maggot 12.12.2005 21:13:21 | |
---|
Niin neuvoa kysyisin.. Jompaa kumpaa olen hankkimassa nyt ennen joulua. En oikeastaan tiedä kummastakaan sen enempää kuin mitä olen netistä katsonut speksejä. Kumpihan noista toimisi paremmin jos halutaan boostata vahvistimen omaa särökanavaa ja samalla muokata taajuuksia? Onko noissa hirveästi muuta eroa kuin tuo taajuuksien säätö namiskoiden määrä? Onko MXR esim. laadukkaampi kuin toi Boss tms? En ole pelannut noiden eq-pedaalien kanssa koskaan niin aika ummikko olen asian suhteen. Kiitos avusta jo etukäteen. "reality is a very fragile thing after all..." |
Härski 12.12.2005 21:15:10 | |
---|
No ihan jo speksien perusteella toi MXR on parempi. Mutta hintalaatusuhteeltaan GE-7 vie mielestäni voiton. |
Tompsi 12.12.2005 21:17:06 | |
---|
Mäxärhän vaatii 18V jännitteen toimiakseen joten joudut kikkailemaan useamman muuntajan kanssa jos laudasta löytyy erilaisella jännitteellä toimiva palikoita. |
maggot 12.12.2005 21:25:50 | |
---|
No tarkoitus olisi tämä: Kitara->eq-pedaali->vahvistin joka on peavey supreme XL nuppi. En oikeastaan muuten tarvitsisi mitään lisä boosteja mutta kun soittelen pääasiassa kotona niin sustain ei tahdo riittää. Kuitenkin death metal soundit on ne mitkä miellyttää. Hmm, siis eikö tuo MXR toimi kuten muutkin tuollaiset pedaalit, eli vaikkapa 9v patterilla?? "reality is a very fragile thing after all..." |
Tompsi 12.12.2005 21:30:11 | |
---|
No tarkoitus olisi tämä: Kitara->eq-pedaali->vahvistin joka on peavey supreme XL nuppi. En oikeastaan muuten tarvitsisi mitään lisä boosteja mutta kun soittelen pääasiassa kotona niin sustain ei tahdo riittää. Kuitenkin death metal soundit on ne mitkä miellyttää. Hmm, siis eikö tuo MXR toimi kuten muutkin tuollaiset pedaalit, eli vaikkapa 9v patterilla?? Ei toimi patterilla ollenkaan. |
maggot 12.12.2005 21:36:23 | |
---|
Ei toimi patterilla ollenkaan. Ok, mutta toiminee kuitenkin muuntajan kanssa ihan sähköpistokkeeseen laitettuna? Sori jos joudutte vääntämään rautalangasta, mulla ei oo nimittäin vaan ikinä ollu pedal boardeja tms. eli aina ole soitellut vahvistimen omalla säröllä ja sitä oon boostaillu distortion pedaalilla, tällä hetkellä käytössä Bossin ds-1. "reality is a very fragile thing after all..." |
Crackis 12.12.2005 21:57:26 | |
---|
MXR toimii nimenomaan vain ja ainoastaan 18V muuntajan kanssa. Sama muuntaja ei siis käy BOSSin pedaaleidin ollenkaan, koska ne toimivat 9V jännitteellä. MXR:n hyvä puoli on siinä, että sillä saa nimenomaan suuremman boostin ilman, että signaali säröytyy itse EQ:ssa. Ja onhan tuossa 10-kaistaa BOSSin 7 vastaan. Riippuu siis aivan itsestäsi, rahapussistasi ja mitä haet. Rajua boostia, vai pientä hienosäätöä. Shit happens when u party naked |
Molemmat on hyviä. Itse myin vähän aikaa sitten Bossin pois ja MXR jäi (sellainen sininen 70-luvun versio kiinteällä verkkojohdolla). Molempia liikkuu myös käytettynä, kannattaa seurata toria. |
maggot 12.12.2005 22:05:06 | |
---|
Ok, katselin juuri että näyttäisi MXR:llä olevan joku Kerry Kingin signature eq-pedaali mutta siinä ei hirveästi kyllä näytä olevan eroa tohon M-108:aan. Melkeinpä luulen että lähden kattomaan tota MXR:n laitetta. Haussa on kuitenkin sellainen värkki jota ei tarvitse vähään aikaan vaihdella ja jolla saa myös tarvittaessa todella paljon sitä gainia kehiin vahvistimen oman särökanavan päälle kun pienillä voluumeilla pelataan. Ei kuitenkaan naurettavuuksiin asti.. Haussa on kuitenkin cannibal corpsemainen särö eli paljon sustainia. "reality is a very fragile thing after all..." |