Aihe: Stratoon mikinvaihto jälleen
1
Khassera
14.12.2005 20:47:25
Olis taas yksi miljoonas tämmönen topic, mutta selailin tuossa hyvän aikaa enkä löytänyt kunnon vastauksia, joten ajattelin muotoilla kysymyksen itse.

Olen siis vaihtamassa fentteriini mikkejä, ja olisi harkinnassa joko Kinmanin jotkut suhteellisen popat mutta ei silti kauhean hevit mikit, tai sitten tämmösiä ku:

- Hot rails tallaan + quarter pounderit muualle

- Duckbucker tallaan + cool rails kaulaan + joku keskelle

- Vintage rails? Joku muistaakseni suositteli näitä jossakin lukuisista topiceista joita lueskelin

Ongelmana on että en tahdo kadottaa stratosaundia, mutta tahdon vähän enemmän tulisuutta mikkeihin. Haen ehkä sellasta Blackmoretyyppistä saundia, ja ei, en halua pudottaa keskimikkiä pois kokonaan enkä halua liimata kaulaa.
Tasan samaa saundiahan ei ole pakko saada, ei oikeastaan suosittavaakaan, mutta vähän jotain spicee tuohon stratoon pitäisi nyt saada.

Ehdotelkaa vapaasti miten kannattaa lähteä harkitsemaan nuita mikkejä!
"Minä en ole koskaan nähnyt tätä musajuttua sanojen 'scene' tai 'genre' kautta. Sellainen ajattelu on musiikillista rasismia." -Daron Malakian
nikander
14.12.2005 20:50:15
Mites DiMarzion HS-3 tai jopa YJM?
nikander
14.12.2005 21:16:36
Ehdotelkaa vapaasti miten kannattaa lähteä harkitsemaan nuita mikkejä!

Niin. Sekä Hs-3 että YJM ovat lämminsaundisia mikkejä, jotka kuiteskin antavat enemmän hönkää kuin perusmikki. Enkä usko että ne estävät sinua luomasta taidetta, jos vaan saundista tykkäät.

Mut se siitä.
Khassera
14.12.2005 21:26:33
Elä nyt vejä hernettä nenään. Olen toki kiitollinen kun viitsit opastaa!
"Minä en ole koskaan nähnyt tätä musajuttua sanojen 'scene' tai 'genre' kautta. Sellainen ajattelu on musiikillista rasismia." -Daron Malakian
Dr. Muff
14.12.2005 21:41:51
Niin. Sekä Hs-3 että YJM ovat lämminsaundisia mikkejä, jotka kuiteskin antavat enemmän hönkää kuin perusmikki. Enkä usko että ne estävät sinua luomasta taidetta, jos vaan saundista tykkäät.

Mut se siitä.

Mun mielestä tossa HS-3ssa on tosi alhainen ulostulo. Oikein yllätyin, aika samoissa Fenderin Custom Shop Custom69 mikkien kanssa. Ja ne on sentään vähän semmoset alikäämityt. Eli HS-3 tallassa on hyvin tasapainossa Fenkkujen kanssa. 69iä en ole tallapaikalle koittanut..

Fenderin CS'54 pitäis olla aika RB henkisiä. Sikäli kun puhutaan jostain wanhasta purplesta. Muusta en tiiä mittään.
I can take about an hour on the tower of power 'Long as I get a little golden shower
temppiz
14.12.2005 21:54:20

Mulla on ollu nyt stratossa Texas Specialien jälkeen Van Zandtin Rock -setti joka on osoittautunu melko hyväksi valinnaksi. Jos haluaa hurinatonta meininkiä, niin sitten kannattaa jo kääntyä kinmanin suuntaan.
.taidemok aakom ediaT
Crossroad
14.12.2005 22:06:08
Mulla on ollu nyt stratossa Texas Specialien jälkeen Van Zandtin Rock -setti joka on osoittautunu melko hyväksi valinnaksi. Jos haluaa hurinatonta meininkiä, niin sitten kannattaa jo kääntyä kinmanin suuntaan.

Van Zandeista olen kuullut myös hyvää palautetta.fender lace sensor silver ja blue ovat omasta mielestäni tosi hyviä molemmat,eikä todellakaan niin "kliinisiä" kuin puhutaan..tai miksei lace sensor gold myös niitähän se mustiin pukeutuva velho käyttää itsekkin..
Barska
15.12.2005 01:52:45 (muokattu 15.12.2005 01:56:01)

Hot rails tallaan + quarter pounderit muualle

Mulla on yhdessä Hot railssi tallassa. On oikeesti kovin poppa. Vähän liiankin. Ja ei musta straton soundia. Ja mä en puolitettuna siitä mitään järkevää irti saanut oo. Tai sit en osaa, mut hyvä 80-luvun tukkaheviin..

QPta on ollut useammassa, yhdessä nytkin, mun suosikki yllättäen keskimikkinä. Mut toimii tallassakin... Kaulassa mä en tykkää, instant Blackmore soundi sitä kyllä siellä ja tallassa lähtee... Ilman marsun majoria ja treble boosteriakin (ja teacin kasettimankkaa)... Tosin paljon muutakin siitä saa irti. Ei kyllä sit maailman häiriöttömin mikki tuo, etenkin jos suojaukset ei kunnossa... Mut 12v matkassa noi kulkenut, et kai mä sit tykkään.

Kinmanin se oliko blues vai mikä setti, se pikkasen räyhäkkäämpi, oli kanssa eri hyvä...

Eeditti: Siis musta tuota HR:ää ei tallaan jos haluu straton soundin säilyttää, mut cool railssia kehuttu on. Samoin niitä Dimarzion choppereita.
"Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..."
p130
15.12.2005 08:29:30 (muokattu 15.12.2005 08:30:50)

Ongelmana on että en tahdo kadottaa stratosaundia, mutta tahdon vähän enemmän tulisuutta mikkeihin.

Kinmanin Hank Marvin-setti. On tulinen, mutta soundaa stratolle. Tai sitten AVn-Traditional Mk-II (entinen Marvin Classic-setti, kuuma sekin classic-nimestään huolimatta. Enemmän outputtia kuin kuin esim. Texas Specialeissa).

http://www.kinman.com/html/myProducts.htm

Harmony-Centralissakin on kommenttia, tosin jenkeillä menee Marvin-setit iloisesti sekaisin...

edit: Barskan ehdottama blues on sitten vielä pykälän Traditional Mk-II:sta miedompi. Vaan "kuuma" sekin :)
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Khassera
15.12.2005 13:20:55
Van Zandeista olen kuullut myös hyvää palautetta.fender lace sensor silver ja blue ovat omasta mielestäni tosi hyviä molemmat,eikä todellakaan niin "kliinisiä" kuin puhutaan..tai miksei lace sensor gold myös niitähän se mustiin pukeutuva velho käyttää itsekkin..

Ehdottomasti ajattelin niitäkin tuossa jokuaika sitten, unohdin ne tosin täysin. Hyvä kun muistutit!
Kinmanit kuulostais loistavilta kyllä, ehkä just ne avn traditionalit tai bluussit.
p130
15.12.2005 14:18:13 (muokattu 15.12.2005 14:25:45)

Kinmanit kuulostais loistavilta kyllä, ehkä just ne avn traditionalit tai bluussit.

Ja traditionalien kohdalla siis nimenomaan MKII, "normaali" on yltiövintage ;)

edit: Perustraditional on näköjään hävinnyt valikoimasta, erikoista. Se oli kuitenkin kaikista stereotyyppisin vintagestratosetti Kinmanilla...

edit2: löytyy se näköjään custom-seteistä...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Aki
15.12.2005 22:53:28

Kliinisyys on suhteellinen asia, mun mielestä kaikki Lace Sensorit on hirvittävän tunkkasia. Vähän kuin kitarassa olis 25K potikat. Olen kokeillut kaikkia värejä.

Railsit ei mun makuun soundaa stratolta oikein koskaan. Sen sijaan Kinman, DiMarzio VV, ja jopa Fender Noiseless on aika onnistuneesti straton kuulosia. Kinman on mun makuun ehkä hieman kliininen, tai jollain tavalla rauhallisempi kuin hyvä normistratonmikki, joten seuraavana ajattelin kokeilla DiMarzion Virtual Vintage -sarjaa.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Dr. Muff
16.12.2005 01:24:28
Kliinisyys on suhteellinen asia, mun mielestä kaikki Lace Sensorit on hirvittävän tunkkasia. Vähän kuin kitarassa olis 25K potikat. Olen kokeillut kaikkia värejä.

Railsit ei mun makuun soundaa stratolta oikein koskaan. Sen sijaan Kinman, DiMarzio VV, ja jopa Fender Noiseless on aika onnistuneesti straton kuulosia. Kinman on mun makuun ehkä hieman kliininen, tai jollain tavalla rauhallisempi kuin hyvä normistratonmikki, joten seuraavana ajattelin kokeilla DiMarzion Virtual Vintage -sarjaa.

Onko Hot Gold ja Holy Grailit myös koeponnistettu?
I can take about an hour on the tower of power 'Long as I get a little golden shower
Aki
16.12.2005 13:15:58

Onko Hot Gold ja Holy Grailit myös koeponnistettu?

Eipä ole. Ei ollut tollasia silloin vielä. Mutta aika iso muutos saa olla että se kaikille Laceille yhteinen ahtaus olisi poissa. Käyttäjäkommentteja lukiessa kyllä tuntuu että näin olisi, pitääpä tutustua tarkemmin.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)