Aihe: Diagnoosi MESAsta??
1 2
Kjukka
13.12.2005 16:22:45

Ja maksaa mitä? 3x enemmän =)

No ei nyt ihan, mutta about 50e/pari kuitenkin. :E
januszian
13.12.2005 17:04:30 (muokattu 13.12.2005 17:07:32)

Osa vois vielä kyseenalaistaa sen, kannattaako niistä putkista maksaa MESA-lisää, kun jossain testissä oli käynyt ilmi että ne on samaa kauraa kun Sovtekit tms. Eli samat putket mutta eri logoilla varustettuna. Tiedä sitten... 99% todennäköisyydellä olen väärässä :)

Juu, tosta voi olla montaa mieltä mutta kun Mesa antaa 6 kk takuuta päättäriputkilleen eikä tartte maksaa 60 euroa siitä että setä pistää putket sisään, voin kuvitella käyttäväni Mesan putkia jatkossakin. Kyllä mä uskon että toi Mesan "Robotube" jotain seulontaa tekee. Parempi se ku että mä itte hakisin bulkki kamaa halvalla jostain ku päättäripuikot on kuitenki aikas tyyriitä.

Nojoo, ehkä päättäripuikoissa on eri meininki ku etuspuikoissa. Kaksikkojen ja nelikkojen mätsäämiset sun muut nääs.

Eli siis värikoodi ei sotke bias säätöä? On vain saundin ominaisuus eli "pehmee" tai "kova" tai jotain semmosta spykoakustiikkaa?
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
maxillaris
13.12.2005 17:16:01
Itse en omassa mark III:ssa ole huomannut mitään eroa soundissa, vaikka ennen oli mesan 6l6(red) ja El34 pari, joka oli matsattu, mutta ei mesan omia. Nyt on sitten mesan 6l6(yellow) ja El34(yellow) ja simulclass-tilassakaan en huomaa mitään, saati sitten class-a, jossa pitäisi nuo EL34:t olla pelkästään käytössä. Punainen olisi värikarttojen mukaan yhden pykälän aggressiivisempi. Eipä muuta eroa, kuin psyykkinen huojennus. Tuo minun mark III:n on viimeisintä mallia(green-stripe), jossa on hiukan päätettä muunnettu(pentiode). Vanhemmissa mark III:ssa on muistaakseni triode. Olikohan syynä juuri noiden putkien sopivuus ongelmat? Voi olla, että nuo biakset ovat noissa nyky-mesoissakin niin "kylmät", että sinne käy mitkä vaan;). No kokemusta on vain tuon markIII:n ja Studio 22+ verran.(jonne sopi Sovtekit heittämällä, kun oli matsattu pari, toki tuossa vahvistimessa on muistaakseni bias säädetty "kuumaksi", eli saattoi olla aina vaan hyvä tuuri;). Tuossa Studio 22+ olin huomaavani eroja soundissa.
januszian
13.12.2005 17:19:44

Mutta mullapa on bias potikka ja jos oikein ymmärsin niin remppasetä sääti biaksen kohilleen juuri noille putkille?

Eli onko se värikoodi sittenkin biakseen vaikuttava tekijä? Jos mulla on nyt bias justiinsa niin voiko se mennä yli jollain tietyllä värillä?

Ompa tämä nyt hämmentävää...
januszian
13.12.2005 17:28:52

Luultavasti värikoodi tarkoittaa putken bias-arvoa, eli mihin arvoon se pitää biasoida. Jos sulla on bias-potikka, ei tarvitse välittää ollenkaan (eikä maksaa Mesa-lisää). Tai sitten jos se on kohdallaan niin ostat samalla värillä varustettuja samanmallisia putkia, niin bias on suunnilleen kohdallaan.

Niin no tuossa palataan jo siihen taas että "hei, äijä! vaiha mulle putket ku mä en ite osaa!" :)

Siksi siis ostaisin Mesaa toistekin että tökkään menemään vaan ja soitan lisää sooloja.
askomiko
13.12.2005 23:34:47
Tai mittaat/mittautat nykyiset putkesi, jolloinka voit ostaa samoilla arvoilla olevia putkia vaikka mistä ja keneltä. Mieluummin maksan putkien seulomisesta Kankaanpään Mikolle kuin Mesalle. Ei siitä ehkä maailma pelastu, mutta silti.
Veni, vidi, flatus.
Tulin, näin, pierin.
askomiko
13.12.2005 23:35:57 (muokattu 13.12.2005 23:42:09)
"Tietokantapalvelimeen ei saada yhteyttä" -tupla.
Veni, vidi, flatus.
Tulin, näin, pierin.
januszian
13.12.2005 23:56:55

Tai mittaat/mittautat nykyiset putkesi, jolloinka voit ostaa samoilla arvoilla olevia putkia vaikka mistä ja keneltä. Mieluummin maksan putkien seulomisesta Kankaanpään Mikolle kuin Mesalle. Ei siitä ehkä maailma pelastu, mutta silti.

No siis en mä mikään brändipihtari oo hei. :)

Että noinkin voi siis tehdä? Ja kukahan viulut maksaa kun aletaan isosta läjästä ettimään just noilla arvoilla soivia puikkoja? Meinaan ettei mulla silti ole varaa ostaa laatikollista puikkoja joista ala seuloa?

Kyllä jos totta puhutaan niin kiinnostais kylläkin joskus esim. Svetlana Winged C:tä tökätä Mesaan...

Tekeekö Uraltone esimerkiks tuota palvelua? Ei taida monellakaan puodilla olla moiseen kykeneviä vehkeitä?

Ja vielä lisää vettä myllyyn, mites jos ikinä haluan vaihtaa nykyset 5AR4 tasurit esim. 5U4GB mallisiksi, tarviiko pohtia biasointia tai muuta sen moista joka satuttaisi nuppia?
päänahka
14.12.2005 10:25:13 (muokattu 14.12.2005 10:28:08)
Että noinkin voi siis tehdä? Ja kukahan viulut maksaa kun aletaan isosta läjästä ettimään just noilla arvoilla soivia puikkoja? Meinaan ettei mulla silti ole varaa ostaa laatikollista puikkoja joista ala seuloa?

Ainakin Uraltonelta ostamissani putkissa oli arvot kirjoitettu paketin kylkeen käsin. Eli ilmeisesti Mikko oli mittaillut niitä ja matchannut parin sen perusteella.

Tekeekö Uraltone esimerkiks tuota palvelua? Ei taida monellakaan puodilla olla moiseen kykeneviä vehkeitä?

Kysy. Ensin pitää siis saada Mesan värikoodi purettua numeroiksi. Eli kaiketi näillä tarkoitetaan sitä optimaalista lepovirtaa näille putkille. Mutta luulisin, että Mikko sen pystyy tekemään, jos hän nuo omatkin putkensa on mitannut.

Edit: Niin se tuli mieleen että helpompihan se on pyytää Mikkoa vaihtamaan Svetlanat ja biasoimaan, ja pyytää putkien arvot muistiin. Sen jälkeen ostat samoilla arvoilla olevia putkia.

Ja vielä lisää vettä myllyyn, mites jos ikinä haluan vaihtaa nykyset 5AR4 tasurit esim. 5U4GB mallisiksi, tarviiko pohtia biasointia tai muuta sen moista joka satuttaisi nuppia?

Jännitteet ilmeisesti tippuisivat hieman, joten kannattanee tarkistaa pääteputkien bias. Ilmeisesti tuo vaihto on kuitenkin mahdollinen (eikö jollain täällä ollut vaihdettukin tuo?). Tasuria itseään ei voi biasoida, se on ihan eri juttu.
Soolot on perseestä. AKKK #7
januszian
14.12.2005 11:01:28

Jännitteet ilmeisesti tippuisivat hieman, joten kannattanee tarkistaa pääteputkien bias. Ilmeisesti tuo vaihto on kuitenkin mahdollinen (eikö jollain täällä ollut vaihdettukin tuo?). Tasuria itseään ei voi biasoida, se on ihan eri juttu.

joo, no tuota mäki olin kuulevinani pitkin poikin. Remppasetä silti sanoi että "vaihda pois!" kun asiasta kysyin eikä puhunut mitään mistään biasoinnin tarpeesta?!? Ja ei, en uskonutkaan että tasuria pitää biasoida. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)