Aihe: IBANEZ kitaristit huomio!!
1 2
Rizardo
12.12.2005 16:54:53
Olisin ensimmäistä sähkökitaraa hommaamassa ja olen suuresti kiinnostunut Ibanezin GRG170DX kitarasta. Haluaisin vain varmistaa ettei joulupukki tekisi pahaa virhettä tuota soitinta hankkiessa :D. Minulla on sellainen käsitys, että Ibanezit on laatutavaraa ja tuollainen halpiskin olisi erittäin pätevä soitin. Onko näin? Tietenkin jos jollain on henkilökohtaista kokemusta juuri tuosta kitarasta, niin sen mielellän kuulisin, hyviä ja huonoja puolia. Myös muita aloituskitara vaihtoehtoja saa antaa, koska tuon Iban hankinta ei ole vielä satavarmaa.

Kiitos kaikille jotka vaivautuivat taas kerran auttamaan jotain avutonta aloittelijaa halppiskitaran kanssa :D

tossa vielä kyseisen GRG170DX-mallin kuva:
http://www.ibanez.co.jp/world/produ … s/eg/pict_big/GRG170DX_JB_1P_01.jpg
HEAVY-METAL'n'ROCK forevermore!
Budy
12.12.2005 17:17:25 (muokattu 12.12.2005 17:23:00)
Iteltäni löytyy kyseinen keppi. Ja voin sanoa että on hyvä hintaisekseen..
Nopea kaula (24 nauhaa), body lehmusta ja kevyt ja ihan jees saundi.
Talla on kyllä vähän miinusta, mutta tallan voi blokata ja mikit ovat tietysti vähän halpikset mutta niillä soittelee.
Suosittelen lämpimästi..itse sain tämän muistaakseni 200€..
Ja siin on kivat inlayt.. :)

Ja omakuvastahan tuo vähän näkyy..
en sanonut niiiiin...
Juustonaksu
12.12.2005 20:08:20 (muokattu 12.12.2005 20:08:52)
Olisin ensimmäistä sähkökitaraa hommaamassa ja olen suuresti kiinnostunut Ibanezin GRG170DX kitarasta. Haluaisin vain varmistaa ettei joulupukki tekisi pahaa virhettä tuota soitinta hankkiessa :D. Minulla on sellainen käsitys, että Ibanezit on laatutavaraa ja tuollainen halpiskin olisi erittäin pätevä soitin. Onko näin? Tietenkin jos jollain on henkilökohtaista kokemusta juuri tuosta kitarasta, niin sen mielellän kuulisin, hyviä ja huonoja puolia. Myös muita aloituskitara vaihtoehtoja saa antaa, koska tuon Iban hankinta ei ole vielä satavarmaa.

Kiitos kaikille jotka vaivautuivat taas kerran auttamaan jotain avutonta aloittelijaa halppiskitaran kanssa :D

Pakko jälleen tätä vakiota mainostaa elikkä pyydät pukkia säästämään pikkulasten pipareista 100€ lisää niin saat sitten RG321 kepukan. :) Hintaansa nähden aivan mainio, kiinteä talla on plussaa ja 24 nauhaa nyt tuntuu olevan Rg:ssä oikeastaan standardi.

Voin kyllä hyvillä mielin suositella tuota keppiä kaikille aloittelijoille, sillä itse sen omistan ja olen tyytyväinen.

Mikit nyt ovat sitä peruskuraa, mutta hyvin nuo on puoli vuotta pelittäneet jo, vaikka jouluna sitten vaihdankin Di Marzion Tone Zonea tallaan.

Niin RG321 maksaa n. 300€ ja se 100€ on ehdottomasti suositeltava lisä. Nuo Ibanezin halpiskelluvat on niin kamalaa kuraa, että ne menee tuskin yli esim. LTD:n halpasarjan (50) lisenssifloikista. Tietty ne voi blokata. :)

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176935.html

Ps. Livenä tuo on ihan oikeasti musta eikä tuollainen ruskea. Tykkään muutenkin värityksestä, kun näkyy puun syyt sieltä alta eikä tuo ole sellainen kamala kiiltäväpintainen, missä kaikki klähmät paistavat itäblokkiin asti.
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
Velli
12.12.2005 20:10:03
Mieluummin RG321 kuin GRG170. Nuo Gio-sarjan Ibanezit on aika järkyttäviä ilmestyksiä.
Swan
12.12.2005 20:39:58
Mikä ihmeen kelluva talla? Tuossa 170:ssahan on ihan stratotallan johdannainen, jonka luulisi kampeamattomana pitävän virettä vähintään kiinteän tallan tavoin. Senkin kyllä saa kellumaan, mutta vain, jos tahtoo.

Kaverilla on joku GSA-malli, jonka hinta-laatusuhde on kyllä sangen asiallinen aloitussoittimeksi. Eivät ne Giot todellakaan mitään kelvottomia ole, päinvastoin. Tosin n. 70€ hintaerolla RG321 saattaakin viedä voiton, mutta noiden kanssa kannattaa melkeinpä tehdä käytännön vertailu.
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Ostetaan Total Guitarin numero 137
Juustonaksu
12.12.2005 20:48:18
Mikä ihmeen kelluva talla? Tuossa 170:ssahan on ihan stratotallan johdannainen, jonka luulisi kampeamattomana pitävän virettä vähintään kiinteän tallan tavoin. Senkin kyllä saa kellumaan, mutta vain, jos tahtoo.

Kaverilla on joku GSA-malli, jonka hinta-laatusuhde on kyllä sangen asiallinen aloitussoittimeksi. Eivät ne Giot todellakaan mitään kelvottomia ole, päinvastoin. Tosin n. 70€ hintaerolla RG321 saattaakin viedä voiton, mutta noiden kanssa kannattaa melkeinpä tehdä käytännön vertailu.

Kyllä, mikäli ketjun aloittajan kotipaikkakunnalta löytyy molempia kitaroita testattavaksi niin kannattaa ehdottomasti käydä testaamassa molempia.

Vaikka tuo GRG:n olisin vain stratojohdannainen vibratalla niin kyllä kannattaa silti miettiä sitä kiinteääkin. :)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
Swan
12.12.2005 20:53:46
Vaikka tuo GRG:n olisin vain stratojohdannainen vibratalla niin kyllä kannattaa silti miettiä sitä kiinteääkin. :)

Mutta jos rautalankaa soittelee silloin tällöin, niin niiden pienten dippien suoritus kaulaa vääntämällä vaatii harjoittelua. :)
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Ostetaan Total Guitarin numero 137
LamaAjanElvis
12.12.2005 21:10:07 (muokattu 12.12.2005 21:17:30)
Mulla kans ihan hyviä kokemuksia tosta 321:stä.

Saa myös Royal Blue värisenä.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176936.html

Tässä oma Royal Blue, vaikkakin näyttää mustalta kuvassa.
http://img.photobucket.com/albums/v601/LamaAjanElvis/IbanezRG321.jpg
Hieno ja hyvä keppi hintaisekseen.
In the city.... you must fight to survive. He sold tortillas on the corner. And the mob wanted in. Sormet lähtee soundista.
Billsner
12.12.2005 21:25:23
Nuo Gio-sarjan Ibanezit on aika järkyttäviä ilmestyksiä.

Aika tasalaatuisia nuo minun mielestä ovat olleet.

Olin mukana ostoksilla kun työkaveri osti muksulleen tuollaisen GRG170:sen joululahjaksi ja ihan kelpo vehkeeltä se minun mielestä vaikutti. Soiteltiin sillä jonkin aikaa ennenkuin pistettiin pakettiin.
Chainsaw Surgery
Carpenter
12.12.2005 22:02:00
Mie aloitin soittamisen lähes samalla kitaralla. Malli oli vanhempi GRX170. Hyvä kitara oli hintaisekseen eikä todellakaan soittoharrastus siihen kaatunut. Kyllä tuo Ibanez yksi parhaista kitaroista tossa hintaluokassa on. Mutta jos rahat riittää, niin kannattaa ostaa se Ibanez RG321. Se olisi aloittelijalle täydellinen kitara. Tämä on GRG170 on vain hyvä. :D
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Billsner
13.12.2005 00:40:03
Mie aloitin soittamisen lähes samalla kitaralla. Malli oli vanhempi GRX170. Hyvä kitara oli hintaisekseen eikä todellakaan soittoharrastus siihen kaatunut.

Sama malli oli minullakin. Se sitten meni vaihdossa kun nykyinen seiskan (GRX720) ostin. Se on "periaattessa" sama kuin tuo GRX170, mutta siinä on vain yksi kieli enemmän.

Kyllä tuo Ibanez yksi parhaista kitaroista tossa hintaluokassa on. Mutta jos rahat riittää, niin kannattaa ostaa se Ibanez RG321. Se olisi aloittelijalle täydellinen kitara. Tämä on GRG170 on vain hyvä. :D

Tiivistit kaiken oleellisen.
Chainsaw Surgery
Jucciz
13.12.2005 01:26:13
Pääasia että on nopea kaula. Silloin ei haittaa vaikka olis hitaat sormet. :)
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Juustonaksu
13.12.2005 06:39:26 (muokattu 13.12.2005 06:39:43)

Joo varmasti lähtee tilu tus soo lot ja kauniisti soi blues.

Mmh, mjoo, kyllä tuo RG321 on sen parinkympin lisän arvoinen sijoitus ehdottomasti. :)

Jos pääsee kokeilemaan jossain niin sinne vaan!
Crossroad
13.12.2005 09:16:24

en ole vieläkään ymmärtänyt mikä on nopea kaula..tai kuumat mikit..nehän on väärin kytketty jos ne alkaa kuumenemaan.
Takajeejee
13.12.2005 12:01:31

Jeesh! Eiköhän toi ihan passeli ole kun ei floikkaakaan ole. Omaan (tosin kalliimman hintaluokan) Ibaneziin olen enemmän kun tyytyväinen. Hemmetin kevyt soitettava.
"Bad artists always admire each others work."
morgga
13.12.2005 16:43:14
Miullaki on tuollane jo vähän yli vuoden ollu ja on kyllä hyvä kitara.
yarr
Thule
13.12.2005 17:02:52
Nopealla kaulalla vissiin tarkoitetaan yleisesti ohutta kaulaa...

Tota, musta tuntuu et se tietää.
"M.netin keskustelupalsta = joukkoääliö (tai tungostietämö tai moniosaamo tilanteen mukaan)." - aikavaikea
"Tai pätemö." - Cut off
32788
13.12.2005 17:52:41
Nopealla kaulalla vissiin tarkoitetaan yleisesti ohutta kaulaa, kuumat mikit tarkoittavat vain sellaisia mikkejä joissa on ulostulo suurempi kuin muissa mikeissä.

vertailun vuoksi (ja toivottavasti asiaa selventämään) muutama mikki:
Dimarzio X2N: ulostulo 510mV
Dimarzio PAF Classic Bridge: Ulostulo 210mV

Eli näiden kahden mikin välinen ulostuloero on 300mV

:)
Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti
gibsonjp
14.12.2005 08:55:43
Mulla tuli juuri hankituksi tuo rg570ex. Sen verran omaan kokemuksia niistä!:) Hyvältä tuo tuntuu soittaa mutta taitaa olla hieman kalliimpi uutena.. Tuo kaula on kyllä jees.. Ja jumbo-fretit.. Nitä en olekaan vielä omistanut..
Hold on a second, I need a coctail! Niin joo.. Myytkö mulle kaapin pikaviestillä!?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)