
15.12.2005 12:33:36

Hankalalta kuulostaa. :(
Onnea matkaan!
Hyvät rummut, huono soittaja!
HeavyManDrummer
15.12.2005 12:35:24
Nyt on kaupungintalolle soittettu ja jonku numeron se lykkäs mulle olisko ollu ympäristöjne.. joten soitan sinne kunnes tuo ruuhka vain hellittäis.
Lyhyestä virsi kaunis.
Paas
15.12.2005 12:37:28
Jos kerta rauhaomaiset eleet on jo kätetty ja ajoista yritetty sopia niin eihän siinä sitten paljoa ole tehtävissä. Siinä vaiheessa lausuisin kaverille rumat valitut sanat. Voi helkkari, olen kyllä aika herkästi kiehahtavaa tyyppiä. Nytkin verenpaine nousi ja alkoi kuumottamaan kuin luin tätä. :)
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Paas
15.12.2005 12:39:10
Siis oliko tässä nyt kyse sähkösetistä vaiko akustisista?
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
HeavyManDrummer
15.12.2005 12:40:37 (muokattu 15.12.2005 12:42:07)
Eri asia on toki, jos taloudessa on pieniä lapsia tai sairaita, jotka kaipaavat paljon lepoa usein myös päiväsaikaan.

Näinhän se on että vanha pariskunta siellä asustelee mutta ajoista on sovittu milloin saa soittaa ja milloin ei ja niitä rikotaan! Ja niillä kyllä on puhelinnumero jotta voivat soittaa milloin ei välttämättä tarvi häiriä!
Lyhyestä virsi kaunis.
HeavyManDrummer
15.12.2005 12:40:59
Siis oliko tässä nyt kyse sähkösetistä vaiko akustisista?

Akustisista.
Lyhyestä virsi kaunis.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)