Aihe: Liikkeiden minimoimisesta..
1 2 3
John Titor
07.11.2005 12:42:21

Kattokaapa Chris Impellitterin sormia kun se soittaa, heiluvat pystyssä kuin kalapuikot, kuitenkin nopeutta ja tarkkuuttakin riittää. Eiköhän se liikkeiden minimoiminen ole suht turhaa puuhaa, kun näyttää n+9 kitaristia soittavan liiankin nopeasti ilman minimoituja liikkeitä?

Ehkäpä se sormien ylenpalttinen heilunta on Impellitterillä pienintä liikettä mihin se pystyy - jos sillä heilui sormet vielä sata kertaa enemmän ennen kuin se treenasi liikkeiden minimoimista. Ei tuollaisten asioiden treenaamisesta mitään haittaakaan ole, kunhan sitä ei vie liian pitkälle. Mikä tahansa on turhaa jos siitä tekee itsetarkoituksellista - vaikka kyseessä olisi hybrid pickingin opettelu vain siksi että kuulostaisi Brett Garsedilta;)
askomiko
07.11.2005 13:22:06
Entäs oikean käden liikkeet sitten? Economy picking ja vaikka mitä kauhistuksia, ne on jänniä.
Katu täyttyy askelista, elämä on röytämistä.
Herra Rapu
07.11.2005 13:26:02

Mitä vähemmän liikkuu, sen vähemmän laihtuu.
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
Carpenter
07.11.2005 14:28:39
Entäs oikean käden liikkeet sitten? Economy picking ja vaikka mitä kauhistuksia, ne on jänniä.

Mie vedän ainakin pääasiassa alternatella. Kaikkein loogisinta mielestäni. Sweepata en osaa, vaikka kovasti hitaalla temmolla yritän sitä harjoitella.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Pande
07.11.2005 18:10:06

Mikä tahansa on turhaa jos siitä tekee itsetarkoituksellista

Tietty.

vaikka kyseessä olisi hybrid pickingin opettelu vain siksi että kuulostaisi Brett Garsedilta;)

No plöö, annanko mä itestäni tosiaan näin vitun tampion kuvan? Tietenkään mä en treenaa hybdidipikkausta tuon takia. Enkä edes halua kuulostaa Brett Garsedilta vaan itseltäni. Saatana.

Mä taidan olla loman tarpeessa, loman muusikoiden.netistä.
At the over-matured sushi The Master Is full of regret.
askomiko
07.11.2005 23:09:36 (muokattu 07.11.2005 23:09:53)
Mitä vähemmän liikkuu, sen vähemmän laihtuu.

Entä jos ei o vielä lihonu? Pitää säästellä ettei kuihdu aivan.
Katu täyttyy askelista, elämä on röytämistä.
blackorwhite
14.12.2005 13:45:12
Hei älkää nyt viitsikö ei mitään lickiä voi soittaa silleen että isketään aina kaikki sormet otelaudalle ja siitä vaan nostellaan. Mä en saa menemään silleen yhtään mitään ku alkaa vaan sormiin sattuu? :( Ehkä mä en vaan osaa, tuo on pirun vaikeeta soittaa tuolleen että nostellaan sormia, mä oon tottunu silleen niinku muutamat muutkin näemmä että pikku sormi menee siihen H kielelle 4.nauhalle heftiin ku vielä e-kielellä 1.nauhalla soipi mut muut sormet on vaan ilmassa jossakin kohti :D
blackorwhite
15.12.2005 11:47:40
Olet periaatteessa ihan oikeassa siinä, mitä sanot, mutta kaikella on rajansa. Mitä enemmän miettii ja pohtii/tutkii, sitä suurempi riski on sille, että se oikea työnteko, soittaminen, jää liian vähälle. Tämäkään ei ole kuitenkaan ongelma, koska yleensä ne, jotka jaksavat miettiä, jaksavat myös treenata. Ongelma tulee siinä, että kun oikeasti tutkii ja pohtii tosi paljon, tajuaa hyvin nopeasti kuinka pienistä asioista soittamisessa on kysymys, niin hyvässä kuin pahassa. Hyvässä tarkoittaa sitä, että saattaa saada palaset hyvin kasaan, tulla hyväksi soittajaksi, pahassa taasen sitä, että sitä nopeasti myös tajuaa oman soittonsa haavoittuvuuden ja livenä ja bändissä soittaminen muuttuu käsittämättömän hankalaksi kun koko ajan vaan pohtii sitä että soitto voi hajota minä hetkenä hyvänsä. Oppii treenaamaan, mutta ei oikein soittamaan musiikkia, se on suuri ongelma.

Tuo ongelma on mulla, miten sen sais poies? Rupee vaan harmittamaan ku reenaan älyttömästi mut silti soitto ei vaan kulje, aina tulee jotain virhettä :(
John Titor
15.12.2005 12:03:52

Tuo ongelma on mulla, miten sen sais poies? Rupee vaan harmittamaan ku reenaan älyttömästi mut silti soitto ei vaan kulje, aina tulee jotain virhettä :(

Niin... katsoin kuvauksestasi että olet vuoden soittanut. Ei varmaan paljon kannata ressata, sen kun huitoo menemään ja yrittää korjata niitä virheitä, kyllä se soitto alkaa varmasti kulkea kun malttaa vaan tehdä RAUHASSA töitä. Hitaasti, varmasti, kovaa ja hyvällä saundilla niin kyllä ne palaset loksahtaa kohdalleen.
blackorwhite
15.12.2005 12:10:37
Ootko asiasta ihan varma? No mielestäni mun reenaaminen on kyllä hyvällä mallilla ku eilenki tuli reenattua kellon ympäri. Mut koulu vähän rajottaa joten reenaan ehkä jotain 50h viikossa, että onko tuo ihan silleen sopiva luku ettei jää vähäks ku ei oikeen pysty enempää ku pitää nukahtaa aina välillä ja käydä koulua :D Joskus toki pitää jättää nukahtamattakin että jaksaa soitella :) Mun mielestä tuo mun soittelumäärä miten kauan keskimäärin reenaan viikossa on aika hurja verrattuna muiden soittelemisiin... Mut miten on? Jep, noh, ei muuta kuin soittelen tässä ja korjailen virheet :)
blackorwhite
15.12.2005 13:46:09
Jaa jätkä alko vittuilemaan. Empä minä oikeen tiiä mitä reenata muuta ku ottaa toisten biisejä kun en ole soittotunneille päässyt enkä oikeen mistään tietoa saanut. Joiltain olen netistä kysyneet ni he ovat sanoneet että sointuja kannattaa reenata, sit sweeppejä, sit vähän nopeuttakin. Mut kiitos! Tuo todellakin helpotti reenaamistani ja paljon!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)