skebajaba 12.12.2005 17:05:59 | |
---|
- WWW.CRANIUMBAND.COM - |
Kapane 12.12.2005 17:17:24 | |
---|
Itsellä on Engl ja olen ollut melkoisen tyytyväinen. Vähän V'60kin kyykkää, kun vetäsee matalan A#-nuotin, mutta aika vähän. Muuten kaappi ei turhia rutise ja kaikki taajuudet kuuluvat selvästi. Studiossa en ole kyllä koettanut. Lopeta homoilu ja kuuntele Dillingeriä! |
-K- 12.12.2005 17:27:43 (muokattu 12.12.2005 17:28:26) | |
---|
Soundilliset ääripäät. Riippuu haluatko mimmoisen middleosaston. Framuksesta löytyy reippaasti, englin standardi on vähän scoopimpi (muttei nyt todellakaan keskiäänet puutu) EDIT: Itse menisin nupin värin mukaan. Huonoja kun eivät ole kumpikaan. Ei suotta elämys. |
skebajaba 12.12.2005 20:02:47 | |
---|
Soundilliset ääripäät. Riippuu haluatko mimmoisen middleosaston. Framuksesta löytyy reippaasti, englin standardi on vähän scoopimpi (muttei nyt todellakaan keskiäänet puutu) EDIT: Itse menisin nupin värin mukaan. Huonoja kun eivät ole kumpikaan. niin, mimmosenkohan middlen sitä sitten haluaa, vähän vaikea ehkä pukea sanoiksi:D - WWW.CRANIUMBAND.COM - |
Voin suositella ihan suorilta tuota ENGLiä, mulla on itellä tuosta se suora versio. Pelittää matalissa vireissä hyvin, on kirkas ja selkeä soundi. Awaken the suffering |
VR 12.12.2005 22:27:51 | |
---|
ENGLissä on munaa, Framusta en ole kokeillut. Multa siis tuollainen enkeli löytyy. Kannattaa varmaan itse kokeilla. Everything is a OK! |
-K- 12.12.2005 22:35:59 (muokattu 12.12.2005 22:39:16) | |
---|
Eiköhän se kirkas soundi ala löytymään kaikista tuon hintaluokan kaapeista. Myöskin munan löytyminen soundista on suhteellista. Olisi aika asiallista jos jengi oikeasti edes yrittäisi kuvailla tuotteiden soundia sanankääntein. Jos edes pystyittäisiin vertailemaan muihin olemassaoleviin kaappeihin. Englin standart on tosiaan aika tasapainoinen kaappi, soundi ei ole niin läpitunkevan middlekäs kuin framuksessa. Itse vertailisin mieluummin ENGL:in vintagekaappeihin , vaan kun en ole päässyt kokeilemaan. Standardin kokoaluienen toisto on vähän tasaisempaa, ehkä mennään ylemmäs kuin framuksen kanssa, tiedä onko sillä kitarakäytössä niin tarvetta kuitenkaan. EDIT: vintage 30 kuitenkin niin mielipiteitä jakava elementti, ja framuksen kaappi tuo sen elementit ominaissoundin hyvin esille, vaikkakin isompana. Itse tykkään, eivät kaikki. Ei suotta elämys. |
pekurides 14.12.2005 00:25:34 | |
---|
Kyllähän ton framuksen v30 torvilla pitäs kyykyttää "halpisengli" nurin, siis samoilla spekseillä oleva englin vintage kaappihan maksaa vitusti enempi ku toi framus!!! Et hinta laatusuhde framuksessa tuntus olevan vitun kohdallaan. PS. itellä oli englin vintage kaappi muutaman päivän testissä ja en kyllä tykänny sitten yhtään, tosi kylmä ja kuiva. oiskohan johtunu xxl sturdy housing rakenteesta ettei päässy sitten kaappi ollenkaan resonoimaan... tiedä noista... vai v30. Mutta krank oli roheempi. muista myös se greenbäkki malli olikse cobran loota, se ois kyllä mun valinta jos nyt ostasin! Varmaan kohta alkaa noillakin hinnat nousee. eiku tyyppää vaa siin se selvii! |
Ben_D 14.12.2005 00:28:56 (muokattu 14.12.2005 00:29:05) | |
---|
Onko pakko olla Engl tai Framus? Mulla toimii helvetin hyvin Marshall 1960AV V30 elementeillä. |
-K- 14.12.2005 00:30:56 | |
---|
Onko pakko olla Engl tai Framus? Mulla toimii helvetin hyvin Marshall 1960AV V30 elementeillä. On, kato nyt vähän hintaeroja ;) ..No ei ehkä päde engliin mutta on framuksen hintapolitiikka kohdallaan. Toi vaneri sais ehkä olla 21mm eikä 17mm, ei ottaisi niin koteloon. Ei suotta elämys. |
Ben_D 14.12.2005 00:33:11 (muokattu 14.12.2005 00:33:51) | |
---|
On, kato nyt vähän hintaeroja ;) ..No ei ehkä päde engliin mutta on framuksen hintapolitiikka kohdallaan. Toi vaneri sais ehkä olla 21mm eikä 17mm, ei ottaisi niin koteloon. Kun kävin testaileen Tokaitani niin soittelin ENGL Fireballilla Framuksen hopeanväriseen kaappiin. Joo...aika perseestä. En tiedä, mitkä elementit kaapissa oli. En myöskään tiedä, minkä paksuset vanerit Marshallin Vintage kaapissa on, mutta hyvin rokkaa. Samoin rokkaa ENGL:n V30:llä varustettu kaappi, jonka hankin sitten kun on rahaa siihen tarkotukseen. Mesakin vois toimia. EDIT: Marsun Vintagekaapin saattaa saada 500 eurolla (jos jostain löytyy). |
Hammer Of The Gods 14.12.2005 00:37:00 (muokattu 14.12.2005 00:37:54) | |
---|
Hm.. Mitäs vikaa noissa Englin Celestion V60-elementeissä nyt sitten on? Oon vähän katellu noita Englin kaappeja sillä silmällä, ja kiinnostas tietää. Nyt mulla on Marshallin 1960B niillä Celestionin peruskajareilla, onko ne nyt sitten G-75 tms. Jotenkin tuntuu että tossa nykysessä kaapissa on joku "hassu juttu" keskialueella, ja kiinnostas päästä siitä eroon... Ja Powerball on tilauksessa, eli sen kanssa pitäs pelata. |
-K- 14.12.2005 00:38:04 | |
---|
Kun kävin testaileen Tokaitani niin soittelin ENGL Fireballilla Framuksen hopeanväriseen kaappiin. Joo...aika perseestä. En tiedä, mitkä elementit kaapissa oli. En myöskään tiedä, minkä paksuset vanerit Marshallin Vintage kaapissa on, mutta hyvin rokkaa. Samoin rokkaa ENGL:n V30:llä varustettu kaappi, jonka hankin sitten kun on rahaa siihen tarkotukseen. Mesakin vois toimia. EDIT: Marsun Vintagekaapin saattaa saada 500 eurolla (jos jostain löytyy). Siinä hopeisessa on greenbäkit, ei ehkä metalliin "se" juttu. Eikä sillä vanerin paksuudella muuten väliä, mutta vähän tuo kotelon eläminen ketuttaa joissain suhteessa. Ei suotta elämys. |
-K- 14.12.2005 00:39:48 | |
---|
. Nyt mulla on Marshallin 1960B niillä Celestionin peruskajareilla, onko ne nyt sitten G-75 tms. Jotenkin tuntuu että tossa nykysessä kaapissa on joku "hassu juttu" keskialueella, ja kiinnostas päästä siitä eroon... Se juttuu siinä on että keskiääniä ei oikeen ole. Omalla nupilla tehtiin juuri G75t vs vintage30. Todettiin että keskialuetta on toisesssa liian vähän ja toisessa se on aika puskevaa. Ei suotta elämys. |
Ben_D 14.12.2005 00:54:26 | |
---|
Se juttuu siinä on että keskiääniä ei oikeen ole. Omalla nupilla tehtiin juuri G75t vs vintage30. Todettiin että keskialuetta on toisesssa liian vähän ja toisessa se on aika puskevaa. Kun sain Savage nuppini niin tuli ikävästi todettua, kuinka helvetin sirisevä G12T-75 elementti on. Puski kylmää ja kolkkoa ääntä, joka muuttui pehmeäksi ja lämpimäksi kun alle lyötiin V30:llä varustettu linnunpönttö. |
pekurides 14.12.2005 00:58:09 | |
---|
mä taas vedin yli 10v. orkkis greenbäkki kaapilla ja vaihoin kylmiltään V30 ku kaveri hehkutti ne maasta taivaisiin... taitavat myös jus noikin elementit olevan aivan ääripäitä kun vihasin v30. ps. kyl se verihevi greenbäkeilki hyvin luontuu pelotti vaa että kalvot lentää nurkkaaan jos volumen kaa innostuu liikaa:) no olihan se vähän kesympi... mut pikkusemmilla volumeilla saatanan pehmeänmureanlämminsamettinen! |
Hammer Of The Gods 14.12.2005 01:03:33 (muokattu 14.12.2005 01:03:58) | |
---|
Kun sain Savage nuppini niin tuli ikävästi todettua, kuinka helvetin sirisevä G12T-75 elementti on. Puski kylmää ja kolkkoa ääntä, joka muuttui pehmeäksi ja lämpimäksi kun alle lyötiin V30:llä varustettu linnunpönttö. Eli täällä taidetaan olla sitä mieltä, etten mene kovin pahasti metsään jos myyn tuon Marsun kaapin ja ostan tilalle tommosen Englin kaapin V60 elementeillä? Ihannetilanne olisi, että saisin semmosen suht tasaisesti kaikkia alueita toistavan kaapin, onnistuuko tuolla? |
Ben_D 14.12.2005 01:09:46 | |
---|
Eli täällä taidetaan olla sitä mieltä, etten mene kovin pahasti metsään jos myyn tuon Marsun kaapin ja ostan tilalle tommosen Englin kaapin V60 elementeillä? Ihannetilanne olisi, että saisin semmosen suht tasaisesti kaikkia alueita toistavan kaapin, onnistuuko tuolla? Mä en tiedä, miten V60 eroaa V30:stä??? |
SiwamieS 14.12.2005 02:44:18 | |
---|
Eli täällä taidetaan olla sitä mieltä, etten mene kovin pahasti metsään jos myyn tuon Marsun kaapin ja ostan tilalle tommosen Englin kaapin V60 elementeillä? Pistä pikaviestiä kun alat myyntihommiin :) You are sleeping -
You do not want to believe |
Antti1 14.12.2005 07:11:53 | |
---|
Ihannetilanne olisi, että saisin semmosen suht tasaisesti kaikkia alueita toistavan kaapin, onnistuuko tuolla? 4x12" neljällä eri elementillä? :D Tuo V60 on vähän tasaisempi soundiltaan, kuin V30. Siitä puuttuu aika paljon sitä hurjaa middlepiikkiä. Mun mielestä soundi on aikalailla jonkun G12T-75 ja V30:n välimaastosta. Eli neutraalimman soundin haussa ihan hyvä mööpeli. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune |