Kauanko yleensä kestää kielet ennen ku napsahtaa poikki kieli? mulla erniet ei kauaa kestäny, että napsu poikki. nyt on dr:n kielet ja nämä on kestäny jo about kuukauden verran ja nyt sitte napsahti ohuin kieli tosta tallan edestä poikki. ernietki napsahti aina siitä tallan edestä ku napsahti. onkos jotain häikkää ku katkeilee kielet näin useasti vai onko normaalia? erniet oli sellaset kielet että hyvä ku viikon pysty soittamaan että ei katkennu. onko soittotyylissä kenties jotain vikaa vai missä? :S |
myrtonen 14.12.2005 16:44:39 | |
---|
Saattaa ne tallapalojen reunat olla terävät, viilaile hyvä mies. Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin? |
luopio 14.12.2005 16:44:59 | |
---|
Liian terävät tallapalat, sano Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
JuhPe 14.12.2005 16:52:03 | |
---|
oon kahtonu jo niitä palasia ja ei ne kielet ota siihen reunaan ku ne on silleen pyöristetty. |
Aki 15.12.2005 22:30:48 | |
---|
Mulla ei kielet katkea koskaan. Soitatko ihan hirveen paksulla plekulla ihan hirveesti runnomalla? Se nääs katkoo kans kieliä. Ja korkealla olevat kielet katkeaa helpommin. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Jannipaali 15.12.2005 22:34:49 | |
---|
Ja korkealla olevat kielet katkeaa helpommin. Tästä olen eri mieltä (yhdyssanavirhe?). |
Guitar Hero 15.12.2005 23:49:35 | |
---|
kielen katkeaminen on sama, kun asteroidin päähän tippuminen. toisia onnistaa. tietyt seikat tietty nostaa riskiä, mutta kyllä niitä kieliä on katkennunna ihan hellässäkin käsittelyssä. Net, kun on kuornevia, ovat välillisesti roipautettuja keesoja. |
Ze Kink 16.12.2005 01:21:14 | |
---|
Tästä olen eri mieltä (yhdyssanavirhe?). Ainakin tune-o-maticilla tuo on ihan totta. Kielten kulma kun on sillon niin suuri. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
McNulty 16.12.2005 01:22:02 | |
---|
Kauanko yleensä kestää kielet ennen ku napsahtaa poikki kieli? En ole viimeiseen viiteen (5) vuoteen varmaan poikkaissut yhtäkään. Tekniikka ja taito kun kehittyy niin alkaa kieletkin kestämään. Pari sellaista tapausta on ollut, että se kielen toisessapäässä oleva stoppari-mollukka on antanut periksi jo kieltenvaihdon ja virityksen yhteydessä. Näin on käynyt mm. D'Addarion XL sekä DR Tite-Fit kielisettien kanssa. mulla erniet ei kauaa kestäny, että napsu poikki. Minä soittelin yksillä Ernoilla pari kuukautta. Normaalisti kun miulla tuo vaihtoväli on 1kk. nyt on dr:n kielet ja nämä on kestäny jo about kuukauden verran ja nyt sitte napsahti ohuin kieli tosta tallan edestä poikki. DR:n Hi-Voltaget olleet kiinni nyt 3kk tuossa LP:ssä ja edelleen toimii. Onhan se kieli jo vähän väsynyt, mutta soundi on muuten kirkas ja setin saa vielä vireeseenkin. Pitäis kyllä kohta vaihtaa... mutta mukava testi tämä. ernietki napsahti aina siitä tallan edestä ku napsahti. onkos jotain häikkää ku katkeilee kielet näin useasti vai onko normaalia? Soittotekniikka ja pikkaus kehittyy ajanmittaan. Kyllä mullakin aloittelijana katkeili kieliä tämäntästä. Kun osaa, niin osaa... ei siinä sen kummempaa :) Voihan se olla että tallassakin on jotain häikkää... joku terävä reuna tallapalan urassa tms. Vanhalla punotulla kielellä kun vähän "jaanuttaa" siinä urassa niin hyvä tulee! erniet oli sellaset kielet että hyvä ku viikon pysty soittamaan että ei katkennu. onko soittotyylissä kenties jotain vikaa vai missä? :S Halpa (ja huonosti viimeistelty kitara) + huono soittotekniikka / pikkaustekniikka aiheuttaa kyllä kielille harmia. Nuo pari asiaa kun fiksaa kuntoon niin rupee setitkin kestämään. Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher! |
32788 16.12.2005 07:35:34 (muokattu 16.12.2005 07:35:57) | |
---|
Itelläkään ei ole kyllä vähään aikaan katkennut kieli, viimeksi katkaisin muistaakseni entisen koulun musaluokassa sellaisen varmaan valehtelematta vuoden vanhan kielen, ei kestänyt edes perusvireeseen virittämistä, niin paskainen oli. Vähän aikaa tästä eteenpäin siinä kitarassa oli ihan uudet kielet, joten se oli minun ansiotani. Kivastihan nuo kielet paskottuvat, kun joka päivä monta tuntia oppilaat soittaa hikisillä ja paskaisilla käsillään... Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
Ukko 16.12.2005 07:57:37 | |
---|
Mulla ei kielet katkea koskaan. Soitatko ihan hirveen paksulla plekulla ihan hirveesti runnomalla? Se nääs katkoo kans kieliä. Ja korkealla olevat kielet katkeaa helpommin. Olen rämpytellyt kitaralla liki 35 v. Alle kaksikymppisenä kitarasta kielet katkeilivat silloin tällöin mutta vaiheesta x lähtien ne eivät ole katkeilleet kuin äärimmäisen harvoin. Olisko viimeisen kymmenen vuoden aikana kerran pari. Plektrat ovat vaihtuneet paksumpiin ( silloin kun niitä ylensä käyttää ) muta parikymppisenä kitara vaihtui eli pistäisin syyn kielien katkeilemisiin pl. hakkaava soitto, kitaran piikkiin. |
StJerky 16.12.2005 08:30:48 | |
---|
Mulla ei kielet katkea koskaan. Soitatko ihan hirveen paksulla plekulla ihan hirveesti runnomalla? Se nääs katkoo kans kieliä. Ja korkealla olevat kielet katkeaa helpommin. Sama vika. Jos kieli kuitenkin joskus katkeaa niin siitä aina ihan hirviä haloo, että "siltä katkesi kieli, Ei voi olla". Käytän metallista plekua, mutta en varmaankaan sitten runno. |
Hank Marvin_ 23.12.2005 13:00:27 | |
---|
Itse käytän Les Paulissani 10''Ernie Ballseja ja ei koskaan kielet mene poikki... Kielet vaihdan vain sen takia et soundi rupee huononee tietyssä vaihees mut koskaan en sen takia vaihda et menis kieli poikki...!! |
cr4b 26.01.2006 22:43:14 | |
---|
Mulla kävi nyt näin että katkesi viikon vanhasta setistä ylä-E. Yleensä kielet ovat katkenneet n. 3 viikon välein. Tapanani on ollut vaihtaa kaikki kielet kerralla. Mielestäni viikko on kuitenkin liian lyhyt käyttöikä. Soitan melko paljon ja treenaan esim. 1½ sävelaskeleen bendejä ylä-E:lläkin, 9-42 -setillä. Kaiketi pitää alkaa vaihtamaan se ylä-e yksinään parisen kertaa ennen kuin vaihtaa kaikki kielet. Tai sitten pitäis ehkä lakata kurmottamasta sitä kieltä niin paljon. |
Jucciz 26.01.2006 22:45:47 | |
---|
Tästä olen eri mieltä (yhdyssanavirhe?). Ihan oikein. Eri on eri asia kuin mieli. :) |
Imper 27.01.2006 00:45:21 | |
---|
Ihan oikein. Eri on eri asia kuin mieli. :) Entäs erimielisyys :) Everyone is a per-son |
Jake.e 27.01.2006 06:56:18 | |
---|
Soitan melko leppoista musiikkia eli en mitään slayeriä runttaa. Plekut on 0.94 tai 1.14 dunloppeja. Silti kielet pitää vaihtaa noin 2 viikon sisällä. En tykkää yhtään niistä nauhojen kohdalle tulevista koloista (kieliin). If you'd been a dog
They would've drowned you at birth |
Jucciz 27.01.2006 08:15:58 | |
---|
Entäs erimielisyys :) Taas meni oikein. Nam. |
Aki 27.01.2006 13:34:56 | |
---|
En tykkää yhtään niistä nauhojen kohdalle tulevista koloista (kieliin). Mitäs ne kolot siellä kielen alapuolella haittaa? Eihän ne edes näy helposti. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
Moimies 27.01.2006 13:53:39 | |
---|
Mulla oli vanhassa kitarassa ala-E:n kohdalla oleva tallapala melko terävä kun se kielen katkas muutaman kertaa ja yllätys et se meni kerran tai pari Whiplashin aikana. Heviä Perkele! Niijoo, moi. |