MJP 27.11.2005 11:05:52 | |
---|
Tavastialla oli pari vuotta sitten Nerdee ja Tiktak. Ensin Nerdeen tytöt soitteli sitä siistiä poppistaan ihan ok. Sitten tuli Tiktak ja Tuuli alkoi mättämään Ympyrä-biisiä oikein olan takaa, säleet lentelivät kapuloista - oli aika huima fiilis. Se ON karu mimmi ! Jep, meinashan siinä perseelleen lentää! Kova bändi! Tiktakin tytöt ovat myös mukavaa ryyppyseuraa. |
Raimo 27.11.2005 17:36:08 | |
---|
Tiktakin tytöt ovat myös mukavaa ryyppyseuraa. Totta. ;)
Blah. |
1960-1980 27.11.2005 18:30:46 | |
---|
Joo, kuulin levykaupassa tota uutta levyä ja myötähäpeän tunne oli suuri. Eihän se ollut oikein mitään. |
juuso a 03.12.2005 01:18:14 | |
---|
Ristiriitaiset ajatukset on jäänyt tuota uutta levyä kuunnellessa. Välillä lyriikoissa on sellaista turhan teinimäisesti väännettyä linjaa, mutta toisaalta kitarat jyrää oikein mallikkaasti, mikä taas minua miellyttää. Joku jo mainitsikin että assosiaatioita vetää Uniklubiin päin.. Joo, jotenkin sama tuli mullekin mieleen. Biisit on ainakin parin kuuntelukerran jälkeen varsin samankaltaisia ja ehkä turhankin saman saundimaailman omaavia. Olisin ehkä itse tuottajana pistänyt vähän enemmän rohkeampia vetoja kehiin. Ei voi silti väittää ettenkö tätä kuuntelisi ihan mielellään. Ja livenä tietysti rokkaa vielä astetta tylymmin. Rumpali spekulaatioista sen verran että ihan hyvin tuo mun korvaan vetää. Muutaman suhteellisen rapsakan rumpalinkin suusta olen kuullut positiivista kommenttia. Ääh.. Emmie jaksa. |
FlatOutFucked 03.12.2005 02:16:34 | |
---|
Kuuntelin niitä sampleja, ja niiden perusteella voisin kommentoida levyä kypsyneesti tyyliin: "Vittu mitä paskaa." It´s making me sick, I want no part of it. Stop waving that flag. |
MK73 03.12.2005 11:41:48 (muokattu 10.12.2005 19:58:02) | |
---|
Ristiriitaiset ajatukset on jäänyt tuota uutta levyä kuunnellessa. Välillä lyriikoissa on sellaista turhan teinimäisesti väännettyä linjaa, mutta toisaalta kitarat jyrää oikein mallikkaasti, mikä taas minua miellyttää. Joku jo mainitsikin että assosiaatioita vetää Uniklubiin päin.. Joo, jotenkin sama tuli mullekin mieleen. Biisit on ainakin parin kuuntelukerran jälkeen varsin samankaltaisia ja ehkä turhankin saman saundimaailman omaavia. Olisin ehkä itse tuottajana pistänyt vähän enemmän rohkeampia vetoja kehiin. Ei voi silti väittää ettenkö tätä kuuntelisi ihan mielellään. Ja livenä tietysti rokkaa vielä astetta tylymmin. Rumpali spekulaatioista sen verran että ihan hyvin tuo mun korvaan vetää. Muutaman suhteellisen rapsakan rumpalinkin suusta olen kuullut positiivista kommenttia. Tiktakin fanifoorumilla levy on saanut yllättävän negatiivista(kin) palautetta, jopa lievää pettymystä on ollut aistittavissa, mitä en ihmettele yhtään. Onhan se aika "raskassoutuinen" kuunnella yhtä soittoa läpi. Kepeät Heilutaan-lallatukset puuttuvat. Toisaalta Myrskyn edellä on tasaisempi kokonaisuus verrattuna Ympyrään, jolla on paitsi helmiä kuten nimibiisi, Harhaa, Tänis ja Hengittää, myös suoranaista paskaa niin kuin Lähdetään tänään-renkutus ja Aivan sama. Herkissä kappaleissa Tiktakin soittokunta ei ole ollenkaan parhaimmillaan. Onneksi uudella lätyllä bändi on keskittynyt siihen minkä hallitsee eli rokkimättö-osastoon, ja homma toimii. Esim joku Yksin ja irrallaan on ihan murhaa. Tuottajana minä olisin päätynyt pelimannishenkisempiin ratkaisuihin monin paikoin. Biisit tuppaavat edelleen loppumaan liian tökerösti, vaikka tässäkin suhteessa on parannusta edelliseen tapahtunut. Niin, ja Tuulilla on paljon diggareita nimenomaan ammattirumpaleiden keskuudessa. |
Jag 10.12.2005 09:46:16 | |
---|
Enpä rupee tuota uutta albumia musiikillisesti kommentoimaan, kun en ole sitä kuullut muutakuin sinkun osalta. Joka muuten on sitä kuuluisaa ihan ok-tasoa. Mutta onpas tyttöjen tyyli muuttunu (levy-yhtiön syytäkö?). Vielä viime kesänä tytöt tais soitella värikkäissä "normi katukuteissa" Line 6sen Spider II:n eessä. Nyt on sitten hommattu Marsun Fuulstackit ja tytöt soittelee baaritiskin eessä tos Sankaritar-videossa. "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
carlos 10.12.2005 10:32:39 | |
---|
Onhan tää selvästi huonompi kuin Ympyrää. Aina ei voi voittaa. Tämon paskaa, sanoi terveydenhoitaja vitsiä kertoessaan. |
oizo 10.12.2005 14:32:23 | |
---|
Nyt on uus levy pyörinyt soittimessa sen verran paljon, että voipi jotain arvioita jo heittää. Täytyy kyllä sanoa, että onhan tämä parasta tiktakkia ikinä. Jos ympyrää oli miltei täydellinen levy, niin tämä menee jopa vielä senkin edelle. Oikeastaan vaan yks täyteraita levyllä, muut biisit ovat järkiään hyviä. Tää uus vielä rokimpi tiktak iskee kyllä. Hienoa, että biiseissä on vihdoinkin sooloja ja oikeesti mukavan kuulosta kitarointia. Vihdoin myös Nealla on suurempi rooli. Petrakin ottanut taas harppauksen eteenpäin laulajana. Erityismaininta Poltettu maa -biisille, joka meni kyl mun tiktak top3:n kärkeen. Tuossa biisissä on kyllä sellainen pre-chorus, jollasta ei oo pop-maailmassa hetkeen kuultu. Kun ei tee töitä
ei tule virheitä. |
Kulkunen 10.12.2005 14:42:52 | |
---|
Mutta onpas tyttöjen tyyli muuttunu (levy-yhtiön syytäkö?). Vielä viime kesänä tytöt tais soitella värikkäissä "normi katukuteissa" Line 6sen Spider II:n eessä. Nyt on sitten hommattu Marsun Fuulstackit ja tytöt soittelee baaritiskin eessä tos Sankaritar-videossa. Videot ja livevedot on vähän eri homma, mutta kyllähän tuossa levy-yhtiö on sanellut nuo promo-jutut. |
lapio 10.12.2005 15:41:51 | |
---|
Sanoisin, että tämä on ihan mainio levy. Ei kyllä ehkä ihan niin hyvä kuin ympyrää. Vaikka tämä onkin hieman tasalaatuisempi kokonainuus, on tämä myös hieman tasapaksumpi. Parhaat biisit eivät ole niin hyviä kuin ympyrään parhaat kappaleet. Varmaan rokkaavat nämäkin biisit sitten livenä hyvin. Live fast, die 72 year old. |
arrgh 10.12.2005 16:16:08 | |
---|
Mutta onpas tyttöjen tyyli muuttunu (levy-yhtiön syytäkö?). Vielä viime kesänä tytöt tais soitella värikkäissä "normi katukuteissa" Line 6sen Spider II:n eessä. Nyt on sitten hommattu Marsun Fuulstackit ja tytöt soittelee baaritiskin eessä tos Sankaritar-videossa. Vai että Spider II:n eessä. |
Jag 11.12.2005 01:14:38 (muokattu 11.12.2005 01:28:02) | |
---|
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
Toby One 11.12.2005 14:28:16 | |
---|
Mutta onpas tyttöjen tyyli muuttunu (levy-yhtiön syytäkö?). Vielä viime kesänä tytöt tais soitella värikkäissä "normi katukuteissa" Line 6sen Spider II:n eessä. Nyt on sitten hommattu Marsun Fuulstackit ja tytöt soittelee baaritiskin eessä tos Sankaritar-videossa. kuvien osalta levy-yhtiön syytä, joista tuli synkempiä kuin oletettiin. biisit on tytöt ite valkannu, että ei niiden osalta levy-yhtiön vaikutus ole niinkään näkyvissä. videossa ja huumassa oli kyl marsun stackit, mutta nekin oli ihan vaan shown takia. noora jatkaa yhä line6:n parissa, mut emppu vaihtaa marsun nupin ja g-systemin ens vuoden puolella keikoille. (käytössä yks kulmakaappi, ei fullstack.) promo hommissa levy-yhtiöllä on kyllä iso ote ja omat visiot, mutta kohan promoominen hellittää ja alkaa normaali rutiini, ni huomataan ettei se uus levy niin kaukana ookkaan siitä edellisestä. tuskin tuolla levyllä vaatetukseen on käytännön vaikutusta. |
MK73 11.12.2005 16:34:19 | |
---|
Soundi-lehden arviossa tytsyt saivat kuravettä niskaansa oikein kunnolla. Ei se mitään, kyllähän Nyky-Suomen menestyneimpiin lukeutuvan yhtyeen täytyy kritiikkiä kestää. Mua ei häiritse, kuka ne biisit tekee. Itseasiassa Tiktak pesee monta sellaista bändiä, jotka kirjoittavat itse kappaleensa. Että sikäli... |
carlos 11.12.2005 19:08:30 | |
---|
Soundi-lehden arviossa tytsyt saivat kuravettä niskaansa oikein kunnolla. Ei se mitään, kyllähän Nyky-Suomen menestyneimpiin lukeutuvan yhtyeen täytyy kritiikkiä kestää. Mua ei häiritse, kuka ne biisit tekee. Itseasiassa Tiktak pesee monta sellaista bändiä, jotka kirjoittavat itse kappaleensa. Että sikäli... Oli kyllä aika aiheetontakin kritiikkiä.. Tiedä sitten, mitä tyypillä oli hampaankolossa. Luulin, että se arvostelee levyä eikä ulkomusiikillisia seikkoja. Kaikki eivät siihen näköjään pysty.. Tämon paskaa, sanoi terveydenhoitaja vitsiä kertoessaan. |
N_Bates 11.12.2005 20:18:33 | |
---|
Muutaman kuuntelukerran jälkeen jäi semmonen fiilis että taustalauluista on tingitty reilusti. Sinänsä sääli, koska mun mielestä ne on aina ollut yks tiktakin suurimmista vahvuuksista. Tässä uusimmalla on soundit jotenkin enemmän tusinakamaa, kun viiden(?) tytön laulannan sijaan synat jyrää. Toki stemmalaulantaakin löytyy, mutta se on jotenkin paljon vaatimattomammassa asemassa kuin aikasemmin. Ei tämä uusi levy ainakaan vielä ole kolahtanut yhtä lujaa kuin ympyrää, mutta täytyy nyt vielä lisää kuunnella. Ei ole tästä noussut esiin mitään semmosia harhaa-biisin kaltaisia täydellisyyttä hipovia rokkipläjäyksiä. Omistan virallisesti semi-pron bassovahvistimen! |
Toby One 11.12.2005 22:40:52 | |
---|
ainoastaan kitaristit laulavat taustalla, loput jätti omasta tahdostaan taustalaulun. toisaalta petralle on jäänyt enemmän tilaa ja nyt hänen lauluunsa kiinnittää (ehkä?) enemmä huomiota. kyllä sieltä aika maukkaita paloja löytyykin. eipä tuo haittaa, etteivät itse biisejä tee. vaikka uskonkin että heiltä ihan hyviä kipaleita irtoais, niin on tuossa vaiheessa aika paha ruveta biisien tekoa harjottelemaan ja heti niitä julkasta, jos ei aikasemmin niin vakavasti ole niitä väsäilly. kuitenkin 300.000 myytyä levyä alla niin kynnys on varmasti korkea, jos ei muuten niin itsekritiikki murtaa. |
-Mickill- 12.12.2005 13:49:30 | |
---|
Nyt levyn noin 7 kertaa läpi kuulleena voi sanoa että on kyllä pettymys tämä levy. Kuten jo clipeistä kävi ilmi että on vähän turhan tasapaksua jöötiä. Poltettu Maa on kyllä tiukka veto. On se Ympyrää edelleen se paras Tiktak-lätty. TWISTED FOREVER. |
eipä tuo haittaa, etteivät itse biisejä tee. vaikka uskonkin että heiltä ihan hyviä kipaleita irtoais, niin on tuossa vaiheessa aika paha ruveta biisien tekoa harjottelemaan ja heti niitä julkasta, jos ei aikasemmin niin vakavasti ole niitä väsäilly. kuitenkin 300.000 myytyä levyä alla niin kynnys on varmasti korkea, jos ei muuten niin itsekritiikki murtaa. Öö, no missäs vaiheessa se kynnys niiden omien biisien tekoon sitten vois laskea? Sitten kun on 600.000 levyä myytynä? Ton logiikan mukaan me ei tulla koskaan kuulemaan Tiktakin omia biisejä. Kukas niille ne biisit tekee, vai onko se salaisuus? |