Aihe: Rumpuja cubaseen.
1
rakzuo
01.12.2005 10:34:26
Ostin itselleni juuri Cubasen. Ongelmana on nyt se, että pitäisi saada rumpukomppeja siihen. Onko perus-, shuffle yms. komppeja mahdollista saada valmiina raitana jostain.
Yksi mahdollisuus on ilmeisesti tehdä raidat esim Fruity Loopsilla ja avata Cubasessa?

Eli miten saan helpoiten rumpukomppeja Cubaseen? En omista MIDI-keyboardia.

Ja kyllä, olen aloittelija näissä hommissa.
Ben_D
01.12.2005 10:53:03

Hommaat esim. Drumkit From Hell samplekirjaston sekä samplerin ja käytät Cubase Drum Editoria rumpujen tekoon. Toinen vaihtoehto on hankkia suoraan Drumkit From Hell Superior, jossa on samassa paketissa samplet ja sampleri.
cubasisti
01.12.2005 12:08:01
Helpoiten niitä saa kun ostat Groove Agentin. Ei tarvitse osata klikkailla rumpukomppeja atomeista drum editorilla. Sen kuin valitset vivusta, minkälaista komppia pistetään. Toimii mielestäni erittäin hienosti, ja sitten *jos* tulee tarvetta, pystyy triggaamaan vaikka sitä Drumkit From Helliä. Siis _jos_ tulee tarvetta. Mutta ei niistä helvetinrummuista ainakaan aloittaa kannata, jos haluaa vain saada helposti komppia. Sehän vaatii koneeltakin ihan mielettömästi muistia.
-septimisti-
01.12.2005 18:36:28
Mitään groove agentteja. Rayzoonin jamstix ei ole yhtä nätin näköinen, mutta nuo sivuilla olevat demot ovat todella vakuuttavan kuuloisia ja muutenkin on kerännyt kovasti kehuja. Hintakin vain 79$.

http://www.rayzoon.com/index.html
Timo JM
01.12.2005 18:54:19 (muokattu 01.12.2005 19:00:24)

Olen kokeillut sekä Groove Agenttia, että Jamstixia mutta kummassakin on sama ongelma. Eli yleensä juuri sellaista biittiä mitä kaipaisi ei löydy. Tämä perusongelma on toki monessa muussakin valmiita komppeja tarjoavassa systeemissä. Tuo Groove Agent on kuitenkin mielestäni siitä heikoimmasta päästä. Jamstixia taas en saanut millään soittamaan kurinalaisesti.