Aihe: Peavey Delta Blues vs. Orange AD 15/12
1 2
M-Juhana
22.07.2003 15:01:25

Kamat ei tee soittajaa.....
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
Horror of Night
22.07.2003 16:09:00

Totta
Bluesmies
22.07.2003 17:36:19
Kiitti vastauksista tähän asti. Uskon itsekin ehkä tuohon, että peavey DB on hyvä, mutta orange parempi. Olisi todella kiva kuulla vähän tuon orangen sointia, joten jos jollakin on tuohon ääninäytteitä, niin linkkiä kiitos! Askomikollahan oli loistavia klippejä joita olen kuunnellut... mietityttää vain se, että onkohan tuossa ad 15/12 suunnilleen samankaltaiset soundit ku askomikon nupissa?
Kitara on tyhmä!!
Jucciz
22.07.2003 18:03:00
Askomikon Orange-klipit kyllä vakuuttivat. Toisaalta, en tiedä, oliko se soittaja, soitin vai vahvari, mikä siitä teki vakuuttavan kuulosta vai kenties kaikki yhdessä. Orangea olen itsekin miettinyt jossain vaiheessa, mutta ainakin joksikin aikaa siirtyi hankinta, kun löysin tosi mukavaan hintaan Peavey Classic 50:n. En voi kuin ällistellä Classicin monipuolisuutta ja soveltuvuutta etenkin pop/rock/blues/country-meininkiin. Sopivasti EQtettuna ja säröttimien kera irtoaa kunnon runttauskin. Lisäksi, keltainen tweed-väritys on aivan vastustamaton. :)

Tuommoinen AD15/12 on varmasti hyvä peli, mutta itse sain melkeinpä puolella sen hinnasta 2x12"-putkicombon, joten en voi valittaa. Uutenahan Classic 50 ja tuo Orangen pikkucombo (1x12") ovat suurin piirtein samanhintaisia.

Onko kellään muuten tietoa näistä Orangen Crush-sarjan minicomboista? Onko niistä mihinkään, mihin tekniikkaan ne edes perustuu jne jne? Ääninäytteet olis mahtava asia. :)
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
hemmo
22.07.2003 20:31:45

Hmm, joo, aivan. Siis tosi soittaja ei tarvii lainkaan soittimia. Se kuulee niinku sen musan päässään ja selittää sen sitte kuulijoille, niinku väreinä. ;-)

Kerrankin hyvä ystäväni Jyrä-Halme soitti pelkillä maracasseilla ton Hairway To Steven (ymmärrätte varmaan) -kipaleen. Se oli suurta juhlaa! ;-)

Hymiöt rules!
Säröä beibi!
Jucciz
22.07.2003 22:33:29
Se clippien twängi johtuu siitä mun salaisesta aseesta, r-skebasta, joka twängää kuin nooan arkki.

Mut Nooa olikin 600-vuotias kun se rakensi arkkinsa. Onkohan kitarasi valmistajalla yhtä pitkä elämäntaival takanaan kun tuntuu näkemystä löytyvän? :)

Periaatteessa Crushit on Samick-comboja oranssina.

Samick kuulostaa siltä, ettei yksinkertaisesti voi olla hyvä.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Bluesmies
23.07.2003 13:15:53
Mitenkäs nuo oranget ovat niin kalliita? Maksaako merkki (kuten voxeissa), vai ovatko ne vaan niin hel*etin hyviä? Tämä ad 15/12 taitaa olla aika paljon vox ac-15 tyylinen combo?!
Kitara on tyhmä!!
askomiko
23.07.2003 13:25:41 (muokattu 23.07.2003 13:27:10)
Eikös nuo ole aika samanhintaisia kuin Voxitkin? Muistaakseni ainakin ac15 maksaa yli tuhat erkkiä, ja ac30 2000. Orangella combot 15 = 900, 30 = 1600.

En ole 15/12:aa testannut, mutta voisi veikata, että se on samankaltainen kuin 30-versio, eli, helkkäävä Vox-tyylinen puhdas, ja höyryä löytyy siitä ylöspäin reilusti.

P.S Brian May special Vox... Hmm. 200e trankku-vox. Eh? Eihän sen näin pitänyt mennä?
Bluesmies
23.07.2003 13:31:18
P.S Brian May special Vox... Hmm. 200e trankku-vox. Eh? Eihän sen näin pitänyt mennä?

Itse ihmettelin tuota samaa... aivan käsittämätöntä!
Kitara on tyhmä!!
pimp
23.07.2003 13:32:24

http://www.voxamps.co.uk/products/amps/bms/bms.htm

tällai se vaan on
hyvää kesää, anna pesää
askomiko
23.07.2003 14:17:11
Heti testimään kunhan kaupassa näkyy. Voxin pathfinderitkin kuulostaa ihan asialliselta, jos tuo kuulostaa sileältä niin sehän on mainiota. Onpahan yksi kone mitä suositella pienille serkuille jotka alottaa soiton.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)