Aihe: Uudet rodet
1 2
Hero
14.12.2005 15:02:02
Onko jollakulla Kokemusta Roden nt 2000 ja K2 mikeistä? Hankinnassa olisi hyvä laajakalvo ja nuo eivät ole ainakaan hinnalla pilattuja.
Hero
14.12.2005 22:08:00
K2:lla olen äänittänyt. Mitä haluat tietää?

Ylipäätään soundista. Onko jotain mikä häiritsee tai mihin et ole tyytyväinen? Mitä olet sillä äänittänyt? Voitko verrata sitä esim. Neumannin laajakalvoihin?
milcoin
15.12.2005 07:27:13
Mulla on ollut kaks K2:sta ambienssimikkeinä rummuille ja eipä ahdistanut soundi mitenkään erityisesti. Erottelua ja luonnetta löytyy ja suuntakuvioitahan on useita,. Kyllä sellanen vois olla mikkisalkussa vaika onkin Neumannia ja muuta hintavampaa. Mä ottaisin ehkä ennemmin K2:n kuin TLM103:n just soundin luonteen takia. Se kuuluisa Röden yläpää ei enää tässä mikissä oo mikään juttu. Yläkerta on ehkä lähempänä 414:sta kuin röden vanhoja laajakalvoisia.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Hero
15.12.2005 11:32:32
Kiitokset tiedoista! Tätä halusinkin kuulla. Olen kahden vaiheilla tuon 103:n ja K2:n välillä. Kuulisin vielä mielelläni, onko joku äänittänyt tuolla K2:lla lauluja tai muita instrumentteja?
22442244
15.12.2005 12:36:14
Jos laulaa aiot, osta AKG:n Solid Tube, tai esim. C4000B. Rapeammat, mukavammat soundit ihan oikeesti. Korva tykkää .Antaa vähän "anteeksi" keskivertolaulajalle myös ;) No, nää on makuasioita, mutta kuitekin.
BenGlenton
15.12.2005 14:18:05
K2:lla äänitettiin bändimme viimeisimmälle julkaisulle kitaraa, lauluja ja rumpuja. Soundia en osaa muihin verrata.

Äänittäjä-setä sanoi että K2:sta kannattaa lämmittää ainakin tunti, että se "paras" soundi alkaa irtoamaan. Soundi saattaa kuulemma vaihdella paljonkin ennen kuin pelit ovat kunnolla lämmenneet.
www.supremecourtband.fi
Jirka
15.12.2005 20:47:53
Itsellä käytössä AT4050 ja kovasti oon tykänny. Löytyy pallo, hertta ja kasikuvio, sekä alapääleikkuri. Hinta siellä 600-700 hujakoilla.
Niko Solehmainen
Roberto
15.12.2005 21:02:56

Äänittäjä-setä sanoi että K2:sta kannattaa lämmittää ainakin tunti, että se "paras" soundi alkaa irtoamaan. Soundi saattaa kuulemma vaihdella paljonkin ennen kuin pelit ovat kunnolla lämmenneet.

Aika mielenkiintoinen kommentti, putki kun on semmonen 300-365ma 6922, eli E88CC(a). Olisko ollu kitarakamojen lämpiäminen suuremmassa roolissa?
BenGlenton
16.12.2005 00:19:32
Aika mielenkiintoinen kommentti, putki kun on semmonen 300-365ma 6922, eli E88CC(a). Olisko ollu kitarakamojen lämpiäminen suuremmassa roolissa?

Kyllä kyse oli "mikin lämpiämisestä". Ihmettelin itsekin kommenttia. Joka tapauksessa kaveri nappasi joka päivän alkuun mikin virtalähteen päälle "lämpenemään"..
www.supremecourtband.fi
pitk
16.12.2005 07:53:46

Kyllä kyse oli "mikin lämpiämisestä". Ihmettelin itsekin kommenttia. Joka tapauksessa kaveri nappasi joka päivän alkuun mikin virtalähteen päälle "lämpenemään"..

Sillä on varmaan myös platinasta valmistetut kaiutinpiuhat ;-)´
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Säätäjä
16.12.2005 10:00:25
Mulla on K2 ja oon kyl erittäin tyytyväinen. Oon nauhoittanut sillä lähinnä lauluja, akustisia kitaroita ja skittavahvistinta, ei oo pahaa sanottavaa. Sain just erään projektin valmiiksi, voisin lähettää sulle linkin, jos noi jätkät laittaa jotain klippejä nettiin.
PrinsessaKultaharkkoTuomas
jyrkia
16.12.2005 15:04:39 (muokattu 18.12.2005 01:15:41)

Joo - tervehdys vaan,"äänittäjä-setä" tässä terve...
älä enää ihmettele -
kyse on ihan oikeasti mikissä olevan putken lämpiämisestä.
K2 vaatii kokeilujen/kokemuksen mukaan n. tunnin,
että soundi on sellainen,kuin sen pitää olla - hätäillä ei kannata -
"kylmä" K2:sen soundi tukkoinen ja saattaa
jopa tulla melkoista pörinää ja häiriöääntä mukaan...

Hei - ei se virtalähde tietenkään tarvitse lämpenemistä,
mutta se syöttää virtaa K2:sessa olevaan putkeen,joka täten lämpiää...

Periaatteessa ihan sama juttu putkimikeillä-,vahvistimilla ja naisilla...
niitä pitää lämmittää ensin,jotta ne toimivat hyvin !

K2 toimii erittäin hyvin mies- ja naisäänille,joilla ei ole mitään älyttömän
voimakasta ässssäää...tosin senkin saa hallintaan pienellä eq-säädöllä,
tai sitten tietenkin de-esserillä.
Todella hyvä hiljaisemman laulun äänittämiseen -
lähellä mikkiä tuo hienosti esiin "kähinän" ja laulu tulee todella lähelle...
Kunnon rokkirähinä-huudossa taas ihan h....tin hyvä putkisärö-muulinpotku !

Kitaravahvistimen äänityksessä toimii yksinkin,mutta paremmin yhden/useamman lähempänä olevan mikin seurassa - ihan läheltä mikitettynä yleensä liikaakin alapäätä - (riippuu tietenkin vahvistimesta), mutta n. 20-100 cm päässä vahvistimesta erittäin hyvä...

Akustisen kitaran äänitykseen erittäin hyvä...

Rummuissa todella hyvä basarin ulkopuolelle n. 20 - 50 cm resonanssikalvosta,
tai huonemikiksi kauemmas.
Overheadinakin toimii...
...ja kuoroäänitykseen.

Kaikenkaikkiaan loistava mikki,ei tietenkään sovi ihan kaikkeen/kaikille,
mutta hinta-/laatusuhde todella hyvä.

...ja portaaton suuntakuvion säätö (pallo-hertta-kasi ja kaikki siltäväliltä)
on muuten loistava,
etenkin kun pystyn säätämään sitä tarkkaamosta käsin "lennosta" !

Edullisimmin tätä on myynyt www.stpaulssound.fi
Säätäjä
18.12.2005 15:25:02 (muokattu 18.12.2005 15:47:11)
Tuolla olis yks biisi, missä on otettu K2:lla laulut ja kitaravahvistinta SM57:n kanssa. "Joulu kusi" -kappaleessa olis ollu myös teräs- ja nylonkielistä skittaraa, mut siit ei näköjään ollu mitn klippiä.

http://www.lunki.net/pohjaton/tuota … hp?levy=Mistelinoksa%20vyönsoljessa

edit. käykäähän kommentoimassa http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=17&t=111705&o=0&#end
hannu666
18.12.2005 21:01:19
En kyllä usko tota putken lämmittämisjuttua sit alkuunkaan, naiset pitää lämmittää joo ja siinä menee helposti tunti ja voi olla että saa vaan avokämmentä mutta putki lämpenee muutamassa minuutissa, niinkauan ainaski ku puhutaan pienistä putkista mitä mikeissä nyt yleensä on. Miksi sama ilmiö ei ole sitten esim. Neumannin 47:ssa saati sitten muissa putkimikeissä?
Roberto
18.12.2005 21:36:37

En kyllä usko tota putken lämmittämisjuttua sit alkuunkaan, naiset pitää lämmittää joo ja siinä menee helposti tunti ja voi olla että saa vaan avokämmentä mutta putki lämpenee muutamassa minuutissa, niinkauan ainaski ku puhutaan pienistä putkista mitä mikeissä nyt yleensä on. Miksi sama ilmiö ei ole sitten esim. Neumannin 47:ssa saati sitten muissa putkimikeissä?

Veikkaan että ihmisen korva on se joka tunnissa tottuu soundiin sen verran että se miellyttää, oli putkea tahi ei. Naisien lämmittämisen kanssa kannattaa olla helvetin varovainen, sillä voi olla kauaskantoiset sekä arvaamattomat seuraukset.
jyrkia
19.12.2005 13:30:46
En kyllä usko tota putken lämmittämisjuttua sit alkuunkaan,putki lämpenee muutamassa minuutissa, niinkauan ainaski ku puhutaan pienistä putkista mitä mikeissä nyt yleensä on. Miksi sama ilmiö ei ole sitten esim. Neumannin 47:ssa saati sitten muissa putkimikeissä?

Älä usko - näin se asia nyt vain kuitenkin on !
Ainahan on mukava vängätä vastaan...

Niin...Neumann 47 ei ole Rode K2 ja toisinpäin...mikrofonit ovat aika
erikoisia veijareita - toimivat kaikki vähän erilailla.

Mutta se siitä - aika totaalisen turhaa kinaamista,
eiköhän lopeteta tämä keskustelun aihe tähän.
milcoin
19.12.2005 23:40:59

Ette lopeta. Koska mä haluan nähdä verta.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Säätäjä
20.12.2005 09:48:18
Ette lopeta. Koska mä haluan nähdä verta.

Niin mäkin. Se joka esileikkiin ryhtyy, se itse aktin kestäköön.
Roberto
20.12.2005 12:17:43

Älä usko - näin se asia nyt vain kuitenkin on !
Ainahan on mukava vängätä vastaan...

Niin...Neumann 47 ei ole Rode K2 ja toisinpäin...mikrofonit ovat aika
erikoisia veijareita - toimivat kaikki vähän erilailla.

Vängätään nyt vähän vielä.. :) Äänitä meille pätkä kylmänä ja sit lämmiteltynä ni päästään tieteellisen nyhväyksen pariin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)