Gramer 11.12.2005 21:31:36 | |
---|
Putkivahvistimesta. Kyllä. Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa... |
Aki 12.12.2005 03:03:15 | |
---|
Sama ilmiö toistuu wahin kanssa, jos pistän sen särön jälkeen. Jos taas kytken sen kiinni ennen säröjä, niin toimii. Ettei vaan olis stereopiuha se välissä oleva piuha? Tarttis olla mono. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Nazareth 12.12.2005 07:30:06 | |
---|
Vahvistimesta. "Ei juma! Nyt vasta tajusin että tossa avatarissa tuo hahmon kasvo näkyy! Aikaisemmin näin sen niinku että nuo silmät oli kuullokkeet ja se katseli tonne avan ylänyrkkaa kohti! - Jogo2000"IMIK #27 AKKK#6 |
MarkoA 12.12.2005 08:22:40 | |
---|
Tähän ketjuun on niin moni vastannut ottavansa säröt vahvistimesta, että mun on pakko kysyä lisää. Eli viitsittekö vaikka laittaa listaa jne. 1.mistä vahvistimesta, 2. minkälaista musaa ja vielä vaikka 3. joku tunnettu artisti jolla on suunnilleen samantyyliset soundit jollain levyllä. Lähinnä kiinnostaa, kun en ole itse löytänyt vielä mieleistä vahvistinta josta sais kaikki soundit "yhdestä paketista". Aina on tarvinnut sen etupurkin, josta kyllä mieluusti luopuisin jos sopiva vahvistin löytyisi. Lähinnä ongelma on siinä, että vahvistinta täytyis luukuttaa niin hiton isolla saadakseen kunnon säröt. Pitäsköhän harkita UralTonen Hotmamaa? Mulla on Fenderin BluesDeVille 212 johon on laitettu Yellowjacket sovittimilla 2*EL84 putket, säröä kyllä löytyy (sisääntulossa on kytkimellä mahdollista vaihtaa "Marshall" moodiin jolloin myös tulo säröytyy enemmän). Drive kanavaa en käytä kun se mun mielestä on tosi rupisen kuuloinen ja alapää leikkautuu aika ohueksi. Aina on tullut siis käytettyä jotain säristintä edessä.Niin, ja mieluinen soundimaailma löytys esimerkiksi varhaisten ZZ-Top levyjen raidoilta. Antakaa vinkkiä? Useita vahvareita olen testannut, mutta en kyllä vielä ole törmännyt täysin omaan makuun sopivaan. - I´m so glad, I´m so glad, I´m glad - I´m glad - I´m glad - |
rosberg 12.12.2005 08:32:03 | |
---|
Jos se kuulostaa hyvältä, se kuulostaa hyvältä. Pedaaleistakin saa käyttökelpoisia soundeja. Menee vaan uskottavuus mnetissä. :) eikä mene! täällä menee uskottavuus jos soittaa jollain muulla kuin tokailla. säröt sekä vahvistimesta, että pedaalista. paras ois jos soundi miellyttäisi itseään ja olisi omaperäinen. ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
Jucciz 12.12.2005 08:34:45 | |
---|
täällä menee uskottavuus jos soittaa jollain muulla kuin tokailla. Miksi tyytyä halpaan kopioon? ;) |
Swan 12.12.2005 08:55:56 | |
---|
Miksi tyytyä halpaan kopioon? ;) Koska se on hyvä? ;) |
Junkers 12.12.2005 11:01:35 | |
---|
Ettei vaan olis stereopiuha se välissä oleva piuha? Tarttis olla mono No voihan tuo ollakki, ei voi tietää :D Ärr niin se kostautuu, kun ei vaan osaa 4-ulotteinen hyperpallo voidaan viipaloida xyz-aliavaruuden suuntaisiksi viipaleiksi, eli palloiksi, joista muodostettuja hypertilavuuselementtejä integroidaan w-suunnassa välillä w=-R...R |
JMzz 12.12.2005 19:34:43 (muokattu 12.12.2005 19:37:33) | |
---|
Tähän ketjuun on niin moni vastannut ottavansa säröt vahvistimesta, että mun on pakko kysyä lisää. Eli viitsittekö vaikka laittaa listaa jne. 1.mistä vahvistimesta, 2. minkälaista musaa ja vielä vaikka 3. joku tunnettu artisti jolla on suunnilleen samantyyliset soundit jollain levyllä.
Kyllä taitaa olla varsinkin nuo nykylevyt sen verta monen kompuran ja efektin ja ties minkä härpäkkeen läpi ajettuja, että vahvistimen osuus siitä soundista on vähän niin ja näin. Ei siis kannata kyllä sillä periaatteella lähteä että joku bändi soittaa jollakin levyllä vermeillä. Kannattaa testata niitä putkivermeitä ihan oikeella volalla eikä semmosella mitä nyt yleensä kehtaa kaupassa soittaa. Monissa liikkeissä on erillinen huone tätäkin varten. - |
Fonisoul_ 12.12.2005 20:24:51 (muokattu 12.12.2005 20:28:39) | |
---|
Kyllä taitaa olla varsinkin nuo nykylevyt sen verta monen kompuran ja efektin ja ties minkä härpäkkeen läpi ajettuja, että vahvistimen osuus siitä soundista on vähän niin ja näin. Totta kyllä muttei kuitenkaan. Mikit, mikkien asennot, mikkien etuasteet ja prosessointi tottakai vaikuttaa soundiin. Mutta kyllä se soundi silti lähtee siitä vahvistimesta ja jos vahvistin on huono, on siitä aika mahdoton saada levylle hyvää soundia. Muutenkin vähän ihmetyttää tuo myytti, että tarkkaamossa voi suunnilleen minkä tahansa äänen muuttaa miksikä tahansa ääneen. Jos tulee huonon kuuloista matskua, ollaan aika heikoilla kun "senhän voi korjata sit pöydässä"... Edit: Itse otan säröt pedaalista. Vahvistimen särö ei ole kovin hyvä ja pedaaleilla pystyy aika moneen. Ja minä muuten tykkään siitä steppaushommasta. =) Soul with the capital "S"... |
Feggy 12.12.2005 20:44:51 | |
---|
Olen usein miettinyt että pitäisikö käyttää vahvistimen säröä vai ei. Jotkut käyttävät pelkästään vahvistimen omaa säröä, toiset boostaavat sen jollain efektillä kun taas loput käyttävät pelkästään särö pedaalia. Itse käytän Jekyll&Hydea ja pidän siitä tosi paljon. Kertokaa mikä teistä on paras ratkaisu ja mitä te itse käytätte? Mulla särö tulee tube screamerista ja niin on oleva. Vahvistimessa tärkeintä on hyvä puhdas soundi. Kun sellainen löytyy, poksista lähtevä särökin kuulostaa hyvältä. Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963 |
Swan 12.12.2005 20:46:41 | |
---|
Tähän ketjuun on niin moni vastannut ottavansa säröt vahvistimesta, että mun on pakko kysyä lisää. Eli viitsittekö vaikka laittaa listaa jne. 1.mistä vahvistimesta, 2. minkälaista musaa ja vielä vaikka 3. joku tunnettu artisti jolla on suunnilleen samantyyliset soundit jollain levyllä. 1. Engl Screamer tällä hetkellä. 2. Soitan pääasiallisesti tanssiorkesterissa, mutta kyllä sitä vähän rockimpaakin tavaraa tulee soiteltua. Sen vuoksi tarvitsen vahvistimen, joka tarjoaa kilkatusta, purentaa, rähinää ja ärinää. 3. Ei kellään taida täysin identtisiä saundeja olla, mutta vaikutteita olen pyrkinyt ottamaan mm. John Petruccilta ja Gary Moorelta. |
Totta kyllä muttei kuitenkaan. Mikit, mikkien asennot, mikkien etuasteet ja prosessointi tottakai vaikuttaa soundiin. Mutta kyllä se soundi silti lähtee siitä vahvistimesta ja jos vahvistin on huono, on siitä aika mahdoton saada levylle hyvää soundia. Muutenkin vähän ihmetyttää tuo myytti, että tarkkaamossa voi suunnilleen minkä tahansa äänen muuttaa miksikä tahansa ääneen. Jos tulee huonon kuuloista matskua, ollaan aika heikoilla kun "senhän voi korjata sit pöydässä"... Käsitit nyt kommenttini hieman väärin. Tarkoitin sitä, ettei kannata näiden huippuartistien käyttämien vermeiden perusteella sitä vahvistinta sokeana valita. Mutta tottahan tuo on mitä sanoit on... lisäisin vielä että soundi lähtee sormista :) - |
MarkoA 12.12.2005 22:18:10 | |
---|
Joo, tuolla levy vertailulla nyt lähinnä tarkoitin että jotain miltä esim kitaransa haluaisi kuulostavan, know what I mean? Riippumatta onko se ääni peräisin sormista vai tarkkaamon kaverin hanskasta. Jokaisella on varmaan joku idea hyvästä soundista? Itsellä on pääongelmana semmonen (mihin ei pelkällä vahvarilla tahdo pystyä), että kun hakee hyvät perus soundit, lähinnä komppiin ja riffeihin, ei se tahdo soveltua sooloihin tai semmosiin yhdenkielen kuvioihin. Aina tuntuu niinkuin joku mättäis. Mutta toisaalta se on kyllä päivästä kiinni todella paljon, eli aika mutu-hommaa ainakin mulla.Joskus kaikki pelaa ja joskus taas ei. Ja olen kyllä täysin samaa mieltä, että pääasiassa se lähtee sormista se soundi.Taitava soittaja ikäänkuin sovittaa soittonsa soundin mukaan. Yhtenä hyvänä esimerkkinä jäi mieleen B.Granfelt. Oli semmosella muistaakseni Fenderin mainoskiertueella musaliikkeissä. Kun on taitava niin kyllä ne soi kamat kuin kamat jos ne suunnilleenkaan toimii. Ihan sama mikä keppi suoraan vahvariin ja kyllä tuntui soivan komeasti. Muutenkin monet meidän arvostamat entis aikojen soittajat soitti melkein mitä sattui käsiinsä saamaan ja nyt me sitten yritetään jäljitellä niitä soundeja kaikenmaailman räkeillä ja purkeilla ;) G.Moore kertoo haastattelussa siitä kun näki eka kerran Peter Greenin soittavan. SIllä oli semmonen joku Selmer vahvari jota yleisesti oli pidetty aivan p**kana. Oli ollut kuulemma kauneinta mitä oli koskaan kuullut. Että semmosta... Ja haku jatkuu! - I´m so glad, I´m so glad, I´m glad - I´m glad - I´m glad - |
Pnctocn 12.12.2005 22:22:08 (muokattu 12.12.2005 22:23:16) | |
---|
lisäisin vielä että soundi lähtee sormista :) särö lähtee sormista, nimittäin kun ei paina kieltä kunnolla niin lähtee kunnon blues-tilu-bodom-säröt. Vahvistimesta. (itsellä tarvittaessa pienellä boostilla vahvarista) "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
Nymppi 12.12.2005 22:37:05 | |
---|
Mulla särö tulee tube screamerista ja niin on oleva. Vahvistimessa tärkeintä on hyvä puhdas soundi. Kun sellainen löytyy, poksista lähtevä särökin kuulostaa hyvältä. Tuo on minunkin periaate. Vahvistimesta pitää saada hyvä ja monipuolinen clean soundi ja sitten boksista kaikki säröt! Mutta miksi kaikki kannattavat vahvistinta? Minkälainen vahvistin pitäisi oikein hankkia saadakseen hyvän cleanin ja monipuolisen särön? Minä en ole ainakaa vielä löytäny sellaista vahvaria In Your Honor |
benny 12.12.2005 22:42:38 | |
---|
Pedaalista säröt. Ja kyllä, olen samaa mieltä ett hyvä cleani alle ja polkusimilla sit säröt. Hyvä tulee kun on vielä EQ ;) shitfuck inc. |
-K- 12.12.2005 22:46:10 | |
---|
Riippuu pelistä, itse omistan nupin jos on sekä hieno puhdas että pari metallikäyttöön sopivaa säröä, jotka ovat riittävän erilaisia luonteelta. Itseäni söi entisen nupin kanssa se, että käytän kallista peliä puhtaaseen ja otan särön purnukoista, tuntui kuin olisi mennyt rahaa hukkaan, varsinkin kun nupin särö olisi ollut purnukoita parempi. Toki vahvistimessa olleet sama gain ja eq kyrsivät entisestään. Itse olen ainakin huomannut että combojen kanssa on huomattavasti helpompi löytää purkkeja jotka soundaavat hyvin yhteen vahvistimen puhtaiden kanssa. Pitäisi jokin putkicombo joskus hommata uudestaan. En nyt tietenkään väitä että omasta nupistani kaikki maailman soundit löytäisin, käytän purnukoita sitä mukaa mitä tarvitsen, meikäläiselle riittää tällä hetkellä nupin omat säröt jokaiseen projektiin. Toki jotain fuzzimpaa olisi hyvä ostaa joskus kaveriksi. Myös boostereita olen harrastanut saadakseni jotain pientä maustetta soittoon (esim alapään leikkausta ja lisää säröä) Ei suotta elämys. |
Fonisoul_ 12.12.2005 23:28:16 | |
---|
Käsitit nyt kommenttini hieman väärin. Tarkoitin sitä, ettei kannata näiden huippuartistien käyttämien vermeiden perusteella sitä vahvistinta sokeana valita. Mutta tottahan tuo on mitä sanoit on... lisäisin vielä että soundi lähtee sormista :) Hieno homma, mutta pääsinpä pätemään. =P Osui vain arkaan paikkaan, kun on aika monta kertaa kuullut tuon "no sitähän voi sitten muokata jälkeenpäin", tai "sähän voit korjata sen digitaalisesti"... Soul with the capital "S"... |
Nazareth 13.12.2005 01:52:41 (muokattu 13.12.2005 01:54:05) | |
---|
Tuo on minunkin periaate. Vahvistimesta pitää saada hyvä ja monipuolinen clean soundi ja sitten boksista kaikki säröt! Mutta miksi kaikki kannattavat vahvistinta? Minkälainen vahvistin pitäisi oikein hankkia saadakseen hyvän cleanin ja monipuolisen särön? Minä en ole ainakaa vielä löytäny sellaista vahvaria Kyllä mun cubesta ainakin saa hyvänkuuloiset cleanit ja säröt. EDIT: omaan makuuni tietysti mut paskanko väliä sillä mitä muut sanoo. Jatkakaa. "Ei juma! Nyt vasta tajusin että tossa avatarissa tuo hahmon kasvo näkyy! Aikaisemmin näin sen niinku että nuo silmät oli kuullokkeet ja se katseli tonne avan ylänyrkkaa kohti! - Jogo2000"IMIK #27 AKKK#6 |