Aihe: Musiikkitutkinto 3/3
1
Synth
11.12.2005 00:07:42
Muusikkotutkinnolle olisi tarkoitus lähteä ja pääsyvaatimuksena mainittiin mm. tällainen.. kertokaapa mitä tämä käytännössä pitää sisällään ja vaatiiko se jotakin virallisia todistuksia sun muuta..

Kansalaisopistoa kummemmin en ole koskettimia opiskellut että kuinka iso ongelma tästä kertyy jos kevään hakuihin meinaa ehtiä..
fidZi
11.12.2005 02:00:12
Tarkoittaa musiikkiopiston perusasteen kolmatta eli viimeistä diplomia, jonka jälkeen siirrytään opistoasteelle. Täytyy siis käydä useampi vuosi musiikkiopistoa tai konservatoriota ennen kuin tuollaisen saa.
"And I'm not unafraid but no longer afraid of you anymore." -D. Townsend
mr.muzak
11.12.2005 13:48:04
Tarkoittaa musiikkiopiston perusasteen kolmatta eli viimeistä diplomia, jonka jälkeen siirrytään opistoasteelle. Täytyy siis käydä useampi vuosi musiikkiopistoa tai konservatoriota ennen kuin tuollaisen saa.

...tai osata vastaavat tiedot ja taidot. Yleensä kouluissa katsotaan läpi sormien tutkintojen puutteita JOS hakija osoittaa osaavansa hakijalta vaadittavat osa-alueet.
Synth
11.12.2005 19:04:43 (muokattu 11.12.2005 19:07:53)
On se aika ristiriitaista jos konservatorioon pääsyyn vaaditaan konservatoriotutkinto...
kaippa sitä tarvis sitte pari vuotta sitte vielä treenailla ja sitte pyrkiä aikuisopistoon jos sellaisia on????

Ja missä minä tällaiset 3 musiikkitutkintoa voisin käydä... niistäkin varmaan irtoaisi sen verran teoriaa etten enää opistoa tarvitsisi...
mr.muzak
11.12.2005 20:43:10
On se aika ristiriitaista jos konservatorioon pääsyyn vaaditaan konservatoriotutkinto...
kaippa sitä tarvis sitte pari vuotta sitte vielä treenailla ja sitte pyrkiä aikuisopistoon jos sellaisia on????

Ja missä minä tällaiset 3 musiikkitutkintoa voisin käydä... niistäkin varmaan irtoaisi sen verran teoriaa etten enää opistoa tarvitsisi...

Ei se ole konservatorion ammattitutkinto, vaan opistopuolen tutkinto. Ja edelleen, jos osaa vaadittavat tiedot ja taidot ei noita papereita todellakaan tarvitse, kouluun pääsee kyllä sisään "vaan" olemalla hyvä.
Synth
11.12.2005 22:23:47
Ei se ole konservatorion ammattitutkinto, vaan opistopuolen tutkinto. Ja edelleen, jos osaa vaadittavat tiedot ja taidot ei noita papereita todellakaan tarvitse, kouluun pääsee kyllä sisään "vaan" olemalla hyvä.

Mutta kun minusta tuntuu etten ole riittävän hyvä sinne...
Tarkoitus onkin vaan saada hyvä teoriapohja eikä mitään valtavaa uraa eli ensisijaisesti keskittyisin siihen musiikkitutkinnon saamiseen kuin opistoon pääsemiseen...

En ole sellanen kuin jotkut ketkä suunnittelee elävänsä vain nelikymppiseksi joten en varmaankaan vanhuuteen kuole jos ensiksi keskittyisin saamaan ne 3/3.
HilloS
12.12.2005 20:51:49

Jos tarkoituksenasi on opiskella teoriaa eikä niinkään soittoa niin teoriaopetustahan tarjotaan kyllä "avoimen opiston" puolella... eli yleensä noilla konservatorioiden tai musaopistojen tunneille kyllä pääsee opiskelemaan teoriaa ku maksaa vaan jonkun pienen maksun...
Tulin, näin, soitin...
Synth
12.12.2005 22:35:23
Jos tarkoituksenasi on opiskella teoriaa eikä niinkään soittoa niin teoriaopetustahan tarjotaan kyllä "avoimen opiston" puolella... eli yleensä noilla konservatorioiden tai musaopistojen tunneille kyllä pääsee opiskelemaan teoriaa ku maksaa vaan jonkun pienen maksun...

Ja se pieni maksu ei välttämättä ole niinkään pieni luulisin... paikallinen kunta lakkasi tukemasta paikallista musiikkiopistoa ja ne hinnat ovatkin jo aika taivaissa...
Lonnie
18.12.2005 22:46:33 (muokattu 18.12.2005 22:48:37)
Vähän off topic, mutta tätä opisto/opiskeluasiaa kuitenkin.
Mä olen meinannut nyt keväällä hakea aikuisosastolle Espoon musiikkiopistoon. Vaatiko tuo aikuisosastolle pääsy tarkalleen sitä 18 vuoden ikää? Onko muita vaatimuksia?
Uhkaa nahkatakkijätkä vettää turrrppaan, mutta minä poika steppailen vaan! A-ha-ha! Megaman #011 Walkin´-man THV #22
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)