Aihe: etsintä päättynyt
1 2 3
tommi_899
14.12.2005 17:30:31 (muokattu 14.12.2005 17:30:55)

Nyt on kitaran metsästys päättynyt. Ja kerrotaan nyt teillekin kun muutkin niin tekee :D.
Monien vaihtoehtojen keskeltä löytyi sitten se helmi :). Kävin tänään Salon Kitarataivaassa soittelemassa kitaroita ja vito (myyjä) sanoi, hänellä olisi yksi japanilainen Tokai siellä takahuoneessa. No sieltä se sitten saapui Tokai LS85Q, jo siinä vaiheessa kun se otettiin laatikosta (aivan uusi soitin kyseessä) niin tuli hassu olo, että tuo on vielä minun. No soittelin siinä sitten aikani, eri vahvistimilla ja kokeillen muita kitaroita välillä. Koko ajan tuli sellainen olo että se kitara sanoo "osta mut, osta mut!!", no päätimpä sitten ostaa sen kaunokaisen :). Kitara on todella hyvä soittoinen, pidän kaulan tatsista kuin hullu puurosta, soundi oli mainio. ei mielestäni hävinnyt muutamalle Gibsonille yhtään.

Huomenna käyn hakemassa Tokain pois, kun se laitetaan säätöihin ja saan käytyä rahaa hakemassa. En kyllä millään saa nukuttua yöllä :D

kyseessä siis vähän tuon näköinen kitara:
http://www.first-take.co.jp/takeoff … tar/e0119%20tokai%20ls-85q_body.jpg
laitan ko yksilöstä kuvia sitten, kun sen huomenna käyn hakemassa :)
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
Walrus
14.12.2005 17:38:23
Kieltämättä kauniin näköinen ja varmasti hyvä ostos.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
McNulty
14.12.2005 17:38:38
Onneksi olkoon uuden kaverin löytymisestä... mutta pitää todeta että tää on niin taas tätä itseään. Kumma kun Tokai-threadissa pitää aina heittää lokaa Gibsonin niskaan referenssin ollessa vähän mitä sattuu. En ymmärrä.
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
Pnctocn
14.12.2005 17:41:30
Onnea täältäkin.

Onneksi olkoon uuden kaverin löytymisestä... mutta pitää todeta että tää on niin taas tätä itseään. Kumma kun Tokai-threadissa pitää aina heittää lokaa Gibsonin niskaan referenssin ollessa vähän mitä sattuu. En ymmärrä.

Sehän olisikin hauskaa kun joku kertoisi kuinka osti 59' Lespan, eikä hävennyt liikkeen Tokaille soundissa ollenkaan.
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
BlueNote
14.12.2005 17:48:35 (muokattu 14.12.2005 17:48:55)
Sehän olisikin hauskaa kun joku kertoisi kuinka osti 59' Lespan, eikä hävennyt liikkeen Tokaille soundissa ollenkaan.

;)

ja onnittelut uudelle Tokai LP:n omistajalle, et varmasti tule pettymään...
Hannu H.
14.12.2005 18:02:34

Miksi kaikki Gibsonin omistajat aina ottaa sen loanheitoksi jos vertaillaan? Yhtä hyvin ostaja varmaan olis sanonu notta "tämä Gibsoni oli parempi kuin tuo Tokai" jos olisi niin päin päätynyt.. Sitä itselle parasta kitaraahan tässä haetaan ja siihen ei varmaankaan eniten vaikuta se teksti lavassa?
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Jouluinen sävellyskilpailu
elbowski
14.12.2005 18:03:55
Onnea taloon, se on komea!
Why don't you take some responsibility? You're pointing fingers and blaming everybody
Shudder to think if I lived like you, they would be shaking too if they only knew
Ben_D
14.12.2005 18:09:38 (muokattu 14.12.2005 18:10:24)

Tökitääs vähän muurahaispesää..Ostin just Tokai LC-80 S Custom mallin, jossa ei speksit ainakaan kovin suuresti eroa Gibsonin LP Customista. Mun mielestä ainakaan kyseisestä yksilöstä ei puutu mitään sellaista, jonka takia mun pitäis maksaa 2000 euroo enemmän ja ostaa Gibson Les Paul Custom 59. Sitä en sano etteikö Gibson Les Paul Custom olisi huippulaadukas kitara. Totta helvetissä se on, mutta hinta vaan ei ihan ole kohdallaan.

Mitä eroa on muuten LC ja LS malleilla? Onko LS Standard? Mitä toi Q perässä tarkottaa? Mitkä ovat kitaran speksit?
tommi_899
14.12.2005 18:13:33

Tökitääs vähän muurahaispesää..Ostin just Tokai LC-80 S Custom mallin, jossa ei speksit ainakaan kovin suuresti eroa Gibsonin LP Customista. Mun mielestä ainakaan kyseisestä yksilöstä ei puutu mitään sellaista, jonka takia mun pitäis maksaa 2000 euroo enemmän ja ostaa Gibson Les Paul Custom 59. Sitä en sano etteikö Gibson Les Paul Custom olisi huippulaadukas kitara. Totta helvetissä se on, mutta hinta vaan ei ihan ole kohdallaan.

Mitä eroa on muuten LC ja LS malleilla? Onko LS Standard? Mitä toi Q perässä tarkottaa? Mitkä ovat kitaran speksit?

LC = Lespaul Custom,LS = Lespaul Strandard. eroa noilla taitaa olla inlayt ja väri. ja tossa sun mallissa vielä öljytty kaula sekä emg mikit.

Itse ajattelen kanssa juuri noin kun sanoit, erinomainen kitara muuten tuo LC-80S ebony (mikä sulla taisi olla?).
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
elbowski
14.12.2005 18:14:35 (muokattu 14.12.2005 18:14:54)
Onnea!

Mitä eroa on muuten LC ja LS malleilla? Onko LS Standard?
Juu, se on standard, eroa on kuin (yllätysyllätys) customilla ja standardilla.

Mitä toi Q perässä tarkottaa?
Quilt top

Mitkä ovat kitaran speksit?
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/ls_85_q.phtml
Why don't you take some responsibility? You're pointing fingers and blaming everybody
Shudder to think if I lived like you, they would be shaking too if they only knew
Ben_D
14.12.2005 18:14:43

LC = Lespaul Custom,LS = Lespaul Strandard. eroa noilla taitaa olla inlayt ja väri. ja tossa sun mallissa vielä öljytty kaula sekä emg mikit.

Itse ajattelen kanssa juuri noin kun sanoit, erinomainen kitara muuten tuo LC-80S ebony (mikä sulla taisi olla?).

Taitaa olla erona myös otelaudan materiaali. Erinomaisen huippuhyvä kitara.
tommi_899
14.12.2005 18:25:42

Taitaa olla erona myös otelaudan materiaali. Erinomaisen huippuhyvä kitara.

mikäs otelauta siinä on?
Humbucker
14.12.2005 18:31:15
Mitä eroa on muuten LC ja LS malleilla?

Ulkonäöllisesti ero on että Customissa on ekalla nauhalla otelautamerkki ja lavassa on yleensä joku "kuva" siinä missä lukee stankussa Love Rock.
Elämä kallis, Harley Benton halpa.
Ben_D
14.12.2005 18:31:50

mikäs otelauta siinä on?

Eebenpuu.
tommi_899
14.12.2005 18:34:42

Eebenpuu.

joo tässä on ruusupuu. no mutta lähellä toisiaan ovat kyllä
LamaAjanElvis
14.12.2005 18:41:34
Kaunis on Tokai. Paljoko tollaset yleensä maksaa?
In the city.... you must fight to survive. He sold tortillas on the corner. And the mob wanted in. Sormet lähtee soundista.
tommi_899
14.12.2005 18:42:38

Kaunis on Tokai. Paljoko tollaset yleensä maksaa?

no kyseisen OVH on 1007€. omani lähti noin 930€. mukana pussi, hihna ja hihnalukot
JR
14.12.2005 18:58:38 (muokattu 14.12.2005 19:00:01)

Kai se jokaisen oma asia mistä kitarasta tykkää onko sitten gibson vai tokai.
Vertailukohtaa mulla on sillä ainoat kitarat millä soittelen on Gibson les paul custom ja Tokai LC-65. Eli LC:t custom kopioita ja LS:t standardeja. ALS on korea malleja.

Ihan jees tuo japsi tokai on ja kevyempi kuin gibson. Tosin kyllä tuo Gibson vie voiton siitä mun mielestä. Lopputulos eli mitä vahvarista tulee mun soittamana ulos on kuitenkin sitä samaa paskaa riippumatta kepistä :)

Skebatkin on yksilöitä. Musamaailmasta aikoinaan 2000 tai 2001 tuon ostin ja siihen aikaan oli tosi paljon edukkaampi tinkamaalla pari kolme sataa näköjään hinnat noussut. Tosin tuli vaihdettua siihen mikit.
Mitään säätöjä en ole teettänyt ainoastaan laskin bridgeä ja vähän intonaatiota väänsin kohilleen.

Hienon kitaran hommasit kyllä, onnea.
"God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent"
Ben_D
14.12.2005 19:04:33

Ihan jees tuo japsi tokai on ja kevyempi kuin gibson.

Mulla Tokai painaa ainakin kun synti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)