Outkast 22.07.2003 21:26:12 | |
---|
Elikkä kertokaa rauhallisesti ja selvästi mitä kyseiseen operaatioon tarvitsee. Olen ymmärtönyt, että jonkinlaisen neliraita nauhoittimen tai vastaavan tarvitsee ja sitten kai mikki ja MiniDisc, mutta voisiko joku kertoa käytännössä miten homma kasataan ja millä hinnalla kaikki osta settiin saisi. Ja tarkoittaako neliraita sitä, että laitteeseen mahtuu neljä mikkiä ? |
Neliraituri tarkoittaa, että voit äänittää neljälle erilliselle raidalle, joita voi sitten miksata. Esim. yhdelle raidalle konerummut toiselle basso kolmannelle kitara ja neljännelle laulu Vichy maistuu tutulle. |
kivi 22.07.2003 22:00:19 (muokattu 22.07.2003 22:01:58) | |
---|
Tarvitset jotain mikä ottaa äänen, yleensä mikin, ja sitten tarvitset jotain, joka tallentaa; esimerkiksi nauhurin, ja sitten tarvitset jotakin jolle tallennetaan; kasetin, minidiskin tai kovalevyn. Kaksi viimeksimainittua ovat riippuvaisia toisistaan: jos ostat minidisk-tallentimen, siihen pitää laittaa minidisk, kasettimankka vaatii kasetin ja tietokone kovalevyn. Kannattaa IMHO harjoitella ostamalla kirpputorilta noin kymmenellä eurolla hyvä käytetty kasettidekki, kaksi halpaa dynaamista mikrofonia siihen, ja sitten alkaa äänitellä livenä kaikenlaista - siinä tekniikka kehittyy. Lähdetään alkeista. Hiljaa hyvä tulee:-) |
Juice 22.07.2003 22:06:59 | |
---|
Tuli muuten tästä kirpputoreista mieleen, että missä tuollasia on jossa olis enemmän muutakin kuin vaatteita, tai sitten kun jotku puhuu jostakin ostomyyntiliikkeistä..? Espoossa kun asun, olen käynyt tuossa yhdellä lähetyskirppiksellä jossa oli vähän enemmän tavaraa ja sitten jossakin Töölössä oli sellanen, missä oli muutama levysoittimen rämä. "And I'm thinkin' 'bout the love that you laid on my table." |
kivi 22.07.2003 22:12:37 | |
---|
Espoossa kun asun, olen käynyt tuossa yhdellä lähetyskirppiksellä jossa oli vähän enemmän tavaraa ja sitten jossakin Töölössä oli sellanen, missä oli muutama levysoittimen rämä. Paras helsingin seudulla taitaa olla Vallilan isokirppis, veturitallialueella, Aleksis Kivenkadun ja Sturenkadun kulmassa joka viikonloppu. Viikonloppuisin on myös Makasiinikirppis, VR:n makasiineilla, Kiasman takana. Hietalahden torilla on aamu- ja iltakirppikset kaiketi joka päivä, sieltä löytää joskus jotain, mutta paikassa on riesaksi asti ammattilaisia ja vedättäjiä. Noiden lisäksi kannattaa tosiaan koluta kaikkia joulu- ja vintinsiivouskirppareita joissa hinnat on paljon kohtuullisempia, eikä ammattilaisia juuri näy. |
Juice 22.07.2003 22:15:28 (muokattu 22.07.2003 22:18:55) | |
---|
Kiitos! Tuossa Hietalahden torin kirppiksellä olen tainnutkin joskus käydäkin ohimennen. Pitääpäs käydä tutkailemassa noita muita tässä kun ehtii. "And I'm thinkin' 'bout the love that you laid on my table." |