Hössö 12.12.2005 23:38:11 | |
---|
Terve vaan! Voisikohan joku ystävällisesti selvittää hieman satulatuolin toimintaperiaatetta, eli mitä tää oikeen meinaa, että "satulatuoli pitää selän suorassa"? Ymmärrän kyllä mitä tarkottaa selän suorassa pito, mutta miten se sen tekee?? Onko satulatuolilla ylipäätänsä mahdollista istua selkä kenossa?? Hauskaa joulunaikaa rumpalisteille! |
Mikko/DE 13.12.2005 00:04:58 (muokattu 13.12.2005 00:05:54) | |
---|
Siinä on niin vaikea pysyä, että pitää koko ajan pakaroilla taiteilla siinä määrin että selkälihaksia ei huomaa höllätä. Ja veikkaan, että pystyn olemaan pallilla kuin pallilla selkä kierossa. |
Simbe 13.12.2005 00:08:38 (muokattu 13.12.2005 00:11:37) | |
---|
En osaa istua satulatuolilla kuin hilaamalla takamukseni niin taakse kuin mahdollista, sitten toimii sekin. Outo olo silti koko ajan, ehkä vähän tietoisemmin tulee nostettua selkää suoraan kun kyyryssä soitto kulkee vielä normaaliakin huonommin. Aina kyyryssä soitto kulkee siis huonosti, mutta silti aina painun kyyryyn tiedostamattani... Vähän kiinnosti semmoset ergorider välimuodotkin tossa jonkun aikaa sitten, mutta pyöreä vei voiton. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti sekä LP practice conga! |
Migo 13.12.2005 00:10:57 | |
---|
Mulla on semmonen pearlin d-80 ja kyllä siihen pikkuhiljaa alkaa tottumaan. Itselläni pysyy ainakin ryhti hyvänä. Tykkään soittaa soittimilla. |
Legatus 13.12.2005 08:13:05 | |
---|
Terve vaan! Voisikohan joku ystävällisesti selvittää hieman satulatuolin toimintaperiaatetta, eli mitä tää oikeen meinaa, että "satulatuoli pitää selän suorassa"? Ymmärrän kyllä mitä tarkottaa selän suorassa pito, mutta miten se sen tekee?? Onko satulatuolilla ylipäätänsä mahdollista istua selkä kenossa?? Hauskaa joulunaikaa rumpalisteille! Omasta kuvasta löytyy malli, ja olen ollut tosi tyytyväinen. Kyllä se ehkä vähän suoristi selkää mutta kun vanhana penkkinä oli toimistotuolinpuolikas. Varsinkii jos tykkää soittaa vähän korkeemmalta nii sillo ehtottomasti satula. Janne pentele!!!!!!! |
Paas 13.12.2005 08:19:22 | |
---|
En osaa tuosta asennosta sanoa mitään mutta kun on tottunut satulaan niin pyöreä tuntuu aika oudolta sen jälkeen. Ainakin minulla näin. Ei tulisi heti mieleen istahtaa pyöreälle jakkaralle. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Hössö 13.12.2005 08:38:45 | |
---|
Kuinka korkealle esim taman 1st chairin saa nostettua, koska itse istun melkoisen korkealle, nääs mittasin tossa penkin korkeuden ni 68cm oli?? |
Paas 13.12.2005 08:44:07 | |
---|
Kuinka korkealle esim taman 1st chairin saa nostettua, koska itse istun melkoisen korkealle, nääs mittasin tossa penkin korkeuden ni 68cm oli?? Korkeussäätö speksit pitäis löytyä kyllä tuolta: http://www.tama.com/ The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Hössö 13.12.2005 08:50:59 | |
---|
Ookoo, eli näyttää siltä, että tuossa selkänojallisessa ergo riderissa riittäisi korkeus, muistaakeni 71cm oli maksimi korkeussäätö.... |
hollmi-5 13.12.2005 09:19:42 | |
---|
Selkää suoristava vaikutus tulee siitä, että sen satulatuolin takaosa on muotoiltu niin, että lantio työntyy vähän eteen ja selkäranka suoristuu. Mika Hollström |
Hössö 13.12.2005 09:25:39 | |
---|
Selkää suoristava vaikutus tulee siitä, että sen satulatuolin takaosa on muotoiltu niin, että lantio työntyy vähän eteen ja selkäranka suoristuu. Noniin, tulihan se vastaus, hyvä että joku tietää! |
Kuinka korkealle esim taman 1st chairin saa nostettua, koska itse istun melkoisen korkealle, nääs mittasin tossa penkin korkeuden ni 68cm oli?? Mulla on toi 1st chair selkänojallisena, saa nostettua kätevästi todella ylös (korkeussäädössä on sama systeemi kuin pianojakkaroissa). Ja varsinkin selkänojallinen malli on todella hyvä, mun soitot olis soitettu ajat sitten jo jos en olis investoinut kunnon tuoliin. Se on kuitenkin aika tärkeä osa soittamista... "Jesus built my hotrod!" |
Skymningen 13.12.2005 18:27:50 | |
---|
Mulla on kanssa Taman "ykst chäiri", joka on myös mun ensimmäinen. Ennen sen hankkimista muuten en edes tiennyt että sellasiakin tuoleja on, jotka ei keiku ja pyöri. Väittipähän joku kaupanmyyjäkin että kaikki penkit tekee niin.. Mutta tuo satulamalli istuu miun persuksiin, eikun persus istuu tuoliin, todella mukavasti, pyöreet on ikävän muodottomien ja kovien tuntusia. Siinä voi mielestäni ihan yhtä hyvin röhnöttää selkä kippurassa, kuin missä tahansa muussakin tuolissa. Ja tuntuu ehkä mukavimmalta ja tukevimmalta kun istuu ihan siellä tuolin perällä, mutta kyllä siinä ihan reunallakin pystyy olemaan. Niin, ja jos istuu mukavasti siellä perällä, niin ihtelläni tulee ainakin kovin helposti liiankin mukava olo ja siinä sitten vaan lösöttää kuin sohvalla ikään ;) |
Youni 13.12.2005 18:43:09 | |
---|
Joululahjaksi diilaan itselleni ErgoRiderin, olen kyllästynyt Pearlin kovaan ja vaikeasäätöiseen tuoliin. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
vapauskauppias 13.12.2005 22:49:38 | |
---|
Kysyn tässä, kun en uuttakaan aihetta halua aloittaa: Onko kellään kokemuksia Sonorin DT 610 (pyöreästä) penkistä? Jossakin vaiheessa pitäisi investoida uuteen penkiin ja pitäisi päättää luultavasti Sonorin ja Yamahan (DS 840) väliltä. Sonor toisaalta houkuttaa aina. Eipä vaan ole tuosta Sonorin raudasta henk.koht. kokemuksia. Onko tuo penkki tukeva? Kumpi noista penkeistä olisi parempi ja miksi? |
Simbe 13.12.2005 23:44:23 (muokattu 14.12.2005 00:04:11) | |
---|
Kysyn tässä, kun en uuttakaan aihetta halua aloittaa: Onko kellään kokemuksia Sonorin DT 610 (pyöreästä) penkistä? Jossakin vaiheessa pitäisi investoida uuteen penkiin ja pitäisi päättää luultavasti Sonorin ja Yamahan (DS 840) väliltä. Sonor toisaalta houkuttaa aina. Eipä vaan ole tuosta Sonorin raudasta henk.koht. kokemuksia. Onko tuo penkki tukeva? Kumpi noista penkeistä olisi parempi ja miksi? Mulla on se DS-840 ja tyytyväinen olen ollut. Olen kuitenkin läski ja tohon on alkuperäisen keinonahan tilalle vaihdettu kankainen seeprakuvioinen päällinen. Se antaa sen verran myöten, että pehmuste pohjaa painoni alla. Luulen, että nahkapäällisen kanssa tätä ongelmaa ei olisi, tai pienemmillä kiloilla. On se keinonahkakin vielä tallessa, pitää ehkä joskus koittaa sitäkin. Löytisipä jostain sellainen 80-luvun iso ruskea nahkainen pyöreä Yamaha istuinosa. Vanhaan Mapexin feikkitiikeri-penkkiin jäi aina takamuksen kuva kuuman session jälkeen, kun se pehmuste ei palautunut heti. Siinä on kyllä hyvä runko, mutta surkea istuinosa. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti sekä LP practice conga! |
savopie 14.12.2005 17:30:12 | |
---|
Joululahjaksi diilaan itselleni ErgoRiderin, olen kyllästynyt Pearlin kovaan ja vaikeasäätöiseen tuoliin. roisto PERKELEE!!! |
hollmi-5 14.12.2005 17:33:27 | |
---|
Löytisipä jostain sellainen 80-luvun iso ruskea nahkainen pyöreä Yamaha istuinosa. Kyllä löytyy ;-) Mika Hollström |
Simbe 14.12.2005 18:04:43 | |
---|
Kyllä löytyy ;-) Tuli ja leimaus! :-0 Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti sekä LP practice conga! |
Youni 14.12.2005 20:37:44 | |
---|
Hyvä päätös, Savopie. Hyvä penkki houkuttelee setin taakse enemmän, kuin kova ja karu. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |