Aihe: nopean blastkompin triggaus (virveli)
1
hannu666
12.12.2005 22:42:26
Ihan ekana suosittelen käyttämään Drumagog v.4:sta, on paljon parempi ja VST-versio.

En nyt muista mitä ne nimet oli siinä mutta vois siis valita että kuinka herkästi se ottaa iskun ja toinen viiva on että kuinka äkkiä se reagoi seuraavaan iskuun, tai siis että jos tulee tuplaiskuja niin sitä säätämällä pääset eroon niistä, suosittelen silti käyttämään triggaamiseen triggerisignaalia blastissa eikä mikkisignaalia koska jos rumapali ei ole erityisen tarkka soittamaan niin triggaaminen muuttuu ihan toivottomaksi, itse olen triggaillut esim. Kai Hahdon rumpulointia eikä nopeudesta ole tullut ongelmaa, rumpalihan toki on aika kova :o)
milcoin
12.12.2005 23:00:56
Paradoksaalista noissa ns. fuskuhommissa on se että mitä parempi rumpali/laulaja on kyseessä sitä paremmin tirggaus/audiokvantisointi/tunetus onnistuu.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
koopop
13.12.2005 00:15:32

Paradoksaalista noissa ns. fuskuhommissa on se että mitä parempi rumpali/laulaja on kyseessä sitä paremmin tirggaus/audiokvantisointi/tunetus onnistuu.

ja sitä vähemmän niitä tarvii :)
Timo JM
13.12.2005 01:37:17

Mä tein aikanaan junakomppibiisissä tempun jossa laitoin virvelin kalvossa kiinni olevan triggerin päälle sellaisen pyöreän metallin mitä käytetään rumpupeltien kiinnityksessä, ja teippasin koko systeemin tiukasti kiinni kalvoon. Oli aika hassun näköinen viritys mutta triggaus parani huomattavasti :-)
...siis mun mielestä.
milcoin
13.12.2005 08:52:06
ja sitä vähemmän niitä tarvii :)

Niinhämmä sanoin...
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Daunt
13.12.2005 09:52:35
Hei! Olen tuossa harjoitellut tuota triggerin käyttöä (Drumagog 3). Aloittelijan ongelma on se, että kun rumpali tykittää nopeaa blast-komppia, niin triggeri ei meinaa pysyä virvelin perässä. Ohjelma menee jotenkin sekaisin ja päällekkäin ja iskut eivät enää erotu toisistaan. Mikä tuo "resolution"-toiminnon periaate oikein on? Pitääkö "resolution" olla minkälainen nopealle/hitaalla kompille?

Hannu tuossa jo kertoikin olennaisen Resolution-toiminnosta. Mitä tulee säätöhin, niin nopeaan soittoon lähden yleensä jostain 45-60 ms -ajoista. Kannattaa käyttää Visual Triggering -ominaisuutta. Sillä näkee helposti tuplaiskut ja hahmottaa muutenkin paremmin koko prosessin.

Triggeri on muuten mikki. Moduli on yleensä se, jolla trigataan. Tässä tapauksessa moduli on "drum replacer plugin". Suosittelen triggerisignaalin äänittämistä erikseen (mikin lisäksi).
Dauntless -Death/Thrash Metal-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)