outo_O 21.07.2003 17:09:09 | |
---|
Eli alustava kysely. Pitäis saada kaulaan jykevä metalli soitto humppari, Epin Korina explorerii, koska siinä on kuulemma puuro särö mikit. Perusmikkejä huonompi soundi, näin olen lukenut. Metallica on musaa, jota tykkään runttailla, kliinit ois hyvä olla metallicamaisen tummat ja selkeät. Dimarzion humpukkerit kiinnostais, emg 81 sitte myöhemmin, ei muutenkaan "sovi" korinan kanssa, tai täytyy miettiä vielä. Missä hinnoissa pyörii suomessa laatu humpparit? 100€ alkaa olee kattoraja hinnalle. olen kitaristi jolla on piileviä kykyjä, joita en ole vielä löytänyt. |
D-Kay 21.07.2003 17:16:55 | |
---|
Sadalla eurolla saa jo vaikka mitä. Suurin osa Duncaneista on vissiin tohon sadan euron pintaan. Mulla on Tokain LP:ssä Duncanin Distortioni tallassa ja oon ollu tyytyväinen. "you'll be a lover in my bed
and a gun to my head"
-Billy Corgan |
mongoloidi 21.07.2003 18:31:04 | |
---|
Toi Duncanin Invader on aika tukevasoundinen mikki. Jos heavyä soittelet niin toi olis ainakin ehkä yks vaihtoehto. hinta taitaa olla jotain 99eepoa. -Only the Coffinbangers are pure bullshit- |
Jabe 21.07.2003 18:41:02 | |
---|
Larinparaske muistaakseni joskus vaihtoi sellaiseen vähän edullisempaan Exploreriin uudet mikit, mutta nyt en muista että mitkä. Kerropa, jos luet tätä. Itselläni ei oo Exploreria, joten sikäli en osaa jakaa viisautta, mutta RG Ibaneziin testasin moniakin DiMarzion mikkejä. Valintani oli tallaan Tone Zone ja kaulaan Air Norton. Ne rokkaa. Tsekkaa peruspeksit täältä: www.dimarzio.com . Helsingissä DiMarziota myy esim. Levytukku. Sieltä kannattaa kysyä myös hinta asennettuna, jos ei itse halua/osaa kolvailla. Myös Thomann myy monia DiMarzioita, mutta postikulujen jälkeen ei välttämättä tuu halvemmaksi kuin omassa lähikaupassa asiointi. Joka tapauksessa, hinnat on 100 euron tietämillä/kpl. "Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". -Martin Luther King, Jr. |
benny 21.07.2003 19:51:29 | |
---|
Tsekkaa peruspeksit täältä: www.dimarzio.com . Helsingissä DiMarziota myy esim. Levytukku. Sieltä kannattaa kysyä myös hinta asennettuna, jos ei itse halua/osaa kolvailla. Myös Thomann myy monia DiMarzioita, mutta postikulujen jälkeen ei välttämättä tuu halvemmaksi kuin omassa lähikaupassa asiointi. Joka tapauksessa, hinnat on 100 euron tietämillä/kpl. DiMarzion mikit on siinä 113e kpl Levytukussa, johon itse sain asennuksen 20e lisähintaan heti paikan päällä kun kitaran kanssa olin liikkeellä. Se vei noin 20min tms. Jannelta. (Kova oli tuntipalkka, tada) Nopeaa ja hyvää palvelua. Ei voi moittia. Ja vielä kerran: Maksan kernaasti oman maan kaupalle hieman ekstraa kun saan palvelua kasvokkain enkä e-mailitse. Ja parempi se raha Lähidiilerillä kuin jollain kapitalismin perikuvalla. Tukekaa niitä kotopuolen puljuja ;) shitfuck inc. |
Miikathebest 21.07.2003 20:08:00 | |
---|
Minulla on Stratossani kaulassa se Tone Zone. Pelittää ihan hyvin. En ole mitään parempaa kokeillut. |
mathias 21.07.2003 20:22:32 (muokattu 21.07.2003 20:28:16) | |
---|
Jos Metallica-cleanit kiinnostaa, ainoa oikea kaulamikki olisi sitten EMG-60. Sitähän se James käyttää. Tallaan sitten EMG-81. LISÄYS: Niin, ja unohdin mainita, että itselläni on myös Epiphonen Explorer, jossa kaulassa EMG-60 ja tallassa EMG-81. Kyllä kitaran soundi muuttui alkuperäisiin mikkeihin verrattuna täysin. Ja pelkästään positiivisesti. Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen- |
outo_O 21.07.2003 22:10:54 | |
---|
Kattelin Seymour Duncanin livewire metal, tai jotai tonnepäi ja soundiklippien perusteella aika repivä ääni. kuulis vielä emg stä samallaisen klipin ni avot. olen kitaristi jolla on piileviä kykyjä, joita en ole vielä löytänyt. |
-K- 21.07.2003 22:44:21 | |
---|
Minkä ihmeen takia meinaat ostaa kaulaan jonkun hirmutehokkaan humpparin, ettei olisi menneet kaula ja tallamikit sekaisin ? kaulaan air norton tai paf, tallaan :tone zone, SD custom, SD dimebucker Ei suotta elämys. |
mathias 21.07.2003 23:20:38 (muokattu 21.07.2003 23:26:57) | |
---|
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen- |
Minkä ihmeen takia meinaat ostaa kaulaan jonkun hirmutehokkaan humpparin, ettei olisi menneet kaula ja tallamikit sekaisin ? kaulaan air norton tai paf, tallaan :tone zone, SD custom, SD dimebucker Joo, mennä minulla taisi sekasin kaulat ja tallat. Nykysessä kitarassa on samat humput ja vain kaulamikki on rytmikomppaamiseen, talla mikillä ei lähde ääntä tarpeeks, joten oletin että voin pistää kaulaaan minkä tahansa mikin. Onko haitallista laittaa talla mikki kaulaan? Mikä olis sitten SD ltä sopiva vaihtoehto mulle? ja soundi sampleista enemmän miellytti toi SD Livewire metal. tosi rok, ehkei metallica, mutta enemmän explorer rok rok ääntä, kun emg. kuunnelkaa vaikka tosta --> http://www.seymourduncan.com/website/SDToneWizard/Hummer/Track61.mp3 olen kitaristi jolla on piileviä kykyjä, joita en ole vielä löytänyt. |
larinparaske 24.07.2003 15:02:08 | |
---|
Larinparaske muistaakseni joskus vaihtoi sellaiseen vähän edullisempaan Exploreriin uudet mikit, mutta nyt en muista että mitkä. Kerropa, jos luet tätä. Mä vaihdoin siihen tallaan SD-Jeff Beckin (tai JazzBluesin woteva) ja kaulaan SD:n '59:n. Tuohon JB:hen en ollut ihan niin tyytyväinen kuin 59:iin, joka oli pirun hyvän kuuloinen, eipä se JB:kään huono ollut. Nyttemmin olen tuon skitan myynyt tosin. Ja Metallica-soundeista en sitten tiedä, itse halusin tuollaiset kuitenkin aika perinteiset humpparit. I want to be the king and queen of cheese |