Aihe: Sitar efekti?
1 2
ErotuS
15.12.2005 08:59:06

Onko olemassa yksittäisä sitar efekti pedaalia, kuin tuo Digitechin weapon?
On nimittäin aika hintava jos vain sitar efektin haluaisin.

Tietenkin voisin itse sellaisen väkertää jos löytyisi piirikaavio.
Paskapuhetta!!
Henkeen ja Vereen
15.12.2005 09:23:03 (muokattu 15.12.2005 09:28:18)
Eikö Danelectrolla ole joku sellainenkin pedaali.

EDIT: http://fr.audiofanzine.com/img/produits/normal/2/2/22966.jpg
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
Pnctocn
15.12.2005 09:23:35
Onko olemassa yksittäisä sitar efekti pedaalia, kuin tuo Digitechin weapon?
On nimittäin aika hintava jos vain sitar efektin haluaisin.

Danelectrolla oli ainakin joskus. Aito peli tosin on selkeästi - no niin no - aidompi.

Variaxseissahan oli kanssa jonkinlainen sitar-simulaatio.
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
32788
15.12.2005 09:40:05
Osta Sitar.
Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti
McNulty
15.12.2005 10:17:57
Minä etin aikani sitar-efektiä... huonoja olivat. Niin Danelectro Sitar-Swami kuin myös se DigiTechin Dan Donegan efektimokkula. Ne eivät vain toimi kuten pitäisi... mielestäni Variaxin Sitar-mallinnus oli myös omituinen, eikä "soinut" oikein kunnolla. Aito sitar on aito sitar... suosittelen kyllä että sijoittaa sen pari satkua oikeaan asiaan jos oikein laadukasta sitar-soundia halajaa.

Vielä parempi olis jos lähtis itse Intiaan matkalle ja tois mukanaan sitarin sieltä.

PS: The Doors re-union with Travis Meeks videolla ainakin Robby Krieger käytti "The End"-kappaleen aikana sähkösitaria, mutta en nyt muista ulkoa että oliko se kitara-sitar. (siis 6 kieltä ja kitaran vire)
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
sn
15.12.2005 10:48:47

http://www.generalguitargadgets.com … task=view&id=170&Itemid=205
tai jotain...
ErotuS
15.12.2005 11:19:44 (muokattu 15.12.2005 11:21:16)

Kaverin broidilla on line6 digitaaliskebassa sitar mallinnus joka ainakin omaan korvaan kuulosti ihan hyvältä.
Kumma kun samanlaista ei ole saatu purkkiin.

Tuo kytkentä näytti mielenkiintoiselta, voisi ajankuluksi sellaisen kasata ja kokeilla,
mutta tuskin siitä on mihinkään.

E: Niin ja sehän oli juuri tuo Variax.
Paskapuhetta!!
Pnctocn
15.12.2005 11:21:12
Vielä parempi olis jos lähtis itse Intiaan matkalle ja tois mukanaan sitarin sieltä.

Oma ratkaisuni tämä. Tai oikeastaan sitari sattui matkalta mukaan, en sitä eritoten lähtenyt hakemaan. Suomen päässä soittelu on jäänyt vähemmälle, mutta paikan päällä oli mahtava jamitella (oma lähestyminen soittimeen oli kuitenkin humoristisen...länsimainen) ja saada oppia paikallisilta. Ilmankosteus voi olla talvella näille tappava. Itsellä pari vuotta ollut sisäilmalla - ei vielä halkeamia. Matkakohteeksi suosittelisin Goaa (jos sen nyt voi Intiaan laskea).
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
Tympee Huttunen
15.12.2005 11:40:56
http://www.generalguitargadgets.com … task=view&id=170&Itemid=205

Mistähän saisi tuon T1:n: 10k audiotransformerin Mouser 42TM018:n tai vastaavan?
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
kede
15.12.2005 11:51:18
Jos tajuisi noista systeemeistä mitään niin noiden kaavioiden avullahan vois rakennella mitä vaan itse, tulis varmasti halvemmaksi. Hemmetti.
lassemv
15.12.2005 11:52:40
Kielet vaan melkein kiinni otelaudan pintaan ja johan lähtee sitaria.
Mä tilutan niin nopeesti ettei kitarasta ehdi kuulua mitään.
kivi
15.12.2005 11:54:42
Minä etin aikani sitar-efektiä... huonoja olivat. Niin Danelectro Sitar-Swami kuin myös se DigiTechin Dan Donegan efektimokkula. Ne eivät vain toimi kuten pitäisi...

Jep, soundin aitous on aika lailla kiinni siitä Danelectron mukana tulevasta pahvisesta (!) slide-putkesta, joka imitoi sitarin resonaattoritallaa.

Mä tutkin noita sitar-soundeja aikoinaan enemmänkin, ja kävin puutyöpajalla tekemässä erilaisia kovapuisia kaarevia talloja vakiotallan tilalle saadakseni aikaan kunnon sitar-soundin (tällaista ratkaisua käytetään mm jossain Nirvanan levyillä).

Niin tai näin, ei vetänyt yksikään testipelini vertoja Jerry Jones -sähkösitarille. Se on aika hyvä, jos sitar-soundia kaipaa, Kitarapajalta saanee noita edelleenkin.

Sitarin soinnissa - olen huomannut, kun olen omaa polytamburaani kielittänyt - on kans olennaista, mitä metallia ne kielet ovat. Ei mene samoilla logiikoilla kuin sähkökitaran tai akustisen kielet, vaan jotenkin kovempaa ja vähänikkelisempää pitää seoksen olla. Muuten ei surise luutallassa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
sn
15.12.2005 12:29:18
Mistähän saisi tuon T1:n: 10k audiotransformerin Mouser 42TM018:n tai vastaavan?

http://www.musikding.de/product_info.php?products_id=406

Oiskohan toi?
tai jotain...
McNulty
15.12.2005 14:26:28
Oma ratkaisuni tämä. Tai oikeastaan sitari sattui matkalta mukaan, en sitä eritoten lähtenyt hakemaan. Suomen päässä soittelu on jäänyt vähemmälle, mutta paikan päällä oli mahtava jamitella (oma lähestyminen soittimeen oli kuitenkin humoristisen...länsimainen) ja saada oppia paikallisilta.

Minua harmittaa etten aikanaan ostanut sitaria. Ei tosin saanut kulkemaan mukanakaan kun reissu jatkui siitä sitten Thaimaaseen aikanaan. Ois ollut vähän kovaa touhua roudata sitaria siellä sun täällä. Muistaakseni jollain 300mk / 50e tais saada jo ihan soitettavan yksilön tuolla Indiassa... puolet lisää ja laatupeli :)

Mikäs sen parempaa kuin jamitella Goan rannoilla sitarilla ja "matkustella" astraalisiin sfääreihin :)

Ilmankosteus voi olla talvella näille tappava. Itsellä pari vuotta ollut sisäilmalla - ei vielä halkeamia.

Akustisille tarkoitettuja humidifier-mokkuloita vaan kaveriksi, niin välttyy kuivina talviaikoina halkeamilta yms.

Matkakohteeksi suosittelisin Goaa (jos sen nyt voi Intiaan laskea).

Täällä toinen Goan kävijä, hep! Tuli sitä myös vähän muualla siellä reissattua lyhyesti, mutta joo...
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
ErotuS
15.12.2005 14:46:27

Eikö tosiaan ole muita sitar purkkeja kuin danelectro ja digitech?
Tuo danelectro on kuuleman mukaan aika ruikula.
Aidon sitarin osto ei oikein nappaa kun pitäisi vain saada vähän lisä maustetta jamitteluun.
Paskapuhetta!!
McNulty
15.12.2005 14:52:54
Eikö tosiaan ole muita sitar purkkeja kuin danelectro ja digitech?
Tuo danelectro on kuuleman mukaan aika ruikula.
Aidon sitarin osto ei oikein nappaa kun pitäisi vain saada vähän lisä maustetta jamitteluun.

Ei niitä kyllä muita sen suuremmin ole. Tietysti jos nauhalle haluaa, niin joistain syntikoista ja kiippareista löytyy ihan ok sitar-soundit. Jamitteluun mukaan sitten taustanauha niin tulee sitaritkin :)
starsailor
15.12.2005 15:19:58
http://www.earthvibemusic.com

Tuolta vaan tilaamaan. Olen ostanut tuolta harmonium kosketinsoittimen, jos joku ei tiedä niin sellainen pieni, toisella kädellä pumpataan ja toisella soitetaan. Ebaystäkin saa halvalla, kun siellä on Intialaiset valmistajat itse myymässä, laadusta vaan ei ole mitään tietoa...
ballfish
15.12.2005 15:27:36 (muokattu 15.12.2005 15:28:26)
Sähkösitar: http://www.daveweiner.com/vaieuro05.html# (oikea alakulma)

Edit:Davella muuten todella hieno tuo ibanez.
McNulty
15.12.2005 15:29:38
Sähkösitar: http://www.daveweiner.com/vaieuro05.html# (oikea alakulma)

Edit:Davella muuten todella hieno tuo ibanez.

Tuo on juuri samanlainen kuin Robby Kriegerillä tuolla The Doors Reunionilla!
http://www.daveweiner.com/images/vaieuro05pics/dave9-vaieuro05.jpg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)