anatoli 25.11.2005 18:05:46 | |
---|
|
Jouni 25.11.2005 18:14:17 | |
---|
nii elikkäs onko kellään kokemuksiä kyseisistä kitaroista? http://www.soitin-huttunen.com/uploads/ekolpcst.jpg sopiiko hardrockin soittamiseen? minkälainen verrattuna epiluurin les pauleihin? Itsepä en ole testaillut, mutta kaveri ostaa päräytti tuollaisen vertailtuaan aikansa Epin stankku-LP:n kanssa. Tästä päätellen Eko oli vakuuttavampi. Mikit ovat kuulemani mukaan hieman turhan ponnettomat, mistä tietysti voi eri musiikkityylien edustajien kesken vääntää kättä loputtomiin.. Elämä se on ihmisen parasta aikaa.
Bella Italia #17
Romantikkoitkijät #6
AKKK #14 |
kyseinen 25.11.2005 18:30:07 | |
---|
nii elikkäs onko kellään kokemuksiä kyseisistä kitaroista? sopiiko hardrockin soittamiseen? minkälainen verrattuna epiluurin les pauleihin? Mulla on tommonen, juuri Huttuselta, sunburst-versio. Ei nyt ihan Epeille vedä vertoja, mutta täysin käypä peli. Rämisee kivasti ja soi hyvin. Mikit on surkeat, modata pitää. Ovat väittäneet yksilökohtaisiksi, joten testaa huolella. |
anatoli 25.11.2005 18:33:43 | |
---|
oolrait... kiitoksia kommenteista... täytyy harkita oikeen kunnolla sit ;) |
Marsumies 25.11.2005 23:46:27 | |
---|
Tais uusimmassa riffissä olla jotaki juttua ekon LP:stä. Kehuivat niinkuin kaikkea muutaki, mut ehkä siitä jotaki apuva on. |
sihvoh 26.11.2005 09:35:07 | |
---|
Tais uusimmassa riffissä olla jotaki juttua ekon LP:stä. Kehuivat niinkuin kaikkea muutaki, mut ehkä siitä jotaki apuva on. En ole toistaiseksi nähnyt riffissä yhtään arvostelua, jossa ei olisi arvostelun kohdetta kehuttu... I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Hannu H. 26.11.2005 10:18:22 | |
---|
En ole toistaiseksi nähnyt riffissä yhtään arvostelua, jossa ei olisi arvostelun kohdetta kehuttu... Kuka haluaisi lukea arvosteluja jostain paskoista laitteista joita ei näin ollen kannata ostaa? Ennemmin itse ainakin luen arvosteluja hyvistä laitteista jolloin saan jo jonkinlaista ennakkokäsitystä laitteen luonteesta, laadusta ja ominaisuuksista ilman testaamista ja voin näin ollen suorittaa alustavaa karsintaa ja pienentää urakkaa omalta osaltani. Mutta jos lehdessä olisi "zoom 505 on IHAN HUONO!" niin toteaisin vaan "no shit sherlock?" ja siirtyisin eteenpäin ilman mitään käytännön hyötyä... |
Quu 26.11.2005 11:43:55 (muokattu 26.11.2005 11:47:14) | |
---|
Kuka haluaisi lukea arvosteluja jostain paskoista laitteista joita ei näin ollen kannata ostaa? Täällä on joskus aikaisemminkin todettu, että Riffi kehuu testaamansa tuotteet. Pisti miettimään juurikin tuota samaa, että mitä järkeä olisi ottaa testattavaksi tuote x ja haukkua se aivan paskaksi? Ketä se palvelee? Ennemmin itse ainakin luen arvosteluja hyvistä laitteista jolloin saan jo jonkinlaista ennakkokäsitystä laitteen luonteesta, laadusta ja ominaisuuksista ilman testaamista ja voin näin ollen suorittaa alustavaa karsintaa ja pienentää urakkaa omalta osaltani. Juuri näin. Riffin porukka varmasti suorittaa karsintaa tuotteista jotka pääsee testattavaksi, mikseivät suorittaisi? Ja Riffissä todellakin on ollut arvostelussa Ekon LP-kopio. En voi tällä hetkellä asiaa tarkistaa, mutta muistaakseni se kopio oli pulttikaulalla, jonka arvostelija otti irti ja katsoi kitaraa pintaa syvemmälle. Onko M.netin tyyli haukkua kaikki aivan paskaksi ja todeta, että "osta Gibson/Fender ja putkivahvistin" sitten yhtään sen parempi? Njoo, ei voi syyttää M.nettiä vaan sen käyttäjiä. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
Mikko Kankaanpää 26.11.2005 11:59:22 | |
---|
Kuka haluaisi lukea arvosteluja jostain paskoista laitteista joita ei näin ollen kannata ostaa? Ennemmin itse ainakin luen arvosteluja hyvistä laitteista jolloin saan jo jonkinlaista ennakkokäsitystä laitteen luonteesta, laadusta ja ominaisuuksista ilman testaamista ja voin näin ollen suorittaa alustavaa karsintaa ja pienentää urakkaa omalta osaltani. Mutta jos lehdessä olisi "zoom 505 on IHAN HUONO!" niin toteaisin vaan "no shit sherlock?" ja siirtyisin eteenpäin ilman mitään käytännön hyötyä... Näinkin, mutta jos kaikkea vain kehutaan menee helposti uskottavuus kehuiltakin. Itse kaipaisin lähes joka lehdeltä enemmän krittisyyttä, analyyttisyyttä ja uskallusta sanoa oma mielipiteensä. Mitäänsanomattomia pintaraapaisuja niin laite- ja levyarvosteluissa kuin henkilökuvissakin on jo aivan tarpeeksi. Luin tässä taannoin vanhaa rytmiä - vai oliko rytmimusiikki -, jossa levyarvostelun esipuhe kesti sivun verran, eikä mitään tähtiä luonnollisesti annettu. Tällaista kaivattaisiin nykyjournalismiin, vaikka voi olla ettei moinen lehti kovin kauaa pystyssä pysyisi. (Tämä ei ole yksin mikään Riffi-lehden kritiikki, vaan koskee koko yleistä suuntausta musiikkilehdissä. Riffin tilausta aion mieluusti jatkaa tulevaisuudessakin.) http://www.uraltone.com |
nii elikkäs onko kellään kokemuksiä kyseisistä kitaroista? http://www.soitin-huttunen.com/uploads/ekolpcst.jpg sopiiko hardrockin soittamiseen? minkälainen verrattuna epiluurin les pauleihin? todellakin sopii,enkä nyt tiedä tosta mikkien ponnettomuudesta.vaihdoin itse jb:n muista syistä tallaan. sopii ihan mihin vain,ja on ainakin hintaansa nähden todella hyvä keppi.suosittelen :) omassa kuvassa se on...vähän modifioituna. |
StJerky 13.12.2005 14:34:52 | |
---|
Näinkin, mutta jos kaikkea vain kehutaan menee helposti uskottavuus kehuiltakin. Itse kaipaisin lähes joka lehdeltä enemmän krittisyyttä, analyyttisyyttä ja uskallusta sanoa oma mielipiteensä. Mitäänsanomattomia pintaraapaisuja niin laite- ja levyarvosteluissa kuin henkilökuvissakin on jo aivan tarpeeksi. Luin tässä taannoin vanhaa rytmiä - vai oliko rytmimusiikki -, jossa levyarvostelun esipuhe kesti sivun verran, eikä mitään tähtiä luonnollisesti annettu. Tällaista kaivattaisiin nykyjournalismiin, vaikka voi olla ettei moinen lehti kovin kauaa pystyssä pysyisi. (Tämä ei ole yksin mikään Riffi-lehden kritiikki, vaan koskee koko yleistä suuntausta musiikkilehdissä. Riffin tilausta aion mieluusti jatkaa tulevaisuudessakin.) Erittäin hyvä kirjoitus. Itse ostan vain silloin tällöin Riffin irtonumeroita. Hieman tuntuu, että ilmoittajien (maahantuojat) ehdoilla jutut kirjoitetaan. Eräässäkin oli juttu jostain messuilta ja mainittiin positiivisessa valossa erityisesti jokin mikseri. Viereisellä sivulla sitten mainos samasta mikseristä. Kaipaisin kyllä kriittisempää otetta. En ole aikoihin juuri lukenut Soundia, Rumbaa tai muita musiikkilehtiä, mutta kyllä niissä ainakin ennen annettiin joskus murska-arvosteluja levyille. |
superfly 13.12.2005 14:35:19 | |
---|
Kuka haluaisi lukea arvosteluja jostain paskoista laitteista joita ei näin ollen kannata ostaa? Minä haluaisin. Juurikin sen takia etten vahingossa vähiä rahojani laita tämmöiseen paskaan laitteeseen. Noita pelkkiä kehuja voi sitten lukea vaikka Harmony Centralista. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
kyseinen 13.12.2005 15:22:10 (muokattu 13.12.2005 15:23:13) | |
---|
Noita pelkkiä kehuja voi sitten lukea vaikka Harmony Centralista. Täyttä OT:tä, mutta menköön kun on tää mennyt jo muutenkin: Olen tässä vähitellen ymmärtänyt, että Harmony Centralia pitää ihan ilmiselvästi opetella lukemaan oikealla tavalla, että siitä on mitään hyötyä. Ensinnäkin vehkeet, joille on alta 50-100 arvostelua, pitää jättää kokonaan pois. Siksi toisekseen arvostelupisteissä olevat nyanssit pitää huomioida aika tarkkaan. Eli 8,7:n ja 8,2:n ero voi olla hyvinkin paljon suurempi kuin mitä voisi kuvitella. Ja kolmanneksi kannattaa lukea varsin tarkkaan niitä kuvauksia ja poimia sieltä asiallisten tyyppien asiallisella tavalla kirjoittamat arviot. (Jep, niitä on aika vähän.) Pointti siis, että on siitä HC:stä jotain hyötyä, jos siihen suhtautuu "varovaisesti". |