Aihe: KÄYTETYN YAMAHA SPX-900:n HINTA??
1
arsmoriendi
13.12.2005 10:24:12

Moi,

en tiedä meneekö nyt ihan oikeeseen osastoon, mutta
täällä varmaan äijillä ois tietoo asiaan kuitenkin.

Elikkä, kaveri tarjoo käytettyä YAMAHAn SPX-900
-efektilaitetta 200 eellä, kuulostaako niinku kohtuulliselta
vai nou?

Pirusti sen kyllä haluan, mutta ajattelin nyt
vielä varmistella kun itellä ei oo pienintäkään
hajua noitten hinnoista kuten ei myöskään
ladin latia ylimäärästä.

Jukka
kivi
13.12.2005 11:15:16
kaveri tarjoo käytettyä YAMAHAn SPX-900
-efektilaitetta 200 eellä, kuulostaako niinku kohtuulliselta
vai nou?

Pirusti sen kyllä haluan, mutta ajattelin nyt
vielä varmistella

Kyllähän noita tohon hintaan myydään, mutta mä maksoin omasta SPX90:stäni 200 markkaa, ja sekin oli käypä hinta - vaikkakin käytännössä ilmainen. Ehdotan sataa euroa, SPX990:stä vois maksaa sitten vähän enemmän.

SPX900:ssa on aivan loistava snarekaiku. Harmittaa, etten saanut sitäkin pidettyä, 90:ssä ei tuota ole, mutta onhan siinäkin hyviä ominaisuuksia.

Peruskauraa ovat vanhat SPX:ät, parempia kuin pussillinen uusia
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
PL
13.12.2005 11:21:11
Noista vanhoista SPX:stä löytyy joskus kovin hauskoja jonkun tekemiä presettejä. Itse törmäsin joskus n 10v. aiemmin tekemääni laulupresettiin. Aika harvoin noita ainakaan pa-firmoissa nollaillaan. Hinnasta en osaa sanoa muuta kuin ostajan määrää. Korjaamaan ei juurikaan pysty jne.
Chaplin
13.12.2005 17:41:25
Audiodivarissa näyttää olevan SPX-1000, 270 € ja varmaan hinnaasta voi vielä neuvotella?
900 ja 1000 välisiä eroja en tiedä.
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
milcoin
13.12.2005 23:06:38
Mä maksoin just käytetystä 90:stä 150 ekee. Pitchshifteri on melkein ainut jota käytän laitteessa. Joskus jotain platea kitaroihin. Studiohommissa siis.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
kivi
13.12.2005 23:17:53 (muokattu 13.12.2005 23:18:57)
Mä maksoin just käytetystä 90:stä 150 ekee. Pitchshifteri on melkein ainut jota käytän laitteessa. Joskus jotain platea kitaroihin. Studiohommissa siis.

Pitchiä mäkin siitä käytän, oktaavia alas. Se on hyvä. Platena mulla on Roland SRV2000, se on aika hyvä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
arsmoriendi
14.12.2005 00:37:02

Kiitosta paljon vastauksista...

Huomasin just hiljan uudestaan sen pikku miinuksen, että
spx-900:ssakin on vaan mono-inputti. Mutta itelle se on siis
tulossa (lähtökohtaisesti reverbiksi) kitaran ja vahvarin väliin,
joten siltä kannalta sama vaikka olis vaan mono-lähtökin.

Spx-90(II):n takalistossa (ja 900:nkin (?) ) on sekä
sisääntulolle, että uloslähdöille omat kaksiasentoiset kytkimet
(-20db ja +4db). Meinaakos toi nyt sitte niinku, että se toimis
mikkitasoisella signaalilla kanssa? Ts. kitaran ja efektin välille
ei tarvitse alkaa hääräämään mitään esivahvistinta. Eihän???

Ainiin ja tosta hinnasta siis vielä, niin hetken räknäiltyäni tulin
siihen tulokseen, että vaihtoehtoina katselemani halpisrojut
maksaa uutena jotain 100 eetä, joten lopulta hinnan kaksin-
kertaistaminen tuntuu ihan hyvältä kun vastalahjana tulee
kuitenkin 20-kertainen määrä 'kamaa', josta ainakin osa tuntuu
olevan laadukkaaksi havaittua.

Jukka
kivi
14.12.2005 09:23:47
Kiitosta paljon vastauksista...

Huomasin just hiljan uudestaan sen pikku miinuksen, että
spx-900:ssakin on vaan mono-inputti. Mutta itelle se on siis
tulossa (lähtökohtaisesti reverbiksi) kitaran ja vahvarin väliin,
joten siltä kannalta sama vaikka olis vaan mono-lähtökin.

Spx-90(II):n takalistossa (ja 900:nkin (?) ) on sekä
sisääntulolle, että uloslähdöille omat kaksiasentoiset kytkimet
(-20db ja +4db). Meinaakos toi nyt sitte niinku, että se toimis
mikkitasoisella signaalilla kanssa? Ts. kitaran ja efektin välille
ei tarvitse alkaa hääräämään mitään esivahvistinta. Eihän???

Parempi hyvä mono kuin huono stereo:-)

Kaikulaitteita ajetaan usein joka tapauksessa monona ja monokanavasta, joten stereotulolle ei juuri ole käyttöä, lisäksi identtisten mutta erillisten signaaliteiden rakentaminen (true stereo) vaatisi kaksi identtistä laitetta samoissa kuorissa.

Sisääntulon impedanssi on 10 kilo-ohmia ja etupaneelissa on vielä sisääntulotason säädin, jonka asennossa 8 i/o-gain on 1:1 ja asennossa 10 +10dB (Kivi lukee hyllystä ottamaansa SPX:n manuaalia :-) ).

Mä en ehkä kuitenkaan laittaisi SPX:ää kitaran ja vahvistimen väliin, vaan rinnakkais-efektilooppiin (parallel loop) jos kitarakäytöstä puhutaan. SPX:ssä kun ei ole sitä niin kovin tärkeätä dry/wet -potikkaa näkyvissä, vaan se pitää ohjelmoida erikseen.

Lisäksi musta nyt vaan on pahaa karmaa (erityisesti transientteja ajatellen) ajaa koko signaali jonkun kaiun läpi, oli se kuinka hyvä tahansa. Mutta tää on tätä mun ennakkoluuloani...

Kannattaa se kuitenkin ostaa. Ei noita liikaa liiku, hyvä laite ku mikä. Saat sen varmaan kaupaksi, jos ei toimikaan kuten tahtoisit. Ja jos ei rinnakkaislooppia ole saatavilla, ei siinä mitään menetä jos kokeilee signaalitiessäkin...

Onnea.
(Handsome Dick Manitoba)    
cozmo
14.12.2005 13:01:00

Sisääntulon impedanssi on 10 kilo-ohmia ja etupaneelissa on vielä sisääntulotason säädin, jonka asennossa 8 i/o-gain on 1:1 ja asennossa 10 +10dB (Kivi lukee hyllystä ottamaansa SPX:n manuaalia :-) ).
Impedanssin pitäs olla kyllä vähintään 400 kertainen, että kitarasta erehtyisi perille asti yläpäätäkin. Kitaran impedanssit kun on megaohmiluokkaa, ja sisääntulon impedanssin pitäs olla moninkertainan(auttakaa joku kuinka monikertainen)
kivi
14.12.2005 14:41:11 (muokattu 14.12.2005 14:46:17)
ja sisääntulon impedanssin pitäs olla moninkertainan(auttakaa joku kuinka monikertainen)

Kymmenkertainen. Vähintään. Mutta DI-boksilla tai bufferilla siitä selviää, eikä maksa montaa kymppiä.
(Handsome Dick Manitoba)    
Mikael
14.12.2005 21:32:36

Platena mulla on Roland SRV2000, se on aika hyvä.

Platena meil on joku EMT 140. Kai se on aika hyvä... : )
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
kivi
14.12.2005 21:34:15

Just joo...

Uudessa tarkkaamossa on alla vanha perunakellari. Sinne saa aika ison teräslevyn kellutettua.
;-)
(Handsome Dick Manitoba)    
milcoin
15.12.2005 07:30:32

Oikeesti? Saako siinä pituutta säädettyä jollain puristimella? Löytyykö kaukosäädin?
Meillä on pajalla vanha Stocktronics jota ainakin Ruotsissa näkee jonkin verran. En oo saanu vielä testattua.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Mikael
15.12.2005 11:01:10

Oikeesti? Saako siinä pituutta säädettyä jollain puristimella? Löytyykö kaukosäädin?
Meillä on pajalla vanha Stocktronics jota ainakin Ruotsissa näkee jonkin verran. En oo saanu vielä testattua.

Oikeasti juu, mutta täytyy myöntää että en oo kerinnyt vielä juurikaan perehtyä laitteeseen.
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
Esp
15.12.2005 18:36:46

Oikeasti juu, mutta täytyy myöntää että en oo kerinnyt vielä juurikaan perehtyä laitteeseen.

Paljonko kustansi? Kyselin jo Kykkäseltä mitä noista kannattaa maksaa, mutta kiinnoistaisi kuulla mitä joku on tollaisesta maksanut ja mistä löytyi.
Täh?!?
Timo JM
15.12.2005 22:28:04

Mulla oli aikanaan SPX-900 mutta myin sen pois kun en päässyt sinuiksi käyttöliittymän kanssa. Se vaan ärsytti mua vaikka muuten laitteesta pidinkin. Toinen minkä käyttö on jäänyt samasta syystä vähäiselle on Alesiksen QuadraSynth räkkiversio.

(Tästä aiheesta vois melkein pistää oman otsikonkin. Eli miten ihmiset on kokeneet eri laitteiden käyttöystävällisyyden.)
...siis mun mielestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)