KoRn_GoD 12.12.2005 20:40:22 | |
---|
Olen nyt testaillut muutamia säröpedaaleita ja parhaaksi osottautui BOSS mt-2 ja Ibanezin 7th heaven oli ihan hanurista, mutta nyt kuulin että BOSS Mt-2 on paska säröpedaali ja Zoomin TRI-METAL ois tuhat kertaa parempi, ettei siitä lähe niin paljoa surinaa, niin miten on asiantuntijat? Aika matalalta soittelen 7-kielisellä. http://www.freewebs.com/korn-fin
Korn fanit sinne mars! |
meitu 12.12.2005 20:45:20 | |
---|
Ota se mikä kuulostaa sinusta parhaalta. Ei kenenkään muun mielipiteitä kannata tällaisissa totella jos itse on eri mieltä. Ne jotka soittaa, ne tietää. |
Mebrick 12.12.2005 20:45:54 | |
---|
Tsekkaa Bossin MD-2, Mega Distortion. Pitäis soveltua 7-kielisille kitaroille. |
-K- 12.12.2005 20:48:51 (muokattu 12.12.2005 20:51:17) | |
---|
Tsekkaa Bossin MD-2, Mega Distortion. Pitäis soveltua 7-kielisille kitaroille. Eipä tuu ekana pedaalit vastaan kun seiskalla soittelee. On ihan vahvistimista kiinni että mitä pystyy vetämään, jos edes niistäkään. Ihan kivasti se 8" tuumanen liikkuu 7kielisen perässä. Säädöt ratkaisee, "ammattilaiset" saa combon huutamaaan armoa kuusi kielisilläkin soittimilla Ja ibanezin 7th heavenista, ei todellakaan ole rankka särö, oikeammin super fuzzi. Ehkä Orgy-yhtyeen soundimaailma osuu lähimmäs. EDIT: Aina pitää suhteuttaa kamat soittopaikkoihin. Ei se 50w combo kestä edes välttämättä reeniksellä jos joutuu huuadattamaan täysillä, ja vielä se päälle että tulee "ääh ei kuulu, lisää volaa" ilmiöitä. Ei suotta elämys. |
dmntn 12.12.2005 20:58:18 | |
---|
...nyt kuulin että BOSS Mt-2 on paska säröpedaali ja Zoomin TRI-METAL ois tuhat kertaa parempi, ettei siitä lähe niin paljoa surinaa, niin miten on asiantuntijat? En oo kyllä asiantuntija, mutta ei se BOSSI surise, jos sitä osaa säätää. |
Samat säristimet sopii niin 6 kuin 7-kieliselle. Niitä vain pitää osata säätää ja käyttää :) Tuota MT-2 haukutaan suotta surinalaatikoksi. Kyllä siitä saa EQ:n asetuksia muokkaamalla ja gainia säätämällä paljon muutakin kuin surinaa, sirinää ja rälläköintiä. Jos se kerran kuulosti sinusta hyvältä, niin miksi pähkäillä enempää? Keep It Simple! Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher! |
Hannu H. 12.12.2005 21:16:53 | |
---|
MXR:n dd-11 kannattanee kanssa katsastaa. |
Billsner 12.12.2005 21:19:11 | |
---|
Tsekkaa Bossin MD-2, Mega Distortion. Pitäis soveltua 7-kielisille kitaroille. Peavey Banditin sekä Huttuketun edtion blue 15:sen läpi tuo kuulosti aika huonolta. Pitkän säätämisen jälkeen sain ihan kelpo soolosärön banditin kanssa, mutta en sellaisia tarvi niin myin MD-2:sen pois. Varmaan toimii paremmin putkivehkeiden kanssa tuo pedaali. Chainsaw Surgery |
epeli 12.12.2005 22:20:20 | |
---|
ite en ole tuota 7th heavenia kokeillu, vaan ostin suoraan SM7:n eli smash boxin. kivasti on pelanu. mutta tämä on edelleen makuasia, ja jokainen tekee omat päätöksensä. ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa. myös v-amp 2:lla olen yhen keikan vetäny. Death before dishonor....
....bukkake before all!!!! |
Antti90 13.12.2005 07:46:41 | |
---|
ite en ole tuota 7th heavenia kokeillu, vaan ostin suoraan SM7:n eli smash boxin. kivasti on pelanu. mutta tämä on edelleen makuasia, ja jokainen tekee omat päätöksensä. ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa. myös v-amp 2:lla olen yhen keikan vetäny. Itte oon pitkän testailun jälkeen juuri Smashpoxiin päätynyt. Oli miulle sopivin. Kannattaa tämä tsekata jossain jos vain voit. |
welociraptor 13.12.2005 08:25:58 | |
---|
Mulla on ollut sekä metal zone että trimetal ja sanoisin, että kyllä jälkimmäinen niistä oli rankempi - gainia siinä on niin paljon ettei siitä saa kyllä millään ilveellä irti yhtään 'kevyempää' saundia. Metal zone on kyllä mun mielestä monipuolisempi, mutta se että kumpi on parempi on loppupeleissä makuasia. Trimetalista lähti kyllä uskottava KoRn-jyrä, mikäli ketjun aloittamaa tämä kiinnostaa... :> Soittotaidon puute kompensoidaan volyymillä - vireen puute säröllä. |
zeme 13.12.2005 10:40:17 (muokattu 13.12.2005 10:40:47) | |
---|
Mulla on ollut sekä metal zone että trimetal ja sanoisin, että kyllä jälkimmäinen niistä oli rankempi - gainia siinä on niin paljon ettei siitä saa kyllä millään ilveellä irti yhtään 'kevyempää' saundia. En ymmärrä, miksi nykyään pitää niin tuhottomasti sitä säröä pistää... Itse kun soittelen sanotaanko nyt alavireisellä kitaralla, niin pikenminkin joudun vähentämään säröä, että kuulostaisi hyvältä... Ei se paljoa säröä tarvi, ettää kuulostaa rankalta.. Esim... Soitattaessani vaikka c-vireisellä kitaralla itselläni on omasta putkivahvaristani (jcm900) säröt vain puolessavälissä ja johan jytisee silti... Sen huomaa varsionkin kun nauhottelee jotain juttua... Selkeempi soundi, erottuu paremmin kaikki hienot kuviot sun muut.. Nojoo, makuasia.. ja myös mitä soittaa... Anteeksi aiheeni poikeavuus... :D No problem. |
welociraptor 13.12.2005 10:43:16 | |
---|
En ymmärrä, miksi nykyään pitää niin tuhottomasti sitä säröä pistää... Tässä yksi syy miksei mulla enää sitä trimetallia ole. Nykyinen midscoopattu higain -saundi-ihanne kyllä kieltämättä ihmetyttää. Mutta kai se sitten jonkun mielestä kuulostaa hyvältä. Ainakin sängyn laidalla kuunneltuna. Soittotaidon puute kompensoidaan volyymillä - vireen puute säröllä. |
zeme 13.12.2005 10:48:34 | |
---|
Tässä yksi syy miksei mulla enää sitä trimetallia ole. Nykyinen midscoopattu higain -saundi-ihanne kyllä kieltämättä ihmetyttää. Mutta kai se sitten jonkun mielestä kuulostaa hyvältä. Ainakin sängyn laidalla kuunneltuna. Tai sitten kyse on vain siitä, että kyllähän sitä semmosilla soundeilla voi soittaa kotona yksikseen, mutta livenä se ei toimi.. Ei ole erotelu kykyä (omasta mielestäni, hirveetä soosia soundit), sekä samoin kun nauhotetaan. Se pitäisi ymmärtää :D No problem. |
Jucciz 13.12.2005 11:32:20 | |
---|
Jos olet kerran basson alueella, kokeile bassosäröjä. |
Kapane 13.12.2005 13:48:32 | |
---|
Jos olet kerran basson alueella, kokeile bassosäröjä. Pastilli? Lopeta homoilu ja kuuntele Dillingeriä! |
Jaakko Hyvärinen 13.12.2005 13:59:25 | |
---|
Jos olet kerran basson alueella, kokeile bassosäröjä. Pastilli? Niin juuri pastillit peliin...Ilmeisesti bassosärön tarjoaja ei pidä 7-kilisistä KITAROISTA... Bassot on vissiin bassoja ja kitarat kitaroita.. Mutta aiheeseen.. Jos kerran päädyit testissä Bossiin niin miksi et osta sitä? Ihan sama mitä muut on mieltä. Itse ole soittanu kyseisen purkin läpi vaikka miten matalalta ja aina on equttamalla ja säätämällä saatu kelpo soundit. Gainit vaan hieman keskimääräistä alemmat ja ylä äänten sopiva leikkaus, ettei se sirinä pääse kehiin. J-boy #6
Älkää uskoko yläpuolella olevaa tekstiä! |
Carpenter 13.12.2005 14:00:47 | |
---|
. Nykyinen midscoopattu higain -saundi-ihanne kyllä kieltämättä ihmetyttää. Mutta kai se sitten jonkun mielestä kuulostaa hyvältä. Ainakin sängyn laidalla kuunneltuna. Tätä en minäkään ymmärrä. Mie soitan ainakin heviä middlet kaakossa. Toimii sekä yksin, että bändin kanssa mielestäni parhaiten. mutta nyt kuulin että BOSS Mt-2 on paska säröpedaali Hmm... Kuulit? :D Kannattaa vain luottaa omiin korviin. Mulla ainakin toimii tuo MT-2 Peavey Classicin kanssa todella hyvin. Saundi on raskas ja erottuu todella hyvin bändin kanssa. Monipuolisella EQ:lla voi saundia muokata monipuolisesti. Mutta huomioi, että pedaali on aika herkkä säätöjen suhteen. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Skebameizi 13.12.2005 14:05:11 | |
---|
Toi Bossin Mega Distortion ei ainakaan mulle toiminut ollenkaan. 7th Heaven oli muistaakseni aika lussu. Mun mielestä parhaan ja "rankimman" soundin saa kun käyttää mahdollisimman vähän säröä ja vastapainoksi lyö sitä kitaraa oikein kunnolla. Ja tää nyt on niin perinteinen kamapoliisin kommentti mutta yleensä kunnon putkinupista saa parhaan särön, pedaaleita voi käyttää hakemaan sitä extraboostia. Itsellä on Krank Revolution ja Ibanez RG 1527 ja hyvin toimii :) Say one more word, I double-dare you, BRING IT ON! |
Werde 13.12.2005 14:12:25 | |
---|
Ylivoimaista parhautta pedaalilla tuotettujen säröjen maailmassa edustaa Digitechin Metal Master. Ei sirinää vaan murinaa, perkeles! Toimii hyvin kutosilla ja seiskoilla (siis normaali ja alavireillä), kokemusta on. Käy kuuntelemassa clipit valmistajan sivulta ja rakastu: http://www.digitech.com/products/xseriesflash/MetalMaster.html"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |