Aihe: Epi LP custom ja mikkimodaus.
1 2
terolt
13.12.2005 23:24:21
Muutama päivä sitten ostin ko. kitaran ja totesin vain että kitaran omat mikithän eivät mitkään parhaat ole. Ränttätänttää soitetaan ja kitara tulee kokemaan melkoista keikkarumbaa,ja kuuntelijoille haluaa antaa parhaan mahdollisen "erottelevan" saundin, joten on se perus EMG 81/85 mahdollisesti se paras, Evolutionit, Duncanien tietous on lähes nolla, joten sieltäkin varmasti voisi löytyä? Eli mikä/mitkä mahdollisesti toimii?Vire on C.

Kiitän ja kummarran kaikista kommenteista.

-Tero
Werde
13.12.2005 23:51:57
Tuota EMG:n mikkiparia voin ainakin varauksetta suositella. Itsellä oli paulissa vastaava kiinni, ja todella hyvin toimi. Näyttää isotkin nimet siitä yhdistelmästä tykkäävän, tyyliin ylläripylläri Wylde, In Flames, jne.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
Aki
14.12.2005 02:00:13

Taidan olla liian vanha, mutta yhdistän ränttätäntän johonkin aika tosi muualle kun In Flamesiin. EMG ja muut aktiivimikit on tosi hyvät jos ei soundin luonteella ole väliä, eli jos särön määrä on pääasia. Jos taas on tarkoitus löytää mikit jotka tuovat kitaran ominaissoundia esille, ne löytyy ihan muualta. DiMarzio ja Duncan on yleisimmät luottovalmistajat.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Juzzu
14.12.2005 07:42:58
Taidan olla liian vanha, mutta yhdistän ränttätäntän johonkin aika tosi muualle kun In Flamesiin.

Hehehe! No oishan se kiva nähdä Flamesein vetävän keikalla oikein kunnon raivo-ränttätänttää.. Kyllä siinä hevarin naama nytkähtäisi ja kiljut ois rinnuksilla.
Hannu H.
14.12.2005 10:48:32

Taidan olla liian vanha, mutta yhdistän ränttätäntän johonkin aika tosi muualle kun In Flamesiin. EMG ja muut aktiivimikit on tosi hyvät jos ei soundin luonteella ole väliä, eli jos särön määrä on pääasia. Jos taas on tarkoitus löytää mikit jotka tuovat kitaran ominaissoundia esille, ne löytyy ihan muualta. DiMarzio ja Duncan on yleisimmät luottovalmistajat.

Taidan olla vanha minäkin vaikka ikää vasta 19,5.. ränttätänttä = status quo, rollarit yms. "telecaster" musiikki =)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Jouluinen sävellyskilpailu
Vapour
14.12.2005 13:03:12
Edukas vaihtis DiMarzioille ja Duncaneille:

http://www.schaller-guitarparts.de/1320.htm

Olivat ainakin Flaxwoodissa hyvän kuuloiset (golden 50).
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut.
Juzzu
14.12.2005 13:05:24
Edukas vaihtis DiMarzioille ja Duncaneille:
http://www.schaller-guitarparts.de/1320.htm
Olivat ainakin Flaxwoodissa hyvän kuuloiset (golden 50).

Varmaan ihan hyviä mikkejä, mutta mä oon vähän skeptinen mikkien suhteen joista ei kerrota mitään speksejä... "Gold 50 Alnico magnets" ...mitä noiki ny on?
Juzzu
14.12.2005 13:06:02
Tjaah joo ei mitään.
terolt
15.12.2005 14:13:29
Eiköhän näilläkin tiedoilla jonnekin pääse, onhan tuossa etusivulla Gibsonin modauksesta puhetta, mutta tämä kun ei ihan Gibsoni taida olla...=) niin pitipä ottaa puheeksi. Olen niin varmantahtoinen että taidan pitäytyä noissa 81/85:ssa, eipä ainakaan petä.
Kampuzzjeah!
15.12.2005 16:15:19
Eiköhän näilläkin tiedoilla jonnekin pääse, onhan tuossa etusivulla Gibsonin modauksesta puhetta, mutta tämä kun ei ihan Gibsoni taida olla...=) niin pitipä ottaa puheeksi. Olen niin varmantahtoinen että taidan pitäytyä noissa 81/85:ssa, eipä ainakaan petä.

No,minulla oli juuri kyseinen setti khv:ssä puoli vuotta kunnes vaihdoin Seymour duncanin SH-13 Dimebuckerin ja '59:n.
EMG:llä veivaa oikeastaan vain raskaampaa junttausta mutta tällä nykyisellä pystyy melkein soittamaan mitä tahansa hyvillä saundeilla.
Dimebucker raskaampaan ja '59 kevyempään ja puhtaille.

mutta tee miten haluat,jos pelkkää heviä soitat niin EMG:t on varma valinta.
terolt
15.12.2005 17:25:04
No ei välttämättä koko aikaa pelkkää junttaa, toi pari ainakin kuulostaa hyvältä...
Werde
15.12.2005 18:23:53
Tuosta EMG:iden soveltumisesta pelkkään mättöön voi olla hyvin montaa mieltä. Sanon että miehestä on kiinni, jos ei niillä kunnollisia cleaneja saa aikaiseksi. Volumepotikkaa osaa varmasti jokainen kääntää kitarasta pienemmälle, muuta ei ensihätään tarvita.

Onhan kasivitosella mm. Knopflerin Mark soitellut aikoinaan, eikä voi hirmuisesta mätöstä puhua hänen kohdallaan.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
Kampuzzjeah!
15.12.2005 18:30:40 (muokattu 15.12.2005 18:30:48)
Tuosta EMG:iden soveltumisesta pelkkään mättöön voi olla hyvin montaa mieltä. Sanon että miehestä on kiinni, jos ei niillä kunnollisia cleaneja saa aikaiseksi.

Siis kyllä niillä puhtaatkin lähtee muttei niin hyvät ku '59:llä.
terolt
16.12.2005 00:15:12
Oliko näin, että ei kannata/ pysty sijoittamaan sekä aktiivi että passiivimikkiä kitaraan, mietin vain sitä mahdollista EMG:tä tallaan ja ehkä jotain hyvää, ellei EMG, etumikiksi.
Ben_D
16.12.2005 00:22:04

Oliko näin, että ei kannata/ pysty sijoittamaan sekä aktiivi että passiivimikkiä kitaraan, mietin vain sitä mahdollista EMG:tä tallaan ja ehkä jotain hyvää, ellei EMG, etumikiksi.

Mutta onhan EMG:llä muitakin malleja kun ne yleisimmät 81 ja 85.
Aki
16.12.2005 01:51:44

Varmaan ihan hyviä mikkejä, mutta mä oon vähän skeptinen mikkien suhteen joista ei kerrota mitään speksejä... "Gold 50 Alnico magnets" ...mitä noiki ny on?

Luulin ettei näistä Schallereista kukaan muu tiedä. Ostin Yamaha RGX520:sen, jossa on akustisesti aika "skuupattu" soundi, eli keskiäänet piilossa. Luottomikit (Duncan Jazz, Duncan 59, Ibanez Super 70, HH from Hell) ei toiminutkaan oletetulla tavalla, mutta Schaller kaulamikkinä toi mainiosti raikkautta ja etenkin yläkeskiääniä esiin, joten nyt saa säröllä semmosta kivaa vonkunaa. Voisin päätellä ettei Schallerit muihinkaan kitaroihin asennettuina ole ihan tukkosimmasta päästä.
Aki
16.12.2005 01:55:31 (muokattu 16.12.2005 01:55:50)

-Ja se ränttätänttä on Stevie Ray Vaughania yms.
-Aktiivi- ja passiivimikit samassa kitarassa tarttis jonkun lisäbufferointijärjestelmän, eli käytännössä ei ole ainakaan fiksua pistään samaan kepukkaan.
-Aktiivimikit ei anna kitaran oman luonteen paistaa yhtä hyvin läpi kuin passiivit, tästä yleinen kommentti niiden toimimattomuudesta cleaneihin.
-Duncan 59 tummasoundisessa kitarassa (LP yms) saattaa olla vähän nuhanen, kokeilisin Jazzia ennemmin.
Kampuzzjeah!
16.12.2005 12:20:20 (muokattu 16.12.2005 12:25:27)
Näin pikaisesti ajateltuna lespaan kait ois helpoin laittaa aktiivit ja passiivit?
Koska Lespassa on molemmille mikille oma tone ja vola potikka,eli toisen mikin tone ja vola potikan jättää entiselleen kun taas aktiiville laittaa ne uudet potikat.

mutta mites stereojakki toimis passiivin kanssa?
Kun passivimikeillähän on monojakki.
Ben_D
16.12.2005 12:21:51

Näin pikaisesti ajateltuna lespaan kait ois helpoin laittaa aktiivit ja passiivit?
Koska Lespassa on molemmille mikille oma tone ja vola potikka,eli toisen mikin tone ja vola potikan jättää entiselleen kun taas aktiiville laittaa ne uudet potikat.

mutta mites stereojakki toimis passiivien kanssa?
Kun passivimikeillähän on monojakki.

Käsittääkseni aktiivit ja passivit eivät istu samaan koneeseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)