Aihe: Millenium SÄHKÖrummut? Mielipiteitä & moduliehdotuksia
1
Cirya
07.12.2005 00:26:40
Aluksi anteeksi sadannesta sähkörumputopikista, mutta apua kaivataan. Eli olen aloitteleva lukiolaisrumpali ja ekaa omaa settiä pitäisi hankkia. Sähkö on must, koska lemmikit saavat kovasta paukkeesta hepulin vanhemmista puhumattakaan. Olen kuullut milleniumin akustisista rummuista pelkkää huonoa paria poikkeusta lukuunottamatta, mutta onko sama systeemi sähköpuolella? MPS-300 malli on erityisen kiinnostuksen kohteena aidonnäköisten kalvojensa takia. Onko niissä tuntuman osalta mitään eroa kumipadeihin(esim roland td3)? Hintakin vaikuttaa huokealta, mutta saako sille senkään vertaa vastinetta? Moduliksi olen miettinyt joko roland td3 tai alesis td5. Muita ehdotuksia? Budjetti on aika tiukasti rajattu sinne alle tonnin tasolle. Siis koko paketin.

Yritin linkittää thomannille, mutta eihän siitä mitään tullut.. Sieltä löytää lisätietoa
Ode70
07.12.2005 13:06:47
Aluksi anteeksi sadannesta sähkörumputopikista, mutta apua kaivataan. Eli olen aloitteleva lukiolaisrumpali ja ekaa omaa settiä pitäisi hankkia. Sähkö on must, koska lemmikit saavat kovasta paukkeesta hepulin vanhemmista puhumattakaan. Olen kuullut milleniumin akustisista rummuista pelkkää huonoa paria poikkeusta lukuunottamatta, mutta onko sama systeemi sähköpuolella? MPS-300 malli on erityisen kiinnostuksen kohteena aidonnäköisten kalvojensa takia. Onko niissä tuntuman osalta mitään eroa kumipadeihin(esim roland td3)? Hintakin vaikuttaa huokealta, mutta saako sille senkään vertaa vastinetta? Moduliksi olen miettinyt joko roland td3 tai alesis td5. Muita ehdotuksia? Budjetti on aika tiukasti rajattu sinne alle tonnin tasolle. Siis koko paketin.

Yritin linkittää thomannille, mutta eihän siitä mitään tullut.. Sieltä löytää lisätietoa

No meikä tilasi viime talvena ko.setin Thomannilta sillä Alesiksen moduulilla ja kalvot oli kun jostain lasten leikkirummusta,mutta musakaupasta saa verkkokalvoja,jotka antavat paremman tatsin ja muutenkin kivemmat soittaa.
(Maksoi joku 5€/kipale)

Alesis on hinta/laatusuhteeltaan ainakin minusta ihan ok,valmiita settejä ihan mukavasti ja soundit ok.
Voit sitten tietty "kasata" omankin setin äänistä.

Kalliimpiin esim Rolandeihin ei niitä ehkä voi verrata,mutta se valmis setti on kyllä kokeilun arvoinen.
Ja jos intoa (ja rahaa riittää) niin voihan sitten hommia kalliimman esim Rolandin moduulin,josta löytyykin enempi kaikkea.

Ja lisä"peltejä"/padeja Alesikseen vielä saa kiinni ja Rolandin peltiä olen siihen lisäksi suunnitellut

Soittajia ja makuja tietty erilaisia,mutta kyllä sanon kyllä ;-)
Cirya
07.12.2005 16:03:52 (muokattu 07.12.2005 21:21:29)
Loistavaa! Kerrohan vähän lisää ominaisuuksista, kun ei löydy thomannilta tietoa ja kotisivuja ei taida edes olla. Montako triggeriä padeissa on? Eli tuleeko reunaan lyödessä eri saundi, kuin keskelle lyödessä? Entä kanttiosumat? Entä peltien triggerit? Tuliko setissä kaikki piuhat mukana? Kauanko kesti tulla perille saksasta? Onko tukeva standi? Pitävätkö normikalvot kovaa ääntä?

Niin ja tuo Rolandin moduli maksaa 275e ja alesiksen 299, joten oon hiukan kahen vaiheilla. Combopaketti rummut+moduli molemmista 625e. Yamaha DTXpress3 setti ois sitte 730e, mutta mietityttää, saako siitä rahoilleen vastinetta. Mielipiteitä kaivataan muiltakin!

edit: Ja mistä oot löytäny mesh-kalvot 5e/kpl?! Ja sitten vielä, että jäävätkö pellit heilumaan/joustavatko hutkaisun jälkeen, niinkuin akustiset kaverinsa vai ovatko, kuin sementtiin valetut?
kohveeman
07.12.2005 21:43:48
Muuta en tiedä, kuin että td3-kv on kelpo peli soitella. Muista sähköseteistä ei ole pitempiaikaista kokemusta. Pedaaliahan tuossa ei tule mukana, että se pitää hankkia erikseen. Hintaa td3-kv:lla on jotain ~950?.

Jos tietokoneelle tykkää nauhotella niin tuosta löytyy midi-in, midiout ja linjaulostulon kautta voi nauhottaa vaikka suoraan waviksi. Midihässäkän avulla voi tehokkaasti harjoitella; näkee heti missä soitto on epävarmaa. Varsinkin kun soittelee metronomin kanssa, joka löytyy sisäänrakennettuna moduulista.
Ode70
08.12.2005 22:44:28
Loistavaa! Kerrohan vähän lisää ominaisuuksista, kun ei löydy thomannilta tietoa ja kotisivuja ei taida edes olla. Montako triggeriä padeissa on? Eli tuleeko reunaan lyödessä eri saundi, kuin keskelle lyödessä? Entä kanttiosumat? Entä peltien triggerit? Tuliko setissä kaikki piuhat mukana? Kauanko kesti tulla perille saksasta? Onko tukeva standi? Pitävätkö normikalvot kovaa ääntä?

Niin ja tuo Rolandin moduli maksaa 275e ja alesiksen 299, joten oon hiukan kahen vaiheilla. Combopaketti rummut+moduli molemmista 625e. Yamaha DTXpress3 setti ois sitte 730e, mutta mietityttää, saako siitä rahoilleen vastinetta. Mielipiteitä kaivataan muiltakin!

edit: Ja mistä oot löytäny mesh-kalvot 5e/kpl?! Ja sitten vielä, että jäävätkö pellit heilumaan/joustavatko hutkaisun jälkeen, niinkuin akustiset kaverinsa vai ovatko, kuin sementtiin valetut?

--jaahas..siinähän olikin kysymyksiä..pitää oikein luntata välillä.

No muistaakseni tulo kesti jonkun viikon ehkä reilun viikon..pystyy esim henkilöautolla hakemaan postista,koko satsi yhdessä pitkässä pahvilaatikossa.

Tilannehan sähkösetissä ja sen halpuuden idea on se että Millenium on(?) Thomannin joko oma tai jonkinmoinen lisenssijuttu..jos en väärin muista..saa korjata;-) ja Rolandit ja muut sitten oma osastonsa.

Eli jos näitä lähtee vertailemaan ko setti jää kyllä monessa jälkeen,mutta mulle ollut ihan riittävä.
Padeissä on 1 triggeri ja lähinnä toimii akustiseen verraten niin että tietty ottaa lyönnin kovuuden huomioon,muuten se on aika "eloton".
Reunaisku on sitten se kun lyöt siihen vaan eli se ei toimi "sähköllä" heh
Tosin soundin sieltä Alesiksesta saa kalvolle.

Samoin pellit..eli ovat kuten sanoit "betoniin valetut".
Aluksi epäilin että kestääkö tuollaiset muovipohjat missä kumipinnoite lainkaan,mutta meikän soitossa kyllä ja olen hieman "heavympi" mies niin kooltaan kun soitoltaankin...

Tietty lyömällä saa asioita rikki,riippuu vaan kovuudesta ;-)

Pelleissä niin ikään yksi triggeri (vaikka en ole tutkinut niin tarkkaan sielunelämää)(saa korjata)...;-) mutta "jostain" syystä ridesoundi toimii "kupuun" ja reunaan eri tavalla,vaikka puhetta ollut että ei pitäisi!?

Tai sitten triggeri ottaa iskun jotenkin oudosti en tiedä,mutta eri kohtaan lyödessä saa kyllä eri soundin.

Lisäpeltejähän saa tilata tai vaikka hakea itse musakaupoista.
Ja itse olen sitä Rolandin CY-8 peltiä miettinyt.
Pelkkä pelti tilaten Saksasta tulee kalliimmaksi kun esim hakea Musamaailmasta Helsingistä (paitsi jos asuu lapissa)
Siinä triggereitä on enempi eli kupusoundi,reuna ja olikohan ihan keskeltäkin omansa.
Ja se toimii kuten orkkispelti,eli heiluu jne.
Ko pellissä on ns "choke" mahdollisuus eli otat pellistä kiinni iskun jälkeen niin hiljenee kuten oikeakin,mutta Alesiksen moduuli ei tue choke-toimintoa eli siinä mennään vähän mettään (kuka mitenkin sitä tietty haluaa käyttää)

En nyt muista Alesiksen hintaa ja en sitten ole verrannut saman hintaisiin Rolandeihin,mutta mummoissa 3000mk:n Rolandi oli aivan mieletön!!
ja kallis :-( ...

Oli bändiä mukana ja soundia ihan mielettömästi..eli money talks tässä tapauksessa.

Padit minusta ihan ok kun ne kalvot vaihtaa ja räkkikin pysyy pystyssä.
Sitä voi säädellä hieman omaan asentoonsa esim jalkojen suhteen jos tyyli "viettää" vaikka johonkin suuntaan niin kääntää sitten jalustaa vähän vastaan.

Moduulin saa vaihdettua toiseen paikkaan (katso vaikka Thomannin kuva) koska itselleni tulee se Rolandin pelti vielä tuohon oikealle rideksi niin siirsin moduulin suoraan räkin eteen tomien päälle.

Telineet ovat samaa kaliberia kun norm.telineet eli otin akustisista klämpin ja varren irti jo valmiiksi ja laitan sen kiinni tuohon mukana tulleeseen telineeseen niin ei tarvitse tilata pidikkeitä ja telineitä enää lisää.

Räkkiä voit laajentaa Thomannilta saatavilla palikoilla ja vaikka lisäpädeillä ja juuri pelleillä..
12 paikkaa kaikkiaan Alesiksessa ja 8 menee kun vakiosetin liität.
Piuhat tulee ja ovat tehty tälle setille eli mieletöntä piuhaviidakkoa ei plugipiuhoista edes saa.
Jokainen piuha on erivärinen ja ohjeet ovat mukana mikä väri edustaa mitäkin padiä ja mihin reikään sen tökkäät.

Miinuksena voi sanoa ainakin sen että räkin kasausohjetta ei tullut vaan pelkät kuvat.

Siinä sitten istua nököttää kasa parruja ja kiinnikkeitä jaloissa ja miettiä miten kasata,mutta kyllä sen kasaan saa (jos minäkin sain)

Sieltä Musamaailmasta Quupalta sain verkkokalvot ja ei tosiaan olleet kun reilun 5€/kpl.
Orkkiskalvossa kävikin parin päivän sisällä niin että vanhemmalla kapulalla kun löi niin teki jo reiän,vaikkakin soittaahan sillä vielä voi.

Ikävä läiske ja muutenkin sellainen "leikkirummun" tatsi siinä kalvossa on
että suosittelen vaihtoa.

Ja laitoin vanhaa t-paitaa kalvon alle niin ei lätise kerrostalossa ihan kauheasti.
Tosin epäilen että räkki ja bassari resonoi lattiaan ja sieltä alakertaan että vielä on vähän työtä sen kanssa.

toivottavasti edes vähän saa ideaa tästä ja kysy jos mieleen tulee jotain!!
Moduulista en osaa/viitsi neuvoa että mene musakkikauppaan ja kysele voiko jossain testailla ja vertaile.

Riippuu missä asut mutta Malmilla DLX Music myy Rolandia ja siellä oli moduuleita kannuissa kiinni.
Alesista en testaillut missään..

Kyllä siitä eroon aina pääsee jos ei tykkää ja vaihtaa tosiaan osia voi settiin

näin nikkään
Cirya
10.12.2005 16:22:59
Kiitoksia paljon vaivannäöstä. Taidan kuitenkin kallistua rolandeihin, kun on se tatsi vähän toista vissiin. Ainakin kun kävin kokeilemassa sitä ihan perussettiä (td-3V vissii) nii kyllä oli mukava läpsiä menemään. Ja ne pellit.. Ihan mahtava fiilis ku voi lyödä sillai kunnolla läpi siitä. Semmoset tulee, mutta mistä, sitä en vielä tiedä. Pitää varmaa pistää tarjouskyselyjä eri kauppoihin.
Ode70
13.12.2005 11:44:44
Kiitoksia paljon vaivannäöstä. Taidan kuitenkin kallistua rolandeihin, kun on se tatsi vähän toista vissiin. Ainakin kun kävin kokeilemassa sitä ihan perussettiä (td-3V vissii) nii kyllä oli mukava läpsiä menemään. Ja ne pellit.. Ihan mahtava fiilis ku voi lyödä sillai kunnolla läpi siitä. Semmoset tulee, mutta mistä, sitä en vielä tiedä. Pitää varmaa pistää tarjouskyselyjä eri kauppoihin.

Joo kyllähän ne on silleen muuta toista ja itekkin ois ostanut Rolandia mutta se hinta..ja jos tässä vielä akustisilla pääsisi soittamaan kun kämppä löytyy.

Pistä vaikka netin kautta palautetta/tarjouspyyntöä eri kauppoihin.
Toki isommissa ostoksissa se parikyt euroa postimaksua Thomannilta ei tunnu jos muuten saa halvemmalla kun Suomesta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)