Aihe: lentomatkailun vaaroja (*ei heikkohermoisille*)
1 2 3 4
Juzzu
14.12.2005 07:52:30
En kyllä ymmärrä, että mitä järkeä lapakulmallista kaulaa on ylipäänsä tehdä yhdestä palasta, ja varsinkaan, jos puu on mahonkia. Tossakin kitarassa on lapakulmaa kuvien perusteella paljon enemmän kuin mitä kyseisellä rakenteella ja materiaalilla olisi järkevää olla. Aivan sama.

Sen takia ne voi tehdä itse paremmin. Mullon ainakin lespoissa scarf-joint, 12-14 asteiset lavat ja volute :P
minidriver
14.12.2005 10:52:57

Kyllä kylmäsi vuosia sitten kun olimme matkalla ameriikan yhdysvaltoihin kitarat mukana - mulla SG, muilla muita. Tiedossani oli kuitenkin kys. soittimen "herkkyys" katkeamiselle. Välilaskupaikassa Pariisissa katselin ikkunasta kun kone oli laskeutunut ja tavaroiden purkaminen aloitettu. Siellä liikkui tuttu laite - ilmassa. Valtavassa kaaressa ja ah niin ilmavasti lensi laukku kitaroineen pikku kärryyn. Paikallinen tympääntynyt lihaskimppu oli antanut melkoisen vauhdin. Onneksi olin nauttinut reittilennolla sopivassa määrin puudukkeita enkä äitynyt muuta kuin voivottelemaan, mitäpä siinä tuubissa ikkunan takana voi muuta tehdä. Matkaa oli jäljellä vielä ison meren yli ja kun lennot oli sopivasti myöhässä niin tulihan niistä pitkiä tunteja mietiskellessä että mitenköhän sen kitaran matka nyt sujuu... Onni oli kuitenkin myötä. Ehjä kaveri perilläkin - myöskin paluumatkan jälkeen.

Sanotaan mitä sanotaan, kyllä ne kamat mitä ruumaan menee lentää ennen ja jälkeen lentojenkin. Eipä mikään ihme jos joskus kitarat ja muut laitteet ovat "vähän" epäkunnossa matkailun jälkeen...
ulkon o lunt ja lumes o kust
fox
14.12.2005 12:06:15

Sanotaan mitä sanotaan, kyllä ne kamat mitä ruumaan menee lentää ennen ja jälkeen lentojenkin. Eipä mikään ihme jos joskus kitarat ja muut laitteet ovat "vähän" epäkunnossa matkailun jälkeen...

Siksipä on olemassa oikeen "flight caseja" jotka antaa kunnon vastuksen matkatavarankäsittelijöille.. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
dfloreno
14.12.2005 14:02:03

Siksipä on olemassa oikeen "flight caseja" jotka antaa kunnon vastuksen matkatavarankäsittelijöille.. 8)

Aivan, tätä tarkoitin aiemmin. Mulla on menossa jo toinen flighcase-katras, uusin on kyllä lentoyhtiön kustantama, kun edellinen pantiin ihan sykkyräksi; kitara oli onneksi hyvin pakattu ja säilyi ehjänä. Jos ne saa tollaisen flightcasen muodottomaksi, niin ei siinä noi muovikuplat paljoa auta.
God made me funky
fox
15.12.2005 10:50:13

Jos ne saa tollaisen flightcasen muodottomaksi, niin ei siinä noi muovikuplat paljoa auta.

No jopas.. Kunnon flghtcasen uudismuotoiluun tarvitaan mun käsittääkseni jo lastaus-norsu.. ;)
Turder
15.12.2005 11:01:31
Tulipa vaan tuosta paketin rikkoutumisesta mieleen. Pari vuotta sitten odottelin lentokoneen lähtöä terminaalissa Helsinki-Vantaalla. Seurasin siinä ajan kuluksi kun purkivat jotain rahtikonetta. Pojille kävi ilmeisesti pieni moka koska koneen ruuman luukusta tipahti kuution muotoinen paketti kenttään. Suoraan siitä koneesta ulos ja maahan, oisko kolmisen metriä vapaata pudotusta maahan. Tippui Boeing 757:sta. Ei siinä silloin "fragile" merkit paljoa paina.
Major=Music, Minor=Money.
Eqi
15.12.2005 23:04:08

Voi huoh sentään. Kamalaa katsottavaa.

Itselleni pitäisi tulla ensi viikolla DHL:n kyydillä saksanmaalta Gibson LP Custom.

Toivotaan että tulee ehjänä perille..
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
ReBeat
15.12.2005 23:21:46

Tuolla lespaulforumin ketjussa joku muuten totesi ettei aio lähettää mitään musakamoja minnekään näin joulun ja uudenvuoden tienoilla. Vuoden huonoin mahdollinen ajankohta. Tavaraa liikkuu valtavasti, joka vaiheessa on kiire ja otteet sen mukaiset. Mahdollisesti myös väliaikaista ruuhkatyövoimaa käytössä (tosin tämän vaikutus ei varmaan ole ihan yksoikoinen?).
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
fox
15.12.2005 23:26:08

Voi huoh sentään. Kamalaa katsottavaa.

Itselleni pitäisi tulla ensi viikolla DHL:n kyydillä saksanmaalta Gibson LP Custom.

Toivotaan että tulee ehjänä perille..

Kerrot sitte kuinka kävi.. ;) Tosiaan, tää aika vuodesta on varmasti "ongemallisempi"..
poppamies
15.12.2005 23:31:33

Tuosta tulee uuden veroinen, etten sanoisi jopa parempi kun se on käynyt asiantuntevalla korjaajalla. Jos tuo korjataan oikein murtumakohtaan kaulan takapuolelle jyrsitään ura/urat ja niihin laitetaan puupalatvahvistamaan murtumakohtaa. Liitos hiotaan, petsataan ja lakataan ja kaulasta tulee paljon kestävämpi mitä se on ikinä ollut eikä takuulla katke enään milloikaan siitä.
G-strings are for strippers
kulmahiomakone
15.12.2005 23:44:40
Tuosta tulee uuden veroinen, etten sanoisi jopa parempi kun se on käynyt asiantuntevalla korjaajalla. Jos tuo korjataan oikein murtumakohtaan kaulan takapuolelle jyrsitään ura/urat ja niihin laitetaan puupalatvahvistamaan murtumakohtaa. Liitos hiotaan, petsataan ja lakataan ja kaulasta tulee paljon kestävämpi mitä se on ikinä ollut eikä takuulla katke enään milloikaan siitä.

Kun tekisivät tuon jo tehtaalla...
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
fox
16.12.2005 00:37:56

Kun tekisivät tuon jo tehtaalla...

Kyllä ne kuule tekee yhtä ja toista, tehtailla... Oliko sulla joku erityinen tehdas nyt mielessä??
kulmahiomakone
16.12.2005 00:46:52
Kyllä ne kuule tekee yhtä ja toista, tehtailla... Oliko sulla joku erityinen tehdas nyt mielessä??

Mulla on ihan kaikki tehtaat mielessä. Koko ajan.
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
MrHands
16.12.2005 00:50:18
Mulla on ihan kaikki tehtaat mielessä. Koko ajan.

haha sex factory
BigPapa
16.12.2005 01:01:40 (muokattu 16.12.2005 01:02:30)

No mites tää

http://www.dbeweb.com/guitar/

Tohtori setä hoitaa kuntoon.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
McNulty
16.12.2005 01:14:31
Kurjemmanpuoleisia juttuja tuollaset "yllärit".
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
kulmahiomakone
16.12.2005 01:18:40
http://www.dbeweb.com/guitar/

Tosta kitarasta on muuten ollut ennenkin juttua täällä. Mulla tulee mieleen nimim. "Gypsy" ja tenonien muoto...
palomaeki
16.12.2005 02:06:21
Harmillinen tapaus tosiaan. :/
Tuon jätän nyt sanomatta että sen saa kyllä korjattuakin helposti.

Hmm.
Mulla tippu tuo Epiphoneni lattialle wanhasta nylonhihnastani joku aika taaksepäin tässä.
Heti huusivat poikaset että: "eikai lapa menny?", mutta tosiaan tuuri kävi ja lavan päästä halkesi vain pienoinen pala ja näkyy siitä lohkeamasta pohjamaalit.
Mitään muita vaurioita ei tullut silloin kylläkään.

Sittemmin ostin leveän nahkahihnan sen kapean nylonversion tilalle ja hihnalukot ois harkinnassa kun ei tuo uusi hihnakaan kauaa pysy kunnolla itsekseen varmaan.

Ei tuo kyllä kauhean arvokas soitin tosiaan ole, mutta alkaa olla jo tunnearvoakin.
Piakkoin pitäis joku uus laittaa, Tokai vaikka. ;D
Paint raiskasi avatarini.
rosberg
16.12.2005 10:04:03
Harmillinen tapaus tosiaan. :/
Tuon jätän nyt sanomatta että sen saa kyllä korjattuakin helposti.

Hmm.
Mulla tippu tuo Epiphoneni lattialle wanhasta nylonhihnastani joku aika taaksepäin tässä.
Heti huusivat poikaset että: "eikai lapa menny?", mutta tosiaan tuuri kävi ja lavan päästä halkesi vain pienoinen pala ja näkyy siitä lohkeamasta pohjamaalit.
Mitään muita vaurioita ei tullut silloin kylläkään.

Sittemmin ostin leveän nahkahihnan sen kapean nylonversion tilalle ja hihnalukot ois harkinnassa kun ei tuo uusi hihnakaan kauaa pysy kunnolla itsekseen varmaan.

Ei tuo kyllä kauhean arvokas soitin tosiaan ole, mutta alkaa olla jo tunnearvoakin.
Piakkoin pitäis joku uus laittaa, Tokai vaikka. ;D

kun olin vielä nuorempi, niin pidin hihnaa kiinni prikoilla. eli hihnaa ei saa pois, mutta ei sitä koskaan tarvinnutkaan ottaa pois. nykyään kaikissa kitaroissa lukot juuri sen takia.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)