blackorwhite 13.12.2005 14:44:36 | |
---|
Niin, kun puhutaan että jossain styrkkaris on paljon sitä alapäätä ni tarkottaako se just että siinä saundissa on kunnolla munaa?! Sitä saundia kun on vaikee kuvailla mut laitetaan http://muusikoiden.net/tori/index.p … on=all&type=sell&offset=210 Myydään: Hughes & Kettner Warp7 Stack, 100w nuppi + kaappi tuon nimisen vahvistimen ääninäytteitä ni tuossa tuo metalli saundi on kyllä just semmonen että munaa löytyy ni tarkottaako tuo just sitä alapäätä? Kiitti kertojille! :) Ku on vahvistimen osto edessä päin niin täytyi kysyä.. |
Kahis 13.12.2005 14:48:29 | |
---|
Kyllähän alapäällä tarkoitetaan munia mutta ei tässä tapauksessa |
Antroid 13.12.2005 14:49:15 | |
---|
Alapäällä tarkoitetaan bassotaajuksia, elikkäs matalia taajuuksia. Alapäätä löytyy riittävästi jos puntit lepattaa... |
BMF 13.12.2005 14:49:15 | |
---|
Kyllähän alapäällä tarkoitetaan munia mutta ei tässä tapauksessa HOHO.. En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
magnetman 004 13.12.2005 14:52:37 | |
---|
Rumpali huomasi että olen vaihtanut kitarakamat, kun kuulemma jokainen rumpu muljasi vuorotellen riippuen mitä ääniä soitin, eli setti säesti kitaraa itsestään rumpalin rapsutellessa vain äänten alukkeet... Ilmeisesti tarpeetonta "alapäätä" oli saundissa. Soitan ennemmin kuin puistelen matot. |
StJerky 13.12.2005 15:04:37 (muokattu 13.12.2005 15:05:10) | |
---|
IMHO starts Basso on sitä varten, että siinä on alapäätä. Bändisoitossa kitaran bassotaajuuksista ja botnesta on vain haittaa. Botne on kitarasoundissa yliarvostettua. Mid scoop soundi bändisoitossa on erittäin huono idea. IMHO ends |
Pnctocn 13.12.2005 15:39:16 | |
---|
IMHO starts Basso on sitä varten, että siinä on alapäätä. Bändisoitossa kitaran bassotaajuuksista ja botnesta on vain haittaa. Botne on kitarasoundissa yliarvostettua. Mid scoop soundi bändisoitossa on erittäin huono idea. IMHO ends ...paitsi jos kokonpanoon ei kuulu basistia? "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
blackorwhite 13.12.2005 16:40:03 | |
---|
Jätkät alko jauhamaan lerssiä, meikän makuun se semmonen saundi on justiin heftissä että sitä munaa on siinä saundissa ja paljon, oli bändissä basisti tai ei... Joten se on justiin sitä alapäätä siinä saundissa ku kuullostaa että nyt on kyllä munaa tässä saundissa. Hyvä pojat, nyt voidaanki alottaa puhumaan että pääseekö sitä munaa käyttämään jos on semmonen saundi vahvarissa että siinä on munaa siinä saundissa? Niinku naisiin käyttämään, kyllähän te tiiätte... |
Jucciz 13.12.2005 16:42:39 | |
---|
Jos meinaat ängetä kitarasi kanssa samalle taajuusalueelle basson kanssa, voin luvata että paskaa tulee. |
Quu 13.12.2005 16:46:16 (muokattu 13.12.2005 16:48:25) | |
---|
Itse olen yleensä pyrkinyt siihen, että kitarassa on aika "kuiva" (toki bassotaajuuksia on jonkinverran kuitenkin) soundi ja sitten basso tuo sen oman lisänsä sinne... Olen pyrkinyt siihen että sen basson sieltä pystyy bongaamaan. Jos ei pysty, niin sitten voi sen jättää pois, mitä sillä tekee jos sitä ei kuule? Tämä siis silloin kun teen omia biisejäni tietokoneella. Jos meinaat ängetä kitarasi kanssa samalle taajuusalueelle basson kanssa, voin luvata että paskaa tulee. Ei välttämättä paskaa, mutta mutua kyläkin. Imho ei sinne basson reviirille saa liikaa ängetä. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
LaXu 13.12.2005 17:02:22 | |
---|
Minusta kitarassa se "muna" löytyy nimenomaan keskialueelta. No mids, no balls. Ihmetyttää oikeastaan tuo botnen tavoittelu kitarasoundeissa, tähän hätään ei tule oikeastaan mieleen kuin ENGL Screamer-kombo, joka olisi botnea kaivannut lisää. Saman vahvarin nuppiversio hyvällä 1x12 kaapilla (oli sitten takaa avoin tai ei) tämäkään ei taatusti olisi ongelma. |
paskaa tulee niskaan bändin basistilta. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Spike 13.12.2005 18:32:01 | |
---|
So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
ReBeat 13.12.2005 19:40:26 | |
---|
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
blackorwhite 13.12.2005 21:30:03 | |
---|
Jos meinaat ängetä kitarasi kanssa samalle taajuusalueelle basson kanssa, voin luvata että paskaa tulee. Jos neiti ei sattunu näkemään että MINÄ tykkään semmosesta saundista etkä SINÄ, ni voitko olla selittämättä hauskoja juttuja? Eihän nyt saatana jazzissa munakasta saundia pidäkkään olla :D |
blackorwhite 13.12.2005 21:32:34 | |
---|
Jaa vissiin basistejakin eksyny meikän topicille, menkäähän juccizen kans kopasee jazzitazzia ku minä en nyt tässä oo sanonu että minä muka bändiin olisin menossa soittamaan sillä vaffarilla enkä myöskään sitä että mistä muut tykkää vaan mistä minä tykkään, ok? Hyvä, kiits. |
Roitto 13.12.2005 21:36:37 (muokattu 13.12.2005 21:38:02) | |
---|
Jaa vissiin basistejakin eksyny meikän topicille, menkäähän juccizen kans kopasee jazzitazzia ku minä en nyt tässä oo sanonu että minä muka bändiin olisin menossa soittamaan sillä vaffarilla enkä myöskään sitä että mistä muut tykkää vaan mistä minä tykkään, ok? Hyvä, kiits. Mutta se muna ei edelleenkään kasva sinne soundiin jos pistät vaikka äläpään täysille. Ja middlen vähällä ja treblen myös vähälle. Toki voit soittaa alapää täysillä, huomaat vain pian soundisi olevan mahdollisimman p****. Tai jos pistät basson ja middlen täysille ja.... No, ehkä tajusit, vaikka haluat leikkiä basistia. Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse. |
Dinorocker 13.12.2005 21:38:59 | |
---|
Minusta kitarassa se "muna" löytyy nimenomaan keskialueelta. No mids, no balls. Ihmetyttää oikeastaan tuo botnen tavoittelu kitarasoundeissa, Erittäin samoilla linjoilla olen itsekin...Marshall-heppuna. Toisaalta jos haluaa suht edukkaasti paljon botnea ja ihmeen hyvää säröä niin, eikun tinkaamaan. http://www.superostis.net/kitaravahvistimet.php?tuote=1 Outrider |
Exhausted 13.12.2005 22:03:40 (muokattu 13.12.2005 22:04:25) | |
---|
Todistin männä viikonloppuna keikkaa jossa basisti soitti niin suurella saundilla ja kovaa, ettei kitarariffeistä (eikä kyllä bassostakaan) saanut mitään selvää. Itse asiassa syynä saattoi kyllä olla että alavireiset kitarakin olivat niin isot, että basisti oli yrittänyt omin keinoin saada äänensä kuuluviin, ja valitettavasti onnistunut siinä. Ja tämä ei ollut pelkkä muusikon analyysi, vaan bändin faniksi lukeutuva tyttöystävänikin valitteli kun soitto oli pelkkää huminaa. Ei voi kuin painottaa sitä että treeniksellä kannattaa kuunnella välillä toistenkin soittoa. |
Crackis 13.12.2005 22:33:47 | |
---|
Ketjun aloittajalle sen verran neuvoa, että esim. In Flamesin & muiden Göteborgin suuntaan kallellaan olevien bändien "munakas" kitarasoundi on kaivettu aivan muualta kuin sieltä BASS-potikan takaa. Oikeaan kohtaan kaivettu monttu middlessä auttaa kummasti enemmän asiaan. Ja siis tämä ei tarkoita sitä että kaikki middlet olisi leikattu soundista pois, vaan että juuri ne oikeat taajuudet leikataan pois. Parametrinen EQ on kiva lelu tässä hommassa. Shit happens when u party naked |