Aihe: Todella vanha Eko päätyi käsiini
1 2
surkea olio
12.12.2005 22:42:27
Ihanata. Sulla on säilynyt vähän paremmin. Perhana, tänään koko päivän tuollakin soitellut, on kyllä aika uskomaton kitara. Ainut vika että mikit vähän humisee, mutta soi kyllä niin täyteläisesti että.

Siis tuo ei ole minun kitara, mutta minulla on samanlainen. Ulkonäöltään minun Ekoni on kohtuullisen siisti, mutta kaula vähän kiero ja muutenkin huollon tarpeessa.
Muuki
12.12.2005 22:50:29
Siis tuo ei ole minun kitara, mutta minulla on samanlainen. Ulkonäöltään minun Ekoni on kohtuullisen siisti, mutta kaula vähän kiero ja muutenkin huollon tarpeessa.

Jooh, oon aika kova väärinymmärtämään. Kiinnostais muuten kouluttautua soitinkorjaajaksi/huoltajaksi. *Lähtee etsimään infoa*
Mittään en oo kirjottanu alle
hollstro
13.12.2005 00:03:36

Eihän tuo body satu olemaan mahonkia tässä? Tuolla ns. ''fetissi'' saitilla jotain siitä mainittiin, kuin myös De Luxe -virittimistä, siis tämän Indyn yhteydessä.

Virittimet on tosi makeet. Aika samanlaiset kuin vanhoissa Martineissa. Kivan näköinen kitara muutenkin. Onnea vaan löydölle ja onnea kammen ja jousen etsintään!
Volle
13.12.2005 00:24:52
Mahtava löytö! NykyEkot taitaakin olla sellaista laatua, jottei ihan 40vuotta kestäis.

No en mä nyt tiedä onko noi vanhatkaan ekot mitään huippuja. Mulla oli aikanaan tutulta "ikuisuuslainassa" 70-lukulainen italialainen Eko, joka oli oikeastaan melko surkea tekele. Saundi oli toki persoonallinen ja jopa kiinnostava, mutta muuten se oli niin kehno kyhäelmä, ettei pahemmin kehumista. Ei kaikki vanha ole hyvää.

Onhan noi ekot ihan hellyyttävän näköisiä, omalla tavallaan. :)
Nam.
Volle
13.12.2005 17:56:59
Tuus tänne testaamaan. En ihmettele vaikka mielipide muuttuis. Vaan eipä sillä, jotkut eivät pidä vanhasta.

En mä väitä etteikö se sun keppis voisi hyvä olla. Se mulla ollut Eko vaan oli oikeasti aika paska. Talla heilui miten sattui ja virittimet (okei, ne olikin jo aika vanhat) eivät oikein pitäneet kutiaan. Ehkä rankalla hardwaren uusimisella ja nauhojen remppaamisella siitä olisi saanut pelin.
Nam.
dazed
13.12.2005 18:59:31 (muokattu 13.12.2005 21:19:16)
Mulla on vuoden -67 Eko Manta. Kaikki alkuperäistä, virittimiä myöden. Toisin kuin eräässä turussa sijaitsevassa kitarakaupassa olevassa : )
I`m not a great player, but I can make it howl.
aliaselias
13.12.2005 22:11:19
Mullakin on tuollainen Eko. Tosi hyvä ja persoonallinen soundi. Löysin sen aikoinaan kirpputorilta. Vein sen Ruokankaalle huollettavaksi ja sen jälkeen sillä on ollut hyvä soittaa.

"Tuohon EKOon sopii varmaan ihan perus-Bigsbyn kampi ja jousi. Millbrookilta.."

Ei sovi, se kierre on erikokoinen.
fox
14.12.2005 00:01:31

Ei sovi, se kierre on erikokoinen.

Bigsby-kammessa ei oo kierrettä, tulee pultilla vastakappaleeseen..Se on vaan sellanen teräslevystä työstetty lättänä jossa on pultinreikä, se kampi. Sulla on vissiin ollu sitte strat-mallisella vibralla.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Muuki
14.12.2005 01:06:24
En mä väitä etteikö se sun keppis voisi hyvä olla. Se mulla ollut Eko vaan oli oikeasti aika paska. Talla heilui miten sattui ja virittimet (okei, ne olikin jo aika vanhat) eivät oikein pitäneet kutiaan. Ehkä rankalla hardwaren uusimisella ja nauhojen remppaamisella siitä olisi saanut pelin.

Jeppistä. Kumma että tuo minun vielä toimii, Groverin virittimet melkein ruosteessa mutta näyttäis pelaavan. Nauhat oli kärsineet aivan jumalattomasti, en saanut niitä täysin kuntoon. Mukavat mikit kyllä..

Tietääkö Fox onko tuo body mahonkia? Pirun raskas tuo ainakin on. Kuhan sössin.
fox
14.12.2005 01:12:11

Tietääkö Fox onko tuo body mahonkia? Pirun raskas tuo ainakin on. Kuhan sössin.

Ei tiiä varmaks, mutta arvaa, että on. Ja kun ottaa huomioon sen EKOn iän, niin voi olla jotai Honduras/Brasilia- mahonkia jopa. Yleisesti ottaen noissa vanhoissa kitaroissa on pirun hyvät puut...
Sun kandee niit Grovereita (onko jälkiasennus-virikoneet?) vähän putsata ja öljytä ohkasella öljyllä, sitte kuivata.. Sinne koneistoon sitä vähän paksumpaa öljyä voi pikkusen valutella, voi olla kuivahkot vaseliinit siellä..
Mikeistä en osaa myöskää mitään ihan varmaa sanoa..varmaan ihan toimivat pelit kyllä.
Muuki
14.12.2005 01:39:37
Ei tiiä varmaks, mutta arvaa, että on. Ja kun ottaa huomioon sen EKOn iän, niin voi olla jotai Honduras/Brasilia- mahonkia jopa. Yleisesti ottaen noissa vanhoissa kitaroissa on pirun hyvät puut...
Sun kandee niit Grovereita (onko jälkiasennus-virikoneet?) vähän putsata ja öljytä ohkasella öljyllä, sitte kuivata.. Sinne koneistoon sitä vähän paksumpaa öljyä voi pikkusen valutella, voi olla kuivahkot vaseliinit siellä..
Mikeistä en osaa myöskää mitään ihan varmaa sanoa..varmaan ihan toimivat pelit kyllä.

Tässä taitaa olla kaikki nyt alkuperäistä. Vois tosiaan noita virittimiä vähän öljytä, muuta huoltoa tälle ei vissiin ole tehty muutakuin noita mikkien äänipäitä on putsailtu jollain väkevällä aineella. Ihmeen huonosti on kaunokaista kohdeltu :(
fox
14.12.2005 01:50:04

Tässä taitaa olla kaikki nyt alkuperäistä. Vois tosiaan noita virittimiä vähän öljytä, muuta huoltoa tälle ei vissiin ole tehty muutakuin noita mikkien äänipäitä on putsailtu jollain väkevällä aineella. Ihmeen huonosti on kaunokaista kohdeltu :(

Varmistin jutun tuolt Fetishguitarssista. "High quality professional guitar, MAHOGANY body" 8) Tuo Grover-juttu vähän ihmetyttää, mutta hei, kyllähän niitä toki oli, eurooppalaiset valmistajat vaan jotain Schalleria tms. yleenä käyttivät..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)