Aihe: Metallica/Bodom-soittokilpailu (kaikki aloittelijatkin mukaan)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Aman
14.12.2005 19:37:04

Tässä tämä wakawanhawersiointi Batterysta. Intro on aika suoraan anuksesta, samoin soundi on näköjään meininkiä "nyt pistetään kunnon metallica-scoopit ja bassotaajuudet pumppaamaan" :D Sooloja en lähtis julkisesti allekirjoittamaan, varsinkaan kun ei ollut tullut tsekattua miten helvetissä ne oikein oikeasti menee :D Liekö pystyis edes niin vetämään.

http://www.silverine.com/stuff/aman_battery.mp3
"When a naked man is chasing a woman through an alley with a butcher knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross."
Werde
14.12.2005 20:08:55

Kova sälli oot kyllä vetään, perkeles. Älä kuitenkaan kovin näitä mainosta ettei kantaudu Jamesin korviin, vanhentuva & tarkkuuttaan menettävä Hammett saattaa pian joutua kisaamaan paikastaan.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
Aman
14.12.2005 20:13:27 (muokattu 14.12.2005 20:14:33)

Kova sälli oot kyllä vetään, perkeles. Älä kuitenkaan kovin näitä mainosta ettei kantaudu Jamesin korviin, vanhentuva & tarkkuuttaan menettävä Hammett saattaa pian joutua kisaamaan paikastaan.

Ei Hammettin tarvitse paikastaan kisata, Hammett on Hammett on Hammett :)
"When a naked man is chasing a woman through an alley with a butcher knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross."
No_Anaesthesia
14.12.2005 20:27:56
Ajettelin tässä että perhana vois osallistuakkin ku kaveri jo vähä painostaakin...Vaikka olenkin 2 vuotta soittanut niin soittaisin kyllä mielummin bed of razorsin, paljon mielenkiintosemmat riffit ja mun mielestä tosin haastavammatkin...Puppetsia tuli vedeltyä joskus kauan aikaa sitten keskinkertaisella menestyksellä omasta mielestäni mutta kai tänne jotain vois pistää. Anoia ongelma mulla on vaan se että oon perfektionisti kaikkien nauhotus-systeemien kanssa, eli yritän väkisin tunkea rummut basson ja synan mukaan yms...
Rashmetal forever!
sunder
14.12.2005 20:41:21
Juup, perfektionistin vikaa täälläkin. Ainoo vaan, et en oikein osaa käyttää ohjelmia, niin paskaa jälkeä tullee. Ja hermot mennee.
"Try, fail, live, learn - and die happy trying" -Dimebag Darrell
Decadetroll
14.12.2005 21:11:40
Vattulan väki. Ei tämä kone anna pistää taustaa yhteen nauhotuksen kanssa.. vähä lähtee järki. Mä inhoan wintoosa XP:tä.. Pitäs asentaa uudestaan ku ni paskasti toimii nykysin.
Everything is an End..
SH1THEAD
14.12.2005 21:33:21
http://www.silverine.com/stuff/aman_mop.mp3

Ei perkele, minä kun luulin et osaisin soittaa tuon kappaleen (en kokonaisuudessaan, loppu aina jäänyt harjoittelematta maltittomuuden takia)
jo jotenkin mallikkaasti ja omaperäisesti, niin sitten tulee tuollainen äänitys vastaan.

Todella hieno rykäisy, tykkäsin sweeppauksista ja harmonioista. Kitarointi jopa parempaakin kuin alkuperäinen? Loistavaa.

Toisaalta, on ehkäpä jopa kitaroinnin hemohessiä nämä moniraitaäänitykset ja stemmat. Aidointahan olisi tälläisissa kilpailuissa vetää paikan päällä samoilla vehkeillä ja saundeilla, mutta sitä ei valitettavasti voi toteuttaa. En halua tässä nyt kritisoida edellä mainittua äänitystä, mutta miksaamattomanahan nämä olisivat ns. aitoja.

En voi kyllä vastustaa kiusausta ja olla lainaamatta mikkiä ja teknistä tukea enemmänkin tietokoneiden musiikkiohjelmilla leikkivältä. Katsoo millaisen vedon saisi itse aikaan.
äsh :/
NeonKnight
14.12.2005 21:34:30 (muokattu 14.12.2005 21:36:11)
Itse olen 2 vuotta kitaraa soittanut, mutta en ole koskenutkaan metallican biiseihin... Ehdottakaas jotain biisiä/riffiä vaikka GNR:ltä tai Sabbathilta tai vaikka Negativelta(näitä olen jonkun verran soitellut), niin voisin tänne yrittää pistää, jos jotkut haluat niin aloittelijaa kuunnella... :)
SH1THEAD
14.12.2005 21:41:43
Itse olen 2 vuotta kitaraa soittanut, mutta en ole koskenutkaan metallican biiseihin... Ehdottakaas jotain biisiä/riffiä vaikka GNR:ltä tai Sabbathilta tai vaikka Negativelta(näitä olen jonkun verran soitellut), niin voisin tänne yrittää pistää, jos jotkut haluat niin aloittelijaa kuunnella... :)

Paranoid? :D

Metallicalta helppoja biisejä voisi olla kyllä tuo seek and destroy, käytännösähän se on pelkkää e-juntutusta. GNR:ltä mieleen tulee sweet child o'mine ja varsinkin sen intro. Sitä oon aikoinaan korvakuulolta ja pikkasen GP-tabloilta tapaillu, eikä mene vieläkään puhtaasti. Multa varmaan puuttuu se rokkikitaristin tatsi, siksi miellynkin useinmiten slayerin soittoon d:----D
äsh :/
NeonKnight
14.12.2005 21:45:54
Voin kyllä tuon "Sweet child o minen" intron vaikka tänne huomenissa pistää, jos saan sen vaan jonnekin nettiin. Mitään "hyvänkuuloista" ei kannata toivoa... ;)
Decadetroll
14.12.2005 21:46:39 (muokattu 14.12.2005 21:52:26)
Noniin. Nyt on pistetty mop nettiin. ilman taustaa tosin. *odottaa satavaa paskaa..*
http://www.mikseri.net/artists/muusikoidennetinkilpailut.50676.php
biisi on "väsynyt rykäisy ilman jälkimuokkausta".
Niin, arviot. Soitellu sen parisen vuotta, aika paskasti meni tuo nauhotus, yleensä nappaa paremmin. Eilen meni paremmin mutta nauhotus meni vatuksi ku yritin sitä hiton taustaa vempata kiinni siihen. Paranneltavaa löytyy eikä todellakaan oo yhtä kova ranne ku hetfieldillä.. ehkä joskus vielä. On hetfield sentään komppauksen kuningas! Palautetta saa antaa, en ala itkemään.
Everything is an End..
Harvestman
14.12.2005 21:55:27
Kitarassa tarvitsee heittää sormen vain sinne päin.

Hoho!
Even the samurai feared the ninja
kuriken
14.12.2005 21:57:36
Noniin. Nyt on pistetty mop nettiin. ilman taustaa tosin. *odottaa satavaa paskaa..*

Tarkkuutta lisää.

Kannattaa treeneta metronomilla. Aloita hitaasta temposta. Sellaisella että pystyt soittamaan sen oikein ja pysyt rytmissä. Sitten lähet pikkuhiljaa nostamaan tempoa.

Tiesit varmaan tämän jo ennestään...
Jos vain olisi aikaa...........,..
Decadetroll
14.12.2005 21:59:21
Tiesin toki. Kiitoksia palautteesta. Oma tyylini on vähän eriä ku metallica, joten ei ihan tollaseen tukutukutuku riffittelyyn ranne riitä.
Everything is an End..
Eki89
14.12.2005 22:18:39
Nojoo. Ehkä joku joka soittaa metallicaa päivittäin osaa vetää noi paremmin ku joku joka soittaa vaik bluusii.
Omii biiseiki useemmin soittaa vakavissaan ku jotai Metallicaa.
Ja hauskempaa on ainaski vetää johonki löysään rokkii pentatonisii sooloi omal kämäsel taval vaikkei aina hirveen hyvält kuulostakaa ja bendit menee aina yli.
Ja vaik oon soittanu bout 2 vuotta en väitä osaavani noita, vaikka saattais ne jotenkuten mennäkki.
Ei vaan viitti sellasii biisei nauhottaa jota ei kehtaa uudelleen kuunnella.

Ja viittiskö joku kertoo hyvii keinoi tai biisei jol vois harjotella bendei?
Räbbänä
14.12.2005 22:28:04

Vähän oli vähän väsähtäneen kuulostaa ja saundikin mitä oli. Mutta paremmin soitat ainakin kuin mä :D

Voisit joskus koittaa äänittää uudelleen paremmalla ajalla.
Muistakaa lapset! Festareilla kannattaa varoa 1) [b] Satu-setiä [/b] 2) [b] Namu-setiä [/b] 3) [b] Sentencediä [/b]. Jälkimmäinen aiheuttaa vakavan hevimusiikin riippuvuuden. Nuo kaksi ensimmäistä voi siis unohtaa.
Ze Kink
15.12.2005 02:07:58
Voisin vaikka vääntää jonkun biisin nauhalle tässä viikonloppuna, olisi ihan siistiä kuulla kommenttia. En mä kyllä noista osaa yhtään, mutta muistaakseni Bed of Razors oli Bodomin helpompia, sitä vois kokeilla. Tai sitten joku toinen biisi ehkä, kattellaan.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Decadetroll
15.12.2005 07:51:04
Voisit joskus koittaa äänittää uudelleen paremmalla ajalla.
Yep. Kuten nauhotuksesta huomaa, mun käsi väsy jo heti alussa. Täytyy joskus paremmalla ajalla vääntää, eikä välttämättä raskaan päivän jälkeen.
Everything is an End..
author
15.12.2005 12:40:15 (muokattu 15.12.2005 12:44:30)
Tämä on vähän lyhkäsempi versio: http://www.geocities.com/tohaapaa/Musiikki/nem.mp3

Toivottavasti aukeaa.

Edit. Ja jos ei aukea niin lyökää välilyönti osoitteen perään.
Edit2. Vois kertoa vähän millä nauhoitettu:

Eli aluksi akustisella tausta ja sähkiksellä soolo cleanilla soundilla. Tavallisella laulumikillä nauhoitettu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)