meitu 11.12.2005 23:09:25 | |
---|
Onko muuten tavallista että kun soittaa ilman säröä tuollaisella gcb-95:llä niin treble-asennossa ääni särkyy tosi helposti ja siitä tulee sellaista pirun rohinaa? Mulle on kai myyty paskaa.. Niin, ja saako noita pohjan kumitappeja jostain? Omassani oli vain kolme joten ei wahi pysynyt tasapainossa. Otin sitten pois sen puuttuvan tapin parin siitä, niin nyt etulaidassa ei ole niitä ollenkaan. Ne jotka soittaa, ne tietää. |
januszian 11.12.2005 23:11:52 | |
---|
Sorry kevyt off-topic, mutta kun f-musan sivut ei kerro, niin muistaako/tietääkö kukaan, minkä hintaisia noi snarlingin mold spore wahit siellä on? Entäpäs whine-o? Thanks! toi whine-O uus versio oli tasan 200 ku niitä katoin. Mold sporesta en tiä mitään. Sehän ei kai ihan perus wahi ees olekaan? (vai saako sen ring modulatorin pois päältä jolloin se olis pelkkä wah?) Oot varmaan jo käyny snarling dogsin sivuilla kuuntelee clipit? "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
Aki 12.12.2005 02:41:19 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta, miten paljon potikan laatu vaikuttaa soundiin? Eipä juuri ollenkaan, jos on siis samoilla arvoilla olevaa tyyppiä. Joskin... Onko muuten tavallista että kun soittaa ilman säröä tuollaisella gcb-95:llä niin treble-asennossa ääni särkyy tosi helposti ja siitä tulee sellaista pirun rohinaa? Tää on aika tyypillinen osa ton Babyn soundia, johon saattaa ehkä hieman vähäksi aikaa auttaa potikan vaihtaminen. Menee kyllä tosin mutun puolelle. CryBabyn soundi on sellaisenaan aika "rouhea". Niin, ja saako noita pohjan kumitappeja jostain? Saattaa tarvikeosana saada ehkä joskus ehkä jollain hintaa. Itse taitaisin jostain K-Raudasta hakea kaks pientä nypykkää, sehän ei haittaa jos eturivissä on erilaiset. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
SiwamieS 12.12.2005 03:29:48 | |
---|
You are sleeping -
You do not want to believe |
Andy J. 12.12.2005 09:59:18 | |
---|
tSehän ei kai ihan perus wahi ees olekaan? (vai saako sen ring modulatorin pois päältä jolloin se olis pelkkä wah?) Juu, clipit on tuttuja, ja saa käytettyä pelkkänä wahinakin, mutta sen ring modin takia tuo kiinnostaakin... Meteliä ja vinkunaa! Kiitos infosta. |
Jungleman 12.12.2005 10:07:12 | |
---|
Kun Amöriikan serkut juttelee että noissa Snarling Dogseissa on huonot potikat niin saanko vintagea ja hifiä jos ostan Fulltonen wah potikan omaani? Minua kiinnostaa myös, onko kukaan yrittänyt vaihtaa Snarling Dogs -wahiin ns. oikeaa potikkaa (kun alkuperäinen kuitenkin ennemmin tai myöhemmin hajoaa) - eli mahtuuko sellainen tuohon koteloon vai tuleeko ongelmia? Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 J-boy #5 |
saukko 13.12.2005 17:33:08 | |
---|
Onko kellään kokemuksia Ibanezin Weeping Demonista? Vaikuttaa kätevältä toi, että voi vaihtaa auto switch:in ja foot switch:in välillä. "A lot of good work is lost by the lack of little more. " |
SURf 13.12.2005 21:47:55 | |
---|
Onko kellään kokemuksia Ibanezin Weeping Demonista? Vaikuttaa kätevältä toi, että voi vaihtaa auto switch:in ja foot switch:in välillä. Ostin viime sunnuntaina tuommoisen, ensituntumaltaan hyvän laatuinen wekotin. En vain oikein ole päässyt vielä kunnolla tutustumaan pahalaiseen... ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
kert 14.12.2005 00:15:30 | |
---|
Taitaapi vain olla niin, että 535Q ei ole tbp. Muistaakseni ainakaan.... lainaus thomannin sivuilta: Dunlop CryBaby Wah Wah CB-535Q, 6 different WahWahadjustments, adjustable booster (0-20 railways), variableq-control modifies the sound of sharp/narrow toofine/broadly. Bybass circuit. Metal potentiometer button. eli onko siinä sitten tbp? ajattelin ostaa tallinnasta itelles joululahjaksi. (160€) |
Tompsi 14.12.2005 00:26:13 | |
---|
lainaus thomannin sivuilta: eli onko siinä sitten tbp? ajattelin ostaa tallinnasta itelles joululahjaksi. (160€) Lieneepi hardwire bypass joka tietäjien mielestä ei ole tbp vaan jotain muuta, tuntuu silti ainakin minulla toimivan moitteetta. |
Dr. Muff 14.12.2005 00:54:10 (muokattu 14.12.2005 00:55:34) | |
---|
Lieneepi hardwire bypass joka tietäjien mielestä ei ole tbp vaan jotain muuta, tuntuu silti ainakin minulla toimivan moitteetta. No jos ne ei oo muuttaneet sitä kytkentää niin sillon tietäjät on ihan oikeassa. Avaa ja kato. Siinä vanhemmassa 535ssa ei ainuskaan ollut tbp, mutta oli hyvin bufferoitu. Ongelmia ilmeni ainoastaa Ge-futsin edessä, mutta se nyt on yleinen homma. Mitäs tekemistä sillä truupaipässillä on sitten taas ton moitteetta toimivuuden kannalta? Cornish nyt ainakin tietää ja hän on tätä mieltä: http://www.petecornish.co.uk/case_against_true_bypass.html I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower |
Tompsi 14.12.2005 01:05:29 (muokattu 14.12.2005 01:06:25) | |
---|
Avaa ja kato. En minä kehtoo, luotan niiden puheisiin jotka asiasta jotain ymmärtävät ja joita kyseinen seikka kiinnostaa. Mitäs tekemistä sillä truupaipässillä on sitten taas ton moitteetta toimivuuden kannalta? Niin sitä vaan meinasin että ihan hyvin se on minulla pässännyt baita oli sitten tr00 tai ei. EDIT: Hö, no nyt meni Conanin loppu sivu suun kun piti kirjoitusvirheitä korjata. |
Niin sitä vaan meinasin että ihan hyvin se on minulla pässännyt baita oli sitten tr00 tai ei. Näinhän se on. Lopputulos ratkaisee. I can take about an hour
inflames 14.12.2005 08:35:21 | |
---|
Sorry kevyt off-topic, mutta kun f-musan sivut ei kerro, niin muistaako/tietääkö kukaan, minkä hintaisia noi snarlingin mold spore wahit siellä on? Entäpäs whine-o? Thanks! Custom-soundsissa ois käytetty mold spore 129 erkkiä. 'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell
Romantikkoitkijä #8 |
Pnctocn 14.12.2005 10:54:00 | |
---|
535q eli onko siinä sitten tbp? ajattelin ostaa tallinnasta itelles joululahjaksi. (160€) Muistelen että vanhemmissa yksilöissä ei ole. Ostin kesällä suurinpiirtein samalla hinnalla HML:sta uutena, on true-bypass (olen avannut ja katsonutkin vielä). "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
Fortune 14.12.2005 11:30:22 | |
---|
toi whine-O uus versio oli tasan 200 ku niitä katoin. Mold sporesta en tiä mitään. Sehän ei kai ihan perus wahi ees olekaan? (vai saako sen ring modulatorin pois päältä jolloin se olis pelkkä wah?) Käsittääkseni kyllä saa, siinä on se Psych on/off -kytkin. Itselläni on tuo Blues Bawls ja kytkimet ovat kyllä vähän susia, overdriven kytkin pätkii. En ole avannut vehjettä, enpä tuolle toisaalta mitään osaisi tehdäkään. Mutta toisaalta en käytä koko overdrive-osaa, joten ihan sama, wahin kytkin toimii mainiosti. Look behind you, a three-necked guitar! |
Pnctocn 14.12.2005 12:21:16 | |
---|
Mitäs tekemistä sillä truupaipässillä on sitten taas ton moitteetta toimivuuden kannalta? -TBP on yleisin ratkaisu varmistamaan pedaalin Bypass toiminnan patterin/muuntajan sanoessa sopimuksen irti. (tai efektin jostain syystä hajotessa - esim. väärän polarisuuden muuntajat...) -oikein kytkettynä hiljainen vaihto efektin/efektittömyyden välillä Cornish nyt ainakin tietää ja hän on tätä mieltä: http://www.petecornish.co.uk/case_against_true_bypass.html Toi Cornishin ratkaisuhan olisi erinomaisen fiksu, varsinkin jos efektilootatkin olisi räkissä ja niitä ohjailisis midillä. Tämä siis jos olisi maailmantähti ja efektejä 155 ja omat kitarateknikot jne. Parin pedaalin systeemissä kuitenkin TBP toimii erinomaisen hyvin kun pitää välipiuhat lyhyinä. Jos pedaalimäärä kasvaa kannattaa bufferoituja purkkeja laittaa matkan varrelle. * Helpoin ratkaisu; käyttää mahdollisimman vähiä speduja ennen vahvistimen etuastetta * "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
Dr. Muff 14.12.2005 12:42:18 | |
---|
-TBP on yleisin ratkaisu varmistamaan pedaalin Bypass toiminnan patterin/muuntajan sanoessa sopimuksen irti. (tai efektin jostain syystä hajotessa - esim. väärän polarisuuden muuntajat...) -oikein kytkettynä hiljainen vaihto efektin/efektittömyyden välillä
Toi Cornishin ratkaisuhan olisi erinomaisen fiksu, varsinkin jos efektilootatkin olisi räkissä ja niitä ohjailisis midillä. Tämä siis jos olisi maailmantähti ja efektejä 155 ja omat kitarateknikot jne. Parin pedaalin systeemissä kuitenkin TBP toimii erinomaisen hyvin kun pitää välipiuhat lyhyinä. Jos pedaalimäärä kasvaa kannattaa bufferoituja purkkeja laittaa matkan varrelle. * Helpoin ratkaisu; käyttää mahdollisimman vähiä speduja ennen vahvistimen etuastetta * Molemmissa on etunsa. Cornishin systeemi olis kyllä aikast makee. Ehkä aavistuksen hintavia. Kolmen PC pedaalin boardi ~1500$. Mutta ostan kyllä vielä, jonakin päivänä. I can take about an hour
Khassera 14.12.2005 20:36:04 | |
---|
Tubescreamer @ André Olbrich jea jea! Ei taida edes olla wah mutta sanoinpa että kun Olbrich wahittaa niin johan löytyy sitä munaa! "Minä en ole koskaan nähnyt tätä musajuttua sanojen 'scene' tai 'genre' kautta. Sellainen ajattelu on musiikillista rasismia." -Daron Malakian |
etc 16.12.2005 17:51:55 | |
---|
Mulla rupes Teesen wahi rohisemaan parin kuukauden jälkeen. Otin yhteyttä Jeffreyhin ja hän neuvoi ensin kokeilemaan puhdistussprayta ja se auttoikin. Oli kuitenkin heti valmis lähettämään uuden potikan tilalle vaikka takuulappusissa lukee ettei takuu korvaa kytkintä tai potikkaa. Se johdinpinta on Herr Teesen mukaan tehtaalla kevyesti öljytty ja se kerää sitten pölyä. Eli kannattaa koittaa puhdistusta ennen kun heittää vesilintua. Minulla on sama ongelma RMC:ssäni. Potikka varmaan pitää irrottaa ja puhdistaa erikseen vai voiko sinne suihkutella ylt'ympäriinsä sitä puhdistussprayta? |